Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 22 kwietnia 2014 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie M.6905 INEOS/Solvay/JV - Sprawozdawca: Estonia.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.407.5

Akt nieoceniany
Wersja od: 15 listopada 2014 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 22 kwietnia 2014 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie M.6905 INEOS/Solvay/JV

Sprawozdawca: Estonia

(2014/C 407/04)

(Dz.U.UE C z dnia 15 listopada 2014 r.)

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) i art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny w rozumieniu rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
3.
Komitet Doradczy zgadza się z podanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych zawartymi w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się z opinią Komisji, że:
towar S-PVC, w tym wszystkie wartości K, ale z wyłączeniem HIS-PVC i pozostałych kopolimerów, stanowi właściwy rynek produktowy,
zakres geograficzny rynku towaru S-PVC jest mniejszy niż cały EOG i obejmuje Europę Północno-Zachodnią (NWE) lub też NWE+.
5.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja prawdopodobnie nie spowoduje skutków horyzontalnych, które mogłyby prowadzić do znaczącego zakłócenia efektywnej konkurencji na następujących rynkach:
(i)
butadien;
(ii)
raffinat 1;
(iii)
chlor;
(iv)
soda kaustyczna;
(v)
chlorek winylu;
(vi)
kwas chlorowodorowy;
(vii)
E-PVC;
(viii)
dichlorometan;
(ix)
chloroform.
6.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja prawdopodobnie nie spowoduje skutków wertykalnych, które mogłyby prowadzić do znaczącego zakłócenia efektywnej konkurencji na następujących rynkach:
(i)
propen i chlorek allilu;
(ii)
chlor i chlorek etylenu;
(iii)
chlor i technologie produkcji chloru;
(iv)
chlor i powlekanie galwaniczne;
(v)
sól i soda kaustyczna;
(vi)
sól i podchloryn sodu;
(vii)
technologie produkcji chloru i soda kaustyczna;
(viii)
technologie produkcji chloru i podchloryn sodu;
(ix)
powlekanie galwaniczne i soda kaustyczna;
(x)
powlekanie galwaniczne i podchloryn sodu;
(xi)
EDC i technologie EDC/VCM;
(xii)
EDC i VCM;
(xiii)
VCM i technologie EDC/VCM;
(xiv)
katalizatory EDC i EDC;
(xv)
E-PVC i VCM;
(xvi)
S-PVC i technologie S-PVC;
(xvii)
S-PVC i dodatki PVC;
(xviii)
E-PVC and dodatki PVC;
(xix)
S-PVC i związki S-PVC;
(xx)
tetrachlorek węgla i perchloroetylen;
(xxi)
tetrachlorek węgla i HFC-365mfc.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona koncentracja eliminuje najbardziej znaczącą presję konkurencyjną na INEOS na rynku towaru S-PVC w Europie Północno-Zachodniej i łączy działania dostawców pierwszego i drugiego rzędu, tworząc niekwestionowanego lidera na rynku z udziałami wynoszącymi ponad 50 % i znaczącą przewagą w stosunku do innych dostawców S-PVC.
8.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja, w formie pierwotnie zaproponowanej przez strony zgłaszające, może wywołać nieskoordynowane skutki horyzontalne, które znacząco zakłóciłyby skuteczną konkurencję na rynku towaru S-PVC w Europie Północno-Zachodniej (NWE) lub też NWE+.
9.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja, w formie pierwotnie zaproponowanej przez strony zgłaszające, może wywołać nieskoordynowane skutki horyzontalne, które znacząco zakłóciłyby skuteczną konkurencję na rynku podchlorynu sodu w państwach Beneluksu.
10.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że ostateczne zobowiązania zaproponowane przez zgłaszające strony w dniu 13 kwietnia 2014 r. zaradzają stwierdzonym przez Komisję problemom na rynkach towaru S-PVC i podchlorynu sodu.
11.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że pod warunkiem wypełnienia zobowiązań przedstawionych przez strony w dniu 13 kwietnia 2014 r. istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że zgłoszona transakcja w istotny sposób zakłóci efektywną konkurencję na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części.
12.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że w związku z powyższym należy uznać zgłoszoną transakcję za zgodną z zasadami rynku wewnętrznego oraz funkcjonowaniem porozumienia EOG, zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia EOG.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.