P8_TC1-COD(2016)0023 Stanowisko Parlamentu Europejskiego przyjęte w pierwszym czytaniu w dniu 14 marca 2017 r. w celu przyjęcia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/… w sprawie rtęci oraz uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1102/2008.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.263.168/2

Akt nienormatywny
Wersja od: 25 lipca 2018 r.

Stanowisko Parlamentu Europejskiego przyjęte w pierwszym czytaniu w dniu 14 marca 2017 r. w celu przyjęcia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/... w sprawie rtęci oraz uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1102/2008

P8_TC1-COD(2016)0023

(Dz.U.UE C z dnia 25 lipca 2018 r.)

(Jako że pomiędzy Parlamentem i Radą osiągnięte zostało porozumienie, stanowisko Parlamentu odpowiada ostatecznej wersji aktu prawnego, rozporządzenia (UE) 2017/852.)

ZAŁĄCZNIK

OŚWIADCZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO W SPRAWIE PROJEKTU ROZPORZĄDZENIA W SPRAWIE RTĘCI ORAZ UCHYLAJĄCEGO ROZPORZĄDZENIE (WE) Nr 1102/2008 (2016/0023(COD))

Zaakceptowanie przez Parlament Europejski aktów wykonawczych dotyczących dopuszczania nowych produktów lub procedur w kontekście negocjacji międzyinstytucjonalnych w sprawie wniosku dotyczącego rozporządzenia w sprawie rtęci (2016/0023(COD)) nie może zostać potraktowane jako precedens w przypadku innych podobnych aktów i nie przesądza o rezultacie przyszłych negocjacji międzyinstytucjonalnych w sprawie kryteriów rozgraniczania stosowania aktów delegowanych i aktów wykonawczych.

OŚWIADCZENIE KOMISJI EUROPEJSKIEJ W SPRAWIE MIĘDZYNARODOWEJ WSPÓŁPRACY W ODNIESIENIU DO RTĘCI

Konwencja z Minamaty i nowe rozporządzenie w sprawie rtęci to ważny wkład w ochronę obywateli przed zanieczyszczeniem rtęcią zarówno na świecie, jak i w UE.

Należy podtrzymać współpracę międzynarodową, aby doprowadzić do wdrożenia konwencji przez wszystkie strony oraz do dalszego wzmocnienia jej postanowień.

W związku z tym Komisja Europejska czuje się zobowiązana do wspierania dalszej współpracy w oparciu o konwencję oraz obowiązujące w UE strategie polityczne, przepisy i procedury, a także do podejmowania działań m.in. w następujących dziedzinach:

-
ograniczanie rozbieżności między prawem UE a postanowieniami konwencji poprzez zastosowanie klauzuli przeglądowej w odniesieniu do wykazu zakazanych produktów z dodatkiem rtęci;
-
w kontekście postanowień konwencji dotyczących finansowania, budowania zdolności i transferu technologii - poprawa identyfikowalności handlu rtęcią i jej wykorzystania, promowanie certyfikacji bezrtęciowego wydobycia złota tradycyjnego i na małą skalę oraz oznakowania dla bezrtęciowego złota, a także podnoszenie zdolności krajów rozwijających się, w tym również w dziedzinie gospodarowania odpadami zawierającymi rtęć.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.