Ogłoszenie o naborze nr PE/215/S - Dyrektor (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Strategii i Zasobów.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2018.90A.37

Akt nienormatywny
Wersja od: 9 marca 2018 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/215/S
DYREKTOR (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY - DYREKCJA DS. STRATEGII I ZASOBÓW

(2018/C 090 A/06)

(Dz.U.UE C z dnia 9 marca 2018 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1  (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa i Ochrony, Dyrekcji ds. Strategii i Zasobów, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 14 303,51 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i dyrektora generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników, optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
-
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii); podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów, ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
-
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki przyjęcia

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,

-
co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonałe rozeznanie w zagadnieniach związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
-
doskonała znajomość traktatów,
-
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
doskonała wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

23 marca 2018 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 215/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/215/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z ww. dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 45/2001 z dnia 18 grudnia 2000 r. 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. OCHRONY I BEZPIECZEŃSTWA

DYREKCJA DS. STRATEGII I ZASOBÓW

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 195 pracowników: - 60 urzędników i 135 pracowników kontraktowych, brak pracowników zatrudnionym na czas określony)

-
Kierowanie pracą działów dyrekcji, koordynacja, wymiana informacji i organizacja ich pracy
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego
-
Wkład w wytyczanie celów i strategii w dziedzinie bezpieczeństwa, a także w ich realizację przez odpowiednie służby
-
Kształtowanie i prowadzenie polityki zarządzania personelem uwzględniającej specyfikę DG i przystosowanej do jej potrzeb, zakładającej optymalizację zasobów ludzkich w poszczególnych obszarach działalności, wstępne i ustawiczne szkolenie personelu, zarządzanie procesem planowania w odniesieniu do pracowników ochrony i akredytacji
-
Stałe zapewnianie rozwiązań dostosowanych do wymogów bezpieczeństwa poprzez działania z zakresu prewencji oraz zdalnego monitoringu budynków i instalacji technicznych
-
Budżetowe i finansowe zarządzanie zamówieniami, programowaniem i przetargami DG
-
Dopilnowanie instalacji, prawidłowego funkcjonowania i konserwacji systemów bezpieczeństwa fizycznego instytucji w trzech miejscach pracy - wprowadzenie w instytucji nowoczesnej koncepcji bezpieczeństwa oraz nowoczesnych technologii w tym obszarze oraz dbanie o ich nieprzerwane funkcjonowanie (iPACS - "Integrated Parliament Access Control")
-
Wdrażanie decyzji Prezydium dotyczących podniesienia poziomu ochrony wszystkich budynków Parlamentu w trzech miejscach pracy oraz opracowanie zewnętrznych stref bezpieczeństwa wokół tych budynków
-
Ocena, dostosowanie i harmonizacja środków bezpieczeństwa stosowanych w biurach kontaktowych Parlamentu Europejskiego w państwach członkowskich
-
Zapewnianie funkcji sekretariatu komitetu sterującego ds. zarządzania bezpieczeństwem ("Security Management Steering Committee") oraz zarządzanie siecią osób kontaktowych ds. bezpieczeństwa ("Network of security correspondents")

DYSPOZYTORNIA

-
Zapewnianie całodobowego dyżuru przez 7 dni w tygodniu, monitorowanie i zapewnianie informacji zwrotnych w odniesieniu do wszystkich kwestii dotyczących bezpieczeństwa ogólnego i bezpieczeństwa przeciwpożarowego, z zachowaniem spójności działań w trzech miejscach pracy Parlamentu Europejskiego
-
Oferowanie pomocy posłom, personelowi, delegacjom oraz osobom odwiedzającym w godzinach pracy przy współpracy działów bezpieczeństwa i higieny pracy
-
Realizacja zadań związanych z bezpieczeństwem ogólnym i bezpieczeństwem przeciwpożarowym poza godzinami pracy (w nocy, w weekendy i dni świąteczne) w Brukseli i Strasburgu. Zarządzanie internalizacją usług w Luksemburgu przy jednoczesnym monitorowaniu pracy firmy ochroniarskiej
-
Zapewnianie doskonałej komunikacji i proaktywnych interakcji z Dyrekcjami A i B w DG SAFE oraz innymi odpowiednimi służbami instytucji (Dział ds. Protokołu, Służba Medyczna, infrastruktura itd.)
-
Każdorazowo w razie wystąpienia sytuacji kryzysowej mającej wpływ na działalność służb Parlamentu Europejskiego bieżące dostosowywanie rozwiązań w obszarze bezpieczeństwa do potrzeb instytucji, zapewnienie skutecznej łączności między zaangażowanymi służbami, jak również komunikacji z krajowymi służbami ratowniczymi i bezpieczeństwa
-
Gromadzenie informacji, ich przetwarzanie i klasyfikowanie. Opracowywanie odpowiednich rozwiązań, koordynacja działań i zapewnianie ich monitorowania. Przekazywanie odpowiednim służbom informacji zwrotnych
-
Pomoc w rozwiązywaniu incydentów związanych z bezpieczeństwem oraz sytuacji konfliktowych w budynkach Parlamentu Europejskiego dzięki sali nadzoru i kontroli

