Porozumienie międzyinstytucjonalne w sprawie wspólnego rejestru na rzecz przejrzystości (2010/2291(ACI)).
Dz.U.UE.C.2012.377E.176
Akt nienormatywnyP7_TA(2011)0222
Decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 11 maja 2011 r. w sprawie zawarcia porozumienia międzyinstytucjonalnego pomiędzy Parlamentem Europejskim a Komisją w sprawie "Rejestru służącego przejrzystości" (2010/2291(ACI))
(2012/C 377 E/29)
(Dz.U.UE C z dnia 7 grudnia 2012 r.)
Parlament Europejski,
(1) Dz.U. C 271 E z 12.11.2009, s. 48.
(2) Teksty przyjęte, P7_TA(2011)0221.
ZAŁĄCZNIK
POROZUMIENIE MIĘDZY PARLAMENTEM EUROPEJSKIM A KOMISJĄ EUROPEJSKĄ W SPRAWIE UTWORZENIA "REJESTRU SŁUŻĄCEGO PRZEJRZYSTOŚCI" DOTYCZĄCEGO ORGANIZACJI I SAMOZATRUDNIONYCH OSÓB, ZAANGAŻOWANYCH W OPRACOWANIE I REALIZACJĘ POLITYKI UNII EUROPEJSKIEJ
POROZUMIENIE MIĘDZY PARLAMENTEM EUROPEJSKIM A KOMISJĄ EUROPEJSKĄ W SPRAWIE UTWORZENIA "REJESTRU SŁUŻĄCEGO PRZEJRZYSTOŚCI" DOTYCZĄCEGO ORGANIZACJI I SAMOZATRUDNIONYCH OSÓB, ZAANGAŻOWANYCH W OPRACOWANIE I REALIZACJĘ POLITYKI UNII EUROPEJSKIEJ
mając na uwadze, że twórcy polityki europejskiej nie działają w oderwaniu od społeczeństwa obywatelskiego, lecz utrzymują otwarty, przejrzysty i regularny dialog ze stowarzyszeniami przedstawicielskimi i społeczeństwem obywatelskim,
POSTANOWIŁY, CO NASTĘPUJE:
Rodzaje działalności objęte zakresem rejestru
Rodzaje działalności wyłączone z zakresu rejestru
Postanowienia szczególne
Po uruchomieniu wspólnego rejestru:
______
(1) COM(2009)0612.
(2) Dz.U. C 271 E z 12.11.2009, s. 48.
(3) Nie oczekuje się wpisu do rejestru ze strony rządów państw członkowskich UE, rządów państw trzecich, międzynarodowych organizacji międzyrządowych ani ich misji dyplomatycznych.
(4) Dz.U. L 145 z 31.5.2001, s. 43.
Załącznik 1
"Rejestr służący przejrzystości" Organizacje i samozatrudnione osoby, zaangażowane w opracowanie i realizację polityki Unii Europejskiej
"Rejestr służący przejrzystości" Organizacje i samozatrudnione osoby, zaangażowane w opracowanie i realizację polityki Unii Europejskiej
Sekcje | Cechy szczególne/uwagi | |
I. Firmy konsultingowe/kancelarie prawne/ samozatrudnieni konsultanci | ||
Podsekcja | Firmy konsultingowe | Firmy prowadzące na podstawie umowy działalność obejmującą lobbying, promocję, sprawy publiczne i stosunki z organami publicznymi |
Podsekcja | Kancelarie prawne | Kancelarie prawne prowadzące na podstawie umowy działalność obejmującą lobbying, promocję, sprawy publiczne i stosunki z organami publicznymi |
Podsekcja | Samozatrudnieni konsultanci | Samozatrudnieni konsultanci lub prawnicy prowadzący na podstawie umowy działalność obejmującą lobbying, promocję, sprawy publiczne i stosunki z organami publicznymi |
II. Lobbyści zatrudnieni przez przedsiębiorstwa i stowarzyszenia branżowe | ||
Podsekcja | Przedsiębiorstwa i grupy | Przedsiębiorstwa lub grupy przedsiębiorstw (mające osobowość prawną lub nie) prowadzące na własny rachunek i we własnym imieniu działalność obejmującą lobbying, promocję, sprawy publiczne i stosunki z organami publicznymi |
Podsekcja | Stowarzyszenia branżowe, przemysłowe i zawodowe | |
Podsekcja | Związki zawodowe | |
Podsekcja | Inne podobne organizacje | |
III. Organizacje pozarządowe | ||
Podsekcja | Organizacje pozarządowe, platformy i sieci itp. | Organizacje nienastawione na zysk (mające osobowość prawną lub nie) niezależne od władz publicznych, partii politycznych lub organizacji handlowych. Obejmuje fundacje, organizacje charytatywne itp. |
IV. Ośrodki analityczne, instytucje naukowe i badawcze | ||
Podsekcja | Ośrodki analityczne i instytucje badawcze | Specjalistyczne ośrodki analityczne i instytucje badawcze zajmujące się działaniami i polityką Unii Europejskiej |
Podsekcja | Instytucje naukowe | Instytucje, których głównym celem jest kształcenie, lecz zajmujące się również działaniami i polityką Unii Europejskiej |
V. Organizacje reprezentujące kościoły i wspólnoty religijne | NB: Rejestr nie dotyczy samych kościołów. | |
Podsekcja | Organizacje reprezentujące kościoły i wspólnoty religijne | Podmioty prawa, biura lub sieci prowadzące działalność przedstawicielską |
VI. Organizacje reprezentujące władze lokalne, regionalne i gminne, inne podmioty publiczne lub mieszane itd. | NB: Rejestr nie dotyczy samych organów władzy. | |
Podsekcja | Lokalne, regionalne i gminne organy władzy (na szczeblu niższym od krajowego) | Podmioty prawa, biura przedstawicielskie, stowarzyszenia i sieci utworzone, aby reprezentować lokalne, regionalne i gminne organy władzy (na szczeblu niższym od krajowego) |
Podsekcja | Inne podmioty publiczne lub mieszane itp. | Obejmuje inne organizacje publiczne lub mieszane (publiczno-prywatne). |
Załącznik 2
Informacje wymagane od rejestrujących się podmiotów
Informacje wymagane od rejestrujących się podmiotów
Główne wnioski ustawodawcze, których dotyczyły w poprzednim roku działania rejestrujących się podmiotów wchodzące w zakres rejestru służącego przejrzystości.
