Ogłoszenie o naborze nr PE/232/S - Administrator-inżynier (administratorka-inżynierka) systemów audiowizualnych (AD 7).
Dz.U.UE.C.2021.277A.1
Akt nienormatywnyOGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/232/S
Administrator-inżynier (administratorka-inżynierka) systemów audiowizualnych (AD 7)
(2021/C 277 A/01)
administratora-inżyniera (administratorki-inżynierki) systemów audiowizualnych (AD 7)
Przed zgłoszeniem kandydatury uważnie przeczytaj przewodnik załączony do ogłoszenia o naborze. Stanowi on integralną część ogłoszenia o naborze i pomaga zrozumieć zasady regulujące procedury i metody rejestracji. |
SPIS TREŚCI
A. OPIS OBOWIĄZKÓW, WARUNKI DOPUSZCZALNOŚCI (WYMAGANY PROFIL)
B. PRZEBIEG PROCEDURY
C. SKŁADANIE KANDYDATUR
ZAŁĄCZNIK: PRZEWODNIK DLA OSÓB BIORĄCYCH UDZIAŁ W PROCEDURACH SELEKCJI ORGANIZOWANYCH PRZEZ PARLAMENT EUROPEJSKI
Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1 Parlament Europejski podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na 6 stanowisk urzędniczych (AD 7) w Dyrekcji Generalnej ds. Logistyki i Tłumaczeń Konferencyjnych i w Dyrekcji Generalnej ds. Komunikacji. Poszukiwani są inżynierowie (inżynierki) systemów audiowizualnych ze specjalizacją w integracji systemów nadawczych i multimedialnych.
Stanowiska te wymagają specjalnych kwalifikacji określonych w części A.3 lit. b) niniejszego ogłoszenia.
Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 7 pierwszy stopień; wynagrodzenie podstawowe wynosi 6 294,84 euro miesięcznie. Od wynagrodzenia potrącany jest podatek wspólnotowy oraz podlega ono innym odliczeniom przewidzianym w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej. Wynagrodzenie jest zwolnione z podatków krajowych. Stopień zaszeregowania może jednakże zależeć od twojego doświadczenia zawodowego. Ponadto wynagrodzenie podstawowe jest pod pewnymi warunkami powiększane o dodatki.
Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.
Osoby, które pomyślnie przejdą procedurę rekrutacji, będą zatrudnione w Brukseli, pod zwierzchnictwem kierownika (kierowniczki) działu oraz w ramach programów i priorytetów określonych przez organy parlamentarne i hierarchię. Ich zadaniem będzie:
Ten obszar obejmuje wszystkie technologie produkcji i nadawania treści medialnych (telewizja, radio, produkty instytucji, obsługa sal posiedzeń, transmisje online, publikacje internetowe, systemy konferencyjne z usługą tłumaczenia ustnego) oraz wymaga dogłębnej znajomości elektroniki, informatyki, przetwarzania sygnału analogowego i cyfrowego oraz nowych technologii cyfrowych.
Wykonywanie tych zadań wymaga między innymi zdolności analitycznych, rozwiązywania kompleksowych problemów, umiejętności redagowania dokumentów, koordynacji (personel wewnętrzny i zewnętrzny), kompetencji w zakresie zarządzania administracją (dokumentacja, przetargi i umowy), kompetencji komunikacyjnych, umiejętności szybkiego przyswajania wiedzy, a także gruntownej wiedzy praktycznej w zakresie oprogramowania biurowego oraz projektowania i zarządzania wspomaganego komputerowo oraz urządzeń do pomiaru sygnału. Zatrudnione osoby muszą także sprawnie posługiwać się językiem angielskim lub francuskim w komunikacji z poszczególnymi podmiotami technicznymi i administracyjnymi, aby ułatwić rozwiązywanie problemów technicznych lub administracyjnych oraz poszukiwanie konsensusu w grupach roboczych.
Wykonywanie zadań wymaga częstych wyjazdów służbowych do miejsc pracy Parlamentu Europejskiego oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią.
W dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, musisz spełniać następujące warunki:
Zgodnie z art. 28 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej musisz w szczególności:
Musisz mieć wykształcenie odpowiadające ukończonym co najmniej czteroletnim studiom uniwersyteckim, potwierdzone dyplomem, w jednej z następujących dziedzin: technologie audiowizualne broadcast i multimedialne, elektronika, informatyka, produkcja audiowizualna broadcast i multimedialna lub produkcja dźwiękowa i konferencyjna,
lub
mieć wykształcenie odpowiadające ukończonym co najmniej trzyletnim studiom uniwersyteckim w następujących dziedzinach: technologie audiowizualne broadcast i multimedialne, elektronika, informatyka, produkcja audiowizualna broadcast i multimedialna lub produkcja dźwiękowa i konferencyjna, oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe.
Musisz mieć nabyte po uzyskaniu kwalifikacji, o których mowa w sekcji A 3 lit. b) pkt (i), co najmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe w następujących dziedzinach:
Musisz posiadać dogłębną znajomość (co najmniej poziom C1) 2 jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej (język 1): angielskiego, bułgarskiego, chorwackiego, czeskiego, duńskiego, estońskiego, fińskiego, francuskiego, greckiego, hiszpańskiego, irlandzkiego, litewskiego, łotewskiego, maltańskiego, niderlandzkiego, niemieckiego, polskiego, portugalskiego, rumuńskiego, słowackiego, słoweńskiego, szwedzkiego, węgierskiego lub włoskiego,
oraz
bardzo dobrą znajomość (co najmniej na poziomie B2)2 języka angielskiego lub francuskiego (język 2).
