Ogłoszenie o naborze PE/226/S - Administrator-inżynier budownictwa (AD 6) (kobieta lub mężczyzna).
Dz.U.UE.C.2019.209A.1
Akt nienormatywnyOGŁOSZENIE O NABORZE PE/226/S
(kobieta lub mężczyzna)
(2019/C 209 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 20 czerwca 2019 r.)
Parlament Europejski organizuje procedurę selekcji na podstawie dyplomów i egzaminów, aby utworzyć listę osób zakwalifikowanych do naboru na 12 stanowisk:
ADMINISTRATOR-INŻYNIER BUDOWNICTWA (AD 6)
(kobieta lub mężczyzna)
Przed zgłoszeniem kandydatury należy uważnie przeczytać Przewodnik dla kandydatów załączony do niniejszego ogłoszenia o naborze. |
Przewodnik ten, stanowiący integralną część ogłoszenia o naborze, pomaga zrozumieć zasady odnoszące się do procedur oraz tryb zgłaszania kandydatur. |
SPIS TREŚCI
A. OPIS OBOWIĄZKÓW, WARUNKI DOPUSZCZALNOŚCI (WYMAGANY PROFIL)
B. PRZEBIEG PROCEDURY
C. SKŁADANIE KANDYDATUR
ZAŁĄCZNIK: PRZEWODNIK DLA KANDYDATÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ W PROCEDURACH SELEKCJI ORGANIZOWANYCH PRZEZ PARLAMENT EUROPEJSKI
A. OPIS OBOWIĄZKÓW, WARUNKI DOPUSZCZALNOŚCI (WYMAGANY PROFIL)
Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1 (zwanego dalej "regulaminem") Parlament Europejski podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na 12 stanowisk urzędniczych (AD 6) w Dyrekcji ds. Infrastruktury i w Dyrekcji ds. Projektów w zakresie Nieruchomości. Poszukiwani są inżynierowie 2 budownictwa i/lub architekci w jednej z czterech następujących dziedzin:
Należy pamiętać, że kandydaturę można złożyć tylko w odniesieniu do jednej z czterech ww. dziedzin.
Stanowiska te wymagają specjalnych kwalifikacji określonych w części A.3 lit. b) niniejszego ogłoszenia.
Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 6 pierwszy stopień; wynagrodzenie podstawowe wynosi 5416,58 EUR miesięcznie. Wynagrodzenie to podlega opodatkowaniu wspólnotowemu oraz innym odliczeniom przewidzianym w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.(1) Jest ono zwolnione z podatków krajowych. Stopień, na jaki zostaną przyjęci kandydaci, może zostać dostosowany do ich doświadczenia zawodowego. Ponadto wynagrodzenie podstawowe jest pod pewnymi warunkami powiększane o dodatki.
Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatów bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.
Wybrani kandydaci zostaną zatrudnieni w Brukseli, Luksemburgu lub Strasburgu 3 i będą nadzorować zarządzanie nieruchomościami i projektami budowlanymi Parlamentu Europejskiego. W ramach programów i priorytetów określonych przez ograny parlamentarne i ich zwierzchników wybrani kandydaci będą wykonywać następujące zadania pod zwierzchnictwem kierownika działu:
dziedzina ta obejmuje różne usługi techniczne i usługi dla użytkowników, których świadczenie jest konieczne do zapewnienia właściwej konserwacji i właściwego użytkowania budynków instytucji w ramach tzw. modelowania informacji o budynku (ang. building information management/modelling - BIM);
dziedzina ta obejmuje zarządzanie instalacjami technicznymi budynku: instalacją hydrauliczną, napowietrzającą i elektryczną, w tym instalacją grzewczą, wentylacją i klimatyzacją (CVC), a także instalacją sanitarną. Dziedzina 2 obejmuje także zarządzanie systemem bezpieczeństwa pożarowego;
dziedzina ta obejmuje zarządzanie projektami zarówno budowy nowych budynków, jak i remontów - całkowitej lub częściowej przebudowy istniejących budynków;
Obszar ten obejmuje zarówno zarządzanie projektami budowy, jak i przebudowy instalacji technicznych budynku: ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji, instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznych (wysokiego i niskiego napięcia), elektromechaniki i dźwigów.
Wykonywanie tych zadań wymaga między innymi zdolności analitycznych, logicznego myślenia, umiejętności redagowania dokumentów, kompetencji w zakresie nadzoru technicznego i zarządzania administracyjnego, a także gruntownej wiedzy praktycznej w zakresie oprogramowania biurowego oraz projektowania i zarządzania wspomaganego komputerowo. Zatrudnieni kandydaci muszą się również cechować dużym zmysłem dyplomacji, swobodą publicznego zabierania głosu, łatwością nawiązywania i utrzymywania kontaktów z różnymi partnerami politycznymi, gospodarczymi i społecznymi oraz posiadać zdolność zarządzania zespołem.
Praca na tych stanowiskach wymaga częstych wyjazdów służbowych do miejsc pracy Parlamentu Europejskiego oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią.
W dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, kandydaci muszą spełniać następujące warunki:
Zgodnie z art. 28 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej wymagane są w szczególności:
Kandydaci muszą mieć wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich trwających co najmniej trzy lata i potwierdzonych oficjalnie uznawanym dyplomem architekta lub inżyniera w dziedzinie budownictwa, technik hydraulicznych, napowietrzania, elektromechaniki i elektrotechniki.
