Opinia nr 6/2018 (przedstawiona na mocy art. 287 ust. 4 i art. 322 ust. 1 lit. a) TFUE) w sprawie wniosku dotyczącego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu i Migracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu na rzecz Zarządzania Granicami i Wiz.
Dz.U.UE.C.2019.17.1
Akt nienormatywnyOPINIA NR 6/2018
w sprawie wniosku dotyczącego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu i Migracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu na rzecz Zarządzania Granicami i Wiz
(2019/C 17/01)
(Dz.U.UE C z dnia 14 stycznia 2019 r.)
SPIS TREŚCI
WSTĘP
ZBIORCZA OCENA W ODNIESIENIU DO GŁÓWNYCH CELÓW KOMISJI
KWESTIE STRATEGICZNE I CELE POLITYKI SPÓJNOŚCI
Uwzględnianie priorytetów UE
Jednolity zbiór przepisów
Elastyczność budżetowa
Tworzenie korzystnego środowiska dla inwestycji
Przegląd śródokresowy
RAMY PROGRAMOWANIA I MONITOROWANIA
Zasada uproszczenia w programowaniu
Równowaga między uproszczeniem, rezultatami a rozliczalnością
Ramy wykonania
Monitorowanie i wykorzystywanie informacji na temat wykonania
SYSTEM REALIZACJI I ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI
Instrumenty finansowe
Uproszczone sposoby realizacji
Wybór projektów i zasady kwalifikowalności
Wycofane przepisy
ROZWIĄZANIA DOTYCZĄCE ROZLICZALNOŚCI
Role i obowiązki w systemach zarządzania i kontroli
Standardowy system zarządzania i kontroli
Udoskonalone proporcjonalne rozwiązania dla systemów zarządzania i kontroli
Przedkładanie sprawozdań finansowych i korekt finansowych
Warunki poświadczenia przez Trybunał
UWAGI KOŃCOWE
ZAŁĄCZNIK
WSTĘP
ZBIORCZA OCENA W ODNIESIENIU DO GŁÓWNYCH CELÓW KOMISJI
Elastyczność
Dopasowanie finansowania do priorytetów UE
Rozwiązania dotyczące rozliczalności
KWESTIE STRATEGICZNE I CELE POLITYKI SPÓJNOŚCI
KWESTIE STRATEGICZNE I CELE POLITYKI SPÓJNOŚCI
Wstępne przydziały środków finansowych na rzecz państw członkowskich
Wymogi w zakresie koncentracji tematycznej
Rysunek
EFRR i Fundusz Spójności jako odsetek inwestycji publicznych w latach 2015-2017
Źródło: dokument roboczy służb Komisji, Ocena skutków, SWD(2018)282 final.
Strategia i cele na szczeblu UE
Jednolity zbiór przepisów
Elastyczność budżetowa
Okres kwalifikowalności
Elastyczna możliwość przesuwania środków finansowych między programami
Programowanie dwuetapowe (5 + 2)
Tworzenie korzystnego środowiska dla inwestycji
Zarządzanie gospodarcze i powiązania z polityką spójności
Warunki podstawowe
Zdolności administracyjne
Przegląd śródokresowy
RAMY PROGRAMOWANIA I MONITOROWANIA
Zasada uproszczenia w programowaniu
Zasada uproszczenia w programowaniu
Umowy partnerstwa
Programy
Ramy wykonania
Wspólna definicja wskaźników produktu i rezultatu
Wspólne i specyficzne dla programu wskaźniki produktu i rezultatu w ramach programów
Monitorowanie i wykorzystywanie informacji na temat wykonania
Agregacja danych na temat wykonania
Jakość danych na temat wykonania
Wykorzystanie danych na temat wyników generowanych na poziomie UE
SYSTEM REALIZACJI I ZASADY KWALIFIKOWALNOŚCI
Instrumenty finansowe
Instrumenty finansowe
Oceny ex ante dotyczące instrumentów finansowych
Sprawozdawczość w obszarze instrumentów finansowych
Rozwiązania dotyczące rozliczalności względem instrumentów finansowych
Efekt dźwigni dla instrumentów finansowych
Uproszczone sposoby realizacji
Finansowanie niepowiązane z kosztami jako forma wsparcia programów
Uproszczone formy dotacji dla beneficjentów
Wybór projektów i zasady kwalifikowalności
Wybór projektów
Zasady kwalifikowalności i VAT
Podatek VAT to temat złożony, a Trybunał obecnie analizuje tę kwestię bardziej szczegółowo.
Wycofane przepisy
Duże projekty
Projekty generujące dochód
ROZWIĄZANIA DOTYCZĄCE ROZLICZALNOŚCI
Role i obowiązki w systemach zarządzania i kontroli
Role i obowiązki w systemach zarządzania i kontroli
Kontrole zarządcze
Audyty
Udoskonalone proporcjonalne rozwiązania dla systemów zarządzania i kontroli
Rozwiązania
Warunki
Zaprzestanie stosowania udoskonalonych rozwiązań
Przedkładanie sprawozdań finansowych i korekt finansowych
Warunki poświadczenia przez Trybunał
Warunek | Główne niedociągnięcia zidentyfikowane w poświadczeniu wiarygodności w 2017 r. | Czy niedociągnięcia te mogą być uwzględnione w rozporządzeniu w sprawie wspólnych przepisów? | Czy zostały uwzględnione w rozporządzeniu w sprawie wspólnych przepisów? |
(i) Poziom błędu resztowego, którego prawidłowość może być poświadczona przez Trybunał? | Nie istnieje poziom błędu resztowego wspólny dla poddziału WRF. Komisja agreguje wskaźnik tylko według DG. Ponadto poziom błędu, o którym mowa w rocznych sprawozdaniach z działalności, odnosi się do wydatków, które nie zostały poddane pełnemu cyklowi kontroli. | Nie (kwestia podlegająca rozporządzeniu finansowemu) | Nie dotyczy |
(ii) Poziom błędu resztowego odpowiadający swoim celom? | Główne uchybienie wynika z faktu, że poziom błędu resztowego dla danego roku budżetowego badany przez Trybunał może obejmować zaliczki wpłacone na rzecz instrumentów finansowych i projekty pomocy państwa. W takim przypadku poziom błędu resztowego może być niedoszacowany. | Tak | Częściowo |
(iii) Komisja przekazuje informacje na czas? | Oszacowanie przez Komisję poziomu błędu w rocznym sprawozdaniu z działalności za 2017 r. dla wydatków ujętych w sprawozdaniach finansowych zatwierdzonych przez Komisję w maju 2017 r. jest niekompletne, gdyż nadal może podlegać korektom. | Tak | Nie |
(iv) Warunki wykorzystywania prac innych audytorów są spełnione? | Uchybienia w doborze próby i dokumentacji | Częściowo | Częściowo |
UWAGI KOŃCOWE
W imieniu Europejskiego Trybunału Obrachunkowego | |
Klaus-Heiner LEHNE | |
Prezes |
ZAŁĄCZNIK
Uwagi szczegółowe i sugestie dotyczące sporządzania przepisów (uwagi i sugestie dotyczące sporządzania przepisów w odniesieniu do artykułów rozporządzenia w sprawie wspólnych przepisów)