Język 2 musi być językiem innym niż język 1.
Informujemy, że język 2 (angielski lub francuski) wybrany do celów niniejszej procedury selekcji określono zgodnie z interesem służby. Stanowisko inżyniera (inżynierki) systemów audiowizualnych wymaga szczególnych umiejętności językowych z powodu charakteru obowiązków, o których mowa w sekcji A 3 lit. b) ogłoszenia o naborze. Znajomość jednego z tych dwóch języków jest niezbędna do wykonywania obowiązków i zleconych zadań. Jest ona także wymagana w komunikacji wewnętrznej i w kontaktach wewnątrz instytucji i z podmiotami zewnętrznymi, które posługują się głównie językiem angielskim lub francuskim. |
Języki angielski i francuski są też najczęściej używane w kontaktach wewnątrz obu dyrekcji ds. naboru oraz między ich jednostkami, a także w kontaktach z innymi dyrekcjami generalnymi oraz z organami politycznymi i administracyjnymi instytucji, w szczególności przy sporządzaniu dokumentów. Są również zwyczajowymi językami komunikacji z podmiotami z zewnątrz (usługodawcami, organami administracji i władzami lokalnymi). W związku z tym, aby należycie wykonywać zadania i zapewnić właściwe funkcjonowanie służb, zatrudnione osoby muszą być w stanie skutecznie pracować i porozumiewać się w co najmniej jednym z tych dwóch języków. |
Ponadto w trosce o równość traktowania, nawet jeśli twoim pierwszym językiem jest jeden z tych dwóch języków urzędowych, musisz w zadowalającym stopniu znać również drugi z tych języków. |
Procedura jest organizowana na podstawie dyplomów i egzaminów.
Jeżeli
komisja kwalifikacyjna przeanalizuje dokumenty pod względem warunków szczegółowych przyjęcia (A 3 lit. b)).
Jeżeli spełniasz szczegółowe warunki przyjęcia, komisja kwalifikacyjna dopuści cię do procedury selekcji.
Komisja podejmuje decyzję wyłącznie na podstawie informacji zawartych w formularzu zgłoszenia i popartych dokumentami potwierdzającymi.
Na podstawie wcześniej określonych kryteriów komisja kwalifikacyjna ocenia kwalifikacje osób dopuszczonych do procedury selekcji. Trzydzieści najlepszych osób zaprasza się na egzaminy.
Podczas oceny kwalifikacji komisja kwalifikacyjna uwzględnia w szczególności następujące elementy:
Ocena: od 0 do 20 punktów.
Egzamin pisemny
Czas trwania egzaminu: 3 godziny.
Ocena: od 0 do 40 punktów (wymagane minimum: 20 punktów).
Egzamin ten odbędzie się online z użyciem komputera.
Egzaminy ustne
Maksymalny czas trwania egzaminu: 45 minut.
Ocena: od 0 do 40 punktów (wymagane minimum: 20 punktów).
Czas trwania egzaminu w grupie ustali komisja kwalifikacyjna w zależności od ostatecznego składu grup.
Maksymalny czas trwania gry fabularnej to 25 minut.
Ocena: od 0 do 20 punktów (wymagane minimum: 10 punktów).
Możliwy jest zdalny przebieg tych egzaminów.
W stosownym czasie otrzymasz instrukcje dotyczące egzaminu pisemnego i ustnego. Egzaminy odbędą się określonego dnia i w określonych przedziałach czasowych. Jeżeli nie odpowiesz na wezwanie, nie zareagujesz na wiadomość wysłaną pocztą elektroniczną lub nie stawisz się na jeden z egzaminów, ulegniesz dyskwalifikacji. Musisz dokładnie zastosować się do podanych instrukcji. Nieprzestrzeganie instrukcji lub zachowanie niezgodne z instrukcjami spowoduje natychmiastową dyskwalifikację.
Na liście osób zakwalifikowanych znajdą się nazwiska dwunastu osób, które otrzymały najwyższą liczbę punktów ogółem w całej procedurze (ocena kwalifikacji i egzaminy a), b) i c)) oraz minimalną wymaganą liczbę punktów na każdym z egzaminów.
Informację o uzyskanych wynikach otrzymasz na piśmie.
Lista osób zakwalifikowanych zostanie opublikowana na stronie intranetowej Parlamentu Europejskiego.
Traci ona ważność 31 grudnia 2024 r. Organ powołujący będzie mógł przedłużyć jej ważność. W takim przypadku osoby wpisane na listę zostaną o tym powiadomione w stosownym czasie.
Po otrzymaniu oferty pracy musisz przedstawić oryginały wszystkich wymaganych dokumentów, w szczególności dyplomów i świadectw pracy.
Znalezienie się na liście osób zakwalifikowanych nie oznacza ani prawa do zatrudnienia, ani gwarancji zatrudnienia.
Aby złożyć kandydaturę, musisz mieć konto na platformie Apply4EP https://apply4ep.gestmax.eu/search/index/lang/pl_PL. Możesz założyć tylko JEDNO konto. Po założeniu konta kliknij na zakładkę "Złóż podanie o pracę" na dole strony.
Przed wypełnieniem formularza zgłoszenia uważnie przeczytaj przewodnik dla osób biorących udział w konkursach organizowanych przez Parlament Europejski i załącz odpowiednie dokumenty potwierdzające.
Termin składania kandydatur
Termin składania kandydatur upływa
10 września 2021 r. o godz. 12.00 (południe) czasu brukselskiego.
