Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego Skuteczność finansowania z EFS i FEAD w ramach działań społeczeństwa obywatelskiego na rzecz zwalczania ubóstwa i wykluczenia społecznego w kontekście strategii Europa 2020 (opinia z inicjatywy własnej).
Dzienniki UE
Dz.U.UE.C.2017.173.15
Akt nienormatywny Wersja od: 31 maja 2017 r.
Opinia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego "Skuteczność finansowania z EFS i FEAD w ramach działań społeczeństwa obywatelskiego na rzecz zwalczania ubóstwa i wykluczenia społecznego w kontekście strategii »Europa 2020«"
(opinia z inicjatywy własnej)
(2017/C 173/03)
(Dz.U.UE C z dnia 31 maja 2017 r.)
Sprawozdawca: Krzysztof BALON
Decyzja Zgromadzenia Plenarnego | 21.1.2016 |
Podstawa prawna | Art. 29 ust. 2 regulaminu wewnętrznego |
Opinia z inicjatywy własnej | |
Sekcja odpowiedzialna | Sekcja Zatrudnienia, Spraw Społecznych i Obywatelstwa |
Data przyjęcia przez sekcję | 3.2.2017 |
Data przyjęcia na sesji plenarnej | 22.2.2017 |
Sesja plenarna nr | 523 |
Wynik głosowania | 171/1/2 |
(za/przeciw/wstrzymało się) |
Bruksela, dnia 22 lutego 2017 r.
Georges DASSIS | |
Przewodniczący | |
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
2 Według rozporządzenia o FEAD (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 223/2014 z dnia 11 marca 2014 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym) "organizacje partnerskie" oznaczają podmioty publiczne lub organizacje niekomercyjne, które dostarczają żywność lub podstawową pomoc materialną i których operacje zostały wybrane przez instytucję zarządzającą. W rozporządzeniu w sprawie EFS (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/ 2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego) mowa jest o partnerach społecznych, organizacjach pozarządowych i innych organizacjach.
4 Informacja prasowa Eurostatu z dnia 16 października 2015 r. - nr 181/2015.
6 Wcześniejsze opinie EKES-u: Dz.U. C 133 z 14.4.2016, s. 9; Dz.U. C 170 z 5.6.2014, s. 23.
7 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 223/2014 z dnia 11 marca 2014 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym. Według tego rozporządzenia definicję osób najbardziej potrzebujących określają państwa członkowskie.
8 ECCP nie ma zastosowania do FEAD ze względu na inną podstawę prawną.
11 Zob. opinia EKES-u, Dz.U. C 487 z 28.12.2016, s. 1.
12 "Harnessing cohesion policy to tackle social exclusion", in-depth analysis, EPRS 2016, http://www.europarl.europa.eu/RegData/ etudes/IDAN/2016/583785/EPRS_IDA%282016%29583785_EN.pdf.
14 COM(2016) 435 final.
15 Zob. opinia EKES-u, Dz.U. C 487 z 28.12.2016, s. 1.
16 Zob. opinia EKES-u, Dz.U. C 487 z 28.12.2016, s. 1.
17 Por. konkluzje Rady z 16 czerwca 2016 r. "Walka z ubóstwem i wykluczeniem społecznym: podejście zintegrowane", pkt 15.
18 "Harnessing cohesion policy to tackle social exclusion", EPRS, in-depth analysis, maj 2016 r., http://www.europarl.europa.eu/ RegData/etudes/IDAN/2016/583785/EPRS_IDA%282016%29583785_EN.pdf.
19 Na przykład do 50 tys. EUR.