Poprawka Francji do zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w stosunku do regularnych usług lotniczych pomiędzy portami lotniczymi w Ajaccio, Bastii, Calvi oraz Figari, z jednej strony, a portami lotniczymi w Marsylii i Nicei, z drugiej strony.
Dz.U.UE.C.2005.149.7
Akt nienormatywny(2005/C 149/05)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 21 czerwca 2005 r.)
2.1. Minimalna częstotliwość lotów, rozkład lotów, flota i zdolność przewozowa
a) Między Marsylią a Ajaccio
– Częstotliwość lotów jest następująca:
i) przynajmniej trzy loty w obie strony dziennie, od poniedziałku do piątku, oprócz dni wolnych od pracy; z jednej strony rano i wieczorem, w sposób umożliwiający podróżnym odbycie podróży w dwie strony w ciągu jednego dnia z możliwością pozostania w Ajaccio przynajmniej przez osiem godzin, a w Marsylii przynajmniej przez jedenaście godzin, z drugiej strony - w środku dnia;
ii) w soboty i niedziele, w wymiarze przynajmniej trzech lotów w obie strony dziennie, w regularnych odstępach czasu w ciągu dnia.
– Usługi muszą być wykonywane bez międzylądowania między Ajaccio a Marsylią.
– Oferowana zdolność przewozowa powinna spełniać następujące warunki:
i) od poniedziałku do piątku, rano i wieczorem, oferowana zdolność przewozowa powinna wynosić przynajmniej 135 miejsc w każdą stronę;
ii) oferta powinna zawierać następującą minimalną tygodniową zdolność przewozową, figurującą w opublikowanym rozkładzie lotów (suma zdolności przewozowej w obie strony):
– na przestrzeni całego roku minimalna podstawowa zdolność przewozowa wynosi 5.000 miejsc tygodniowo, w tym 700 miejsc dziennie w soboty i w niedziele,
– do wymienionej ilości podstawowej dochodzą:
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 2.500 miejsc tygodniowo,
– w letnim sezonie lotniczym IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 1.500 miejsc tygodniowo;
iii) uwzględniając szczytowe obciążenia ruchu na przestrzeni roku w zależności od rozkładu wakacji szkolnych oraz świąt (Wszystkich Świętych, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wniebowstąpienie, długie weekendy oraz dni, w których odbywają się wyjazdy i powroty z wakacji letnich) należy zapewnić dodatkową minimalną zdolność przewozową (suma zdolności przewozowej w obie strony), uzgodnioną przed rozpoczęciem każdego sezonu lotniczego IATA protokołem ustaleń z Urzędem ds. Transportu Korsyki, ze szczególnym naciskiem na:
– w zimowym sezonie lotniczym IATA: 6.000 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie,
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 6.000 miejsc w całym okresie,
– podczas letniego sezonu lotniczego IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 6.000 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie.
Dodatkowe miejsca muszą być wystawione na sprzedaż przynajmniej dwa miesiące przed datą odnośnego lotu.
b) Między Marsylią a Bastią
– Częstotliwość lotów jest następująca:
i) przynajmniej trzy loty w obie strony dziennie, od poniedziałku do piątku, oprócz dni wolnych od pracy; z jednej strony w sposób umożliwiający podróżnym odbycie podróży w dwie strony w ciągu jednego dnia z możliwością pozostania w Bastii przynajmniej przez osiem godzin, a w Marsylii przynajmniej przez jedenaście godzin, z drugiej strony - w środku dnia;
ii) w soboty i niedziele, w wymiarze przynajmniej trzech lotów w obie strony dziennie, w regularnych odstępach czasu w ciągu dnia.
– Usługi muszą być wykonywane bez międzylądowania między Bastią a Marsylią.