Uwagi szczegółowe i sugestie dotyczące sporządzania przepisów (uwagi i sugestie dotyczące sporządzania przepisów w odniesieniu do artykułów rozporządzenia w sprawie wspólnych przepisów)
Tekst wniosku | Propozycja Trybunału | Uwagi |
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu i Migracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu na rzecz Zarządzania Granicami i Wiz (COM(2018) 375 final) | ||
Spis treści | Zaproponowane rozporządzenie powinno zawierać spis treści przedstawiający jego strukturę. | |
a także mając na uwadze, co następuje: [...] (2) Aby zwiększyć w dalszym stopniu koordynację i harmonizację wprowadzania w życie funduszy unijnych wdrażanych w ramach zarządzania dzielonego, a mianowicie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Funduszu Spójności, środków finansowanych w ramach zarządzania dzielonego z Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego (EFMR), Funduszu Azylu i Migracji (FAM), Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego (FBW) i Funduszu Zintegrowanego Zarządzania Granicami (IZGW), należy w odniesieniu do wszystkich tych funduszy ("fundusze") ustanowić przepisy finansowe w oparciu o art. 322 TFUE, jasno określając zakres stosowania poszczególnych przepisów. Należy ponadto ustanowić wspólne przepisy na podstawie art. 177 TFUE obejmujące szczególne przepisy dotyczące danej polityki w odniesieniu do EFRR, EFS+, Funduszu Spójności oraz EFMR. | Zaproponowany przepis w motywie 2 powinien wyjaśniać, po zdaniu pierwszym, co oznaczają "przepisy finansowe", biorąc pod uwagę, że proponowane rozporządzenie zawiera przepisy niefinansowe mające zastosowanie do wszystkich funduszy. Na końcu motywu 2 należy dodać odniesienie związane z EFMR, gdyż przytoczony art. 177 TFUE dotyczy jedynie funduszy strukturalnych. | |
Artykuł 2 Definicje | Zob. kwestie do rozważenia nr 22 i 3 7. | |
Artykuł 4 Cele polityki | Zob. kwestia do rozważenia nr 1. Komisja i ustawodawcy powinni w szczególności rozważyć ustanowienie jasnych celów końcowych dla wydatków na działania w dziedzinie klimatu w ramach trzech funduszy spójności, zgodnie z celem na poziomie 2 5 % dla takich wydatków w ramach budżetu UE jako całości. | |
Artykuł 7 Przygotowanie i przedłożenie umowy partnerstwa | Zob. kwestia do rozważenia nr 18. | |
Artykuł 8 Treść umowy partnerstwa | Zob. kwestie do rozważenia nr 16, 19 i 20. | |
Artykuł 11 Warunki podstawowe | Artykuł 11 Warunki podstawowe | Zob. także kwestie do rozważenia nr 9, 10 i 11. |
1. Dla poszczególnych celów szczegółowych w niniejszym rozporządzeniu określono warunki konieczne do ich skutecznego i efektywnego osiągnięcia ("warunki podstawowe"). W załączniku III określono horyzontalne warunki podstawowe mające zastosowanie do wszystkich celów szczegółowych i kryteria niezbędne do oceny ich spełnienia. W załączniku IV określono tematyczne warunki podstawowe odnoszące się do EFRR, Funduszu Spójności i EFS+ i kryteria niezbędne do oceny ich spełnienia. | 1. Dla poszczególnych celów szczegółowych bądź obszarów wsparcia lub rodzajów operacji w niniejszym rozporządzeniu określono warunki konieczne do ich skutecznego i efektywnego osiągnięcia ("warunki podstawowe"). W załączniku III określono horyzontalne warunki podstawowe mające zastosowanie do wszystkich celów szczegółowych bądź obszarów wsparcia lub rodzajów operacji i kryteria niezbędne do oceny ich spełnienia. W załączniku IV określono tematyczne warunki podstawowe odnoszące się do EFRR, Funduszu Spójności i EFS+ i kryteria niezbędne do oceny ich spełnienia. | |
2. Przy przygotowywaniu programu lub wprowadzaniu nowego celu szczegółowego w ramach zmian w programie państwo członkowskie ocenia, czy spełnione zostały warunki podstawowe związane z wybranym celem szczegółowym. Warunek podstawowy uważa się za spełniony, gdy spełnione zostały wszystkie odnośne kryteria. Państwo członkowskie określa w każdym programie lub w zmianach do programu spełnione i niespełnione warunki podstawowe, a w przypadku gdy uważa, że warunek podstawowy został spełniony, podaje uzasadnienie. | 2. Przy przygotowywaniu programu lub wprowadzaniu nowego celu szczegółowego bądź obszaru wsparcia lub rodzaju operacji w ramach zmian w programie państwo członkowskie ocenia, czy spełnione zostały warunki podstawowe związane z wybranym celem szczegółowym bądź obszarem wsparcia lub rodzajem operacji, z uwzględnieniem sprawozdań krajowych i zaleceń dla poszczególnych krajów wynikających z procesu europejskiego semestru. Warunek podstawowy uważa się za spełniony, gdy spełnione zostały wszystkie odnośne kryteria. Państwo członkowskie określa w każdym programie lub w zmianach do programu spełnione i niespełnione warunki podstawowe, a w przypadku gdy uważa, że warunek podstawowy został spełniony, podaje uzasadnienie. | |
3. W sytuacji gdy warunek podstawowy nie został spełniony w momencie zatwierdzenia programu lub zmian do programu, państwo członkowskie informuje Komisję, gdy tylko uzna, że warunek podstawowy został spełniony, i podaje uzasadnienie. | 3. W sytuacji gdy warunek podstawowy nie został spełniony w momencie zatwierdzenia programu lub zmian do programu, państwo członkowskie informuje Komisję, gdy tylko uzna, że warunek podstawowy został spełniony i podaje uzasadnienie. | |
4. W terminie trzech miesięcy od otrzymania informacji, o której mowa w ust. 3, Komisja dokonuje oceny i powiadamia państwo członkowskie, gdy zgadza się co do spełnienia. Jeśli Komisja nie zgadza się z oceną dokonaną przez państwo członkowskie, informuje o tym takie państwo członkowskie i umożliwia mu zgłoszenie swoich uwag w terminie jednego miesiąca. | 4. W terminie trzech miesięcy od otrzymania informacji, o której mowa w ust. 3, Komisja dokonuje oceny z uwzględnieniem sprawozdań krajowych i zaleceń dla poszczególnych krajów wynikających z procesu europejskiego semestru, i powiadamia państwo członkowskie, gdy zgadza się co do spełnienia. Jeśli Komisja nie zgadza się z oceną dokonaną przez państwo członkowskie, informuje o tym takie państwo członkowskie i umożliwia mu zgłoszenie swoich uwag w terminie jednego miesiąca. | |