Kandydaci muszą posiadać nabyte po uzyskaniu kwalifikacji, o których mowa w pkt A.3 lit. b) pkt (i), co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe:
Od kandydatów wymagana jest pogłębiona znajomość (co najmniej poziom C1 4 ) jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej (język 1): bułgarskiego, hiszpańskiego, czeskiego, duńskiego, niemieckiego, estońskiego, greckiego, angielskiego, francuskiego, irlandzkiego, chorwackiego, włoskiego, łotewskiego, litewskiego, węgierskiego, maltańskiego, niderlandzkiego, polskiego, portugalskiego, rumuńskiego, słowackiego, słoweńskiego, fińskiego i szwedzkiego
oraz
bardzo dobra znajomość (co najmniej na poziomie B2)1: języka angielskiego lub francuskiego (język 2).
Język 2 musi być językiem innym niż język 1.
Informuje się kandydatów, że język 2 (angielski lub francuski) przyjęte do celów niniejszej procedury selekcji zostały określone zgodnie z interesem służby. Proponowane miejsca pracy wymagają szczególnych kwalifikacji ze względu na charakter zadań: zdolności analitycznych, umiejętności w zakresie sporządzania dokumentów, nadzoru technicznego i zarządzania administracyjnego. Nowi pracownicy muszą być w stanie zrozumieć zadania do wykonania, zapoznać się z dokumentami i skutecznie porozumiewać się z podmiotami zewnętrznymi, a także z przełożonymi i współpracownikami. |
Język francuski jest językiem najczęściej stosowanym w stosunkach wewnątrz instytucji oraz pomiędzy działami obu dyrekcji poszukujących pracowników. Dobra znajomość języka francuskiego jest również niezbędna kandydatom do właściwego zrozumienia przepisów obowiązujących w sektorze budowlanym, a także do nadzoru nad zarządzaniem budynkami i projektami budowlanymi w Brukseli, Luksemburgu i Strasburgu. Język francuski jest także zwyczajowym językiem komunikacji z podmiotami z zewnątrz (usługodawcami, organami administracji i władzami lokalnymi w kontekście obowiązujących przepisów dotyczących budynków oraz higieny i zdrowia). Językiem najczęściej używanym w kontaktach z innymi dyrekcjami Dyrekcji Generalnej ds. Infrastruktury i Logistyki, innymi dyrekcjami generalnymi, a także z organami politycznymi i administracyjnymi instytucji, w szczególności przy sporządzaniu dokumentów, jest język angielski. |
Ponadto instrukcje i zasady dotyczące bezpieczeństwa budynków sporządza się w języku angielskim i francuskim i powinny one być dostępne i podawane do wiadomości publicznej w obu tych językach. |
W związku z tym, w celu sprawowania swych funkcji i zapewnienia właściwego funkcjonowania służb, zatrudnione osoby muszą być w stanie w rozsądnym terminie skutecznie pracować i porozumiewać się w co najmniej jednym z tych dwóch języków. |
Ponadto, w trosce o równość traktowania, każdy kandydat, nawet jeśli jego pierwszym językiem jest jeden z tych dwóch języków urzędowych, musi w zadowalającym stopniu znać też drugi z tych języków. |
B. PRZEBIEG PROCEDURY
Procedura jest organizowana na podstawie dyplomów i egzaminów.
komisja kwalifikacyjna przeanalizuje dokumenty pod względem warunków szczegółowych przyjęcia.
Jeżeli kandydat spełnia warunki szczegółowe dopuszczenia, komisja kwalifikacyjna dopuszcza ich do procedury selekcji.
Komisja podejmuje decyzję wyłącznie na podstawie informacji zawartych w formularzu zgłoszenia i popartych dokumentami potwierdzającymi.
Na podstawie wcześniej określonych kryteriów komisja kwalifikacyjna ocenia kwalifikacje kandydatów dopuszczonych do procedury selekcji i sporządza listę 60 najlepszych kandydatów (po 15 w każdej z dziedzin) dopuszczonych do egzaminów.
Podczas oceny kwalifikacji kandydatów komisja kwalifikacyjna uwzględnia w szczególności następujące elementy wykazane w zgłoszeniu:
Ocena: od 0 do 20 punktów.
Egzamin pisemny
Czas trwania egzaminu: 3 godziny.
Ocena: 0-40 punktów (wymagane minimum: 20 punktów).
Egzaminy ustne
Maksymalny czas trwania egzaminu: 45 minut.
Ocena: 0-40 punktów (wymagane minimum: 20 punktów).
Czas trwania tego egzaminu zostanie określony przez komisję kwalifikacyjną w zależności od ostatecznego składu grup.
Ocena: od 0 do 20 punktów (wymagane minimum: 10 punktów).
Na liście osób zakwalifikowanych znajdą się - w odniesieniu do każdej dziedziny i według kolejności uzyskanych wyników - nazwiska 6 kandydatów, którzy otrzymali największą liczbę punktów łącznie w całej procedurze (ocena kwalifikacji i egzaminy) oraz minimalną wymaganą liczbę punktów na każdym z egzaminów.
Kandydaci zostaną indywidualnie poinformowani na piśmie o uzyskanych wynikach.