– Oferowana zdolność przewozowa powinna spełniać następujące warunki:
i) od poniedziałku do piątku, rano i wieczorem, oferowana zdolność przewozowa powinna wynosić przynajmniej 135 miejsc w każdą stronę;
ii) oferta powinna zawierać następującą minimalną tygodniową zdolność przewozową, figurującą w opublikowanym rozkładzie lotów (suma zdolności przewozowej w obie strony):
– na przestrzeni całego roku minimalna podstawowa zdolność przewozowa wynosi 5.000 miejsc tygodniowo, w tym 700 miejsc dziennie w soboty i w niedziele,
– do wymienionej ilości podstawowej dochodzą:
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 2.500 miejsc tygodniowo,
– w letnim sezonie lotniczym IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 1.500 miejsc tygodniowo;
iii) uwzględniając szczytowe obciążenia ruchu na przestrzeni roku w zależności od rozkładu wakacji szkolnych oraz świąt (Wszystkich Świętych, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wniebowstąpienie, długie weekendy oraz dni, w których odbywają się wyjazdy i powroty z wakacji letnich) należy zapewnić dodatkową minimalną zdolność przewozową (suma zdolności przewozowej w obie strony), uzgodnioną przed rozpoczęciem każdego sezonu lotniczego IATA protokołem ustaleń z Urzędem ds. Transportu Korsyki, ze szczególnym naciskiem na:
– w zimowym sezonie lotniczym IATA: 6.000 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie,
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 6.000 miejsc w całym okresie,
– podczas letniego sezonu lotniczego IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 6.000 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie.
Dodatkowe miejsca muszą być wystawione na sprzedaż przynajmniej dwa miesiące przed datą odnośnego lotu.
c) Między Marsylią a Calvi
– Częstotliwość lotów jest następująca:
i) w zimowym sezonie lotniczym IATA przynajmniej jeden lot w obie strony dziennie, który powinien umożliwiać, od poniedziałku do piątku, spędzenie w Marsylii od siedmiu do dziesięciu godzin dziennie, w zależności od godzin otwarcia lotniska w Calvi;
ii) przynajmniej dwa loty w obie strony dziennie w soboty, niedziele i w dni wolne od pracy;
iii) w letnim sezonie lotniczym IATA przynajmniej dwa loty w obie strony dziennie, które powinny umożliwiać, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni wolnych od pracy, spędzenie w Marsylii od siedmiu do dziesięciu godzin dziennie, w zależności od godzin otwarcia lotniska w Calvi.
– Usługi muszą być wykonywane bez międzylądowania między Marsylią a Calvi.
– Oferowana zdolność przewozowa powinna spełniać następujące warunki:
i) oferta powinna zawierać następującą minimalną tygodniową zdolność przewozową, figurującą w opublikowanym rozkładzie lotów (suma zdolności przewozowej w obie strony):
– na przestrzeni całego roku minimalna podstawowa zdolność przewozowa wynosi 900 miejsc tygodniowo, w tym 1.400 miejsc w letnim sezonie lotniczym IATA,
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września do wymienionej ilości podstawowej dochodzi: 500 miejsc tygodniowo;
ii) uwzględniając szczytowe obciążenia ruchu na przestrzeni roku w zależności od rozkładu wakacji szkolnych oraz świąt (Wszystkich Świętych, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wniebowstąpienie, długie weekendy oraz dni, w których odbywają się wyjazdy i powroty z wakacji letnich) należy zapewnić dodatkową minimalną zdolność przewozową (suma zdolności przewozowej w obie strony), uzgodnioną przed rozpoczęciem każdego sezonu lotniczego IATA protokołem ustaleń z Urzędem ds. Transportu Korsyki, ze szczególnym naciskiem na:
– w zimowym sezonie lotniczym IATA: 1.000 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie,
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 3 800 miejsc w całym okresie,
– podczas letniego sezonu lotniczego IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 5.200 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie.
Dodatkowe miejsca muszą być wystawione na sprzedaż przynajmniej dwa miesiące przed datą odnośnego lotu.
d) Między Marsylią a Figari
– Częstotliwość lotów jest następująca:
i) przynajmniej dwa loty w obie strony dziennie, od poniedziałku do piątku, oprócz dni wolnych od pracy, rano i wieczorem, umożliwiające pasażerom odbycie podróży w dwie strony w ciągu jednego dnia z możliwością pozostania w Marsylii od dziesięciu do trzynastu godzin, a w Figari przynajmniej siedem godzin;
ii) przynajmniej dwa loty w obie strony dziennie w soboty, niedziele i w dni wolne od pracy.
– Usługi muszą być wykonywane bez międzylądowania między Marsylią a Figari.