5. Do czasu poinformowania państwa członkowskiego przez Komisję o spełnieniu warunku podstawowego zgodnie z ust. 4, we wnioskach o płatność nie można podawać wydatków dotyczących operacji związanych z celem szczegółowym. Akapit pierwszy nie ma zastosowania do operacji przyczyniających się do spełnienia odnośnego warunku podstawowego. | 5. Do czasu poinformowania państwa członkowskiego przez Komisję o spełnieniu warunku podstawowego zgodnie z ust. 4, we wnioskach o płatność nie można podawać wydatków dotyczących operacji związanych z celem szczegółowym bądź obszarem wsparcia lub rodzajem operacji. Akapit pierwszy nie ma zastosowania do operacji przyczyniających się do spełnienia odnośnego warunku podstawowego. | |
6. Państwo członkowskie zapewnia spełnienie warunków podstawowych i ich stosowanie przez cały okres programowania. Informuje Komisję o wszelkich zmianach mających wpływ na spełnienie warunków podstawowych. Jeśli Komisja uważa, że warunek podstawowy nie jest już spełniony informuje o tym państwo członkowskie i umożliwia mu zgłoszenie swoich uwag w terminie jednego miesiąca. Jeśli Komisja stwierdzi, że warunek podstawowy pozostaje niespełniony, we wnioskach o płatność nie można podawać wydatków dotyczących operacji związanych z celem szczegółowym począwszy od dnia, w którym Komisja informuje o tym państwo członkowskie. | 6. Państwo członkowskie zapewnia spełnienie warunków podstawowych i ich stosowanie przez cały okres programowania. Informuje Komisję o wszelkich zmianach mających wpływ na spełnienie warunków podstawowych. Jeśli Komisja uważa, że warunek podstawowy nie jest już spełniony, informuje o tym państwo członkowskie i umożliwia mu zgłoszenie swoich uwag w terminie jednego miesiąca. Jeśli Komisja stwierdzi, że warunek podstawowy pozostaje niespełniony, we wnioskach o płatność nie można podawać wydatków dotyczących operacji związanych z celem szczegółowym bądź obszarem wsparcia lub rodzajem operacji począwszy od dnia, w którym Komisja informuje o tym państwo członkowskie. | |
7. Załącznik IV nie ma zastosowania do programów wspieranych z EFMR. | 7. Załącznik IV nic ma zastosowania do programów wspieranych z EFMR. | |
Artykuł 12 Ramy wykonania | Artykuł 12 Ramy wykonania | |
1. Państwo członkowskie ustanawia ramy wykonania, które umożliwiają monitorowanie, sprawozdawczość na temat wyników programu oraz ocenę takich wyników w okresie jego wdrażania i przyczynia się do pomiaru ogólnych wyników funduszy Ramy wykonania obejmują: | 1. Państwo członkowskie ustanawia ramy wykonania, które umożliwiają monitorowanie, sprawozdawczość na temat wyników programu oraz ocenę takich wyników w okresie jego wdrażania i przyczynia się do pomiaru ogólnych wyników funduszy. Ramy wykonania obejmują: | |
a) wskaźniki produktu i wskaźniki rezultatu powiązane z celami szczegółowymi określonymi w rozporządzeniach dotyczących poszczególnych funduszy; | a) wskaźniki produktu i wskaźniki rezultatu powiązane z celami szczegółowymi bądź obszarami wsparcia lub rodzajami operacji określonymi w rozporządzeniach dotyczących poszczególnych funduszy; | |
b) cele pośrednie dotyczące wskaźników produktu, które to cele pośrednie mają zostać osiągnięte do końca 2024 r.; oraz | b) cele pośrednie dotyczące wskaźników produktu i rezultatu, które to cele pośrednie mają zostać osiągnięte do końca 2024 r.; oraz | |
c) cele końcowe dotyczące wskaźników produktu i wskaźników rezultatu, które to cele końcowe mają zostać osiągnięte do końca 2029 r. | c) cele końcowe dotyczące wskaźników produktu i wskaźników rezultatu, które to cele końcowe mają zostać osiągnięte do końca 2029 r. Cele końcowe opierają się na realistycznym oszacowaniu łącznych przydziałów finansowych na okres. | |
2. Cele pośrednie i cele końcowe określa się w odniesieniu do poszczególnych celów szczegółowych w ramach programu, z wyjątkiem pomocy technicznej i celu szczegółowego dotyczącego deprywacji materialnej określonego w art. [4 lit. c) ppkt (vii)] rozporządzenia w sprawie EFS+. | 2. Cele pośrednie i cele końcowe określa się w odniesieniu do poszczególnych celów szczegółowych bądź obszarów wsparcia lub rodzajów operacji w ramach programu, z wyjątkiem pomocy technicznej i celu szczegółowego dotyczącego deprywacji materialnej określonego w art. [4 lit. c) ppkt (vii)] rozporządzenia w sprawie EFS+. | |
3. Cele pośrednie i cele końcowe umożliwiają Komisji i państwu członkowskiemu mierzenie postępów w osiąganiu celów szczegółowych. Spełniają one wymogi określone w art. [33 ust. 3] rozporządzenia finansowego. [...] | 3. Cele pośrednie i cele końcowe umożliwiają Komisji i państwu członkowskiemu mierzenie postępów w osiąganiu celów szczegółowych bądź obszarów wsparcia lub rodzajów operacji. Spełniają one wymogi określone w art. [33 ust. 3] rozporządzenia finansowego. [...] | |
Artykuł 14 Przegląd śródokresowy | Zob. kwestie do rozważenia nr 14 i 15. | |
Artykuł 15 Działania łączące skuteczność funduszy z należytym zarządzaniem gospodarczym [...] | Zob. kwestie do rozważenia nr 4, 5 i 6. | |
13. Ust. 1-12 nie mają zastosowania do priorytetów lub programów objętych zakresem art. [4 lit. c) ppkt (v)(ii)] rozporządzenia w sprawie EFS+. | W ust. 13 tego artykułu wymagane jest dostosowanie odniesienia do przepisów rozporządzenia w sprawie EFS+. | |
Artykuł 16 Przygotowanie i przedłożenie programów | Zob. kwestia do rozważenia nr 21. | |
Artykuł 17 Treść programów | Zob. kwestie do rozważenia nr 3 i 16. | |
Artykuł 19 Zmiana programów | Zob. kwestia do rozważenia nr 2. | |
Artykuł 21 Przesunięcie środków | Zob. kwestia do rozważenia nr 2. | |