Po zatwierdzeniu kandydatury otrzymasz wysłane automatycznie potwierdzenie odbioru.
Prosimy o POWSTRZYMANIE SIĘ OD TELEFONOWANIA w sprawie harmonogramu prac komisji kwalifikacyjnej.
Przewodnik dla kandydatek i kandydatów biorących udział w procedurach selekcji organizowanych przez Parlament Europejski
Przebieg procedury selekcji
Procedura selekcji składa się z kilku etapów, podczas których kandydatki i kandydaci konkurują ze sobą. Mogą w niej uczestniczyć wszyscy obywatele i obywatelki Unii Europejskiej, którzy w terminie wyznaczonym na zgłoszenie kandydatury spełniają wymagane kryteria. Zapewnia to wszystkim kandydatkom i kandydatom taką samą możliwość wykazania swoich kompetencji i umożliwia selekcję na podstawie osiągnięć zgodnie z zasadą równego traktowania.
Kandydatki i kandydaci wybrani w wyniku procedury selekcji są wpisywani na listę osób zakwalifikowanych. Parlament Europejski skorzysta z niej przy obsadzaniu stanowiska, którego dotyczy ogłoszenie o naborze.
Do każdej procedury selekcji powołuje się komisję kwalifikacyjną, która składa się z osób mianowanych przez administrację i komitet pracowniczy. Prace komisji kwalifikacyjnej są tajne i przebiegają zgodnie z załącznikiem III do regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 3 .
Przy podejmowaniu decyzji o dopuszczeniu lub odrzuceniu kandydatki lub kandydata komisja kwalifikacyjna ściśle przestrzega warunków dopuszczalności wymienionych w ogłoszeniu o naborze. Kandydatki i kandydaci nie mogą powoływać się na dopuszczenie do wcześniejszych konkursów lub procedur selekcji.
Aby wybrać najlepsze kandydatki i najlepszych kandydatów, komisja kwalifikacyjna porównuje ich wyniki, żeby ocenić zdolność poszczególnych osób do wykonywania obowiązków opisanych w ogłoszeniu o naborze. Musi ona zatem nie tylko ocenić poziom wiedzy kandydatek i kandydatów, ale także w oparciu o ich osiągnięcia wybrać osobę najbardziej wykwalifikowaną.
Procedura selekcji może trwać od sześciu do dziewięciu miesięcy w zależności od liczby kandydatek i kandydatów.
Procedura selekcji składa się z następujących etapów:
Aby zgłosić swoją kandydaturę, zarejestruj się online i postępuj zgodnie z poleceniami, ściśle przestrzegając wszystkich etapów, aż do ostatecznego elektronicznego zatwierdzenia wniosku. Do formularza zgłoszenia załącz wszystkie odpowiednie dokumenty, najlepiej w formacie PDF, które potwierdzają, że spełniasz warunki określone w ogłoszeniu o naborze. Umożliwi to komisji kwalifikacyjnej sprawdzenie prawdziwości podanych informacji.
Możesz zgłosić swoją kandydaturę wyłącznie online w aplikacji "Apply4EP".
Apply4EP umożliwia przesyłanie określonych w formularzu zgłoszenia dokumentów, które potwierdzają doświadczenie zawodowe, dyplomy i znajomość języków w następujących formatach: DOC, DOCX, GIF, JPG, TXT, PDF, PNG i RTF, a maksymalny dopuszczalny rozmiar każdego dokumentu wynosi 3 MB.
(WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
Organ powołujący sporządza listę kandydatek i kandydatów, którzy zgłosili kandydaturę zgodnie z określonymi procedurami i terminami, i przekazuje ją wraz ze zgłoszeniem kandydatury komisji kwalifikacyjnej.
Komisja kwalifikacyjna analizuje poszczególne zgłoszenia i sporządza listę kandydatek i kandydatów, którzy spełniają szczegółowe warunki określone w punkcie A.3 ogłoszenia o naborze. Dokonuje tego wyłącznie na podstawie informacji podanych w formularzu zgłoszenia i popartych dokumentami potwierdzającymi.
W formularzu zgłoszenia trzeba dokładnie określić wykształcenie, odbyte szkolenia, znajomość języków obcych oraz - w stosownym przypadku - doświadczenie zawodowe, tj.:
Jeżeli jesteś autorką lub autorem opublikowanych badań, artykułów lub innych tekstów związanych z opisem stanowiska zawartym w ogłoszeniu o naborze, zaznacz to w formularzu zgłoszenia.
Na tym etapie wyklucza się kandydatki i kandydatów, którzy nie spełniają szczegółowych warunków dopuszczalności określonych w ogłoszeniu o naborze.
Komisja kwalifikacyjna informuje każdą kandydatkę i każdego kandydata pocztą elektroniczną o decyzji w sprawie dopuszczenia go do udziału w procedurze.
W celu ustalenia, które kandydatki i których kandydatów zaprosić na egzaminy, komisja kwalifikacyjna przeprowadza ocenę kwalifikacji dopuszczonych osób. Dokonuje tego wyłącznie na podstawie informacji podanych w formularzu zgłoszenia i popartych załączonymi odpowiednimi dokumentami potwierdzającymi (najlepiej w formacie PDF). Komisja kwalifikacyjna opiera się na kryteriach, które wcześniej określiła, i bierze pod uwagę kwalifikacje wskazane w ogłoszeniu o naborze.
Komisja informuje każdą kandydatkę i każdego kandydata pocztą elektroniczną o swojej decyzji w sprawie dopuszczenia go do egzaminów.