Lista osób zakwalifikowanych zostanie wywieszona na tablicach informacyjnych w budynkach Parlamentu Europejskiego. Lista osób zakwalifikowanych traci ważność w dniu 31 grudnia 2022 r.; ważność listy może być przedłużona. W takim przypadku laureaci wpisani na listę zostaną o tym powiadomieni w stosownym czasie.
Kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginały wszystkich wymaganych dokumentów, w szczególności dyplomów i świadectw pracy.
C. SKŁADANIE KANDYDATUR
Kandydaci muszą wypełnić formularz zgłoszenia (oryginał lub kopię) właściwy dla niniejszego ogłoszenia o naborze, znajdujący się w niniejszym Dzienniku Urzędowym publikowanym przez Urząd Publikacji Unii Europejskiej. Kandydaci mogą wybrać tylko jedną z czterech proponowanych dziedzin.
Kandydaci są proszeni o dokładne przeczytanie Przewodnika dla kandydatów przed wypełnieniem formularza zgłoszenia.
Termin składania kandydatur
Formularz zgłoszenia i kserokopie dokumentów należy wysłać wyłącznie przesyłką poleconą 5 najpóźniej dnia 22 lipca 2019 r.(decyduje data stempla pocztowego) na następujący adres pocztowy:
PARLEMENT EUROPÉEN
Unité Sélection des talents - MON 05 S030
Procédure de sélection PE/226/S
(należy podać numer referencyjny procedury naboru)
60 rue Wiertz
1047 Bruxelles
Belgia
Kandydatury wysłane zwykłą przesyłką pocztową lub przekazane pocztą wewnętrzną nie będą rozpatrywane. Dział ds. Doboru Talentów nie będzie przyjmował formularzy zgłoszenia doręczanych osobiście.
Nie będą wydawane żadne potwierdzenia odbioru formularzy zgłoszenia kandydatur z wyjątkiem pocztowych potwierdzeń odbioru towarzyszących przesyłkom poleconym.
Kandydaci są proszeni o NIENAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW TELEFONICZNYCH w sprawie harmonogramu prac komisji kwalifikacyjnej.
Kandydaci, którzy nie otrzymają wiadomości elektronicznej dotyczącej złożonego formularza zgłoszenia do dnia 31 października 2019 r., proszeni są o kontakt pod adresem PE-226-S@ep.europa.eu.
ZAŁĄCZNIK
Przewodnik dla kandydatów biorących udział w procedurach selekcji organizowanych przez Parlament Europejski
Przewodnik dla kandydatów biorących udział w procedurach selekcji organizowanych przez Parlament Europejski
Przebieg procedury selekcji
2. ETAPY PROCEDURY SELEKCJI
Przyjęcie dokumentacji kandydatów
Analiza warunków ogólnych
Analiza warunków szczególnych
Ocena kwalifikacji
Egzaminy
Lista osób zakwalifikowanych
3. ZGŁASZANIE KANDYDATURY
Uwagi ogólne
Składanie pełnej dokumentacji
Dokumenty potwierdzające, jakie należy załączyć do dokumentacji
Uwagi ogólne
Dokumenty potwierdzające odnoszące się do warunków ogólnych
Dokumenty potwierdzające odnoszące się do warunków szczególnych i oceny kwalifikacji
4. KOMUNIKAT
5. INFORMACJE OGÓLNE
Równość szans
Wnioski kandydatów o dostęp do dotyczących ich informacji
Ochrona danych osobowych
Koszty podróży i pobytu
ZAŁĄCZNIK I
ZAŁĄCZNIK II
Przebieg procedury selekcji
Na procedurę selekcji składa się szereg etapów, podczas których kandydaci konkurują ze sobą; jest ona otwarta dla wszystkich obywateli Unii Europejskiej, którzy w dniu wyznaczonym na termin składania kandydatur spełniają wymagane kryteria, i w ten sposób oferuje wszystkim kandydatom równe szanse wykazania swoich umiejętności oraz umożliwia selekcję na podstawie osiągnięć z poszanowaniem zasady równego traktowania.
Wybrani kandydaci zostają wpisywani na listę osób zakwalifikowanych, z której Parlament Europejski korzysta przy obsadzaniu stanowiska będącego przedmiotem ogłoszenia o naborze.
Przy każdej procedurze selekcji powołuje się komisję kwalifikacyjną, która składa się z przedstawicieli administracji i Komitetu Pracowniczego. Prace komisji są tajne i przebiegają zgodnie z załącznikiem III do Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 6 .
Bezpośredni lub pośredni kontakt kandydatów z komisją kwalifikacyjną jest formalnie zakazany. Organ powołujący zastrzega sobie prawo wykluczenia każdego kandydata, który naruszyłby ten przepis.
Komisja kwalifikacyjna przy podejmowaniu decyzji o dopuszczeniu lub odrzuceniu kandydata ściśle przestrzega warunków dopuszczalności wymienionych w ogłoszeniu o naborze. Kandydaci nie mogą powoływać się na dopuszczenie do wcześniejszych konkursów lub procedur selekcji.
Aby wybrać najlepszych kandydatów, komisja kwalifikacyjna porównuje wystąpienia kandydatów, żeby ocenić ich zdolność do wypełniania funkcji opisanych w ogłoszeniu. Musi ona więc nie tylko ocenić poziom wiedzy, ale także wyselekcjonować najlepiej kwalifikujące się osoby w oparciu o ich osiągnięcia.
Tytułem informacji procedura selekcji może trwać od 6 do 9 miesięcy zależnie od liczby kandydatów.