Artykuł 29 Pomoc techniczna z inicjatywy Komisji | Zob. kwestia do rozważenia nr 12. | |
Artykuł 30 Pomoc techniczna państw członkowskich | Zob. kwestia do rozważenia nr 12. | |
Artykuł 31 Finansowanie ryczałtowe pomocy technicznej państw członkowskich | Zob. kwestia do rozważenia nr 13. | |
Artykuł 32 Finansowanie niepowiązane z kosztami pomocy technicznej państw członkowskich | Zob. kwestia do rozważenia nr 13. | |
Artykuł 35 Funkcje komitetu monitorującego 1. Komitet monitorujący rozpatruje: [...] | Artykuł 35 Funkcje komitetu monitorującego 1. Komitet monitorujący rozpatruje: [...] i) postępy w realizacji działań związanych ze zmniejszaniem obciążenia administracyjnego beneficjentów. [...] 3. Komitet monitorujący może przekazywać instytucji zarządzającej uwagi dotyczące elementów ujętych w ust. 1 i 2, w tym działań związanych ze zmniejszaniem obciążenia administracyjnego beneficjentów. Komitet monitorujący monitoruje działania podejmowane w następstwie swoich uwag. | Zaproponowane rozporządzenie powinno nakładać na komitet monitorujący wymóg badania postępów w zmniejszaniu obciążenia administracyjnego. Nowo wprowadzony ustęp zapewnia dostosowanie między art. 35 i art. 69 lit. b). |
Artykuł 36 Roczny przegląd realizacji celów | Zob. kwestia do rozważenia nr 29. | |
Artykuł 37 Przekazywanie danych | Zob. kwestie do rozważenia nr 26 i 28. Komisja i ustawodawcy powinni rozważyć wprowadzenie wymogu, by rezultaty wydatków na działania w dziedzinie klimatu podlegały monitorowaniu i sprawozdawczości, podobnie jak poziomy planowanych wydatków. | |
Artykuł 39 Oceny dokonywane przez państwo członkowskie Artykuł 40 Ocena dokonywana przez Komisje | Zob. kwestia do rozważenia nr 30. | |
Artykuł 49 Finansowanie w oparciu o stawki ryczałtowe w przypadku kosztów pośrednich w odniesieniu do dotacji | Artykuł 49 Finansowanie w oparciu o stawki ryczałtowe w przypadku kosztów pośrednich w odniesieniu do dotacji | Zob. także kwestie do rozważenia nr 39 i 40. |
Artykuł 50 Koszty bezpośrednie personelu w odniesieniu do dotacji | Artykuł 50 Koszty bezpośrednie personelu w odniesieniu do dotacji | |
Artykuł 51 Finansowanie w oparciu o stawki ryczałtowe w przypadku kosztów kwalifikowanych innych niż bezpośrednie koszty personelu w odniesieniu do dotacji | Bezpośrednie koszty personelu danej operacji można obliczać według stawki ryczałtowej w wysokości do 20 % kosztów bezpośrednich innych niż bezpośrednie koszty personelu tej operacji, przy czym państwo członkowskie nic jest zobowiązane do dokonania żadnych obliczeń w celu ustalenia stawki mającej zastosowanie, pod warunkiem że koszty bezpośrednie operacji nic obejmują zamówień publicznych na roboty budowlane lub zamówień na dostawy lub usługi, których wartość przekracza progi określone w art,-4-dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/21/UE lub w art, 15 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/25/ UE 17. W przypadku FAM, FBW i IZCW wszelkie koszty, których dotyczą zamówienia publiczne oraz bezpośrednie koszty personelu operacji, są wyłączone z podstawy obliczania stawki ryczałtowej. Artykuł 51 Finansowanie w oparciu o stawki ryczałtowe w przypadku kosztów kwalifikowanych innych niż bezpośrednie koszty personelu w odniesieniu do dotacji | |
Artykuł 52 Instrumenty finansowe | Zob. kwestia do rozważenia nr 31. | |
Artykuł 53 Wdrażanie instrumentów finansowych | Zob. kwestie do rozważenia nr 32 i 33. | |
Artykuł 57 Kwalifikowalność | Zob. kwestia do rozważenia nr 54. | |
Artykuł 58 Koszty niekwalifikowalne [...] c) podatek od wartości dodanej ("VAT"), z wyjątkiem operacji, których całkowity koszt wynosi mniej niż 5 000 000 EUR. | Zob. kwestia do rozważenia nr 44. | |
Artykuł 65 Instytucje programu | Artykuł 65 Instytucje programu | |
1. Do celów art. [63 ust. 3] rozporządzenia finansowego, państwo członkowskie wyznacza dla każdego programu instytucję zarządzającą oraz instytucję audytową. Jeżeli państwo członkowskie korzysta z możliwości, o której mowa w art. 66 ust. 2, dana jednostka jest identyfikowana jako instytucja programu. Te same instytucje mogą być odpowiedzialne za więcej niż jeden program. [...] | 1. Do celów art. [63 ust. 3] rozporządzenia finansowego, państwo członkowskie wyznacza powołuje dla każdego programu instytucję zarządzającą oraz instytucję audytową. Jeżeli państwo członkowskie korzysta z możliwości, o której mowa w art. 66 ust. 2, dana jednostka jest identyfikowana powoływana jako instytucja programu. Te same instytucje mogą być odpowiedzialne za więcej niż jeden program. [...] | |
3. Instytucja zarządzająca może wyznaczyć jedną lub większą liczbę instytucji pośredniczących do pełnienia niektórych zadań na jej odpowiedzialność. Uzgodnienia pomiędzy instytucją zarządzającą i instytucjami pośredniczącymi są ujęte na piśmie. [...] | 3. Instytucja zarządzająca może wyznaczyć powołać jedną lub większą liczbę instytucji pośredniczących do pełnienia niektórych zadań na jej odpowiedzialność. Uzgodnienia pomiędzy instytucją zarządzającą i instytucjami pośredniczącymi są ujęte na piśmie. [...] | |
5. Podmiot wdrażający współfinansowanie z programu, o którym mowa w art. [11] rozporządzenia UE [...] [w sprawie zasad dotyczących uczestnictwa w programie "Horyzont Europa"], jest uznawany przez instytucję zarządzającą za instytucję pośredniczącą danego programu zgodnie z ust. 3. | 5. Podmiot wdrażający współfinansowanie z programu, o którym mowa w art. [11] rozporządzenia UE [...] [w sprawie zasad dotyczących uczestnictwa w programie "Horyzont Europa"], jest uznawany powoływany przez instytucję zarządzającą za instytucję pośredniczącą jako instytucja pośrednicząca danego programu zgodnie z ust. 3. | |