Wszystkie egzaminy są obowiązkowe i eliminacyjne. Maksymalna liczba kandydatek i kandydatów dopuszczonych do egzaminów jest określona w ogłoszeniu o naborze.
Punkt B.3 ogłoszenia o naborze zawiera opis i sposób oceny egzaminów.
Szczegóły techniczne - testy online | |
W przypadku testów organizowanych online Parlament Europejski korzysta z usług usługodawcy. | |
Aby wziąć udział w teście online, potrzebujesz komputera (stacjonarnego lub laptopa) lub urządzenia Microsoft Surface | |
spełniających następujące warunki: | |
- Microsoft Windows 7 i nowszy lub Apple OS X 10.11 "Yosemite" i nowszy dla Mac | |
- 1 GB wolnego miejsca na dysku twardym | |
- podłączona lub wbudowana kamera | |
- połączenie z internetem | |
- pamięć RAM o pojemności 4 GB | |
Systemy operacyjne XP, Vista i starsze, Windows 10 S, Windows ARM (RT), MacOS starszy niż 10.11, IOS (Ipad, | |
Iphone), Android, Chromebook, maszyna wirtualna, Linux (Debian, Ubuntu itd.) nie są obsługiwane. | |
Musisz również posiadać uprawnienia administratora komputera lub urządzenia Microsoft Surface, żeby na czas trwania testu zablokować dostęp do aplikacji (dokumentów, innego oprogramowania, stron internetowych itp.) innych niż strona usługodawcy. | |
Sprawdź, czy data i godzina na komputerze są prawidłowe i czy rozdzielczość ekranu jest odpowiednia. | |
Co najmniej tydzień przed testem musisz pobrać, zainstalować, sprawdzić i przetestować aplikację. Aby | |
przetestować aplikację po jej zainstalowaniu, system poprosi cię o sprawdzenie warunków technicznych przy jej | |
uruchamianiu. Ten wstępny test techniczny jest obowiązkowy, ale nie będzie brany pod uwagę przy ocenie. | |
Wszelkie programy antywirusowe muszą być wyłączone podczas przeprowadzania testu. | |
Jeżeli na jakimkolwiek etapie procedury selekcji będziesz miał problemy techniczne, skontaktuj się z Działem ds. Doboru | |
Talentów emailem na adres PERS-APPLY4EPContacts@ep.europa.eu, lub za pośrednictwem konta na platformie | |
Apply4EP. Podaj dokładny numer i tytuł procedury oraz opisz wszelkie napotkane problemy, żebyśmy mogli sprawdzić | |
i usunąć ewentualne nieprawidłowości. | |
W dniu testu: W czasie testu postaraj się nie odchodzić od komputera. Więcej informacji o przebiegu testu oraz | |
o tym, co wolno robić podczas testu, a czego nie, otrzymasz listownie wraz z zaproszeniem na test. | |
W razie problemów w trakcie testu skontaktuj się od razu z usługodawcą pod numerem telefonu +33 1 83 62 | |
09 28, aby rozwiązać problem i kontynuować test. | |
Jeżeli zrezygnujesz z ukończenia testu, komisja kwalifikacyjna nie będzie go oceniać. |
Ze względów organizacyjnych egzaminy mogą się odbyć tego samego dnia, ale będą oceniane w kolejności określonej w ogłoszeniu o naborze. Jeżeli zatem kandydatka lub kandydat nie uzyskają wymaganego minimum punktów za jeden z egzaminów, komisja kwalifikacyjna nie przystąpi do oceny ich kolejnego egzaminu.
Na listę osób zakwalifikowanych wpisuje się jedynie maksymalną liczbę kandydatów i kandydatek określoną w ogłoszeniu o naborze. Lista ta zostanie opublikowana wraz z nazwiskami wybranych osób.
Wpisanie na listę osób zakwalifikowanych oznacza, że służby instytucji mogą zaprosić kandydatkę lub kandydata na rozmowę kwalifikacyjną. Lista ta nie oznacza jednak, że dana osoba ma prawo lub gwarancję zatrudnienia przez instytucję.
Przed zgłoszeniem kandydatury przeczytaj dokładnie określone w ogłoszeniu o naborze wymogi dotyczące doświadczenia zawodowego, wykształcenia i znajomości języków. Obowiązkowo zapoznaj się z ogłoszeniem o naborze i przewodnikiem oraz zaakceptuj określone w nich warunki. Możesz ubiegać się o stanowiska, w odniesieniu do których spełniasz co najmniej wymagane kryteria i posiadasz wymagane udokumentowane umiejętności.
Aby umożliwić udział w procedurach selekcji Parlamentu Europejskiego, Parlament udostępnia platformę internetową Apply4EP. Platforma ta jest dostępna pod adresem: https://apply4ep.gestmax.eu. Aby założyć konto na platformie Apply4EP, kliknij zakładkę "Zgłoś kandydaturę online" pod ogłoszeniem o naborze, którego dotyczy zgłoszenie, i postępuj dalej zgodnie z poleceniami.
Możesz założyć tylko jedno konto. Można jednak zmienić zarejestrowane dane, aby je zaktualizować.
Ponieważ formularz zgłoszenia trzeba wypełnić za jednym razem, przygotuj wcześniej wszystkie dokumenty potwierdzające do załączenia. Uwaga: W Apply4EP nie ma na razie możliwości zapisywania danych. W związku z tym, jeśli opuścisz stronę przed wypełnieniem zgłoszenia do końca, stracisz wszystkie wprowadzone informacje. Trzeba będzie wypełnić wszystko od nowa.
