Ogłoszenie o naborze nr PE/295/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Publikacji, Innowacji i Zarządzania Danymi

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2023.318A.6

Akt nienormatywny
Wersja od: 8 września 2023 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/295/S

DYREKTOR (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Publikacji, Innowacji i Zarządzania Danymi

(2023/C 318 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 8 września 2023 r.)

1. Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego, Dyrekcja ds. Publikacji, Innowacji i Zarządzania Danymi, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 569,31 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego jest opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Proszę zwrócić uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2. Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4. Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik (urzędniczka) dyrektor(-ka) będzie wykonywać następujące zadania 3 , stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego:

- zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,

- kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,

- planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,

- doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretarzowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,

- współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,

- zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

5. Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich, uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej 5  jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, jak np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem Unii 6  muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

12 lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.

(iii) Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6. Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7. Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 22 września 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf- listu motywacyjnego (z dopiskiem: Do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/295/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/295/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 9 . Wspomniane dokumenty nie podlegają zwrotowi.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (UE) Parlamentu Europejskiego i Rady 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Publikacji, Innowacji i Zarządzania Danymi

Główne zadania

(Jednostka zatrudniająca 140 osób: 98 urzędników, 10 pracowników zatrudnionych na czas określony i 32 pracowników kontraktowych)

18.7.2023

- Dbanie o przydział zasobów ludzkich i finansowych dyrekcji oraz należyte zarządzanie tymi zasobami,

- monitorowanie bieżących działań i projektów dyrekcji,

- opracowywanie i monitorowanie strategii dyrekcji oraz zarządzanie, koordynowanie i kierowanie działami dyrekcji,

- dalsza restrukturyzacja i rozwój dyrekcji,

- zapewnienie funkcjonowania centralnego sekretariatu dyrekcji,

- wyznaczanie i monitorowanie celów dyrekcji,

- reprezentowanie instytucji w Komitecie Zarządzającym Urzędu Publikacji oraz w grupie "Emerging Technologies" ICDT (Międzyinstytucjonalnego Komitetu ds. Transformacji Cyfrowej).

DZIAŁ DS. INNOWACJI, INTRANETÓW I ROZWIĄZAŃ CYFROWYCH

+ Wydział ds. Produkcji Treści

+ Wydział ds. Rozwiązań i Narzędzi Cyfrowych

- Sporządzanie i publikowanie treści dla intranetu PE we współpracy z innymi dyrekcjami generalnymi pełniącymi funkcję webmastera strony internetowej. Zapewnianie wsparcia redakcyjnego i dostosowanych do potrzeb szkoleń dla webmasterów w innych dyrekcjach generalnych, wspieranie zaangażowania użytkowników w promowanie kultury innowacji,

- zapewnianie konserwacji naprawczej, adaptacyjnej i ewolucyjnej, a także wsparcie techniczne i wspieranie użytkowników systemów wprowadzonych w celu zarządzania aplikacjami do komunikacji wewnętrznej i aplikacjami wspierającymi działalność Dyrekcji ds. Publikacji, łańcuch dokumentów i program eliminacji dokumentów papierowych,

- działanie na rzecz zrównoważonych innowacji poprzez przekształcanie udanych dowodów innowacyjnych koncepcji w skalowalne rozwiązania, które są zarówno iteracyjne, jak i przyrostowe,

- rozwijanie wiedzy fachowej w zakresie sztucznej inteligencji i zaawansowanej analityki,

- stałe monitorowanie rozwoju technologicznego i określanie możliwości innowacji. analizowanie potencjału nowo powstających technologii oraz, w stosownych przypadkach, ułatwianie dostępu do nich w celu przyspieszenia ich wykorzystania w PE,

- przyjęcie podejścia metamorficznego poprzez dostosowanie możliwości redakcyjnych i rozwiązań cyfrowych, aby mogły stale ewoluować i zaspokajać zmieniające się potrzeby użytkowników,

- promowanie, stymulowanie i koordynowanie skutecznych innowacji w różnych obszarach działalności.

DZIAŁ DS. ZARZĄDZANIA DANYMI I REDAGOWANIA DOKUMENTÓW

+ Wydział ds. Zarządzania Danymi i Obróbki Dokumentów

+ Wydział ds. Przygotowania Dokumentów do Publikacji Wielojęzycznych

- Przetwarzanie i sporządzanie zatwierdzeń do druku dokumentów ustawodawczych i parlamentarnych, takich jak protokoły posiedzeń, teksty przyjęte, pytania i odpowiedzi pisemne; zapewnienie publikacji w Dzienniku Urzędowym (EUR-Lex) lub na stronie Europarl/w rejestrze,

- dbanie o sporządzanie w formie elektronicznej dokumentów wykorzystywanych przez komisje parlamentarne i delegacje; zapewnianie wsparcia asystentów w komisjach i delegaturach,

- przetwarzanie i konwertowanie dokumentów parlamentarnych na format XML; dokonywanie indeksacji szerokiego zakresu dokumentów,

- utworzenie centrum wiedzy specjalistycznej w zakresie zarządzania danymi w celu wspierania rozwoju modelu informatycznego opartego na danych; stworzenie podstaw dla polityki zarządzania danymi,

- świadczenie usług w zakresie przygotowania, edycji, sczytywania, układu i korekty we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej,

- określenie globalnej i spójnej strategii otwartych danych; zarządzanie projektem otwartych danych parlamentarnych,

- dbanie o kontakty z Urzędem Publikacji; wspieranie współpracy międzyinstytucjonalnej w zakresie zarządzania danymi i otwartych danych.

DZIAŁ DRUKARNIA

+ Wydział ds. Produktów Wysokiej Jakości i Logistyki

+ Wydział ds. Natychmiastowego Druku i Dostawy

+ Wydział ds. Zunifikowanego Systemu Drukowania

- Zapewnianie zarządzania (włącznie z projektami PPP i "Enabler"), koordynacji, działalności i finansowania Działu Drukarnia i jego służb,

- obsługa sekretarska działu,

- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dyrekcji EDIT (innowacja, ryzyko, ochrona danych, bezpieczeństwo, EMAS),

- odpowiedzialność za warunki pracy w dyrekcji EDIT.

DZIAŁ DS. WSPARCIA REDAKCYJNEGO I PROJEKTÓW WIZUALNYCH

+ Wydział ds. Klientów i Projektów

+ Wydział ds. Automatyzacji Publikacji

- Doradzanie klientom, kierowanie nimi i wspieranie ich w zakresie wyborów wizualnych, produktów i usług, terminów i kosztów, wnoszenie wkładu w określanie i projektowanie wewnętrznych strategii komunikacji klientów, proponowanie kreatywnych pomysłów i ich projektowanie, zapewnianie jakości projektu graficznego i końcowego produktu/usługi,

- zapewnienie ciągłych innowacji poprzez przejście od projektowania graficznego tradycyjnej usługi zorientowanej na druk do projektu graficznego wewnętrznej profesjonalnej agencji kreatywnej ukierunkowanej na cyfrową, sprawną i ukierunkowaną na klienta wielokanałową publikację i dystrybucję,

- utrzymywanie różnych aplikacje i oferowanie wsparcia i szkoleń dla klientów różnych aplikacji. Opracowanie i utrzymanie gamy produktów oferowanych w portalu zamówień na wydanie. Automatyzacja i utrzymanie przepływów produkcji dokumentów. Określanie norm i procedur,

- zarządzanie personelem, maszynami, lokalami i finansami, EMAS.

1 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niderlandy, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry i Włochy.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w ppkt (ii) "Wymagane doświadczenie zawodowe".
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 https://europa.eu/europass/.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.