Artykuł 66 Funkcje instytucji zarządzającej 1. Instytucja zarządzająca odpowiada za zarządzanie programem prowadzone z myślą o osiągnięciu celów programu. W szczególności pełni ona następujące funkcje: [...] | Artykuł 66 Funkcje instytucji zarządzającej 1. Instytucja zarządzająca odpowiada za zarządzanie programem, zgodnie z zasadą należytego zarządzania finansami, prowadzone z myślą o osiągnięciu celów programu. W szczególności pełni ona następujące funkcje: [...] | |
Artykuł 67 Wybór operacji przez instytucję zarządzającą [...] 2. Na wniosek Komisji instytucja zarządzająca konsultuje się z Komisją i uwzględnia jej uwagi przed przekazaniem wstępnych kryteriów kwalifikacji komitetowi monitorującemu oraz przed wszystkimi późniejszymi zmianami tych kryteriów. | Artykuł 67 Wybór operacji przez instytucję zarządzającą [...] 2. Na wniosek Komisji instytucja zarządzająca konsultuje się z Komisją i uwzględnia jej uwagi przed przekazaniem wstępnych kryteriów kwalifikacji komitetowi monitorującemu oraz przed wszystkimi późniejszymi zmianami tych kryteriów. Komisia zidentyfikuje nadmiernie uciążliwe wymogi i przekaże państwom członkowskim zalecenia dotyczące sposobu ich oszacowania. | Zob. także kwestie do rozważenia nr 42 i 43. |
Artykuł 68 Zarządzanie programem przez instytucję zarządzającą [...] 2. Kontrola zarządcza, o której mowa w ust. 1 lit. a), opiera się na analizie ryzyka i jest proporcjonalna do zidentyfikowanych zagrożeń określonych w strategii zarządzania ryzykiem. Kontrole zarządcze obejmują kontrole administracyjne w odniesieniu do każdego wniosku o płatność przedłożonego przez beneficjentów oraz kontrole na miejscu przeprowadzone w odniesieniu do operacji. Kontrole muszą zostać przeprowadzone najpóźniej przed przygotowaniem sprawozdań finansowych zgodnie z art. 92. [...] | Artykuł 68 Zarządzanie programem przez instytucję zarządzającą [...] 2. Kontrola zarządcza, o której mowa w ust. 1 lit. a), opiera się na analizie ryzyka i jest proporcjonalna do zidentyfikowanych zagrożeń określonych w strategii zarządzania ryzykiem. Kontrole zarządcze obejmują kontrole administracyjne w odniesieniu do każdego wniosku o płatność przedłożonego przez beneficjentów oraz kontrole na miejscu przeprowadzone w odniesieniu do operacji. Kontrole muszą zostać przeprowadzone najpóźniej przed przygotowaniem sprawozdań finansowych zgodnie z art. 92. [...] | Zob. także kwestia do rozważenia nr 50. |
Artykuł 72 Strategia audytu 1. [...] Strategia audytu przewiduje audyty systemu nowych instytucji zarządzających oraz organów odpowiadających za zadania w zakresie rachunkowości w ciągu dziewięciu miesięcy po zakończeniu ich pierwszego roku działalności. [...] | Artykuł 72 Strategia audytu 1. [...] Strategia audytu przewiduje audyty systemu nowych instytucji zarządzających oraz organów odpowiadających za zadania w zakresie rachunkowości, a także zmian w metodyce kontroli zarządczych i systemów informatycznych w ciągu dziewięciu miesięcy po zakończeniu ich pierwszego roku działalności. [...] | Zob. także kwestie do rozważenia nr 47 i 49. |
Artykuł 73 Audyty operacji 1. Audyty operacji dotyczą wydatków zadeklarowanych Komisji w roku obrachunkowym na podstawie próby. Próba ta powinna być reprezentatywna i oparta o statystyczne metody doboru próby. | Artykuł 73 Audyty operacji 1. Audyty operacji dotyczą wydatków zadeklarowanych Komisji w roku obrachunkowym na podstawie próby. Próba ta powinna być reprezentatywna i oparta o statystyczne metody doboru próby. Na zasadzie odstępstwa w przypadku instrumentów finansowych audyt operacji powinien obejmować wydatki kwalifikowalne zdefiniowane w art. 62. | Zob. także kwestie do rozważenia nr 51 i 53. |
Artykuł 75 [...] 4. Instytucja audytowa nie przeprowadza kontroli na szczeblu EBI ani innych międzynarodowych instytucji finansowych, w których państwo członkowskie posiada akcje lub udziały, w odniesieniu do instrumentów finansowych wdrażanych przez te podmioty. EBI lub inne międzynarodowe instytucje finansowe, w których państwo członkowskie posiada akcje lub udziały, przekazują jednak Komisji i instytucji audytowej pod koniec każdego roku kalendarzowego roczne sprawozdanie z audytu sporządzone przez audytorów zewnętrznych. Sprawozdanie to obejmuje elementy, o których mowa w załączniku XVII. | Artykuł 75 [...] 4. Instytucja audytowa nie przeprowadza kontroli na szczeblu EBI ani innych międzynarodowych instytucji finansowych, w których państwo członkowskie posiada akcje lub udziały, w odniesieniu do instrumentów finansowych wdrażanych przez te podmioty. EBI lub inne międzynarodowe instytucje finansowe, w których państwo członkowskie posiada akcje lub udziały, przekazują jednak Komisji i instytucji audytowej pod koniec każdego roku kalendarzowego roczne sprawozdanie z audytu sporządzone przez audytorów zewnętrznych. Sprawozdanie to obejmuje elementy, o których mowa w załączniku XVII. Umowy dotyczące audytu lub kontroli między EBI i audytorami zewnętrznymi nie ograniczają dostępu Europejskiego Trybunału Obrachunkowego do informacji niezbędnych do przeprowadzenia kontroli unijnych funduszy. | Zob. także kwestie do rozważenia nr 34, 35 i 36. |
Artykuł 77 Udoskonalone proporcjonalne rozwiązania Artykuł 78 Warunki stosowania udoskonalonych proporcjonalnych rozwiązań Artykuł 79 Dostosowania podczas okresu programowania 1. W przypadku gdy Komisja lub instytucja audytowa stwierdza, na podstawie przeprowadzonych audytów oraz rocznego sprawozdania z kontroli, że warunki określone w art. 78 nie są spełnione, Komisja zwraca się do instytucji audytowej o przeprowadzenie dodatkowych prac audytowych zgodnie z art. 63 ust. 3 i podjęcie działań naprawczych. | Artykuł 77 Udoskonalone proporcjonalne rozwiązania Artykuł 78 Warunki stosowania udoskonalonych proporcjonalnych rozwiązań Artykuł 79 Dostosowania podczas okresu programowania 1. W przypadku gdy Komisja lub instytucja audytowa stwierdza, na podstawie przeprowadzonych audytów oraz rocznego sprawozdania z kontroli, że warunki określone w art. 78 nie są spełnione, Komisja zwraca się do instytucji audytowej o przeprowadzenie dodatkowych prac audytowych zgodnie z art. 63 ust. 3. i podjęcie działań naprawczych Instytucja zarządzająca podejmuje działania naprawcze, oraz przekazuje komitetowi monitorującemu i Komisji sprawozdania na temat przewidywanych działań naprawczych i ich rezultatów. | Zob. także kwestia do rozważenia nr 55. |
