Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 26 sierpnia 2014 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie M.7054 Cemex/Holcim Assets - Sprawozdawca: Republika Czeska.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.438.17

Akt nieoceniany
Wersja od: 6 grudnia 2014 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 26 sierpnia 2014 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie M.7054 Cemex/Holcim Assets

Sprawozdawca: Republika Czeska

(2014/C 438/08)

(Dz.U.UE C z dnia 6 grudnia 2014 r.)

Obsługa

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że proponowana transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu rozporządzenia Rady nr 139/2004 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw").

Wymiar unijny

2.
Po rozpatrzeniu wniosku o odesłanie złożonego przez Hiszpanię Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że proponowana transakcja posiada wymiar unijny w rozumieniu rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Produkt i rynek geograficzny

3.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że do celów dokonania oceny omawianej transakcji definicje właściwych rynków produktowych są następujące:
a)
rynek cementu szarego, przy czym kwestię podziału na cement w luzie i cement workowany można w tej sprawie pozostawić otwartą;
b)
rynek kruszyw, przy czym w tej sprawie nie ma konieczności określenia dokładnej definicji rynku produktowego;
c)
rynek gotowych mieszanek betonowych;
d)
rynek zapraw budowlanych, przy czym w tej sprawie nie ma konieczności określenia dokładnej definicji rynku produktowego;
e)
rynek klinkieru cementowego.
4.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że do celów oceny przedmiotowego działania właściwe rynki geograficzne definiuje się następująco:
a)
dla cementu szarego: w promieniu 150 km od należących do stron zakładów produkcji cementu szarego w Hiszpanii;
b)
dla kruszyw: jako że nie przewiduje się, by proponowana transakcja miała znacząco utrudniać skuteczną konkurencję nawet w przypadku najwęższej możliwej definicji rynku geograficznego, dokładna definicja rynku geograficznego może pozostać otwarta;

mniejszość członków wstrzymuje się od głosu;

c)
dla gotowych mieszanek betonowych: w promieniu 25 km od należących do stron zakładów produkcji gotowych mieszanek betonowych w Hiszpanii;
d)
dla zapraw budowlanych: w promieniu 120 km od należących do stron zakładów produkcji zapraw w Hiszpanii, przy czym w tej sprawie nie ma konieczności określenia dokładnej definicji rynku geograficznego;
e)
dla klinkieru cementowego: jako że nie przewiduje się, by proponowana transakcja miała znacząco utrudniać skuteczną konkurencję nawet w przypadku najwęższej możliwej definicji rynku geograficznego, dokładna definicja rynku geograficznego może pozostać otwarta;

mniejszość członków nie zgadza się z tym stanowiskiem.

Ocena wpływu na konkurencję

5.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że planowana koncentracja prawdopodobnie nie wpłynie znacząco na konkurencję ze względu na efekty nieskoordynowane na następujących rynkach:
a)
wszystkich rynkach cementu szarego w regionie centralnym;
b)
wszystkich rynkach cementu szarego w regionie Levante; mniejszość członków nie zgadza się z tym stanowiskiem;
c)
wszystkich rynkach cementu szarego w innych regionach Hiszpanii; mniejszość członków wstrzymuje się od głosu;
d)
wszystkich rynkach kruszyw;
e)
wszystkich rynkach gotowych mieszanek betonowych;
f)
wszystkich rynkach zapraw budowlanych;
g)
wszystkich rynkach klinkieru cementowego; mniejszość członków nie zgadza się z tym stanowiskiem.
6.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że planowana koncentracja prawdopodobnie nie wpłynie znacząco na konkurencję ze względu na efekty skoordynowane na wszystkich rynkach cementu szarego w regionie centralnym.

Część członków nie zgadza się z tym stanowiskiem, a część wstrzymuje się od głosu.

Zgodność z rynkiem wewnętrznym

7.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona koncentracja musi zostać uznana za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz funkcjonowaniem porozumienia EOG.

Część członków nie zgadza się z tym stanowiskiem, a część wstrzymuje się od głosu.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.