Na procedurę selekcji składają się następujące etapy:
Przyjęcie dokumentacji kandydatów
Kandydaci decydujący się na udział w procedurze muszą pod rygorem wykluczenia wysłać kompletną dokumentację, zawierającą wypełniony i podpisany formularz zgłoszenia kandydatury właściwy dla danego ogłoszenia o naborze wraz z wszystkimi wymaganymi dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez nich warunków ogólnych i szczególnych określonych w ogłoszeniu o naborze. Dokumenty te należy wysłać przesyłką poleconą (wysyłka prywatną przesyłką kurierską jest równoważna z przesyłką poleconą; w takim przypadku decyduje data widniejąca na pokwitowaniu doręczenia) w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze. Adres i termin składania kandydatur znajdują się w części C ogłoszenia o naborze.
Analiza warunków ogólnych
Dział ds. Doboru Talentów bada, czy kandydaturę można przyjąć, tj. czy została złożona zgodnie z zasadami i w terminie wskazanymi w ogłoszeniu o naborze oraz czy spełnione są ogólne warunki dopuszczalności.
W konsekwencji automatycznie odrzucani są kandydaci, którzy:
Kandydaci są informowani indywidualnie o tym odrzuceniu po upłynięciu terminu składania kandydatur.
Organ powołujący zatwierdza listę kandydatów, którzy spełniają warunki ogólne określone w ogłoszeniu o naborze, a następnie przekazuje ją wraz z dokumentacją komisji kwalifikacyjnej.
Analiza warunków szczególnych
Komisja kwalifikacyjna analizuje poszczególne kandydatury i zatwierdza listę kandydatów, którzy spełniają warunki szczególne określone w ogłoszeniu o naborze. Wybór ten jest dokonywany wyłącznie na podstawie informacji zawartych w formularzu zgłoszenia popartych dokumentami potwierdzającymi.
W formularzu zgłoszenia należy dokładnie określić wykształcenie, odbyte szkolenia, znajomość języków obcych oraz - w stosownym przypadku - doświadczenie zawodowe, tj.:
Kandydaci, którzy opublikowali badania, artykuły czy inne teksty powiązane z charakterem pełnionych funkcji, muszą to uwzględnić w formularzu zgłoszenia.
Na tym etapie wykluczani są kandydaci, którzy nie spełniają szczególnych warunków dopuszczalności wymaganych w ogłoszeniu o naborze.
Każdy kandydat jest informowany na piśmie o decyzji komisji kwalifikacyjnej dotyczącej jego dopuszczenia/niedopuszczenia do procedury.
Ocena kwalifikacji
Aby dokonać wyboru kandydatów, którzy są wezwani na egzaminy, komisja kwalifikacyjna przeprowadza ocenę kwalifikacji dopuszczonych kandydatów. Wybór ten jest dokonywany wyłącznie na podstawie informacji zawartych w formularzu zgłoszenia popartych dokumentami potwierdzającymi (patrz pkt 3 poniżej). Komisja kwalifikacyjna opiera się na przyjętych wcześniej przez siebie kryteriach, uwzględniając zwłaszcza kwalifikacje określone w części B.2 ogłoszenia o naborze.
Każdy kandydat jest informowany na piśmie o decyzji komisji kwalifikacyjnej dotyczącej jego dopuszczenia/niedopuszczenia do egzaminów.
Egzaminy
Wszystkie egzaminy są obowiązkowe i eliminacyjne. Maksymalna liczba kandydatów dopuszczonych do egzaminów jest określona w części B.2 ogłoszenia o naborze.
Z powodów organizacyjnych kandydaci mogą być zaproszeni na wszystkie egzaminy pisemne i ustne. Jednakże ocenianie tych egzaminów odbywa się w kolejności określonej w ogłoszeniu o naborze. Jeżeli zatem dany kandydat nie uzyska minimalnej wymaganej oceny na jednym z egzaminów, komisja kwalifikacyjna nie dokonuje oceny następnych egzaminów.
Jeżeli kandydat rezygnuje z udziału w procedurze, egzaminy nie są oceniane.
Lista osób zakwalifikowanych
Na liście osób zakwalifikowanych umieszczona jest jedynie maksymalna liczba kandydatów, określona w części B.4 ogłoszenia o naborze.
Fakt umieszczenia nazwiska danego kandydata na liście osób zakwalifikowanych oznacza, że kandydat będzie ewentualnie wezwany przez jeden z wydziałów Parlamentu na rozmowę, ale nie stanowi ani prawa, ani gwarancji naboru przez tę instytucję.
Uwagi ogólne
Przed ewentualnym zgłoszeniem swojej kandydatury kandydaci muszą skrupulatnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie warunki dopuszczalności, ogólne i szczególne, co zakłada, że wcześniej muszą zapoznać się z ogłoszeniem o naborze oraz z niniejszym przewodnikiem, a także zaakceptować przedstawione w nich warunki.
Chociaż w ogłoszeniach o naborze nie określa się granicy wieku, należy wziąć pod uwagę wiek przechodzenia na emeryturę przyjęty w Regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej.
Kandydaci są obowiązani wypełnić formularz zgłoszenia kandydatury (oryginał lub kopię) właściwy dla danego ogłoszenia o naborze, znajdujący się w niniejszym Dzienniku Urzędowym publikowanym przez Urząd Publikacji Unii Europejskiej.
