Ogłoszenie o naborze nr PE/289/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Opracowywania i Wsparcia

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2023.160A.7

Akt nienormatywny
Wersja od: 5 maja 2023 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/289/S

DYREKTOR (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Opracowywania i Wsparcia

(2023/C 160 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 5 maja 2023 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego, Dyrekcja ds. Opracowywania i Wsparcia, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 292,34 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem na rzecz Unii i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Proszę zwrócić uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego 3 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą wziąć udział osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
korzystanie z pełni praw obywatelskich, uregulowany stosunek do służby wojskowej,
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej 5  jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, jak np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem 6  Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

piątek 26 maja 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Należy przesłać na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - list motywacyjny (ze wzmianką: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/289/S) i życiorys w formacie Europass 8 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/289/S): PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 9 . Wspomniane dokumenty nie podlegają zwrotowi.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Opracowywania i Wsparcia

Główne zadania

(Jednostka zatrudniająca 196 pracowników: 91 urzędników, 13 pracowników zatrudnionych na czas określony i 92 pracowników kontraktowych)

18.4.2023

Koordynacja PSMO i nabywanie oprogramowania;
zarządzanie działami i wydziałami dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy; zapewnienie spójności działalności działów z pismem określającym zadania dyrekcji; podejmowanie decyzji o strategicznych wyborach informatycznych na szczeblu kierowniczym i technicznym;
zapewnienie spójności wewnętrznych procedur dyrekcji;
współpraca z organami politycznymi i administracyjnymi oraz dyrekcjami generalnymi będącymi użytkownikami;
zarządzanie ryzykiem nieodłącznie związanym z działalnością dyrekcji;
zarządzanie relacjami z obecnymi i potencjalnymi dostawcami;
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

DZIAŁ WSPARCIA DLA UŻYTKOWNIKÓW

+ zarządzanie operacyjne

+ zarządzanie usługami

+ jakość

Zapewnienie wysokiej jakości usług informatycznych personelowi i innym pracownikom PE, Urzędowi ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych, EIOD i EROD za pośrednictwem różnych zespołów operacyjnych (Service Desk, App Support, Local Logistics Support, Proximity Support, Mobility Support, Mobile Device Management, Workstation Management i Local Server Administration);
zapewnienie obywatelom i pracownikom Parlamentu wsparcia w zakresie przekazywania połączeń, a także dostarczania informacji kontaktowych i ogólnych informacji na temat miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i wydarzeń;
dostarczanie i rozwijanie narzędzi zarządzania usługami ICT dla Działu Wsparcia i innych jednostek w PE; zarządzanie procesami zarządzania jakością w ramach zaleceń ITIL; mierzenie wydajności i efektywności usług świadczonych przez dział oraz zadowolenia użytkowników w celu proponowania ulepszeń;
obsługa dokumentacji technicznej; zarządzanie dokumentacją działu i sporządzanie jej, włączając w to katalog usług; zarządzanie kontaktami z użytkownikami; prowadzenie działań informacyjnych i współpracy w celu informowania ich o tym, co ich dotyczy, oraz lepszego zrozumienia ich potrzeb;
obrona interesów użytkowników i pełnienie roli horyzontalnej w różnych zespołach zaangażowanych w świadczenie usług informatycznych, aby uczestniczyć w realizacji projektów i celów DG ITEC, dbać o bezpieczeństwo, zgodność i ochronę danych w odniesieniu do usług zarządzanych przez dział;
badania i pilotowanie inicjatyw mających na celu poprawę usług informatycznych dla użytkowników i ułatwianie współpracy między różnymi zainteresowanymi stronami; sporządzanie i przechowywanie dokumentacji dla odpowiednich służb informatycznych oraz aktualizowanie odpowiednich stron intranetowych, stron współtworzonych, podręczników użytkownika i dokumentacji związanej z usługami.

DZIAŁ DS. DOŚWIADCZENIA CYFROWEGO POSŁÓW

+ wsparcie cyfrowego środowiska pracy

+ komunikacja IT z posłami

Zapewnianie ukierunkowanej i świadczonej lokalnie obsługi informatycznej posłów i ich asystentów; zapewnianie pomocy w zdalnej działalności parlamentarnej, w szczególności przy posiedzeniach zdalnych i hybrydowych; zapewnianie monitorowania jakości, zarządzania problemami, incydentami i wnioskami oraz dialogu z użytkownikami; dystrybucja przydzielonego sprzętu informatycznego;
wkład w realizację projektów DG dotyczących posłów i ich asystentów; wkład w konsolidację hybrydowego Parlamentu i zwiększenie cyberbezpieczeństwa użytkowników (np. wzmocnienie ochrony przed spyware na urządzeniach mobilnych);
wkład w aktualizację środków dotyczących sprzętu informatycznego posłów i asystentów oraz działania następcze związane z przeznaczonymi dla nich przewodnikami, w szczególności w intranecie; nadzór nad rozmieszczeniem zespołów i oferowanie grupowych lub dostosowanych szkoleń zgodnie z potrzebami gabinetów;
organizowanie wielojęzycznych, spersonalizowanych lub grupowych szkoleń na miejscu lub online, a także udostępnianie filmów i samouczków dla posłów i ich asystentów w celu zapoznania ich z dostępnym sprzętem informatycznym i środkami komunikacji; monitorowanie ich nowych potrzeb; przygotowanie niezbędnego sprzętu i szkoleń w okresie przejściowym około wyborów (koniec i początek kadencji).