– Oferowana zdolność przewozowa powinna spełniać następujące warunki:
i) oferta powinna zawierać następującą minimalną tygodniową zdolność przewozową, figurującą w opublikowanym rozkładzie lotów (suma zdolności przewozowej w obie strony):
– na przestrzeni całego roku minimalna podstawowa zdolność przewozowa wynosi 1.400 miejsc tygodniowo i jest zwiększana do 1.600 miejsc w letnim sezonie lotniczym IATA,
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września do wymienionej ilości podstawowej dochodzi: 1.200 miejsc tygodniowo;
ii) uwzględniając szczytowe obciążenia ruchu na przestrzeni roku w zależności od rozkładu wakacji szkolnych oraz świąt (Wszystkich Świętych, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wniebowstąpienie, długie weekendy oraz dni, w których odbywają się wyjazdy i powroty z wakacji letnich) należy zapewnić dodatkową minimalną zdolność przewozową (suma zdolności przewozowej w obie strony), uzgodnioną przed rozpoczęciem każdego sezonu lotniczego IATA protokołem ustaleń z Urzędem ds. Transportu Korsyki, ze szczególnym naciskiem na:
– w zimowym sezonie lotniczym IATA: 1.000 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie,
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 3 800 miejsc w całym okresie,
– podczas letniego sezonu lotniczego IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 5.200 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie.
Dodatkowe miejsca muszą być wystawione na sprzedaż przynajmniej dwa miesiące przed datą odnośnego lotu.
e) Między Niceą a Ajaccio
– Częstotliwość lotów jest następująca:
i) przynajmniej trzy loty w obie strony dziennie, od poniedziałku do piątku, oprócz dni wolnych od pracy; z jednej strony rano i wieczorem, w sposób umożliwiający podróżnym odbycie podróży w dwie strony w ciągu jednego dnia z możliwością pozostania w Ajaccio przynajmniej przez osiem godzin, a w Nicei przynajmniej przez jedenaście godzin, z drugiej strony - w środku dnia;
ii) przynajmniej sześć lotów w obie strony ogółem, od soboty do niedzieli.
– Usługi muszą być wykonywane bez międzylądowania między Ajaccio a Niceą.
– Oferowana zdolność przewozowa powinna spełniać następujące warunki:
i) od poniedziałku do piątku, rano i wieczorem, oferowana zdolność przewozowa powinna wynosić przynajmniej 60 miejsc w każdą stronę;
ii) oferta powinna zawierać następującą minimalną tygodniową zdolność przewozową, figurującą w opublikowanym rozkładzie lotów (suma zdolności przewozowej w obie strony):
– na przestrzeni całego roku podstawowa zdolność przewozowa wynosi 2.500 miejsc tygodniowo,
– do wymienionej ilości podstawowej dochodzą:
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 900 miejsc tygodniowo,
– w letnim sezonie lotniczym IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 400 miejsc tygodniowo;
iii) uwzględniając szczytowe obciążenia ruchu na przestrzeni roku w zależności od rozkładu wakacji szkolnych oraz świąt (Wszystkich Świętych, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wniebowstąpienie, długie weekendy oraz dni, w których odbywają się wyjazdy i powroty z wakacji letnich) należy zapewnić dodatkową minimalną zdolność przewozową (suma zdolności przewozowej w obie strony), uzgodnioną przed rozpoczęciem każdego sezonu lotniczego IATA protokołem ustaleń z Urzędem ds. Transportu Korsyki, ze szczególnym naciskiem na:
– w zimowym sezonie lotniczym IATA: 1.500 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie,
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 4 000 miejsc w całym okresie,
– podczas letniego sezonu lotniczego IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 3.000 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie.
Dodatkowe miejsca muszą być wystawione na sprzedaż przynajmniej dwa miesiące przed datą odnośnego lotu.
f) Między Niceą a Bastią
– Częstotliwość lotów jest następująca:
i) przynajmniej trzy loty w obie strony dziennie, od poniedziałku do piątku, oprócz dni wolnych od pracy; z jednej strony rano i wieczorem, w sposób umożliwiający podróżnym odbycie podróży w dwie strony w ciągu jednego dnia z możliwością pozostania w Bastii przynajmniej przez osiem godzin, a w Nicei przynajmniej przez jedenaście godzin, z drugiej strony - w środku dnia;
ii) przynajmniej sześć lotów w obie strony ogółem, od soboty do niedzieli.
– Usługi muszą być wykonywane bez międzylądowania między Bastią a Niceą.