Dokumenty wysłane po wyznaczonym terminie nie są brane pod uwagę.
Kandydaci niepełnosprawni lub znajdujący się w szczególnej sytuacji (np. ciąża, karmienie piersią, stan zdrowia, aktualne leczenie itd.), która mogłaby sprawiać trudności podczas egzaminów, muszą poinformować o tym w formularzu zgłoszenia, a także udzielić wszelkich użytecznych informacji umożliwiających administracji podjęcie - w miarę możliwości - wszystkich niezbędnych środków. W razie potrzeby muszą oni dołączyć do formularza zgłoszenia dodatkową stronę zawierającą wskazówki, co ich zdaniem jest konieczne do ułatwienia im udziału w egzaminach.
Składanie pełnej dokumentacji
Dokumenty potwierdzające, jakie należy załączyć do dokumentacji
Uwagi ogólne
Nie należy wysyłać oryginałów; należy załączyć jedynie niepotwierdzone kserokopie wymaganych dokumentów. Odniesienia do stron internetowych nie stanowią dokumentów w rozumieniu tego postanowienia. Wydruki stron internetowych nie są uważane za zaświadczenia, ale mogą być do nich załączone jako uzupełnienie informacji.
Należy zwrócić uwagę na fakt, że kandydaci umieszczeni na liście osób zakwalifikowanych, którym oferuje się zatrudnienie, przed naborem muszą przedstawić oryginały wszystkich wymaganych dokumentów.
Curriculum vitæ nie stanowi dokumentu potwierdzającego.
Kandydaci nie mogą powoływać się na formularze zgłoszenia czy inne dokumenty wysłane w ramach wcześniejszej kandydatury 7 .
Kandydatom nie zwraca się żadnych wysłanych dokumentów.
Dokumenty potwierdzające odnoszące się do warunków ogólnych
Na tym etapie nie wymaga się żadnych dokumentów potwierdzających, że kandydaci:
Kandydaci muszą podpisać formularz zgłoszenia. Podpisem tym zaświadczają, że spełniają warunki oraz że dostarczone informacje są prawdziwe i kompletne.
Dokumenty potwierdzające odnoszące się do warunków szczególnych i oceny kwalifikacji
Do kandydatów należy dostarczenie komisji kwalifikacyjnej wszystkich informacji i dokumentów umożliwiających sprawdzenie prawdziwości informacji zawartych w formularzu zgłoszenia.
Dyplomy i/lub zaświadczenia ukończenia studiów
Kandydaci muszą dostarczyć kserokopie dyplomów lub zaświadczeń potwierdzających ukończenie studiów na poziomie wymaganym w ogłoszeniu o naborze.
Komisja kwalifikacyjna bierze w tym względzie pod uwagę różną strukturę nauczania w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej.
W odniesieniu do dyplomów szkół wyższych należy podać jak najbardziej szczegółowe informacje, zwłaszcza dotyczące czasu trwania studiów i studiowanych przedmiotów, żeby komisja kwalifikacyjna mogła ocenić, czy dyplomy odpowiadają charakterowi obowiązków.
W odniesieniu do szkolenia technicznego lub zawodowego czy kursów doskonalących bądź specjalizacyjnych kandydaci muszą wskazać, czy są to kursy w pełnym wymiarze godzin, w ograniczonym wymiarze godzin, czy też kursy wieczorowe, a także podać nauczane przedmioty i oficjalny czas trwania kursu.
Doświadczenie zawodowe
Jeżeli w ogłoszeniu wymaga się doświadczenia zawodowego, uwzględniane jest jedynie doświadczenie zawodowe nabyte przez kandydatów po uzyskaniu wymaganego dyplomu lub zaświadczenia o ukończeniu studiów. Dokumenty potwierdzające muszą bezwzględnie dowodzić czasu trwania i poziomu doświadczenia zawodowego, a rodzaj wykonywanych zadań musi być możliwie najbardziej szczegółowo opisany, aby komisja kwalifikacyjna mogła ocenić, czy doświadczenie zawodowe jest odpowiednie do charakteru obowiązków.
Wszystkie odnośne okresy doświadczenia zawodowego muszą być potwierdzone dokumentami, tj.:
Znajomość języków
Wymagana znajomość języków musi być poświadczona dyplomem, zaświadczeniem lub oświadczeniem honorowym na piśmie, wyjaśniającym, w jaki sposób znajomość tych języków została nabyta.
Jeżeli na jakimkolwiek etapie procedury zostanie stwierdzone, że informacje podane w formularzu zgłoszenia są nieprawdziwe, niepotwierdzone wymaganymi dokumentami lub nie spełniają wszystkich warunków ogłoszenia o naborze, dopuszczalność kandydata zostaje unieważniona.
W związku ze spoczywającym na kandydatach obowiązkiem staranności muszą oni podjąć wszelkie niezbędne działania, aby należycie wypełniony i podpisany formularz zgłoszenia (oryginał lub kopia) wraz z wszystkimi dokumentami potwierdzającymi został wysłany przesyłką poleconą 8 w wyznaczonym terminie (decyduje data stempla pocztowego).
Kandydatury wysłane zwykłym listem lub pocztą wewnętrzną nie będą brane pod uwagę. Dział ds. Doboru Talentów nie będzie przyjmował kandydatur doręczanych osobiście.