Formularz zgłoszeniowy trzeba wypełnić online i załączyć wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające, najlepiej w formacie PDF. Po upływie terminu określonego w ogłoszeniu o naborze dokonanie zgłoszenia nie będzie już możliwe. Nie czekaj ze zgłoszeniem kandydatury do ostatniego dnia. Parlament Europejski nie odpowiada za ewentualne nieprawidłowe funkcjonowanie aplikacji w ostatniej chwili. Może ono wynikać z przeciążenia systemu.
Dokumenty, które nie zostaną dodane jako załączniki przy wypełnianiu zgłoszenia online, nie będą brane pod uwagę.
Dział ds. Doboru Talentów nie będzie przyjmował zgłoszeń kandydatur doręczanych osobiście.
Jeżeli jesteś osobą z niepełnosprawnością lub znajdujesz się w szczególnej sytuacji, która może ci utrudniać udział w egzaminach (np. ciąża, karmienie piersią, problemy zdrowotne, leczenie itd.), zaznacz to w formularzu zgłoszenia i podaj wszelkie istotne informacje. Umożliwią one administracji podjęcie działań, które uzna ona za rozsądne i wykonalne. W takim przypadku podaj w formularzu zgłoszenia, jakiego rodzaju udogodnienia byłyby konieczne, żeby ułatwić ci przystąpienie do egzaminów. Aby Parlament Europejski mógł rozpatrzyć twój wniosek, załącz zaświadczenie wydane przez organ krajowy lub zaświadczenie lekarskie. Po rozpatrzeniu dostarczonych zaświadczeń Parlament wprowadzi w razie potrzeby rozsądne udogodnienia.
3.3.1. Uwagi ogólne
Dokumenty (najlepiej w formacie PDF), które załączasz do formularza zgłoszenia online, nie muszą być opatrzone wzmianką "Za zgodność z oryginałem".
Odniesienia do stron internetowych nie stanowią dokumentów w rozumieniu tego postanowienia.
Wydruki stron internetowych nie są uważane za zaświadczenia, ale można je załączyć jako uzupełnienie.
Życiorys nie stanowi dokumentu potwierdzającego doświadczenie zawodowe, dyplomy czy znajomość języków.
Nie można powoływać się na formularze zgłoszenia czy inne dokumenty wysłane w ramach wcześniejszego zgłoszenia kandydatury.
Jeżeli na jakimkolwiek etapie procedury okaże się, że informacje podane przez ciebie w formularzu zgłoszenia są nieprawdziwe, nie są potwierdzone wymaganymi dokumentami, nie spełniają wszystkich warunków ogłoszenia o naborze lub że posiadasz więcej niż jedno konto na platformie, twoje zgłoszenie uznaje się za nieważne. Oznacza to wykluczenie z dalszego udziału w procedurze.
3.3.2. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków ogólnych
Na tym etapie nie są potrzebne dokumenty potwierdzające, że:
Musisz zaznaczyć pole "Oświadczenie". Zaznaczając to pole, oświadczasz, że spełniasz wyżej określone warunki, a podane przez ciebie informacje są prawdziwe i kompletne. Dokumenty potwierdzające trzeba będzie jednak przedstawić przy rekrutacji.
3.3.3. Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków szczególnych oraz służące ocenie kwalifikacji
Udostępnij komisji kwalifikacyjnej wszystkie informacje i dokumenty, które pozwolą jej sprawdzić, czy informacje zawarte w formularzu zgłoszenia są prawdziwe.
Dołącz do formularza zgłoszenia online dokumenty - najlepiej w formacie PDF - obejmujące świadectwa ukończenia szkoły średniej, dyplomy ukończenia studiów wyższych lub świadectwa potwierdzające ukończenie nauki na poziomie wymaganym w ogłoszeniu o naborze.
Komisja kwalifikacyjna bierze w tym zakresie pod uwagę różną strukturę systemu nauczania w poszczególnych państwach członkowskich Unii Europejskiej (załącznik I do niniejszego przewodnika).
W odniesieniu do dyplomów szkół wyższych podaj jak najbardziej szczegółowe informacje, zwłaszcza dotyczące czasu trwania studiów i przedmiotów objętych programem nauczania, żeby komisja kwalifikacyjna mogła ocenić, czy dyplomy odpowiadają charakterowi obowiązków.
W odniesieniu do szkolenia technicznego, zawodowego, kursów doskonalących lub specjalizacyjnych zaznacz, czy są to kursy w pełnym wymiarze godzin, w niepełnym wymiarze godzin czy też kursy wieczorowe. Wymień także nauczane przedmioty i oficjalny czas trwania kursu. Załącz te informacje w jednym dokumencie, najlepiej w formacie PDF.
Jeżeli w ogłoszeniu wymaga się doświadczenia zawodowego, uwzględniane jest jedynie doświadczenie zawodowe nabyte przez kandydatki i kandydatów po uzyskaniu wymaganego dyplomu lub świadectwa ukończenia nauki. Dokumenty potwierdzające muszą bezwzględnie wskazywać czas trwania i poziom doświadczenia zawodowego oraz zawierać jak najbardziej szczegółowy opis rodzaju wykonywanych zadań, tak aby komisja kwalifikacyjna mogła ocenić, czy doświadczenie zawodowe odpowiada charakterowi obowiązków. Jeżeli posiadasz kilka dokumentów dotyczących tego samego doświadczenia zawodowego, załącz je razem w jednym pliku.
