Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: pracownik ds. zasobów ludzkich - Nr referencyjny: EF/TA/07/01.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2007.53A.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 8 marca 2007 r.

OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE NA STANOWISKO: PRACOWNIK DS. ZASOBÓW LUDZKICH

Nr referencyjny: EF/TA/07/01

(2007/C 53 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 8 marca 2007 r.)

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:

Pracownik ds. zasobów ludzkich

(mężczyzna lub kobieta)

Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasad równych szans.

Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym ogłoszeniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego:

I. OBOWIĄZKI

Pracownik ds. zasobów ludzkich (ang. HR Officer) podlega kierownikowi ds. zasobów ludzkich i będzie przede wszystkim odpowiedzialny za zarządzanie listą płac Fundacji, zarządzanie budżetem i prognozami oraz administracją w zakresie regulaminu pracowniczego. Jest to kluczowe stanowisko w małym i efektywnym zespole zasobów ludzkich, a od osoby, która obejmie omawiane stanowisko, wymaga się dobrej wiedzy ogólnej o praktykach w zakresie zasobów ludzkich, w szczególności w kontekście międzynarodowym. Ponadto oczekuje się, że ta osoba będzie umiała zajmować się innymi aspektami działalności w zakresie zasobów ludzkich i przyczyni się do jej rozwoju strategicznego.

Osoba na przedmiotowym stanowisku będzie odpowiedzialna za:

– administrowanie wypłat miesięcznych,

– administrowanie comiesięcznym przekazywaniem i uzgadnianiem składek na ubezpieczenia społeczne, podatków i opłaty specjalnej na rzecz Komisji,

– administrowanie regulaminem pracowniczym oraz warunkami zatrudnienia dla całego personelu,

– prognozowanie i monitorowanie budżetu oraz sprawozdawczość budżetową,

– organizowanie postępowań przetargowych oraz administrowanie umowami o świadczenie usług (np. catering, usługi prawne, usługi medyczne),

– administrowanie corocznym postępowaniem w sprawie awansu,

– administrowanie corocznym systemem usług medycznych,

– opracowywanie strategii w dziedzinie zasobów ludzkich,

– analizę systemów i metod pracy oraz przygotowywanie/wdrażanie zaleceń mających na celu zwiększenie skuteczności,

– zapewnianie wewnętrznego serwisu konsultacyjnego dla kierowników i personelu,

– wspieranie w opracowywaniu programów szkoleniowych,

– wsparcie oraz uczestnictwo w rekrutacji pracowników kontraktowych i personelu Agencji,

– wspieranie w utrzymaniu strony internetowej zasobów ludzkich,

– zapewnianie w razie potrzeby wsparcia dla innych członków zespołu zasobów ludzkich,

– inne obowiązki i zadania, które mogą zostać przypisane tej osobie.

II. WARUNKI DOPUSZCZENIA DO KONKURSU

Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń będą spełniać następujące warunki:

A. WARUNKI OGÓLNE

– Posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

– Posiadanie pełnych praw obywatelskich.

– Posiadanie uregulowanego stosunku do służby wojskowej wynikającego z przepisów prawa.

– Posiadanie referencji dotyczących cech charakteru świadczących o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.

B. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE

1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:

– kwalifikacje zawodowe w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi,

– przynajmniej trzy lata doświadczenia zawodowego w dziedzinie zasobów ludzkich,

– doświadczenie w zarządzaniu systemem płac - doświadczenie w zakresie systemu płac (NAP) w Komisji Europejskiej będzie atutem,

– doskonałe zrozumienie unijnego prawodawstwa w zakresie zatrudnienia lub regulaminu pracowniczego, zasad i procedur,

– pożądane jest doświadczenie w zarządzaniu budżetem, w tym doświadczenie w prognozowaniu,

– umiejętność wykonywania pracy administracyjnej i rutynowych zadań z uwzględnieniem szczegółów,

– dobre umiejętność analityczne i strategiczne,

– dobra znajomość MS Office oraz doświadczenie w tym zakresie, doskonała znajomość Excela i dobre doświadczenie w zarządzaniu bazami danych,

– dobre umiejętności interpersonalne i komunikacyjne wraz z orientacją w zakresie obsługi klienta,

– umiejętność pracy zespołowej.

2. Znajomość języków

Bardzo dobra znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalająca znajomość innego języka Unii, w tym doskonała znajomość angielskiego, który jest głównym językiem Fundacji. Znajomość języka francuskiego uważana jest za atut.

Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców itp.), że spełnia konieczne warunki do objęcia stanowiska.

