Ogłoszenie o naborze nr EUPP/2/S - Dyrektor Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych w rozumieniu art. 6 ust. 3 rozporządzenia (EU, Euratom) nr 1141/2014 (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 12) - Członek personelu tymczasowego.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2021.244A.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 22 czerwca 2021 r.

Ogłoszenie o naborze nr EUPP/2/S Dyrektor Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych w rozumieniu art. 6 ust. 3 rozporządzenia (EU, Euratom) nr 1141/2014 (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 12) Członek personelu tymczasowego
(2021/C 244 A/01)

1.
Wolne stanowisko

Parlament Europejski, Rada i Komisja Europejska podjęły decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych (zwanego dalej "Urzędem") zgodnie z art. 6 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1141/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie statusu i finansowania europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych 1  (zwanego dalej "rozporządzeniem").

Niniejsza procedura naboru zostanie przeprowadzona ze wsparciem administracyjnym ze strony Parlamentu Europejskiego.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 12. Wynagrodzenie podstawowe wynosi 11 671,70 EUR 2  miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem na rzecz Unii i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 3 .

Zgodnie z art. 6 ust. 3 rozporządzenia Dyrektor Urzędu jest mianowany za wspólną zgodą przez Parlament Europejski, Radę i Komisję Europejską na pięcioletnią, nieodnawialną kadencję zgodnie z warunkami dotyczącymi pracowników tymczasowych, o których mowa w art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nimi. Dyrektor Urzędu będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy instytucji i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela.

3.
Równość szans

Dyrektor Urzędu jest odpowiedzialny za zadania określone w rozporządzeniu, w szczególności za rejestrację europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych, ich kontrolę i nakładanie na nie kar. Urząd jest reprezentowany przez swojego dyrektora, który podejmuje wszelkie decyzje Urzędu w jego imieniu. W tym celu wypełnia przewidziane w nim obowiązki i wykonuje uprawnienia nadane na mocy rozporządzenia.

4.
Opis stanowiska

Dyrektor Urzędu jest odpowiedzialny za zadania określone w rozporządzeniu, w szczególności za rejestrację europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych, ich kontrolę i nakładanie na nie kar. Urząd jest reprezentowany przez swojego dyrektora, który podejmuje wszelkie decyzje Urzędu w jego imieniu. W tym celu wypełnia przewidziane w nim obowiązki i wykonuje uprawnienia nadane na mocy rozporządzenia.

Do zadań dyrektora Urzędu należy w szczególności:

reprezentowanie Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych,
współpraca z instytucjami europejskimi, urzędnikiem zatwierdzającym Parlamentu Europejskiego i państwami członkowskimi w celu zapewnienia kontroli i przestrzegania przez europejskie partie polityczne i europejskie fundacje polityczne obowiązków określonych w rozporządzeniu,
opracowywanie projektu planu budżetowego Urzędu (określenie celów i strategii) oraz ocena świadczonych usług w celu zagwarantowania ich jakości. Dyrektor działa w charakterze urzędnika zatwierdzającego przez delegację,
wykonywanie uprawnień przyznanych organowi powołującemu w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej i uprawnień przyznanych organowi uprawnionemu do zawierania umów o pracę z innymi pracownikami w warunkach zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich, określonych w rozporządzeniu Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 4  (uprawnienia organu powołującego),
administrowanie rejestrem europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych,
podejmowanie decyzji w sprawie rejestracji europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych zgodnie z przepisami określonymi w rozporządzeniu,
podejmowanie decyzji w sprawie wyrejestrowania europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych zgodnie z procedurami i warunkami określonymi w rozporządzeniu,
sprawdzanie, czy europejskie partie polityczne i europejskie fundacje polityczne nadal spełniają warunki rejestracji określone w rozporządzeniu,
podejmowanie decyzji w sprawie kar dla europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych zgodnie z przepisami określonymi w rozporządzeniu,
przedkładanie Parlamentowi Europejskiemu, Radzie i Komisji rocznego sprawozdania z działalności Urzędu,
wypełnianie obowiązków w dziedzinie przejrzystości i ochrony danych przewidzianych w rozporządzeniu.

Instytucja powołująca może nałożyć na dyrektora inne zadania, pod warunkiem że takie zadania nie są sprzeczne z obciążeniem pracą wynikającym z obowiązków dyrektora Urzędu oraz nie powodują konfliktu interesów ani nie podważają pełnej niezależności dyrektora.

5.
Kryteria dopuszczalności

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Na mocy art. 12 ust. 2 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej kandydaci muszą:

posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
prezentować poziom etyczny wymagany do wypełniania obowiązków na tym stanowisku,
być w stanie wypełnić pełną pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego 5 .
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe
Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, gdy zwykły okres studiów uniwersyteckich wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 6 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,
co najmniej 12-letnie doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej.
(ii)
Znajomość języków

Wymagana jest doskonała znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jeszcze jednego spośród tych języków.

(iii)
Konflikt interesów i niezależność

Kandydaci nie mogą być posłami do Parlamentu Europejskiego, nie mogą sprawować żadnego mandatu wyborczego ani być obecnymi lub byłymi pracownikami europejskiej partii politycznej lub europejskiej fundacji politycznej. Wybrany kandydat nie może znajdować się w sytuacji konfliktu interesów między jego obowiązkami jako dyrektora Urzędu a innymi oficjalnymi obowiązkami, w szczególności w odniesieniu do stosowania przepisów rozporządzenia.

