Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 28 listopada 2018 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w sprawie M.8797 - Thales/Gemalto - Sprawozdawca: Luksemburg.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2019.287.2

Akt nienormatywny
Wersja od: 26 sierpnia 2019 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 28 listopada 2018 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w sprawie M.8797 - Thales/Gemalto

Sprawozdawca: Luksemburg

(2019/C 287/02)

(Dz.U.UE C z dnia 26 sierpnia 2019 r.)

Koncentracja

1.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw 1 .
2.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Definicja rynku

3.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych, określonymi przez Komisję w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się, że należy wyróżnić następujące rynki produktowe:
a)
sprzętowe moduły bezpieczeństwa ("HSM") ogólnego przeznaczenia;
b)
HSM do systemów płatności elektronicznych;
c)
urządzenia do szyfrowania sieciowego i najwęższy możliwy podsegment w odniesieniu do danych w ruchu na poziomie warstwy 2;
d)
produkcja i dostarczanie kart SIM (rynek wyższego szczebla) i integracja instalacji GSM-R (rynek niższego szczebla);
e)
platformy typu over-the-air do zarządzania kartami SIM i integracja instalacji GSM-R;
f)
elektroniczne karty kontroli dostępu przeznaczone do zdalnego zarządzania HSM (rynek wyższego szczebla) oraz rynki niższego szczebla dla HSM ogólnego przeznaczenia i HSM do systemów płatności elektronicznych (rynek niższego szczebla).
5.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z podanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków geograficznych w odniesieniu do:
a)
rynku HSM ogólnego przeznaczenia, obejmującego cały EOG lub cały świat;
b)
rynku HSM do systemów płatności elektronicznych, obejmującego cały EOG lub cały świat;
c)
rynku urządzeń do szyfrowania sieciowego, który może obejmować cały EOG, i najwęższego możliwego pod-segmentu w odniesieniu do danych w ruchu na poziomie warstwy 2;
d)
rynku wyższego szczebla w zakresie produkcji i dostarczania kart SIM, obejmującego cały EOG, oraz rynku niższego szczebla w zakresie integracji instalacji GSM-R, który to rynek ma zasięg krajowy lub obejmuje cały EOG;
e)
rynku wyższego szczebla w zakresie platform typu over-the-air do zarządzania kartami SIM, obejmującego cały EOG, oraz rynku niższego szczebla w zakresie integracji instalacji GSM-R, który to rynek ma zasięg krajowy lub obejmuje cały EOG;
f)
rynku wyższego szczebla w odniesieniu do elektronicznych kart kontroli dostępu przeznaczonych do zdalnego zarządzania HSM, obejmującego cały EOG, oraz rynków niższego szczebla dla HSM ogólnego przeznaczenia i HSM do systemów płatności elektronicznych.

Ocena wpływu na konkurencję

6.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja wywołałaby nieskoordynowane skutki horyzontalne, które w istotny sposób utrudniłyby efektywną konkurencję na rynku HSM ogólnego przeznaczenia w EOG lub na całym świecie, głównie w wyniku wyeliminowania istotnych czynników presji konkurencyjnej wywieranej wzajemnie na siebie przez Thales i Gemalto w połączeniu z bardzo ograniczoną liczbą wiarygodnych alternatywnych konkurentów.
7.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja nie spowodowałaby znacznych zakłóceń efektywnej konkurencji ze względu na wpływ, jaki wywiera ona na następujące rynki:
a)
rynek HSM do systemów płatności elektronicznych, obejmujący cały EOG lub cały świat;
b)
rynek urządzeń do szyfrowania sieciowego, obejmujący cały EOG lub cały świat, i najwęższy możliwy podseg-ment w odniesieniu do danych w ruchu na poziomie warstwy 2;
c)
rynek wyższego szczebla w zakresie produkcji i dostarczania kart SIM, obejmujący cały EOG, oraz rynek niższego szczebla w zakresie integracji instalacji GSM-R, który to rynek ma zasięg krajowy lub obejmuje cały EOG;
d)
rynek wyższego szczebla w zakresie platform typu over-the-air do zarządzania kartami SIM, obejmujący cały EOG, oraz rynek niższego szczebla w zakresie integracji instalacji GSM-R, który to rynek ma zasięg krajowy lub obejmuje cały EOG;
e)
rynek wyższego szczebla w zakresie elektronicznych kart kontroli dostępu przeznaczonych do zdalnego zarządzania HSM, obejmujący cały EOG, oraz rynki niższego szczebla dla HSM ogólnego przeznaczenia i HSM do systemów płatności elektronicznych.

Środek zaradczy

8.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zobowiązania zaproponowane przez strony zgłaszające w dniu 9 listopada 2018 r. zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw eliminują problemy w zakresie konkurencji zidentyfikowane przez Komisję na rynku sprzętowych modułów bezpieczeństwa ogólnego przeznaczenia, obejmującym cały EOG lub cały świat.
9.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z wnioskiem Komisji, że pod warunkiem pełnego wykonania zobowiązań zaproponowanych przez strony zgłaszające w dniu 9 listopada 2018 r. zgłoszona transakcja nie powinna istotnie zakłócić efektywnej konkurencji na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części.
10.
Komitet Doradczy (10 państw członkowskich) zgadza się z Komisją, że zgłoszoną transakcję należy zatem uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw i art. 57 Porozumienia o Europejskim Obszarze Gospodarczym.
1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.