Artykuł 88 [...] Art. 88 ust. 3 [...] Celem audytów Komisji lub państw członkowskich jest wyłącznie sprawdzenie, czy spełnione zostały warunki zwrotu dokonywanego przez Komisję. | Artykuł 88 [...] Art. 88 ust. 3 [...] Celem audytów Komisji lub państw członkowskich jest wyłącznie sprawdzenie, czy spełnione zostały warunki zwrotu dokonywanego przez Komisję. Na zasadzie odstępstwa, jeśli operacja lub projekt stanowiący część operacji są realizowane za pośrednictwem zamówień publicznych, audyt obejmuje także zgodność z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych. | Zob. kwestia do rozważenia nr 41 |
Artykuł 93 Analiza sprawozdań finansowych | Zob. kwestie do rozważenia nr 56 i 57. | |
Artykuł 94 Obliczanie salda | ||
Artykuł 95 Procedura dotycząca analizy sprawozdań | ||
Artykuł 96 Postępowanie kontradyktoryjne dotyczące analizy sprawozdań finansowych | ||
Artykuł 98 Korekty finansowe dokonywane przez Komisję | Zob. kwestia do rozważenia nr 58. | |
ZAŁĄCZNIK I Wymiary i kody rodzajów interwencji w ramach EFRR, EFS+ i Funduszu Spójności - art. 17 ust. 5 | Zob. kwestia do rozważenia nr 25. Komisja i ustawodawcy powinni rozważyć także obniżenie współczynnika na potrzeby obliczania wsparcia na cele związane ze zmianami klimatu dla nowo wybudowanych linii kolejowych do 40 % oraz współczynnika dla cyfryzacji w transporcie drogowym do 0 %. | |
ZAŁĄCZNIK II Wzór umowy partnerstwa - art. 7 ust. 4 | Zob. kwestia do rozważenia nr 16. | |
ZAŁĄCZNIK III Horyzontalne warunki podstawowe - art. 11 ust. 1 | Zob. kwestie do rozważenia nr 7 i 8. | |
ZAŁĄCZNIK IV Tematyczne warunki podstawowe mające zastosowanie do EFRR, EFS+ i Funduszu Spójności - art. 11 ust. 1 [...] [kolumna "Cel szczegółowy"] [...] 2.2. Promowanie energii odnawialnej przez inwestycje w moce wytwórcze | ZAŁĄCZNIK IV Tematyczne warunki podstawowe mające zastosowanie do EFRR, EFS +i Funduszu Spójności - art. 11 ust. 1 [...] [kolumna "Cel szczegółowy"] [...] 2.2 Promowanie energii odnawialnej przez inwestycje w moce wytwórcze | Zob. także kwestie do rozważenia nr 7 i 8. |
EFRR i Fundusz Spójności: 2.2 Promowanie energii odnawialnej przez inwestycje w moce wytwórcze [...] | EFRR i Fundusz Spójności: 2.2 Promowanie energii odnawialnej przez inwestycje w moce wytwórcze [...] | |
EFRR i Fundusz Spójności: 2.5 Promowanie oszczędnego gospodarowania wodą | EFRR i Fundusz Spójności: 2.5 Promowanie zrównoważonej gospodarki wodnej oszczędnego gospodarowania wodą | |
EFRR i Fundusz Spójności: 2.6 Rozwój gospodarki (przejście na gospodarkę) o obiegu zamkniętym poprzez inwestycje w sektorze gospodarki odpadami i efektywnego gospodarowania zasobami | EFRR i Fundusz Spójności: 2.6 RozwójPromowanie przejścia (przejście do) gospodarki o obiegu zamkniętym, poprzez inwestycje w sektorze gospodarki odpadami i efektywnego gospodarowania zasobami | |
EFRR i Fundusz Spójności: 2.6 Promowanie zielonej infrastruktury w środowisku miejskim oraz zmniejszanie zanieczyszczenia [...] | EFRR i Fundusz Spójności: 2.76 Wzmocnienie różnorodności biologicznei.Promowanie zielonej infrastruktury w środowisku miejskim oraz zmniejszanie zanieczyszczenia [...] | |
3.3 Zrównoważona, inteligentna i intermodalna mobilność odporna na zmianę klimatu na szczeblu krajowym, regionalnym i lokalnym, obejmująca lepszy dostęp do sieci TEN-T i mobilności transgranicznej [...] | 3.3 Rozwói zrównoważonej, inteligentnej i intermodalnei mobilności odpornej na zmianę klimatu na szczeblu krajowym, regionalnym i lokalnym, obejmującej lepszy dostęp do sieci TEN-T i mobilności transgranicznej [...] | |
EFS: 4.1.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia dla wszystkich osób poszukujących pracy, w tym osób młodych i osób nieaktywnych zawodowo oraz promowanie samozatrudnienia i gospodarki społecznej; | EFS: 4.1.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia dla wszystkich osób poszukujących pracy w tymszczególności osób młodych, długotrwale bezrobotnych i osób nieaktywnych zawodowo, θκκ promowanie samozatrudnienia i gospodarki społecznej; | |
4.1.2 Modernizacja instytucji i służb rynku pracy w celu zapewnienia szybkiego i zindywidualizowanego wsparcia w celu dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy, przekwalifikowania i mobilności; [...] | 4.1.2 Modernizacja instytucji i służb rynku pracy w celu oceny i przewidzenia zapotrzebowania na umiejętności oraz zapewnienia szybkiego i zindywidualizowanego wsparcia w celu dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy, przekwalifikowania i mobilności; [...] | |
EFS: 4.1.3 Promowanie lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, w tym dostępu do opieki nad dziećmi, zdrowego i dobrze dostosowanego środowiska pracy przeciwdziałającego zagrożeniom dla zdrowia, dostosowanie pracowników do zmian oraz zdrowe i aktywne starzenia się; [...] | EFS: 4.1.3 Promowanie uczestnictwa kobiet w rynku pracy lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, w tym dostępu do opieki nad dziećmi, zdrowego i dobrze dostosowanego środowiska pracy przeciwdziałającego zagrożeniom dla zdrowia, dostosowanie pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców do zmian oraz aktywne i zdrowe i aktywne starzeniastarzenie się; [...] | |
EFS: 4.2.1 Poprawa jakości, efektywności i dopasowywania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy; [...] | EFS: 4.2.1 Poprawa jakości, efektywności i dopasowywania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy w celu wsparcia nabywania kluczowych kompetencji, w tym umiejętności cyfrowych; [...] | |