Nie będą wydawane żadne potwierdzenia odbioru kandydatur z wyjątkiem pocztowych potwierdzeń odbioru towarzyszących przesyłkom poleconym.
Kandydaci muszą wysłać pismo lub wiadomość elektroniczną 9 do Działu ds. Doboru Talentów, jeżeli w terminie określonym w ostatnim ustępie ogłoszenia o naborze nie otrzymali wiadomości elektronicznej dotyczącej ich kandydatury.
We wszelkiej wysyłanej przez kandydata korespondencji dotyczącej kandydatury złożonej pod konkretnym nazwiskiem należy podawać to nazwisko oraz numer procedury selekcji.
Wszelka wysyłana przez Parlament Europejski korespondencja dotycząca danej procedury selekcji, w tym wezwania na egzaminy, jest wysyłana pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez kandydata w formularzu zgłoszenia. Kandydat odpowiada za regularne (przynajmniej dwa razy w tygodniu) sprawdzanie swojej skrzynki e-mail oraz za powiadamianie Działu ds. Doboru Talentów o ewentualnych zmianach danych osobowych.
Wszelka korespondencja dotycząca procedury selekcji odbywa się pocztą elektroniczną na poniższy adres:
W przypadku niemożności dalszego korzystania ze swojej skrzynki e-mail kandydaci muszą natychmiast powiadomić o tym Dział ds. Doboru Talentów i podać mu swój nowy adres elektroniczny.
Aby zachować niezależność komisji kwalifikacyjnej, wszelki bezpośredni lub pośredni kontakt kandydatów z komisją kwalifikacyjną jest formalnie zakazany i może spowodować wykluczenie z procedury.
Wszelką korespondencję przeznaczoną dla komisji kwalifikacyjnej, a także wszelkie wnioski o informacje czy też inną korespondencję dotyczącą przebiegu procedury należy kierować wyłącznie do Działu ds. Doboru Talentów (2), który odpowiada za komunikowanie się z kandydatami aż do zamknięcia procedury selekcji.
Równość szans
Parlament Europejski czuwa nad unikaniem jakiejkolwiek formy dyskryminacji.
Stosuje on politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.
Wnioski kandydatów o dostęp do dotyczących ich informacji
W kontekście procedur selekcji przyznaje się kandydatom specjalne prawo bezpośredniego i indywidualnego dostępu - na warunkach opisanych poniżej - do niektórych dotyczących ich informacji. Na mocy tego prawa Parlament Europejski może danemu kandydatowi udostępnić na jego wniosek następujące dodatkowe informacje:
Wnioski są rozpatrywane z uwzględnieniem poufnego charakteru prac komisji kwalifikacyjnej, o czym jest mowa w Regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej (załącznik III art. 6), a także z poszanowaniem przepisów dotyczących ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
Ochrona danych osobowych
Parlament Europejski, jako instytucja odpowiedzialna za organizację procedur selekcji, czuwa nad tym, aby dane osobowe kandydatów były przetwarzane zgodnie z 10 rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725, zwłaszcza w aspekcie ich poufności i bezpieczeństwa.
Koszty podróży i pobytu
Kandydatom zaproszonym na egzaminy wypłacany jest dodatek na pokrycie kosztów podróży i pobytu. Informacje o obowiązujących systemach i stawkach są im przekazywane wraz z wezwaniem na egzaminy.
Adres podany przez kandydata w formularzu zgłoszenia jest uznawany za miejsce wyjazdu, z którego kandydat wyrusza do miejsca egzaminu. W związku z tym zmiana adresu zakomunikowana przez kandydata po wysłaniu przez Parlament Europejski wezwań na egzaminy nie może zostać uwzględniona, chyba że ten ostatni stwierdzi, iż okoliczności opisane przez kandydata można uznać za przypadek działania siły wyższej lub przypadek losowy.
Załącznik I
Orientacyjna tabela dyplomów umożliwiających dopuszczenie do procedury selekcji w grupie funkcyjnej AD 11 (do oceny w poszczególnych przypadkach)
Orientacyjna tabela dyplomów umożliwiających dopuszczenie do procedury selekcji w grupie funkcyjnej AD 11 (do oceny w poszczególnych przypadkach)
KRAJ | Szkolnictwo wyższe - co najmniej 4 lata | Szkolnictwo wyższe - co najmniej 3 lata |
Belgique - België - Belgien | Licence/Licentiaat/Diplôme d'études approfondies (DEA)/Diplôme d'études spécialisées (DES)/Diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS)/Gediplomeerde in de Voortgezette Studies (GVS)/Gediplomeerde in de Gespecialiseerde Studies (GGS)/Gediplomeerde in de Aanvullende Studies (GAS) | |
Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur (AESS)/Aggregaat | Bachelor académique (dit "de transition») - 180 ECTS | |
Ingénieur industriel/Industrïeel ingenieur/Master - 60/120 ECTS/Master complémentaire - 60 ECTS ou plus | Academisch gerichte Bachelor - 180 ECTS | |
Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur (AESS) - 30 ECTS | ||
