Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV - Sprawozdawca: Portugalia.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2013.66.2

Akt nienormatywny
Wersja od: 7 marca 2013 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 8 sierpnia 2012 r. w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV

Sprawozdawca: Portugalia

(2013/C 66/02)

(Dz.U.UE C z dnia 7 marca 2013 r.)

Koncentracja

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja posiada wymiar wspólnotowy zgodnie z art. 1 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Określenie rynku

3.
Komitet Doradczy zgadza się z zaproponowanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych, określonymi w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się, że należy ocenić wpływ transakcji na następujących rynkach:
a)
rynek usług hurtowych w zakresie platform mobilnego portfela, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
b)
rynek usług w zakresie bezpiecznego przechowywania, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
c)
rynek detalicznej dystrybucji usług mobilnego portfela świadczonych na rzecz klientów, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
d)
rynek usług reklamowych, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
e)
rynek usług pośrednictwa w zakresie reklamy mobilnej, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
f)
rynek usług sprzedaży detalicznej i hurtowej grupowych wiadomości SMS, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
g)
rynek usług w zakresie analizy danych, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie; h) rynek usług detalicznych w zakresie telefonii ruchomej w Zjednoczonym Królestwie.

Ocena konkurencji

Skutki wertykalne

5.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki wertykalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług hurtowych w zakresie platform mobilnego portfela, obejmującym co najmniej całe Zjednoczone Królestwo.
6.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby strony zgłaszające:
a)
miały możliwości techniczne pozwalające na znaczące utrudnienie dostępu do rynku konkurującym z nimi dostawcom mobilnych portfeli;
b)
miały możliwości komercyjne pozwalające na znaczące utrudnienie dostępu do rynku konkurującym z nimi dostawcom mobilnych portfeli oraz
c)
były poddane jednostronnym lub skoordynowanym czynnikom zachęcającym je do utrudniania dostępu do rynku dostawcom mobilnych portfeli.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki wertykalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług sprzedaży detalicznej i hurtowej grupowych wiadomości SMS, obejmującym co najmniej całe Zjednoczone Królestwo.

Skutki konglomeratu

8.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług detalicznych w zakresie telefonii ruchomej, obejmującym całe Zjednoczone Królestwo.

Skutki horyzontalne

9.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać skutki horyzontalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na właściwych rynkach.

Wniosek

10.
Komitet Doradczy zgadza się z wnioskiem Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja znacząco zakłóciła efektywną konkurencję na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części oraz że w związku z tym transakcję należy uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym i funkcjonowaniem Porozumienia EOG zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 1 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia EOG.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.