Wyłoniony kandydat będzie łatwo nawiązywać kontakty z ludźmi, wykazywać umiejętność empatii i rozumienia innych osób. Wykaże on dogłębną i szczegółową wiedzę na temat jego organizacji i w szczególności jej procesów gospodarczych i struktury. Osoba ta będzie miała innowacyjne podejście do pracy i rozwiązywania problemów, nie będzie obawiała się zadawać pytań oraz będzie potrafiła myśleć nieschematycznie. Osoba ta będzie również potrafiła swobodnie korzystać z technologii informatycznych i będzie zaznajomiona z podstawowymi programami informatycznymi, w tym programami dotyczącymi płac i budżetu.

III. ORGANIZACJA KONKURSU

Konkurs na przedmiotowe stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z osobami umieszczonymi na liście kandydatów na stanowisko.

A. OCENA ZGŁOSZEŃ

1. Lista kandydatów zostanie sporządzona na podstawie osób, które złożą swoje zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w określonym terminie - patrz: część V) i spełnią ogólne warunki określone w części II A. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń, kandydaci proszeni są o złożenie, wraz ze zgłoszeniem, listu motywacyjnego i życiorysu w języku angielskim.

2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki szczegółowe określone w części II B.

Komisja swoje decyzje podejmować będzie wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w części II lub ci, którzy nie dostarczyli dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym w wymaganym terminie, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie będzie traktowany jako dokument uzupełniający.

Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą(-e) przeprowadzi komisja rekrutacyjna. Od kandydatów będzie wymagane rozwiązanie testów pisemnych z języka angielskiego (lub z ich drugiego języka, jeżeli ich językiem ojczystym jest język angielski), z wiedzy o UE oraz rozwiązanie studium przypadku z zakresu zasobów ludzkich. Jeżeli kandydat nie uzyska kwalifikującej go ilości punktów w żadnym z tych testów, zostanie on wykluczony z udziału w konkursie.

3. Informacja dla kandydatów:

Po zakończeniu każdego etapu kandydaci zostaną poinformowani o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.

B. LISTA REZERWOWA

Fundacja sporządzi listę rezerwową składającą się z odpowiednich kandydatów.

Lista ta będzie listą rezerwową, z której rekrutowane będą osoby w przypadku powstania dodatkowych nieobsadzonych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.

IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Kategoria i grupa zaszeregowania:

Wyłoniony kandydat zostanie zatrudniony w grupie funkcyjnej AST, grupa zaszeregowania 3.

Miejsce zatrudnienia:

Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.

Wynagrodzenie:

Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie odpowiadać grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 3, stopień 2, zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej, i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w regulaminie pracowniczym.

Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym. Jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122 %.

V. ZGŁOSZENIA

Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji pod adresem: www. eurofound.europa.eu. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem (najlepiej w formacie europejskim, patrz: http://europass.cedefop.eu.int/htm/index.htm) i listem motywacyjnym sporządzonym w języku angielskim oraz kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomów, świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej listem poleconym, nie później niż do dnia 30 marca 2007 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:

Ms Aoife Caomhánach

Secretary to Selection Committee

(Reference EF TA/07/01)

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Loughlinstown

Dublin 18

Ireland

email: recruit@eurofound.europa.eu

VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

– Kandydaci muszą skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia. Formularz zgłoszeniowy w formacie Word dostępny jest na stronie Fundacji pod adresem www.eurofound.europa.eu

– Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim.

– Dokumenty uzupełniające należy dołączyć do formularza zgłoszeniowego

– Zgłoszenia bez dokumentacji uzupełniającej nie zostaną rozpatrzone przez komisję rekrutacyjną.

– Nie należy zszywać ani bindować zgłoszenia; taka prezentacja zwalnia proces rekrutacji, gdyż wszystkie okładki i inne oprawy są usuwane i wyrzucane.

– Przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami.

– Wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginał dyplomu, kwalifikacji akademickich lub świadectw pracy.

– Dokumenty uzupełniające nie będą zwracane kandydatom.

– Kandydaci na liście powinni zabrać ze sobą aktualne zdjęcie paszportowe na testy i rozmowę kwalifikacyjną.

– Kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu.

– Znajomość podanych w zgłoszeniu języków zostanie oceniona zarówno w mowie, jak i piśmie.

– Kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne. Kandydatom, ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu, nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną. Wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarza komisji rekrutacyjnej, pani Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.europa.eu).

– Zgłoszenia elektroniczne nie będą przyjmowane.

VII. OCHRONA DANYCH

Wszelkie dane osobiste udostępnione przez kandydata zostaną przetworzone zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych. Dane zostaną przetworzone jedynie w celach używania, zarządzania i uzupełnienia informacji wymaganych przez użytkownika. Kandydat będzie miał prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich korekty w przypadku nieścisłości lub niekompletności. Pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych kandydat powinien kierować do osoby ds. danych osobowych na adres:

Data Protection Officer

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Dublin 18

Irlandia.

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.