Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 21 września 2016 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie M.7801 - Wabtec/Faiveley Transport - Sprawozdawca: Estonia.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.113.65

Akt nienormatywny
Wersja od: 27 marca 2018 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 21 września 2016 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie M.7801 - Wabtec/Faiveley Transport
Sprawozdawca: Estonia

(2018/C 113/05)

(Dz.U.UE C z dnia 27 marca 2018 r.)

Koncentracja

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja ma wymiar unijny zgodnie z art. 1 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Rynki właściwe

3.
Komitet Doradczy zgadza się z definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych określonymi przez Komisję w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się z wnioskami Komisji, zgodnie z którymi:
4.1.
układy pneumatycznych hamulców ciernych dla taboru kolejowego stanowią odrębny rynek produktowy, odmienny od innych typów hamulców i hamulców hydraulicznych;
4.2.
istnieją odrębne rynki, z jednej strony kompletnych układów pneumatycznych hamulców ciernych dla taboru kolejowego, a z drugiej strony - podsystemów tych układów (hamulce mechaniczne, moduły sterujące i moduły zasilania powietrzem);
4.3.
w odniesieniu do materiałów ciernych dla taboru kolejowego istnieją odrębne rynki dla (i) okładzin organicznych; (ii) okładzin spiekanych; (iii) organicznych klocków hamulcowych/ciernych; oraz (iv) spiekanych klocków hamulcowych/ciernych;
4.4.
tarcze hamulcowe stanowią odrębny rynek, niezależny od rynku materiałów ciernych;
4.5.
pantografy i nakładki stykowe pantografu stanowią odrębne rynki, niezależne od siebie; oraz
4.6.
właściwy zakres geograficzny wszystkich rynków urządzeń taboru kolejowego obejmuje cały EOG, ale dokładny zasięg geograficzny rynków liczników energii i rejestratorów zdarzeń może pozostać otwarty.

Ocena wpływu na konkurencję

5.
Komitet Doradczy zgadza się z opinią Komisji, że rynki urządzeń taboru kolejowego należy ocenić na poziomie OEM, z wyjątkiem elementów, które wymagają regularnej wymiany (np. materiały cierne i tarcze hamulcowe), dla których przeprowadzona zostanie osobna ocena na poziomie IAM.
6.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że proponowana transakcja, w formie pierwotnie zaproponowanej przez zgłaszającą stronę, prawdopodobnie doprowadzi do znaczącego zakłócenia skutecznej konkurencji na rynku wewnętrznym lub na istotnej jego części, w szczególności w wyniku stworzenia lub wzmocnienia pozycji dominującej w odniesieniu do:
6.1.
spiekanych okładzin hamulcowych na poziomie IAM w EOG; oraz
6.2.
spiekanych klocków hamulcowych/ciernych na poziomie IAM w EOG.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że proponowana transakcja nie doprowadzi do znacznego zakłócenia skutecznej konkurencji w odniesieniu do wszelkich innych właściwych rynków, których dotyczy proponowana transakcja.

Zobowiązania

8.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że złożone zobowiązania są wystarczające, aby rozwiać obawy dotyczące naruszenia konkurencji przez proponowaną transakcję w odniesieniu do:
8.1.
spiekanych okładzin hamulcowych na poziomie IAM w EOG; oraz
8.2.
spiekanych klocków hamulcowych/ciernych na poziomie IAM w EOG.

Zgodność z rynkiem wewnętrznym oraz Porozumieniem EOG

9.
Komitet Doradczy zgadza się z wnioskiem Komisji, że - pod warunkiem wypełnienia wszystkich zobowiązań - proponowana transakcja prawdopodobnie nie zakłóci w znaczącym stopniu skutecznej konkurencji na rynku wewnętrznym ani na jego znacznej części.
10.
Komitet Doradczy zgadza się ze stanowiskiem Komisji, w myśl którego proponowaną transakcję należy uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz Porozumieniem EOG zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia EOG.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.