Doctorat/Doctoraal Diploma | ||
България | Диплома за висше образование Бакалавър - 240 ECTS/Магистър - 300 ECTS/Доктор Магистър след Бакалавър - 60 ECTS/Магистър след Професионален бакалавър по ... - 120 ECTS | |
Česká republika | Diplom o ukončení vysokoškolského studia/Magistr/Doktor | Diplom o ukončení bakalářského studia (Bakalář) |
Danmark | Kandidatgrad/Candidatus/Master/Magistergrad (Mag.Art.)/Licenciatgrad/Ph.d.-grad | Bachelorgrad (B.A or B. Sc)/Professionsbache-lorgrad/Diplomingeniør |
Deutschland | Master (alle Hochschulen)/Diplom (Univ.)/Magis-ter/Staatsexamen/Doktorgrad | Bachelor/Fachhochschulabschluss (FH) Staatsexamen (Regelstudienzeit 3 Jahre) |
Eesti | Rakenduskõrghariduse diplom Bakalaureusekraad (160 ainepunkti)/Magistrikraad/Arstikraad/Ham-baarstikraad/Loomaarstikraad/Filosoofiadok-tor/Doktorikraad (120-160 ainepunkti) | Bakalaureusekraad (min 120 ainepunkti)/Baka-laureusekraad (< 160 ainepunkti) |
Éire/Ireland | Céim Onórach Bhaitsiléara (4 bliana/240 ECTS) Honours Bachelor Degree (4 years/240 ECTS)/Céim Ollscoile University Degree/ Céim Mháistir (60-120 ECTS) Master's Degree (60-120 ECTS)/Céim Dochtúra Doctorate | Céim Onórach Bhaitsiléara (3 bliana/180 ECTS) (BA, B.Sc, B. Eng) Honours Bachelor Degree (3 years/180 ECTS) (BA, B.Sc, B. Eng) |
Ελλάδα | Πτυχίο [ΑΕΙ (πανεπιστημίου, πολυτεχνείου), ΤΕΙ υποχρεωτικής τετραετούς φοίτησης] 4 χρόνια (1ος κύκλος) Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (2ος κύκλος) Διδακτορικό Δίπλωμα (3ος κύκλος) | |
España | Licenciado/Ingeniero/Arquitecto/Graduado/Máster Universitario/Doctor | Diplomado/Ingeniero técnico Arquitecto técnico/Maestro |
France | Maîtrise/MST (maîtrise des sciences et techniques)/MSG (maîtrise des sciences de gestion) | Licence |
DEST (diplôme d'études supérieures techniques)/DRT (diplôme de recherche technologique) | ||
DESS (diplôme d'études supérieures spécial-isées)/DEA (diplôme d'études approfondies) | ||
Master 1/Master 2 professionnel/Master 2 recherche | ||
Diplôme des grandes écoles/Diplôme d'ingénieur/Doctorat | ||
Italia | Diploma di Laurea (DL) - da 4 a 6 anni/Laurea specialistica (LS)/Laurea magistrale (LM)/Master universitario di primo livello/Master universitario di secondo livello/Diploma di Specializzazione (DS)/Dottorato di ricerca (DR) | Diploma universitario (3 anni)/Diploma di Scuola diretta a fini speciali (3 anni)/Laurea - L180 crediti |
Κύπρος | Πανεπιστημιακό Πτυχíο/Bachelor Master/Doctorat | |
Latvija | Bakalaura diploms (160 kredītpunkti)/Profesionālā bakalaura diploms/Maģistra diploms/Profesionālā maģistra diploms/Doktora grāds | Bakalaura diploms (min. 120 kredītpunkti) |
Lietuva | Aukštojo mokslo diplomas/Bakalauro diplo-mas/Magistro diplomas/Daktaro diplomas/Meno licenciato diplomas | Profesinio bakalauro diplomas Aukštojo mok-slo diplomas |
Luxembourg | Master/Diplôme d'ingénieur industriel/DESS en droit européen | Bachelor/Diplôme d'ingénieur technicien |
Magyarország | Egyetemi oklevél/Alapfokozat - 240 kredit/Mester-fokozat/Doktori fokozat | Főiskolai oklevél/Alapfokozat - 180 kredit vagy annál több |
Malta | Bachelor's degree/Master of Arts/Doctorate | Bachelor's degree |
Nederland | HBO Bachelor degree | |
HBO/WO Master's degree | Bachelor (WO) | |
Doctoraal examen/Doctoraat | ||
Österreich | Master Magister/Magistra | Bachelor |
Magister/Magistra (FH) | ||
Diplom-Ingenieur/in | ||
Bakkalaureus/Bakkalaurea | ||
Diplom-Ingenieur/in (FH) | ||
Bakkalaureus/Bakkalaurea (FH) | ||
Doktor/in | ||
PhD | ||
Polska | Magister/Magister inżynier | |
Dyplom doktora | ||
Portugal | Licenciado/Mestre/Doutor | Bacharel/Licenciado |
Hrvatska | Baccalaureus/Baccalaurea (Sveučilišni Prvostupnik/Prvostupnica) | Baccalaureus/Baccalaurea (Sveučilišni Prvostupnik/Prvostupnica) |
Stručni Specijalist | ||
Master degree (magistar struke) 300 kredit min | ||
magistar inženjer/magistrica inženjerka (mag. ing). | ||
Doktor struke/Doktor umjetnosti | ||
România | Diplomă de Licenț ă/Diplomă de inginer/Diplomă de urbanist/Diplomă de Master/Diplomă de Studii Aprofundate/Certificat de atestare (studii academice postuniversitare)/Diplomă de doctor | Diplomă de Licenț ă |
Slovenija | Univerzitetna diploma/Magisterij/Specializacija/Doktorat | Diploma o pridobljeni visoki strokovni izobra-zbi |
Slovensko | diplom o ukončení vysokoškolského štúdia/bakalár (Bc.)/magister magister/inžinier/ArtD | diplom o ukončení bakalárskeho štúdia (bakalár) |
Suomi/ | Maisterin tutkinto - Magister-examen | |
Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleex-amen (min 160 opintoviikkoa - studieveckor) | Kandidaatin tutkinto - Kandidatex-amen/Ammattikorkeakoulututkinto - | |