Wszystkie wyszczególnione okresy doświadczenia zawodowego muszą być potwierdzone dokumentami, czyli:
W przypadku stanowisk lingwistycznych, o ile w ogłoszeniu o naborze przewidziano taki wymóg, trzeba wykazać znajomość trzeciego i ewentualnie czwartego języka spośród dwudziestu czterech języków urzędowych Unii Europejskiej. Załącz w tym celu świadectwo lub oświadczenie i podaj poziom znajomości danego języka.
Zostaniesz wykluczona lub wykluczony z procedury:
W związku z wymogiem należytej staranności podejmij wszelkie niezbędne działania, aby w wyznaczonym terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze zatwierdzić na platformie Apply4EP odpowiednio wypełniony formularz zgłoszenia online zawierający wszystkie wymagane dokumenty potwierdzające. Każde zgłoszenie prawidłowo złożone za pośrednictwem Apply4EP zostanie potwierdzone automatycznym emailem z platformy informującym o zarejestrowaniu zgłoszenia.
Kandydatury złożone innym sposobem niż za pośrednictwem platformy Apply4EP nie będą brane pod uwagę. W związku z tym nie trzeba wysyłać kandydatury pocztą (ani listem poleconym, ani zwykłym). Dział ds. Doboru Talentów nie przyjmuje również zgłoszeń doręczanych przez kandydatów osobiście.
Wszelka korespondencja wychodząca z Parlamentu Europejskiego w sprawie danej procedury selekcji, w tym zaproszenia na egzaminy i informacje o wynikach, odbywa się pocztą elektroniczną na adres e-mail, który podasz w formularzu zgłoszenia online przy zakładaniu konta na platformie. Regularnie sprawdzaj wiadomości w skrzynce e-mail, a w razie zmiany danych osobowych pamiętaj, aby zaktualizować je na platformie. Wszelka korespondencja z kandydatkami i kandydatami, w tym zaproszenia na egzaminy i informacje o wynikach, jest prowadzona wyłącznie w wybranym przez nich języku powiadomień.
Aby zachować niezależność komisji kwalifikacyjnej, wszelki bezpośredni lub pośredni kontakt kandydatek i kandydatów z komisją kwalifikacyjną jest formalnie zakazany i może spowodować ich wykluczenie z procedury.
Dział ds. Doboru Talentów odpowiada za kontakty z kandydatkami i kandydatami aż do zamknięcia procedury naboru. Z Działem ds. Doboru Talentów możesz kontaktować się z konta na platformie Apply4EP. Jeżeli nie masz jeszcze konta na platformie Apply4EP, możesz napisać na następujący adres: PERS-APPLY4EPContacts@europarl.europa.eu.
Parlament Europejski czuwa nad równym traktowaniem wszystkich kandydatów.
Stosuje on politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.
W kontekście procedur selekcji kandydatki i kandydaci mają specjalne prawo bezpośredniego i indywidualnego dostępu - na warunkach opisanych poniżej - do niektórych dotyczących ich informacji. Na mocy tego prawa Parlament Europejski może udostępnić informacje kandydatce lub kandydatowi na ich żądanie na następujących warunkach:
Wnioski są rozpatrywane z uwzględnieniem poufnego charakteru prac komisji kwalifikacyjnej zgodnie z Regulaminem pracowniczym urzędników Unii Europejskiej (załącznik III art. 6 regulaminu), a także zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
Parlament Europejski jako instytucja odpowiedzialna za organizację procedur selekcji czuwa nad tym, aby dane osobowe kandydatek i kandydatów były przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 4 , zwłaszcza w odniesieniu do ich poufności i bezpieczeństwa.
Kandydatki i kandydaci zaproszeni na egzaminy otrzymują dodatek na pokrycie kosztów podróży i pobytu. Wraz z zaproszeniem na egzaminy otrzymują oni informacje o warunkach i stawkach zwrotu kosztów.
Adres podany przez kandydatki i kandydatów w formularzu zgłoszenia jest uznawany za miejsce wyjazdu, z którego wyruszają oni do miejsca odbywania egzaminu. W związku z tym zmiana adresu, o której kandydatki i kandydaci poinformują po wysłaniu przez Parlament Europejski zaproszeń na egzaminy, nie może zostać wzięta pod uwagę, chyba że Parlament Europejski stwierdzi, iż okoliczności opisane przez te osoby można uznać za przypadek działania siły wyższej lub przypadek losowy.
Informacje dotyczące wniosków o ponowne rozpatrzenie, środków odwoławczych i skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich znajdują się w załączniku II do niniejszego przewodnika.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I
Poglądowa tabela dyplomów uprawniających do udziału w konkursach dotyczących grupy funkcyjnej AD 5 .
Poglądowa tabela dyplomów uprawniających do udziału w konkursach dotyczących grupy funkcyjnej AD 5 .