DZIAŁ DS. SYSTEMÓW IT DO ZADAŃ LEGISLACYJNYCH

+ aplikacja e-Parlament

+ rozwiązania

+ systemy parlamentarne

+ systemy legislacyjne

Udostępnianie systemów informatycznych umożliwiających sprawny przebieg głównej działalności legislacyjnej; opracowanie i utrzymanie tych systemów zgodnie ze wskazaniami organów zarządzających działalnością legislacyjną; wdrażanie strategicznych ram dotyczących aplikacji informatycznych Parlamentu, przeciwdziałaniu starzeniu się aplikacji i zarządzanie ich cyklem życia w sposób optymalny pod względem kosztów;
zarządzanie komponentem PPP "Od e-Parlamentu do e-prawodawstwa" i jego wdrażanie;
wyznaczanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz opracowywanie, utrzymywanie i wspieranie tych rozwiązań przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego wsparcia technicznego; utrzymywanie najnowocześniejszych umiejętności technologicznych niezbędnych do opracowywania projektów, od projektowania po wdrożenie, oraz organizowanie platformy narzędzi rozwojowych;
wdrożenie części informatycznej komponentu PPP "Otwarte dane" na podstawie zarządzania wiedzą;
wykonywanie zadań administracyjnych: zasoby ludzkie i finansowe, sprawozdania z działalności, umowy, spotkania;
rozwijanie, wspieranie, aktualizowanie i promowanie wspólnych rozwiązań oraz działanie jako forum dla nich.

DZIAŁ DS. SYSTEMÓW IT DO ZADAŃ INSTYTUCJONALNYCH

+ systemy dla posłów

+ systemy centralne

+ systemy zarządzania personelem

+ systemy zarządzania zintegrowanego

+ systemy komunikacji

Świadczenie usług w zakresie wielu aplikacji informatycznych w dziedzinie systemów centralnych, systemów ERP, usług związanych z posłami, tłumaczeń ustnych, zasobów ludzkich i obecności Parlamentu w internecie;
wdrożenie ram strategii w zakresie aplikacji informatycznych i programu informatycznego Parlamentu, z naciskiem na strategię "share before buy before build" (pierwszeństwo dzielenia się przed kupowaniem i budowaniem);
rozwój szeregu centrów kompetencji wokół wspólnych standardowych komponentów informatycznych (SAP, SAP BI, HERMES/Documentum, publiczne strony internetowe i dostępność sieci, narzędzia deweloperskie front-end itp.);
udział w programach "Cloud Adoption Program for Applications" i "Optimizing the Software Lifecycle" (DevSecOps i kontenery) w celu zachęcenia do korzystania z nowych technologii przetwarzania w chmurze przez zespoły zajmujące się rozwojem i utrzymaniem oprogramowania;
udział w programie "Obsolescence" w celu wymiany starych aplikacji i platform technicznych, które nie są już standardem.

DZIAŁ DS. WSPARCIA PROJEKTÓW

+ Biuro ds. Zarządzania Wsparciem Projektów

+ zapewnienie jakości i testy

+ analiza i architektura biznesowa

+ wybór oprogramowania biznesowego

Zarządzanie portfelem informatycznym w PE i prowadzenie procesu programu IT Agile;
zapewnianie testów funkcjonalnych, bezpieczeństwa, mobilnych urządzeń i ergonomii na potrzeby projektów informatycznych i działań konserwacyjnych w całym PE;
zarządzanie projektami wyboru oprogramowania biznesowego w celu ponownego wykorzystania lub zakupu rozwiązań informatycznych na rynku i włączenia do środowiska informatycznego PE;
zarządzanie środowiskiem testowym integracji ITEC oraz usługami testowymi na potrzeby jednolitej walidacji wielkoskalowych środowisk aplikacji, a także nadzór nad tym środowiskiem i tymi usługami;
zarządzanie procesem wyboru oprogramowania w celu ponownego wykorzystania lub pozyskania prostych aplikacji na komputery stacjonarne i narzędzi technicznych;
określenie, utrzymanie i udoskonalenie metod zarządzania projektami dla PE poprzez dostarczenie wytycznych dla poszczególnych rodzajów projektów i powiązanych obszarów wiedzy;
aktualizacja, utrzymanie i rozszerzenie katalogu oprogramowania.
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do kandydatów/kandydatek należy dopilnowanie, aby służby Parlamentu posiadały kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.