– Oferowana zdolność przewozowa powinna spełniać następujące warunki:
i) od poniedziałku do piątku, rano i wieczorem, oferowana zdolność przewozowa powinna wynosić przynajmniej 60 miejsc w każdą stronę;
ii) oferta powinna zawierać następującą minimalną tygodniową zdolność przewozową, figurującą w opublikowanym rozkładzie lotów (suma zdolności przewozowej w obie strony):
– na przestrzeni całego roku podstawowa zdolność przewozowa wynosi 2.500 miejsc tygodniowo,
– do wymienionej ilości podstawowej dochodzą:
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 500 miejsc tygodniowo,
– w letnim sezonie lotniczym IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 250 miejsc tygodniowo;
iii) uwzględniając szczytowe obciążenia ruchu na przestrzeni roku w zależności od rozkładu wakacji szkolnych oraz świąt (Wszystkich Świętych, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wniebowstąpienie, długie weekendy oraz dni, w których odbywają się wyjazdy i powroty z wakacji letnich) należy zapewnić dodatkową minimalną zdolność przewozową (suma zdolności przewozowej w obie strony), uzgodnioną przed rozpoczęciem każdego sezonu lotniczego IATA protokołem ustaleń z Urzędem ds. Transportu Korsyki, ze szczególnym naciskiem na:
– w zimowym sezonie lotniczym IATA: 1.500 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie,
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 3 000 miejsc w całym okresie,
– podczas letniego sezonu lotniczego IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 3.000 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie.
Dodatkowe miejsca muszą być wystawione na sprzedaż przynajmniej dwa miesiące przed datą odnośnego lotu.
g) Między Niceą a Calvi
– Częstotliwość lotów jest następująca: przynajmniej jeden lot w obie strony dziennie.
– Usługi muszą być wykonywane bez międzylądowania między Niceą a Calvi.
– Oferowana zdolność przewozowa powinna spełniać następujące warunki:
i) oferta powinna zawierać następującą minimalną tygodniową zdolność przewozową, figurującą w opublikowanym rozkładzie lotów (suma zdolności przewozowej w obie strony):
– na przestrzeni całego roku podstawowa zdolność przewozowa wynosi 550 miejsc tygodniowo,
– do wymienionej ilości podstawowej dochodzą:
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 1.300 miejsc tygodniowo,
– w letnim sezonie lotniczym IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 350 miejsc tygodniowo;
ii) uwzględniając szczytowe obciążenia ruchu na przestrzeni roku w zależności od rozkładu wakacji szkolnych oraz świąt (Wszystkich Świętych, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wniebowstąpienie, długie weekendy oraz dni, w których odbywają się wyjazdy i powroty z wakacji letnich) należy zapewnić dodatkową minimalną zdolność przewozową (suma zdolności przewozowej w obie strony), uzgodnioną przed rozpoczęciem każdego sezonu lotniczego IATA protokołem ustaleń z Urzędem ds. Transportu Korsyki, ze szczególnym naciskiem na:
– w zimowym sezonie lotniczym IATA: 1.000 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie,
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 1.500 miejsc w całym okresie,
– podczas letniego sezonu lotniczego IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 2.200 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie.
Dodatkowe miejsca muszą być wystawione na sprzedaż przynajmniej dwa miesiące przed datą odnośnego lotu.
h) Między Niceą a Figari
– Częstotliwość lotów jest następująca: przynajmniej jeden lot w obie strony dziennie.
– Usługi muszą być wykonywane bez międzylądowania między Niceą a Figari.
– Oferowana zdolność przewozowa powinna spełniać następujące warunki:
i) oferta powinna zawierać następującą minimalną tygodniową zdolność przewozową, figurującą w opublikowanym rozkładzie lotów (suma zdolności przewozowej w obie strony):
– na przestrzeni całego roku podstawowa zdolność przewozowa wynosi 550 miejsc tygodniowo,
– do wymienionej ilości podstawowej dochodzą:
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 1.300 miejsc tygodniowo,
– w letnim sezonie lotniczym IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 350 miejsc tygodniowo;
ii) uwzględniając szczytowe obciążenia ruchu na przestrzeni roku w zależności od rozkładu wakacji szkolnych oraz świąt (Wszystkich Świętych, Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wniebowstąpienie, długie weekendy oraz dni, w których odbywają się wyjazdy i powroty z wakacji letnich) należy zapewnić dodatkową minimalną zdolność przewozową (suma zdolności przewozowej w obie strony), uzgodnioną przed rozpoczęciem każdego sezonu lotniczego IATA protokołem ustaleń z Urzędem ds. Transportu Korsyki, ze szczególnym naciskiem na:
– w zimowym sezonie lotniczym IATA: 1.000 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie,
– w ciągu dziesięciu tygodni począwszy od końca czerwca do początku września: 2 500 miejsc w całym okresie,
– podczas letniego sezonu lotniczego IATA (poza wyżej wymienionymi dziesięcioma tygodniami): 2.200 miejsc przeznaczonych na okresy największego szczytu w sezonie.