KRAJ | Szkolnictwo wyższe - co najmniej 4 lata | Szkolnictwo wyższe - co najmniej 3 lata |
Belgique - België - Belgien | Licence/Licentiaat / Diplôme d'études approfondies (DEA) / Diplôme d'études spécialisées (DES) / Diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS) / Gediplomeerde in de Voortgezette Studies (GVS) / Gediplomeerde in de Gespecialiseerde Studies (GGS) / Gediplomeerde in de Aanvullende Studies (GAS) Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur (AESS)/ Aggregaat Ingénieur industriel/Industrïeel ingenieur / Master - 60/120 ECTS / Master complémentaire - 60 ECTS ou plus Agrégation de l'enseignement secondaire supérieur (AESS) - 30 ECTS Doctorat/Doctoraal Diploma | Bachelor académique (dit "de transition") - 180 ECTS Academisch gerichte Bachelor - 180 ECTS |
България | Диплома за висше образование Бакалавър - 240 ECTS / Магистър - 300 ECTS / Доктор Магистър след Бакалавър - 60 ECTS / Магистър след Професионален бакалавър по ... - 120 ECTS | |
Česko | Diplom o ukončení vysokoškolského studia / Magistr / Doktor | Diplom o ukončení bakalářského studia (Bakalář) |
Danmark | Kandidatgrad/Candidatus / Master/Magistergrad (Mag.Art) / Licenciatgrad / Ph.d.-grad | Bachelorgrad (B.A or B. Sc) / Professionsbachelorgrad / Diplomingeniør |
Deutschland | Master (alle Hochschulen) / Diplom (Univ.) / Magister / Staatsexamen / Doktorgrad | Bachelor / Fachhochschulabschluss (FH) Staatsexamen (Regelstudienzeit 3 Jahre) |
Eesti | Rakenduskõrghariduse diplom Bakalaureusekraad (160 ainepunkti) / Magistrikraad / Arstikraad / Hambaarstikraad / Loomaarstikraad / Filosoofiadoktor / Doktorikraad (120-160 ainepunkti) | Bakalaureusekraad (min 120 ainepunkti) / Bakalaureusekraad (< 160 ainepunkti) |
Éire/Ireland | Céim Onórach Bhaitsiléara (4 bliana/240 ECTS) Honours Bachelor Degree (4 years/ 240 ECTS) / Céim Ollscoile University Degree / Céim Mháistir (60-120 ECTS) Master's Degree (60-120 ECTS) / Céim Dochtúra Doctorate | Céim Onórach Bhaitsiléara (3 bliana/180 ECTS) (BA, B.Sc, B. Eng) Honours Bachelor Degree (3 years/180 ECTS) (BA, B.Sc, B. Eng) |
Ελλάδα | Πτυχίο [ΑΕΙ (πανεπιστημίου, πολυτεχνείου), ΤΕΙ υποχρεωτικής τετραετούς φοίτησης] 4 χρόνια (1ος κύκλος) Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (2ος κύκλος) Διδακτορικό Δίπλωμα (3ος κύκλος) | |
España | Licenciado / Ingeniero / Arquitecto / Graduado / Màster Universitario / Doctor | Diplomado / Ingeniero técnico Arquitecto técnico/Maestro |
France | Maîtrise / MST (maîtrise des sciences et techniques) / MSG (maîtrise des sciences de gestion) DEST (diplôme d'études supérieures techniques) / DRT (diplôme de recherche technologique) DESS (diplôme d'études supérieures spécialisées) / DEA (diplôme d'études approfondies) Master 1 / Master 2 professionnel / Master 2 recherche Diplôme des grandes écoles / Diplôme d'ingénieur / Doctorat | Licence |
Hrvatska | Baccalaureus / Baccalaurea (Sveučilišni Prvostupnik / Prvostupnica) Stručni Specijalist Master degree (magistar struke) 300 kredit min magistar inženjer/ magistrica inženjerka (mag. ing). Doktor struke / Doktor umjetnosti | Baccalaureus / Baccalaurea (Sveucilisni Prvostupnik / Prvostupnica) |
Italia | Diploma di Laurea (DL) - da 4 a 6 anni / Laurea specialistica (LS) / Laurea magistrale (LM) / Master universitario di primo livello / Master universitario di secondo livello / Diploma di Specializzazione (DS) / Dottorato di ricerca (DR) | Diploma universitario (3 anni) / Diploma di Scuola diretta a fini speciali (3 anni) / Laurea - L180 crediti |
Κύπρος | Πανεπιστημιακό Πτυχίο/Bachelor Master / Doctorat | |
Latvija | Bakalaura diploms (160 kreditpunkti) / Profesionala bakalaura diploms / Magistra diploms / Profesionala magistra diploms / Doktora grads | Bakalaura diploms (min. 120 kreditpunkti) |
Lietuva | Aukštojo mokslo diplomas / Bakalauro diplomas / Magistro diplomas / Daktaro diplomas / Meno licenciato diplomas | Profesinio bakalauro diplomas Aukstojo mokslo diplomas |
Luxembourg | Master / Diplôme d'ingénieur industriel / DESS en droit européen | Bachelor / Diplôme d'ingénieur technicien |
Magyarorszag | Egyetemi oklevél / Alapfokozat - 240 kredit / Mesterfokozat / Doktori fokozat | Foiskolai oklevél / Alapfokozat - 180 kredit vagy annál több |
Malta | Bachelor's degree / Master of Arts / Doctorate | Bachelor's degree |
Nederland | HBO Bachelor degree HBO/WO Master's degree Doctoraal examen /Doctoraat | Bachelor (WO) |
Österreich | Master Magister/Magistra Magister/Magistra (FH) Diplom-Ingenieur/in Diplom-Ingenieur/in (FH) Doktor/in PhD | Bachelor Bakkalaureus/Bakkalaurea Bakkalaureus/Bakkalaurea (FH) |
Polska | Magister / Magister inżynier Dyplom doktora | Licencjat / Inżynier |
Portugal | Licenciado / Mestre / Doutor | Bacharel / Licenciado |
România | Diplomă de Licenț ă / Diplomă de inginer / Diplomă de urbanist / Diplomă de Master / Diplomă de Studii Aprofundate / Certificat de atestare (studii academice postuniversitare) / Diplomă de doctor | Diplomă de Licenț ă |
Slovenija | Univerzitetna diploma/ Magisterij / Specializacija / Doktorat | Diploma o pridobljeni visoki strokovni izobrazbi |
