Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 31 stycznia 2019 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w sprawie M.8677 - Siemens/Alstom.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2019.300.10

Akt nienormatywny
Wersja od: 5 września 2019 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 31 stycznia 2019 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w sprawie M.8677 - Siemens/Alstom

(2019/C 300/05)

Koncentracja

(Dz.U.UE C z dnia 5 września 2019 r.)

1.
Komitet Doradczy (14 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw 1 .
2.
Komitet Doradczy (14 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Definicja rynku

3.
Komitet Doradczy (14 państw członkowskich) zgadza się z następującymi definicjami właściwych rynków produktowych, przedstawionymi przez Komisję:
a)
tabor dużych prędkości (w tym tabor bardzo dużych prędkości) lub tabor bardzo dużych prędkości oddzielnie;
b)
projekty dotyczące istniejących urządzeń pokładowych;
c)
projekty dotyczące urządzeń pokładowych w ETCS;
d)
samodzielne projekty dotyczące urządzeń torowych w systemach ETCS i ATP (tzw. overlay);
e)
projekty dotyczące zmiany sygnalizacji torowej w systemach ETCS i ATP (połączenie projektów dotyczących urządzeń torowych i urządzeń zależnościowych w systemach ETCS i ATP);
f)
samodzielne projekty dotyczące urządzeń zależnościowych; oraz
g)
urządzenia zależnościowe.
4.
Komitet Doradczy (14 państw członkowskich) zgadza się z Komisją co do następujących definicji właściwych rynków geograficznych:
a)
rynek taboru dużych i bardzo dużych prędkości obejmujący EOG lub cały świat (z wyjątkiem Chin, Południowej Korei i Japonii);
b)
rynek krajowy projektów dotyczących istniejących urządzeń pokładowych;
c)
rynek projektów dotyczących urządzeń pokładowych w ETCS obejmujący cały EOG;
d)
rynek samodzielnych projektów dotyczących instalacji urządzeń torowych w systemach ETCS i ATP obejmujący cały EOG;
e)
rynek projektów dotyczących zmiany sygnalizacji torowej w systemach ETCS i ATP obejmujący cały EOG;
f)
rynek krajowy samodzielnych projektów dotyczących urządzeń zależnościowych; oraz
g)
rynek krajowy urządzeń zależnościowych.

Ocena wpływu na konkurencję

5.
Komitet Doradczy (14 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja wywołałaby nieskoordynowane skutki horyzontalne, które w istotny sposób utrudniłyby efektywną konkurencję na rynkach:
a)
taboru dużych (w tym bardzo dużych) prędkości lub taboru bardzo dużych prędkości w EOG lub na całym świecie (z wyjątkiem Chin, Korei Południowej i Japonii);
b)
projektów dotyczących urządzeń pokładowych w ETCS w EOG;
c)
samodzielnych projektów dotyczących instalacji urządzeń torowych w systemach ETCS i ATP w EOG;
d)
projektów dotyczących zmiany sygnalizacji torowej w systemach ETCS i ATP w EOG;
e)
projektów dotyczących istniejących urządzeń pokładowych w Belgii;
f)
samodzielnych projektów dotyczących urządzeń zależnościowych w Belgii, Chorwacji, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, na Węgrzech i w Zjednoczonym Królestwie;
g)
urządzeń zależnościowych w Zjednoczonym Królestwie.
6.
Komitet Doradczy ds. Koncentracji (14 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja wywołałaby skutki niehoryzontalne, które w istotny sposób utrudniłyby efektywną konkurencję na rynkach samodzielnych projektów dotyczących urządzeń zależnościowych w Zjednoczonym Królestwie.

Środek zaradczy

7.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zobowiązania zaproponowane przez strony w dniu 25 stycznia 2019 r. ("zobowiązania") nie rozwiązują problemów w zakresie konkurencji stwierdzonych przez Komisję na rynkach:
a)
taboru dużych (w tym bardzo dużych) prędkości lub taboru bardzo dużych prędkości w EOG lub na całym świecie (z wyjątkiem Chin, Korei Południowej i Japonii); 13 państw członkowskich się zgadza, a jedno państwo członkowskie wstrzymuje się od głosu;
b)
projektów dotyczących urządzeń pokładowych w ETCS w EOG; 14 państw członkowskich się zgadza;
c)
samodzielnych projektów dotyczących instalacji urządzeń torowych w systemach ETCS i ATP w EOG; 14 państw członkowskich się zgadza;
d)
projektów dotyczących zmiany sygnalizacji torowej w systemach ETCS i ATP w EOG; 14 państw członkowskich się zgadza;
e)
projektów dotyczących istniejących urządzeń pokładowych w Belgii; 14 państw członkowskich się zgadza;
f)
samodzielnych projektów dotyczących urządzeń zależnościowych w Belgii, Chorwacji, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, na Węgrzech i w Zjednoczonym Królestwie; 14 państw członkowskich się zgadza;
g)
urządzeń zależnościowych w Zjednoczonym Królestwie; 14 państw członkowskich się zgadza.
8.
Komitet Doradczy ds. Koncentracji (13 państw członkowskich) zgadza się z wnioskiem Komisji, że zgłoszona transakcja, z zastrzeżeniem zobowiązań, w znaczący sposób zakłóciłaby efektywną konkurencję na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części. Jedno państwo członkowskie wstrzymuje się od głosu.
9.
Komitet Doradczy (13 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszoną transakcję należy zatem uznać za niezgodną z rynkiem wewnętrznym zgodnie z art. 2 ust. 3 i art. 8 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw i art. 57 Porozumienia EOG. Jedno państwo członkowskie wstrzymuje się od głosu.
1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.