Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu dotycząca projektu decyzji w sprawie M.6992 - Hutchison 3G UK/Telefónica Ireland - Sprawozdawca: FINLANDIA.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.264.2

Akt nienormatywny
Wersja od: 13 sierpnia 2014 r.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 21 maja 2014 r. dotycząca projektu decyzji w sprawie M.6992 - Hutchison 3G UK/Telefónica Ireland
Sprawozdawca: FINLANDIA

(2014/C 264/02)

(Dz.U.UE C z dnia 13 sierpnia 2014 r.)

Koncentracja

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja posiada wymiar unijny zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Definicja rynku

3.
Komitet Doradczy zgadza się z podanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych zawartymi w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się, że należy rozróżnić następujące rynki:
-
irlandzki rynek usług telefonii ruchomej świadczonych na rzecz klientów końcowych (rynek usług detalicznych telefonii ruchomej),
-
irlandzki rynek hurtowy dostępu i rozpoczynania połączeń w publicznych sieciach telefonii ruchomej,
-
irlandzki rynek hurtowy usług roamingu międzynarodowego,
-
irlandzki rynek hurtowy zakończeń połączeń w sieciach ruchomych.

Skutki horyzontalne

5.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zaproponowana transakcja może wywołać nieskoordynowane skutki horyzontalne, które znacząco utrudniłyby efektywną konkurencję na irlandzkim rynku usług telefonii ruchomej świadczonych na rzecz klientów końcowych (rynek usług detalicznych telefonii ruchomej) z powodu:
a)
eliminacji znaczącej siły konkurencyjnej;
b)
zmniejszenia konkurencji ze strony spółki Eircom wskutek prawdopodobnego udaremnienia realizacji istniejącego porozumienia o wspólnym korzystaniu z sieci między spółkami Eircom a O2 lub odstąpienie od tego porozumienia.
6.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie ma potrzeby podejmowania ostatecznej decyzji w kwestii tego, czy zaproponowana transakcja może doprowadzić do znacznego utrudnienia efektywnej konkurencji na rynku hurtowym dostępu do sieci ruchomej i rozpoczynania połączeń w Irlandii, ponieważ zobowiązania zaproponowane przez stronę zgłaszającą w odniesieniu do rynku detalicznego zlikwidują również wszelkie możliwe problemy na rynku hurtowym.

Mniejszość członków nie zgadza się z tym stanowiskiem.

7.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie ma potrzeby podejmowania ostatecznej decyzji w kwestii tego, czy zaproponowana transakcja może wywołać skoordynowane skutki horyzontalne na irlandzkim rynku usług detalicznych telefonii ruchomej, ponieważ zobowiązania zaproponowane przez stronę zgłaszającą w celu zaradzenia nieskoordynowanym skutkom na tym rynku wykluczają również możliwość skoordynowanych skutków na irlandzkim rynku usług detalicznych telefonii ruchomej.

Mniejszość członków nie zgadza się z tym stanowiskiem.

Skutki wertykalne

8.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że jest mało prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać skutki wertykalne, które znacząco utrudniłyby efektywną konkurencję na:
-
irlandzkim rynku hurtowym usług roamingu międzynarodowego,
-
irlandzkim rynku hurtowym zakończeń połączeń w sieciach ruchomych.

Środek zaradczy

9.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że ostateczne zobowiązania zaproponowane przez stronę zgłaszającą w dniu 6 maja 2014 r. stanowią rozwiązanie problemów w zakresie konkurencji zidentyfikowanych przez Komisję na irlandzkim rynku usług telefonii ruchomej świadczonych na rzecz klientów końcowych.

Mniejszość członków nie zgadza się z tym stanowiskiem oraz mniejszość członków wstrzymuje się od głosu.

10.
Komitet Doradczy zgadza się z wnioskiem Komisji, że pod warunkiem wypełnienia wszystkich ostatecznych zobowiązań zgłoszona transakcja prawdopodobnie nie utrudni znacząco efektywnej konkurencji na rynku wewnętrznym ani na znacznej jego części.

Mniejszość członków nie zgadza się z tym stanowiskiem oraz mniejszość członków wstrzymuje się od głosu.

11.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszoną transakcję należy zatem uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz funkcjonowaniem Porozumienia EOG zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia EOG.

Mniejszość członków nie zgadza się z tym stanowiskiem oraz mniejszość członków wstrzymuje się od głosu.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.