4.2.3 Promowanie równego dostępu, w szczególności w przypadku grup w niekorzystnej sytuacji, do wysokiej jakości kształcenia i szkolenia, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem poprzez kształcenie ogólne i zawodowe aż po szkolnictwo wyższe; [...] | 4.2.3 Promowanie równego dostępu, w szczególności w przypadku grup w niekorzystnej sytuacji, do wysokiej jakości kształcenia i szkolenia oraz ukończenia takiego kształcenia i szkolenia, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem poprzez kształcenie ogólne i zawodowe aż po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i szkolenie dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich; [...] | |
EFS: 4.3.1 Wspieranie aktywnego włączenia społecznego, w tym w celu promowania równości szans i aktywnego uczestnictwa, oraz zwiększanie szans na zatrudnienie; | EFS: 4.3.1 WspieranieRozwijanie aktywnego włączenia społecznego, w tym w celu promowania równości szans i aktywnego uczestnictwa, oraz zwiększanie szans na zatrudnienie; | |
EFS: 4.3.2 Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej społeczności marginalizowanych, takich jak Romowie; [...] | EFS: 4.3.2 Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich i społeczności marginalizowanych, takich jak Romowie; [...] | |
EFS: 4.3.4 Poprawa równego i szybkiego dostępu do stabilnych i przystępnych cenowo usług wysokiej jakości; poprawa dostępności, skuteczności i odporności systemów opieki zdrowotnej [...] | EFS: 4.3.4 Poprawa równego i szybkiego dostępu do stabilnych i przystępnych cenowo usług wysokiej jakości; modernizacja systemów zabezpieczenia społecznego, w tym promowanie dostępu do ochrony socjalnej; poprawa dostępności, skuteczności i odporności systemów opieki zdrowotnej i usług opieki długoterminowej; [...] | |
ZAŁĄCZNIK V Wzór programów wspieranych z EFRR (cel "Inwestycje na rzecz zatrudnienia i wzrostu"), EFS+, Fundusz Spójności i EFMR - art. 16 ust. 3 2.1.1.2 Wskaźniki [Tabela 3: Wskaźniki rezultatów] [...] Sekcja 4. Warunki podstawowe Podstawa prawna: art. 19 ust. 3 lit. h) [...] | ZAŁĄCZNIK V Wzór programów wspieranych z EFRR (cel "Inwestycje na rzecz zatrudnienia i wzrostu"), EFS+, Fundusz Spójności i EFMR - art. 16 ust. 3 [...] Sekcja 4. Warunki podstawowe Podstawa prawna: art. 179- ust. 3 lit. h) [...] | Zob. także kwestie do rozważenia nr 14 i 16. Ponadto tabela 2.1.1.2 w załączniku V do proponowanego rozporządzenia powinna obejmować cele pośrednie dla wskaźników rezultatu, zgodnie z przepisami art. 15 ust. 3 projektu rozporządzenia w sprawie EFS+. |
ZAŁĄCZNIK VII Wzór do przekazywania danych - art. 37 i 68 ust. 1 lit. g) | Załącznik VII do proponowanego rozporządzenia powinien zawierać wyjaśnienie, jakie informacje należy przekazywać w odniesieniu do programów wspieranych przez EFS+, FAM, FBW i IZGW. Załącznik VII powinien także zawierać informacje dotyczące "finansowania niepowiązanego z kosztami", zgodnie z wymogiem wynikającym z art. 125 ust. 3 rozporządzenia finansowego. | |
ZAŁĄCZNIK X Kluczowe wymogi dotyczące systemów zarządzania i kontroli oraz klasyfikacja tych wymogów - art. 63 ust. 1 | Zob. kwestia do rozważenia nr 48. | |
ZAŁĄCZNIK XIV Wzór opisu systemu zarządzania i kontroli - art. 63 ust. 9 | Zob. kwestie do rozważenia nr 48 i 49. | |
ZAŁĄCZNIK XV Wzór deklaracji zarządcze) - art. 68 ust. 1 lit. f) Ja, niżej podpisany/My, niżej podpisani [...] niniejszym oświadczam (-y), że: [...] b) wydatki ujęte w sprawozdaniu finansowym są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i zostały wykorzystane na przewidziany cel, | ZAŁĄCZNIK XV Wzór deklaracji zarządczej - art. 68 ust. 1 lit. f) Ja, niżej podpisany/My niżej podpisani [...] niniejszym oświadczam (-y), że: [...] b) wydatki ujęte w sprawozdaniu finansowym są zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i zostały wykorzystane na przewidziany cel, c) wdrożone systemy kontroli zapewniają legalność i prawidłowość transakcji podstawowych. | Zob. pkt 124. |
Potwierdzam(-y), że nieprawidłowości stwierdzone w końcowych sprawozdaniach z audytu lub kontroli w odniesieniu do danego roku obrachunkowego zostały odpowiednio ujęte w sprawozdaniu finansowym, w szczególności, aby zapewnić zgodność z art. 92 w odniesieniu do przedkładania sprawozdań finansowych zapewniających o tym, że nieprawidłowości pozostają poniżej progu istotności wynoszącego 2 %. | Potwierdzam (-y), że nieprawidłowości stwierdzone w końcowych sprawozdaniach z audytu lub kontroli w odniesieniu do danego roku obrachunkowego zostały odpowiednio ujęte w sprawozdaniu finansowym, w szczególności, aby zapewnić zgodność z art. 92 w odniesieniu do przedkładania sprawozdań finansowych zapewniających o tym, że nieprawidłowości pozostają poniżej progu istotności wynoszącego 2 %. | |
Przepisy obecnie nieujęte Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu i Migracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu na rzecz Zarządzania Granicami i Wiz (COM(2018) 375 final) | ||
Nie dotyczy | Zaproponowane rozporządzenie powinno zapewniać ponowne ujęcie w rozporządzeniu w sprawie wspólnych przepisów obowiązkowej niezależnej oceny i wspólnych obowiązkowych norm oceny takich jak ocena kosztów i korzyści, na potrzeby wyboru operacji istotnych pod względem finansowym, zapewniających najlepszy stosunek wartości do ceny. Zob. kwestia do rozważenia nr 45. | |
Nie dotyczy | Zaproponowane rozporządzenie powinno zapewniać ograniczenie wkładu UE w projekty generujące dochód do koniecznej kwoty poprzez wprowadzenie stawek ryczałtowych ograniczających całkowitą kwotę kwalifikowalnych wydatków dla projektów generujących dochód według sektora, na podstawie analizy dostępnych dowodów, lub zastosowanie instrumentów finansowych jako preferowanego wariantu współfinansowania projektów generujących dochód. Zob. kwestia do rozważenia nr 46. | |