Slovensko | diplom o ukončení vysokoškolského štúdia / bakalár (Bc.) / magister magister/inžinier / ArtD | diplom o ukončení bakalárskeho štúdia (bakalár) |
Suomi/ Finland | Maisterin tutkinto - Magister-examen Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleexamen (min 160 opintoviikkoa - studieveckor) Tohtorin tutkinto (Doktorsexamen) joko 4 vuotta tai 2 vuotta lisensiaatin tutkinnon jälkeen - antingen 4 år eller 2 år efter licentiatexamen / Lisensiaatti/Licentiat | Kandidaatin tutkinto - Kandidatexamen / Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleexamen (min 120 opintoviikkoa - studieveckor) |
Sverige | Magisterexamen (akademisk examen omfattande minst 160 poäng varav 80 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 20 poäng eller två uppsatser motsvarande 10 poäng vardera) / Licentiatexamen / Doktorsexamen Meriter på avancerad nivå: Magisterexamen, 1 år, 60 högskolepoäng / Masterexamen, 2 år, 120 högskolepoäng Meriter på forskarnivå: Licentiatexamen, 2 år, 120 högskolepoäng / Doktorsexamen, 4 år, 240 högskolepoäng | Kandidatexamen (akademisk examen omfattande minst 120 poäng varav 60 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 10 poäng) Meriter på grundnivå: Kandidatexamen, 3 år, 180 högskolepoäng (Bachelor) |
United Kingdom | Honours Bachelor degree / Master's degree (MA, MB, MEng, MPhil, MSc) / Doctorate | (Honours) Bachelor degree NB: Master's degree in Scotland |
ZAŁĄCZNIK II
WNIOSKI O PONOWNE ROZPATRZENIE - ŚRODKI ODWOŁAWCZE - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH
WNIOSKI O PONOWNE ROZPATRZENIE - ŚRODKI ODWOŁAWCZE - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH
Wnioski o ponowne rozpatrzenie
Możesz zwrócić się do komisji kwalifikacyjnej o ponowne rozpatrzenie następujących decyzji:
Komisja kwalifikacyjna nie przyjmuje wniosków o ponowne rozpatrzenie decyzji o nieumieszczeniu na liście rezerwowej.
Należycie uzasadnione wnioski o ponowne rozpatrzenie należy złożyć za pośrednictwem konta na platformie Apply4EP w terminie 10 dni kalendarzowych od daty wysłania emaila informującego o decyzji. Kandydatka lub kandydat otrzymają odpowiedź w możliwie najkrótszym terminie.
Środki odwoławcze
- Złożenie zażalenia zgodnie z art. 90 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 7 na adres:
M. le Secrétaire général
Parlement européen
Bât. Konrad Adenauer
2929 Luxembourg
LUKSEMBURG
Zażalenia można składać na wszystkich etapach procedury selekcji.
Komisja kwalifikacyjna ma znaczną swobodę uznania i podejmuje decyzje niezależnie, a organ powołujący nie może tych decyzji zmienić. Swoboda ta podlega kontroli jedynie w przypadku oczywistego naruszenia zasad pracy komisji. Decyzję komisji kwalifikacyjnej można wtedy zaskarżyć bezpośrednio do Sądu Unii Europejskiej. Nie trzeba wcześniej złożyć zażalenia w rozumieniu art. 90 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.
- Wniesienie odwołania do Sądu Unii Europejskiej na adres:
Tribunal de l'Union européenne
2925 Luxembourg
LUKSEMBURG
zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz art. 91 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.
Prawo do odwołania do Sądu Unii Europejskiej przysługuje jedynie w odniesieniu do decyzji podjętych przez komisję kwalifikacyjną.
Odwołania się przed Sądem Unii Europejskiej od decyzji administracyjnych o odmowie dopuszczenia, uzasadnionych niezgodnością kandydatury z warunkami dopuszczalności do procedury selekcji określonymi w punkcie B.1 ogłoszenia o naborze, jest możliwe tylko po uprzednim złożeniu zażalenia na warunkach, o których mowa powyżej.
Wniesienie odwołania do Sądu Unii Europejskiej odbywa się wyłącznie za pośrednictwem adwokatki lub adwokata uprawnionych do występowania przed sądami danego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Bieg terminów określonych w art. 90 i 91 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej, przewidzianych dla tych dwóch rodzajów środków odwoławczych rozpoczyna się albo od dnia powiadomienia o pierwotnej niekorzystnej decyzji, albo - w przypadku wniosku o ponowne rozpatrzenie - od dnia przekazania decyzji komisji konkursowej podjętej w wyniku ponownego rozpatrzenia.
Skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich
Złożenie skargi - zgodnie z prawem przysługującym każdemu obywatelowi Unii Europejskiej - do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich:
Médiateur européen
1, avenue du Président Robert Schuman - BP 403
67001 STRASBOURG CEDEX
FRANCJA
zgodnie z art. 228 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i na warunkach przewidzianych w decyzji Parlamentu Europejskiego 94/262/EWWiS, WE, Euratom 8 .
Pamiętaj, że złożenie skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie przerywa biegu terminu wniesienia odwołania do Sądu Unii Europejskiej (określonego w art. 91 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej) na podstawie art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej. Zgodnie z art. 228 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich rozpatruje wyłącznie skargi dotyczące spraw, które nie są ani nie były przedmiotem postępowania sądowego.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.