Wszystkie dostarczone informacje finansowe powinny obejmować pełny rok działalności i odnosić się do ostatniego zamkniętego roku obrotowego w dniu wpisu do rejestru lub przedłużenia wpisu.
Podwójne liczenie nie jest wykluczone: oświadczenia finansowe sporządzone przez firmy konsultingowe lub kancelarie prawne dotyczące ich klientów (lista i skala) nie zwalniają tych klientów z ujęcia tej działalności umownej w ich własnych oświadczeniach, aby ich wysiłek finansowy nie został oszacowany zbyt nisko.
Obroty w EUR | Przedział w EUR |
0 - 499 999 | 50 000 |
500 000 - 1 000 000 | 100 000 |
> 1 000 000 | 250 000 |
Dodatkowo, dla wszystkich rejestrujących się podmiotów: kwota i źródło środków finansowych otrzymanych od instytucji unijnych w ostatnim zamkniętym roku finansowym, według stanu z dnia rejestracji lub odnowienia.
______
(1) Rejestrujące się podmioty zostaną poproszone pod koniec procesu rejestracji o podanie tych informacji, które zostaną przekazane Parlamentowi Europejskiemu. Nazwiska osób, którym przyznano przepustki, zostaną automatycznie wpisane do systemu na podstawie aktualizacji i informacji z Parlamentu Europejskiego po wydaniu przez Parlament Europejski decyzji o przyznaniu przepustki. Rejestracja nie pociąga za sobą automatycznego uprawnienia do otrzymania przepustki do Parlamentu Europejskiego.
ZAŁĄCZNIK 3
Kodeks postępowania
Kodeks postępowania
Osoby reprezentujące podmioty, które zarejestrowały się w Parlamencie Europejskim, aby otrzymać nieprzenaszalną przepustkę imienną umożliwiającą im wstęp do pomieszczeń Parlamentu Europejskiego, lub pracujące dla tych podmiotów:
Załącznik 4
Procedura dochodzenia i rozpatrywania skarg
Procedura dochodzenia i rozpatrywania skarg
Etap 2: Decyzja o dopuszczalności
Etap 3: Dochodzenie
Etap 4: Decyzja w sprawie skargi
Etap 5: Środki mające zastosowanie w przypadku nieprzestrzegania kodeksu postępowania
Etap 6: Decyzja o zastosowaniu danego środka
Etap 7: Odebranie (w stosownym przypadku) przepustki umożliwiającej wstęp do Parlamentu Europejskiego
Tabela środków mających zastosowanie w przypadku nieprzestrzegania kodeksu postępowania
Stopień nieprzestrzegania kodeksu | Środek | Wpisanie środka do rejestru | Wycofanie przepustki do PE | |
1 | Niezamierzone niezastosowanie się do przepisów, niezwłocznie skorygowane | Pisemne upomnienie zawierające fakty i sposób ich naprawienia | Nie | Nie |
2 | Umyślne niezastosowanie się do kodeksu wymagające zmiany postępowania lub korekta informacji w rejestrze w przewidzianym terminie | Tymczasowe zawieszenie na maksymalny okres sześciu miesięcy lub do czasu wykonania wymaganych działań korygujących w wyznaczonym terminie | Tak, przez okres zawieszenia | Nie |
3 | Stałe nieprzestrzeganie kodeksu - brak zmiany postępowania - brak korekty informacji w przewidzianym terminie | Skreślenie z rejestru na okres jednego roku | Tak | Tak |
4 | Poważne, umyślne nieprzestrzeganie kodeksu | Skreślenie z rejestru na okres dwóch lat | Tak | Tak |
______
(1) Zgodnie z tą lit. d) rejestrujące się podmioty w swoich stosunkach z instytucjami UE i ich członkami, urzędnikami i innym personelem "dbają o to, aby informacje, jakich dostarczają przy wpisie do rejestru, a następnie w ramach swojej działalności objętej rejestrem, były, wedle ich najlepszej wiedzy, pełne, aktualne i niewprowadzające w błąd".
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.