Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: pracownik ds. zasobów ludzkich - Nr referencyjny: EF/TA/07/01.
Dz.U.UE.C.2007.53A.1
Akt nienormatywnyNr referencyjny: EF/TA/07/01
(2007/C 53 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 8 marca 2007 r.)
Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:
Pracownik ds. zasobów ludzkich
(mężczyzna lub kobieta)
Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasad równych szans.
Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym ogłoszeniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego:
I. OBOWIĄZKI
Pracownik ds. zasobów ludzkich (ang. HR Officer) podlega kierownikowi ds. zasobów ludzkich i będzie przede wszystkim odpowiedzialny za zarządzanie listą płac Fundacji, zarządzanie budżetem i prognozami oraz administracją w zakresie regulaminu pracowniczego. Jest to kluczowe stanowisko w małym i efektywnym zespole zasobów ludzkich, a od osoby, która obejmie omawiane stanowisko, wymaga się dobrej wiedzy ogólnej o praktykach w zakresie zasobów ludzkich, w szczególności w kontekście międzynarodowym. Ponadto oczekuje się, że ta osoba będzie umiała zajmować się innymi aspektami działalności w zakresie zasobów ludzkich i przyczyni się do jej rozwoju strategicznego.
Osoba na przedmiotowym stanowisku będzie odpowiedzialna za:
– administrowanie wypłat miesięcznych,
– administrowanie comiesięcznym przekazywaniem i uzgadnianiem składek na ubezpieczenia społeczne, podatków i opłaty specjalnej na rzecz Komisji,
– administrowanie regulaminem pracowniczym oraz warunkami zatrudnienia dla całego personelu,
– prognozowanie i monitorowanie budżetu oraz sprawozdawczość budżetową,
– organizowanie postępowań przetargowych oraz administrowanie umowami o świadczenie usług (np. catering, usługi prawne, usługi medyczne),
– administrowanie corocznym postępowaniem w sprawie awansu,
– administrowanie corocznym systemem usług medycznych,
– opracowywanie strategii w dziedzinie zasobów ludzkich,
– analizę systemów i metod pracy oraz przygotowywanie/wdrażanie zaleceń mających na celu zwiększenie skuteczności,
– zapewnianie wewnętrznego serwisu konsultacyjnego dla kierowników i personelu,
– wspieranie w opracowywaniu programów szkoleniowych,
– wsparcie oraz uczestnictwo w rekrutacji pracowników kontraktowych i personelu Agencji,
– wspieranie w utrzymaniu strony internetowej zasobów ludzkich,
– zapewnianie w razie potrzeby wsparcia dla innych członków zespołu zasobów ludzkich,
– inne obowiązki i zadania, które mogą zostać przypisane tej osobie.
II. WARUNKI DOPUSZCZENIA DO KONKURSU
Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń będą spełniać następujące warunki:
A. WARUNKI OGÓLNE
– Posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
– Posiadanie pełnych praw obywatelskich.
– Posiadanie uregulowanego stosunku do służby wojskowej wynikającego z przepisów prawa.
– Posiadanie referencji dotyczących cech charakteru świadczących o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.
B. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE
1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:
– kwalifikacje zawodowe w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi,
– przynajmniej trzy lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie zasobów ludzkich,
– doświadczenie w zarządzaniu systemem płac - doświadczenie w zakresie systemu płac (NAP) w Komisji Europejskiej będzie atutem,
– doskonałe zrozumienie unijnego prawodawstwa w zakresie zatrudnienia lub regulaminu pracowniczego, zasad i procedur,
– pożądane jest doświadczenie w zarządzaniu budżetem, w tym doświadczenie w prognozowaniu,
– umiejętność wykonywania pracy administracyjnej i rutynowych zadań z uwzględnieniem szczegółów,
– dobre umiejętność analityczne i strategiczne,
– dobra znajomość MS Office oraz doświadczenie w tym zakresie, doskonała znajomość Excela i dobre doświadczenie w zarządzaniu bazami danych,
– dobre umiejętności interpersonalne i komunikacyjne wraz z orientacją w zakresie obsługi klienta,
– umiejętność pracy zespołowej.
2. Znajomość języków
Bardzo dobra znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalająca znajomość innego języka Unii, w tym doskonała znajomość angielskiego, który jest głównym językiem Fundacji. Znajomość języka francuskiego uważana jest za atut.
Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców itp.), że spełnia konieczne warunki do objęcia stanowiska.