Finland | Tohtorin tutkinto (Doktorsexamen) joko 4 vuotta tai 2 vuotta lisensiaatin tutkinnon jälkeen - antin-gen 4 år eller 2 år efter licentiatexamen/Lisensi-aatti/Licentiat | Yrkeshögskoleexamen (min 120 opintoviikkoa - studieveckor) |
Sverige | Magisterexamen (akademisk examen omfattande minst 160 poäng varav 80 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 20 poäng eller två uppsatser motsvarande 10 poäng vardera)/Licentia-texamen/Doktorsexamen | Kandidatexamen (akademisk examen omfattande minst 120 poäng varav 60 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsva-rande 10 poäng) |
Meriter på avancerad nivå: Magisterexamen, 1 år, 60 högskolepoäng/Masterexamen, 2 år, 120 högskole-poäng | Meriter på grundnivå: | |
Meriter på forskarnivå: Licentiatexamen, 2 år, 120 högskolepoäng/Doktorsexamen, 4 år, 240 högsko-lepoäng | Kandidatexamen, 3 år, 180 högskolepoäng (Bachelor) | |
United Kingdom | Honours Bachelor degree/Master's degree (MA, MB, MEng, MPhil, MSc)/Doctorate | (Honours) Bachelor degree |
NB: Master's degree in Scotland |
Załącznik II
WNIOSKI O PONOWNE ROZPATRZENIE - ŚRODKI ODWOŁAWCZE - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH
WNIOSKI O PONOWNE ROZPATRZENIE - ŚRODKI ODWOŁAWCZE - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH
Wnioski o ponowne rozpatrzenie
Kandydaci mogą zwrócić się do komisji kwalifikacyjnej o ponowne rozpatrzenie następujących decyzji:
Decyzja o nieumieszczeniu na liście rezerwowej nie może podlegać ponownemu rozpatrzeniu przez komisję kwalifikacyjną.
Umotywowane wnioski o ponowne rozpatrzenie należy wysłać pocztą elektroniczną na adres PE-226-S@ep.europa.eu w terminie dziesięciu dni kalendarzowych od daty wysłania przez Dział ds. Doboru Talentów wiadomości elektronicznej informującej o decyzji. Odpowiedź jest kierowana do osoby zainteresowanej w możliwie najkrótszym terminie.
Środki odwoławcze
The Secretary-General
European Parliament
Konrad Adenauer Building
L-2929 Luxembourg
LUKSEMBURG
Z tej możliwości można korzystać w odniesieniu do wszystkich etapów procedury selekcji.
Należy zwrócić uwagę na znaczną swobodę uznania komisji kwalifikacyjnych, podejmujących w sposób niezależny decyzje, których nie może zmieniać organ powołujący. Swoboda ta jest poddawana kontroli jedynie w przypadku oczywistego naruszenia zasad, jakie rządzą pracami komisji. Decyzję komisji kwalifikacyjnej można wtedy zaskarżyć bezpośrednio do Sądu Unii Europejskiej bez uprzedniego składania zażalenia w rozumieniu art. 90 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.
General Court of the European Union (Sąd Unii Europejskiej)
L-2925 Luxembourg
LUKSEMBURG
na podstawie art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz art. 91 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.
Ta możliwość dotyczy jedynie decyzji podjętych przez komisję kwalifikacyjną.
Zaskarżenie decyzji administracyjnych odmawiających dopuszczenia i uzasadnionych niezgodnością kandydatury z warunkami dopuszczalności do procedury selekcji, które znajdują się w części B.1 ogłoszenia, do Sądu Unii Europejskiej jest możliwe tylko po uprzednim złożeniu zażalenia, o którym mowa powyżej.
Wszczęcie procedury przed Sądem Unii Europejskiej wymaga oczywiście interwencji adwokata mającego prawo występować przed sądami danego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Terminy określone w art. 90 i 91 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i przewidziane dla tych dwóch rodzajów środków odwoławczych zaczynają upływać albo od daty powiadomienia o początkowej niekorzystnej decyzji, albo też - tylko w przypadku wniosku o ponowne rozpatrzenie - od daty pierwszej odpowiedzi komisji kwalifikacyjnej na ten wniosek.
Skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich
Zainteresowana osoba składa skargę - jak każdy obywatel Unii Europejskiej - na adres:
The European Ombudsman
1, Avenue du Président Robert Schuman - BP 403
67001 STRASBOURG CEDEX
FRANCJA
zgodnie z art. 228 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i na warunkach przewidzianych w decyzji Parlamentu Europejskiego 94/262/EWWiS, WE, Euratom 14 .
Należy pamiętać, że zwrócenie się do rzecznika nie przerywa biegu określonego w art. 91 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej terminu odwołania się do publicznego wymiaru sprawiedliwości i wszczęcia procedury przed Sądem Unii Europejskiej na podstawie art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej.
FORMULARZ ZGŁOSZENIA
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.