DZIAŁ DS. KADR I PLANOWANIA

-
Planowanie w ujęciu rocznym pracy ponad 700 pracowników DG SAFE oraz rozwój synergii ze służbami operacyjnymi, w szczególności komórką "Need to Know" w celu zaspokojenia w pełni potrzeb instytucji w zakresie bezpieczeństwa w zależności od działalności parlamentarnej, a także zagwarantowanie pracownikom możliwości pogodzenia życia zawodowego i prywatnego. Opracowywanie narzędzi IT służących planowaniu, aby sprostać wymogom instytucji w obszarze zdolności, elastyczności i przejrzystości
-
Zdefiniowanie i realizacja nowej polityki zarządzania personelem DG SAFE. Zarządzanie zasobami ludzkimi DG: przebieg kariery zawodowej urzędników i pozostałych pracowników (konkursy, nabór, ocena pracownika, mobilność, działania zewnętrzne, dymisje, emerytury, świadczenia itd.), warunki pracy, stanowiska w schemacie organizacyjnym (rewaloryzacja stanowisk, zmiany stanowisk przez pracowników ("Ringbook") itd.) oraz pule budżetowe DG (podróże służbowe, pracownicy kontraktowi, pracownicy tymczasowi, szkolenia);
-
Opracowanie programu profesjonalizacji pracowników ochrony i zarządzanie umiejętnościami dostosowane do potrzeb DG SAFE. Wdrożenie zintegrowanego narzędzia zarządzania rozwojem umiejętności. Określenie potrzeb szkoleniowych DG w celu pozyskania nowych umiejętności i technik ochrony, a także w celu sprostania wymogom bezpieczeństwa Parlamentu Europejskiego. Sporządzenie planu szkoleń DG i monitorowanie jego prawidłowego wdrożenia, tak aby zrealizować cele szkoleniowe
-
Wdrożenie polityki dobrego samopoczucia w pracy w DG SAFE, aby zagwarantować pracownikom możliwie najlepsze warunki pracy w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Nadanie ostatecznego kształtu ogólnej wizji przestrzeni biurowej zajmowanej przez DG SAFE, zarządzanie nieruchomościami, wyposażeniem i roczną dostawą odzieży służbowej i ochronnej dla 700 pracowników i koordynatorów

DZIAŁ BUDŻETOWY

-
Zarządzanie budżetowe tj. koordynacja z odpowiednimi służbami, asystowanie im, zapewnianie doradztwa i pomocy w celu przygotowania i wykonania budżetu DG SAFE; monitorowanie z perspektywy budżetowej realizacji zamówień i/ lub formularzy zamówień (przygotowanie i monitorowanie dokumentacji zobowiązań i płatności oraz zarządzanie dochodami przeznaczonymi na konkretny cel). Dokonywanie rozliczeń wydatków na zapewnienie bezpieczeństwa Domów Europejskich; utrzymywanie kontaktów i prowadzenie korespondencji z wykonawcami zamówień; wystawianie nakazów odzyskania środków i zwolnień z podatku VAT
-
Zarządzanie przetargami publicznymi i zamówieniami, tj. koordynacja z odpowiednimi służbami DG SAFE, asystowanie im, zapewnianie doradztwa i pomocy w celu zapewnienia poprawnego rocznego programowania zaproszeń DG do składania ofert, jak również ich monitorowania; redagowanie zaproszeń do składania ofert, ogłaszanie procedur przetargowych (w tym za pośrednictwem eTendering), zarządzanie przetargami publicznymi i ich monitorowanie aż do momentu udzielenia zamówienia; monitorowanie realizacji zamówień i przygotowywanie aneksów do umów
-
Kontrola ex ante procedur przetargowych i wszystkich aktów budżetowych, należyte sporządzanie finansowego spisu inwentarza (ELS) oraz przechowywanie wszystkich aktów budżetowych i związanych z nimi dokumentów potwierdzających oraz dokumentów związanych z procedurami udzielania zamówień publicznych
-
Sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności, odpowiedzi na rezolucje budżetowe i pytania ze strony Parlamentu (komisje BUDG i CONT) oraz organów kontroli (audytor wewnętrzny, Trybunał Obrachunkowy itd.); monitorowanie "minimalnych standardów kontroli wewnętrznej", w tym funkcji krytycznych i rejestru "Risk Register"
-
Monitorowanie z perspektywy budżetowej ewentualnych kosztów ponoszonych w związku z protokołem ustaleń w ramach wszystkich zamówień Parlamentu Europejskiego oraz ich wykonania, reprezentowanie DG SAFE w grupach roboczych forum zamówień publicznych (FMP), międzydyrekcyjnej grupie sterującej ds. finansów ("InterDG Steering group Finance") i EMAS (w tym GT GPP i komitet ds. odpadów "Waste Committee"), GIDOC, komitecie sterującym GEDA ("GEDA Steering Committee"), FMS

DZIAŁ DS. TECHNOLOGII I BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI

-
Zapewnienie instalacji, prawidłowego funkcjonowania i konserwacji systemów bezpieczeństwa fizycznego w trzech miejscach pracy instytucji (Bruksela, Strasburg, Luksemburg)
-
Zapewnienie działań w obszarze ICT, wsparcia informatycznego i rozwoju systemów informacyjnych
-
Zapewnienie wykonania i planowania zamówień oraz wykonania budżetu przeznaczonego na systemy technologiczne i bezpieczeństwo fizyczne
-
Zapewnienie monitorowania instalacji i systemów bezpieczeństwa fizycznego w biurach kontaktowych PE we współpracy z innymi odpowiednimi służbami
-
Opracowanie polityki bezpieczeństwa informacji, zarządzanie wdrażaniem tej polityki oraz kontrola tego procesu.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.