Dodatkowe miejsca muszą być wystawione na sprzedaż przynajmniej dwa miesiące przed datą odnośnego lotu.
2.2. Ceny
Podane ceny nie uwzględniają kosztów dystrybucji, podatków i należności per capita pobieranych przez państwo, władze lokalne oraz władze portu lotniczego i są przedstawione jako takie na bilecie lotniczym:
– Cena zwykła na trasie między Marsylią a Korsyką w jedną stronę może wynosić najwyżej 102 euro, a w okresie dziesięciu tygodni od końca czerwca do początku września - najwyżej 107 euro; na trasie między Niceą a Korsyką w jedną stronę może wynosić najwyżej 99 euro, a w okresie dziesięciu tygodni od końca czerwca do początku września - najwyżej 104 euro.
– Podróżni, których główne miejsce zamieszkania znajduje się na Korsyce, odbywający podróż tam i z powrotem na podstawie biletów zakupionych na Korsyce, ważnych, jeżeli pobyt poza Korsyką jest krótszy niż 40 dni, z wyjątkiem studentów miejscowych poniżej 27 roku życia, mogą przez cały rok korzystać ze stałej ceny w wysokości 42 euro za bilet w obydwie strony na trasie Marsylia-Korsyka oraz stałej ceny 39 euro za bilet w obydwie strony na trasie Nicea - Korsyka, bez ograniczeń zdolności przewozowej.
– W odniesieniu do wszystkich lotów na trasie Marsylia - Korsyka w jedną stronę pasażerowie następujących kategorii korzystają ze stałej ceny w wysokości 45 euro, która w okresie dziesięciu tygodni od końca czerwca do początku września wynosi 50 euro, a na trasie Nicea - Korsyka w jedną stronę - ze stałej ceny w wysokości 42 euro, która w okresie dziesięciu tygodni od końca czerwca do początku września wynosi 47 euro:
i) młodzież do 25 roku życia;
ii) osoby powyżej 60 roku życia;
iii) studenci do 27 roku życia;
iv) rodziny (przynajmniej dwie spokrewnione ze sobą osoby podróżujące razem);
v) osoby niepełnosprawne.
W ramach limitu wynoszącego 50 % dziennej zdolności przewozowej przypadającej na każdy kierunek na każdej trasie, w odniesieniu do wyżej wymienionych kategorii pasażerów, przewoźnik zobowiązany jest zezwolić na sprzedaż biletów bez ograniczeń, aż do wyczerpania wszystkich dostępnych miejsc.
W odniesieniu do wyżej wymienionych kategorii pasażerów oraz mieszkańców Korsyki, przewoźnik może zażądać, aby bilety były wydawane i wykupywane w terminie proporcjonalnym do uprzedniej rezerwacji, na podstawie specjalnie sporządzonej tabeli.
W przypadku nadmiernego, nieprzewidywalnego i niezależnego od woli przewoźników wzrostu składników kosztów mających wpływ na obsługę połączeń lotniczych, podane maksymalne ceny mogą zostać podwyższone proporcjonalnie do stwierdzonego wzrostu. Przewoźnicy obsługujący połączenia są zawiadamiani o takich zmianach cen maksymalnych w terminie dostosowanym do okoliczności; ceny te są również niezwłocznie przekazywane Komisji Europejskiej dla celów publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
2.3. Ciągłość wykonywania usług
Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej, liczba lotów odwołanych z winy przewoźnika nie powinna przekraczać 1 % liczby lotów innych niż loty dodatkowe, przewidzianych w programie obsługi połączenia na sezon lotniczy IATA.
Zgodnie z przepisami art. 4 ust. 1 lit. c) wyżej wspomnianego rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92, każdy przewoźnik lotniczy, zamierzający eksploatować którąkolwiek z wymienionych tras musi udzielić gwarancji, że będzie eksploatował trasę przez okres dwunastu kolejnych miesięcy.
Przewoźnik może zaprzestać świadczenia usług wyłącznie w pierwszym dniu zimowego sezonu lotniczego IATA z zachowaniem co najmniej sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
Wspólnotowych przewoźników informuje się, że poważne i wielokrotne nieprzestrzeganie zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych może skutkować nie tylko przewidzianymi karami administracyjnymi i/lub sankcjami prawnymi, lecz również wykluczeniem tych przewoźników z uczestnictwa we wszelkich przetargach w sprawach podlegających władzom lokalnym Korsyki na okres pięciu lat.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.