Opinia Komisji z dnia 27 lipca 2018 r. zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) nr 1301/2014 w sprawie zaproponowanego przez SNCF Réseau nowatorskiego rozwiązania dotyczącego konstrukcji sieci trakcyjnej, umożliwiającego rozwijanie prędkości eksploatacyjnych do 360 km/h.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.269.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 31 lipca 2018 r.

OPINIA KOMISJI
z dnia 27 lipca 2018 r.
zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) nr 1301/2014 w sprawie zaproponowanego przez SNCF Réseau nowatorskiego rozwiązania dotyczącego konstrukcji sieci trakcyjnej, umożliwiającego rozwijanie prędkości eksploatacyjnych do 360 km/h

(Jedynie tekst w języku francuskim jest autentyczny)

(2018/C 269/01)

(Dz.U.UE C z dnia 31 lipca 2018 r.)

Poniższą analizę przeprowadzono zgodnie z przepisami dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei 1  oraz rozporządzenia Komisji (UE) nr 1301/2014 z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjności podsystemu "Energia" systemu kolei w Unii 2 .

W dniu 2 lutego 2018 r. zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) nr 1301/2014 Komisja otrzymała od SNCF Réseau wniosek o wydanie opinii Komisji w sprawie propozycji nowatorskiego rozwiązania dotyczącego konstrukcji sieci trakcyjnej, umożliwiającego rozwijanie prędkości eksploatacyjnych do 360 km/h.

Wniosek SNCF Réseau dotyczy rozszerzenia zastosowania krzywej średniej siły nacisku, o której mowa w pkt 4.2.11 rozporządzenia (UE) nr 1301/2014 z 320 km/h na 360 km/h.

Po złożeniu przez Komisję wniosku o ocenę rozwiązania technicznego zaproponowanego przez SNCF Réseau w dniu 16 kwietnia 2018 r. Agencja Kolejowa Unii Europejskiej ("agencja") wydała opinię na temat zgodności zaproponowanego przez SNCF Réseau nowatorskiego rozwiązania dotyczącego konstrukcji sieci trakcyjnej umożliwiającego rozwijanie prędkości eksploatacyjnych do 360 km/h z zasadniczymi wymogami dyrektywy (UE) 2016/797.

W swojej opinii agencja wyraża przekonanie, że wyniki symulacji i pomiarów przedstawione przez SNCF Réseau są wystarczające i potwierdzają, że wymóg określony w pkt 4.2.11 rozporządzenia (UE) nr 1301/2014 można rozszerzyć na prędkości do 360 km/h dla systemów zasilania sieci trakcyjnej prądem przemiennym.

Na podstawie opinii agencji i po wymianie poglądów z komitetem ustanowionym zgodnie z art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797 Komisja jest zdania, że zaproponowane przez SNCF Réseau rozwiązanie techniczne konstrukcji sieci trakcyjnej umożliwia eksploatację pociągów przy prędkościach do 360 km/h zgodnie z dyrektywą (UE) 2016/797.

Podsumowując, Komisja jest zdania, że wdrożenie wspomnianego wyżej nowatorskiego rozwiązania stanowi dopuszczalny sposób spełnienia zasadniczych wymogów dyrektywy (UE) 2016/797 i w związku z tym może być wykorzystywane do oceny projektów.

Sporządzono w Brukseli dnia 27 lipca 2018 r.
W imieniu Komisji
Violeta BULC
Członek Komisji
1 Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.
2 Dz.U. L 356 z 12.12.2014, s. 179.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.