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności (COM(2018) 372 final) | ||
Artykuł 7 Wskaźniki 1. Wspólne wskaźniki produktu i rezultatu określone w załączniku I w odniesieniu do EFRR i Funduszu Spójności oraz w razie konieczności wskaźniki produktu i rezultatu specyficzne dla danego programu stosuje się zgodnie z art. [12 ust. 1] akapit drugi lit. a), art. [17 ust. 3] lit. d) ppkt (ii) oraz art. [37 ust. 2] lit. b) rozporządzenia (UE) 2018/xxxx [nowe RWP]. [...] | Artykuł 7 Wskaźniki 1. Wspólne wskaźniki produktu i rezultatu określone w załączniku I w odniesieniu do EFRR i Funduszu Spójności oraz w razie konieczności wskaźniki produktu i rezultatu specyficzne dla danego programu stosuje się zgodnie z art. [12 ust. 1] akapit drugi lit. a), art. [17 ust. 3] lit. d) ppkt (ii) oraz art. [37 ust. 2] lit. b) rozporządzenia (UE) 2018/xxxx [nowe RWP]. [...] | Zob. kwestie do rozważenia nr 24 i 27. |
ZAŁĄCZNIK I Wspólne wskaźniki produktu i rezultatu dla EFRR i Funduszu Spójności - art. 7 ust. 1 | Zob. kwestie do rozważenia nr 22, 23 i 24. | |
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) (COM(2018) 382 final) | ||
Artykuł 2 Definicje | Zob. kwestia do rozważenia 22. | |
Artykuł 15 Wskaźniki i sprawozdawczość | Zob. także kwestie do rozważenia nr 24 i 27. | |
1. Programy, które korzystają ze wsparcia ogólnego z komponentu EFS+ objętego zarządzaniem dzielonym, stosują wspólne wskaźniki produktu i rezultatu, określone w załączniku 1 do niniejszego rozporządzenia, do celów monitorowania postępów w ich realizacji. Programy te mogą również stosować wskaźniki specyficzne dla programu. | 1. Programy, które korzystają ze wsparcia ogólnego z komponentu EFS+ objętego zarządzaniem dzielonym, stosują wspólne wskaźniki produktu i rezultatu, określone w załączniku 1 do niniejszego rozporządzenia, do celów monitorowania postępów w ich realizacji. Programy te mogą również stosować wskaźniki specyficzne dla programu. | |
2. Wartości bazowe dla wspólnych i specyficznych dla programu wskaźników produktu wynoszą zero. W stosownych przypadkach, w zależności od charakteru wspieranych operacji, łączne i ujęte ilościowo cele pośrednie i wartości docelowe dla tych wskaźników mogą zostać określone w liczbach bezwzględnych. Zgłaszane wartości dla wskaźników produktu są wyrażane w liczbach bezwzględnych. [...] | 2. Wartości bazowe dla wspólnych i specyficznych dla programu wskaźników produktu wynoszą zero. W stosownych przypadkach, w zależności od charakteru wspieranych operacji, łączne i ujęte ilościowo cele pośrednie i wartości docelowe dla tych wskaźników mogą zostać określone w liczbach bezwzględnych. Zgłaszane wartości dla wskaźników produktu są wyrażane w liczbach bezwzględnych. [...] | |
ZAŁĄCZNIK I - III | Zob. kwestia do rozważenia nr 24. | |
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przepisów szczegółowych dotyczących celu "Europejska współpraca terytorialna" (Interreg) wspieranego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz instrumentów finansowania zewnętrznego (COM(2018) 374 final) | ||
Artykuł 33 Wskaźniki dla celu "Europejska współpraca terytorialna" (Interreg) | Zob. kwestia do rozważenia nr 27. | |
1. Wspólne wskaźniki produktu i rezultatu określone w załączniku [I] do rozporządzenia (UE) [nowe EFRR] oraz w stosownych przypadkach wskaźniki produktu i rezultatu specyficzne dla danego programu stosuje się zgodnie z art. [12 ust. 1] rozporządzenia (UE) [nowe RWP] oraz art. 17 ust. 3 lit. d) ppkt (ii) oraz art. 31 ust. 2 lit. b) niniejszego rozporządzenia. | 1. Wspólne wskaźniki produktu i rezultatu określone w załączniku [I] do rozporządzenia (UE) [nowe EFRR] oraz w stosownych przypadkach wskaźniki produktu i rezultatu specyficzne dla danego programu stosuje się zgodnie z art. [12 ust. 1] rozporządzenia (UE) [nowe RWP] oraz art. 17 ust. 3 lit. d) ppkt (ii) oraz art. 31 ust. 2 lit. b) niniejszego rozporządzenia. | |
Artykuł 48 Audyt operacji | Zob. kwestia do rozważenia nr 52. | |
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 508/2014 (COM(2018) 390 final) | ||
ZAŁĄCZNIK I Wspólne wskaźniki | Przepisy powinny nakładać wymóg stosowania zarówno wskaźników "produktu", jak i "rezultatu". Powinny także określać wspólne wskaźniki, które państwa członkowskie muszą stosować w odniesieniu do każdego obszaru wsparcia lub rodzaju operacji, oraz wprowadzać obowiązek ich zgłaszania | |
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego Fundusz Azylu i Migracji (COM(2018) 471 final) | ||
ZAŁĄCZNIK VIII Wskaźniki produktu i rezultatu, o których mowa w art. 28 ust. 3 | Przepisy powinny nakładać wymóg stosowania zarówno wskaźników "produktu", jak i "rezultatu". Powinny także przewidywać obowiązkowe zgłaszanie wszystkich wskaźników produktu i rezultatu w ramach celu szczegółowego | |
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego, w ramach Funduszu Zintegrowanego Zarządzania Granicami, instrument wsparcia finansowego na rzecz zarządzania granicami i wiz (COM(2018) 473 final) | ||
ZAŁĄCZNIK VIII Wskaźniki produktu i rezultatu, o których mowa w art. 25 ust. 3 | Przepisy powinny nakładać wymóg stosowania zarówno wskaźników "produktu", jak i "rezultatu". Powinny także przewidywać obowiązkowe zgłaszanie wszystkich wskaźników produktu i rezultatu w ramach celu szczegółowego | |
Wniosek dotyczący rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego Fundusz Bezpieczeństwa Wewnętrznego (COM(2018) 472 final) | ||
ZAŁĄCZNIK VIII Wskaźniki produktu i rezultatu, o których mowa w art. 24 ust. 3 | Przepisy powinny nakładać wymóg stosowania zarówno wskaźników "produktu", jak i "rezultatu". Powinny także przewidywać obowiązkowe zgłaszanie wszystkich wskaźników produktu i rezultatu w ramach celu szczegółowego |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.