Wyłoniony kandydat będzie łatwo nawiązywać kontakty z ludźmi, wykazywać umiejętność empatii i rozumienia innych osób. Wykaże on dogłębną i szczegółową wiedzę na temat jego organizacji i w szczególności jej procesów gospodarczych i struktury. Osoba ta będzie miała innowacyjne podejście do pracy i rozwiązywania problemów, nie będzie obawiała się zadawać pytań oraz będzie potrafiła myśleć nieschematycznie. Osoba ta będzie również potrafiła swobodnie korzystać z technologii informatycznych i będzie zaznajomiona z podstawowymi programami informatycznymi, w tym programami dotyczącymi płac i budżetu.
III. ORGANIZACJA KONKURSU
Konkurs na przedmiotowe stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z osobami umieszczonymi na liście kandydatów na stanowisko.
A. OCENA ZGŁOSZEŃ
1. Lista kandydatów zostanie sporządzona na podstawie osób, które złożą swoje zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w określonym terminie - patrz: część V) i spełnią ogólne warunki określone w części II A. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń, kandydaci proszeni są o złożenie, wraz ze zgłoszeniem, listu motywacyjnego i życiorysu w języku angielskim.
2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki szczegółowe określone w części II B.
Komisja swoje decyzje podejmować będzie wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w części II lub ci, którzy nie dostarczyli dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym w wymaganym terminie, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie będzie traktowany jako dokument uzupełniający.
Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą(-e) przeprowadzi komisja rekrutacyjna. Od kandydatów będzie wymagane rozwiązanie testów pisemnych z języka angielskiego (lub z ich drugiego języka, jeżeli ich językiem ojczystym jest język angielski), z wiedzy o UE oraz rozwiązanie studium przypadku z zakresu zasobów ludzkich. Jeżeli kandydat nie uzyska kwalifikującej go ilości punktów w żadnym z tych testów, zostanie on wykluczony z udziału w konkursie.
3. Informacja dla kandydatów:
Po zakończeniu każdego etapu kandydaci zostaną poinformowani o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.
B. LISTA REZERWOWA
Fundacja sporządzi listę rezerwową składającą się z odpowiednich kandydatów.
Lista ta będzie listą rezerwową, z której rekrutowane będą osoby w przypadku powstania dodatkowych nieobsadzonych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.
IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA
Kategoria i grupa zaszeregowania:
Wyłoniony kandydat zostanie zatrudniony w grupie funkcyjnej AST, grupa zaszeregowania 3.
Miejsce zatrudnienia:
Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.
Wynagrodzenie:
Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie odpowiadać grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 3, stopień 2, zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej, i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w regulaminie pracowniczym.
Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.
Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122 %.
V. ZGŁOSZENIA
Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem: www. eurofound.europa.eu. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem (najlepiej w formacie europejskim, patrz: http://europass.cedefop.eu.int/htm/index.htm) i listem motywacyjnym sporządzonym w języku angielskim oraz kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomów, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej listem poleconym, nie później niż do dnia 30 marca 2007 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:
Ms Aoife Caomhánach
Secretary to Selection Committee
(Reference EF TA/07/01)
European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions
Wyattville Road
Loughlinstown
Dublin 18
Ireland
email: recruit@eurofound.europa.eu
VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW
– Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia. Formularz zgłoszeniowy w formacie Word dostępny jest na stronie Fundacji pod adresem www.eurofound.europa.eu
– Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim.
– Dokumenty uzupełniające należy dołączyć do formularza zgłoszeniowego
– Zgłoszenia bez dokumentacji uzupełniającej nie zostaną rozpatrzone przez komisję rekrutacyjną.
– Nie należy zszywać ani bindować zgłoszenia; taka prezentacja zwalnia proces rekrutacji, gdyż wszystkie okładki i inne oprawy są usuwane i wyrzucane.
– Przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami.
– Wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich lub świadectw pracy.
– Dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom.
– Kandydaci na liście powinni zabrać ze sobą aktualne zdjęcie paszportowe na testy i rozmowę kwalifikacyjną.
– Kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu.
– Znajomość podanych w zgłoszeniu języków zostanie oceniona zarówno w mowie, jak i piśmie.
– Kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne. Kandydatom, ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu, nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną. Wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarza komisji rekrutacyjnej, pani Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.europa.eu).
– Zgłoszenia elektroniczne nie będą przyjmowane.
VII. OCHRONA DANYCH
Wszelkie dane osobiste udostępnione przez kandydata zostaną przetworzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych. Dane zostaną przetworzone jedynie w celach używania, zarządzania i uzupełnienia informacji wymaganych przez użytkownika. Kandydat będzie miał prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich korekty w przypadku nieścisłości lub niekompletności. Pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych kandydat powinien kierować do osoby ds. danych osobowych na adres:
Data Protection Officer
European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions
Wyattville Road
Dublin 18
Irlandia.
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................