Dyrektor Urzędu jest niezależny w wykonywaniu swoich obowiązków. Działając w imieniu Urzędu, dyrektor nie może zwracać się o instrukcje do jakiejkolwiek instytucji, rządu lub innego organu, urzędu czy agencji ani takich instrukcji od nich przyjmować. Dyrektor Urzędu powstrzymuje się od wszelkich czynności niezgodnych z charakterem pełnionych przez niego obowiązków.

6.
Kryteria wyboru
Doskonałe umiejętności analityczne i w zakresie oceny,
doskonała znajomość ram prawnych i finansowych europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych,
bardzo dobra znajomość rozporządzenia finansowego oraz jego przepisów wykonawczych,
bardzo dobra znajomość ram instytucjonalnych Unii Europejskiej,
bardzo dobra znajomość języka angielskiego lub francuskiego z uwagi na wymogi komunikacji wewnętrznej i międzyinstytucjonalnej,
zdolność do przygotowania i przedstawienia wizji, do myślenia w skali globalnej o systemach i procesach oraz do proponowania konkretnych zaleceń i możliwych do wprowadzenia rozwiązań,
umiejętność zarządzania pracownikami dzięki zdolnościom przywódczym, umiejętność zarządzania budżetem i współpracy z różnymi zainteresowanymi podmiotami,
zdolność do działania z zachowaniem niezależności,
doświadczenie w komunikacji i budowaniu sieci kontaktów w celu reprezentowania Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych, w tym na najwyższym szczeblu, oraz nawiązywania i podtrzymywania relacji z zainteresowanymi podmiotami w innych instytucjach Unii Europejskiej oraz w państwach członkowskich
potwierdzone doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i budżetowymi w instytucji, organie lub jednostce organizacyjnej Unii lub w jakiejkolwiek innej organizacji publicznej lub prywatnej utrzymującej regularne kontakty z UE będzie traktowane jako dodatkowy atut.
7.
Procedura wyboru

W skład komisji kwalifikacyjnej wchodzą sekretarze generalni Parlamentu Europejskiego, Rady i Komisji Europejskiej, a przewodniczy jej sekretarz generalny Parlamentu Europejskiego. Komisja kwalifikacyjna powołuje administracyjny zespół ds. preselekcji złożony z jednego przedstawiciela każdej z trzech instytucji, który wspiera komisję kwalifikacyjną przy ocenie wszystkich zgłoszonych pisemnie kandydatur pod kątem kryteriów dopuszczalności i przy określeniu kandydatów, których profil najlepiej odpowiada kryteriom wyboru.

Na podstawie tej preselekcji komisja kwalifikacyjna sporządza listę kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na rozmowę.

Na podstawie wyników procedury preselekcji i rozmów komisja kwalifikacyjna sporządza listę maksymalnie trzech kandydatów według kolejności pierwszeństwa, która zostanie przedstawiona do ostatecznego zatwierdzenia trzem instytucjom.

8.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

6 lipca 2021 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie PDF - listu motywacyjnego (ze wzmianką: For the attention of the Secretary-General of the European Parliament, Recruitment Notice EUPP/2/S) i życiorysu (w formacie Europass 8 ), z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (EUPP/2/S):

PERS-Director-APPF@europarl.europa.eu

Data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej zostanie przyjęta jako data i godzina złożenia kandydatury.

Zeskanowane dokumenty muszą być czytelne.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną muszą przedstawić w dniu rozmowy kopie dokumentów poświadczających dotyczących studiów, doświadczenia zawodowego i obecnie wykonywanych obowiązków. Dokumenty te nie zostaną zwrócone kandydatom.

9.
Ochrona danych osobowych

Do celów tej procedury selekcji dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 9 .

Dodatkowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych kandydatów lub sposobu wykonywania praw osób, których dane dotyczą, można znaleźć w odnośnym oświadczeniu o ochronie prywatności (zob. załącznik).

ZAŁĄCZNIK

Oświadczenie o ochronie prywatności

Przetwarzanie danych osobowych przez Parlament Europejski, Radę i Komisję Europejską regulują art. 15 i 16 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r.
1.
Kto przetwarza Państwa dane osobowe?
Parlament Europejski, Rada i Komisja Europejska są wspólnie administratorem danych 10 , a podmiotem odpowiedzialnym za przetwarzanie danych jest Dział Doboru Talentów, reprezentowany przez p.o. kierownika działu Paula Emmetta.
Z administratorem/podmiotem można się skontaktować, pisząc na adres PERS-Director-APPF@europarl.europa.eu
2.
W jakim celu przetwarza się Państwa dane osobowe?
Dane osobowe będą przetwarzane na potrzeby procedury naboru na stanowisko dyrektora Urzędu ds. Europejskich Partii Politycznych i Europejskich Fundacji Politycznych w rozumieniu art. 6 ust. 3 rozporządzenia (UE, Euratom) nr 1141/2014, jak opisano w ogłoszeniu o naborze EUPP/2/S.
3.
Jaka jest podstawa prawna przetwarzania danych?
Tytuł III rozdział 1 art. 27-34 regulaminu pracowniczego.
Artykuł 5 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) 2018/1725.
Artykuł 6 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1141/2014 z dnia 22 października 2014 r. w sprawie statusu i finansowania europejskich partii politycznych i europejskich fundacji politycznych.
Ogłoszenie o naborze EUPP/2/S.
4.
Jakie dane osobowe są przetwarzane?
Przetwarzamy dane osobowe przekazane nam w ramach procedury naboru EUPP/2/S, w szczególności formularz zgłoszeniowy i dokumenty dotyczące studiów, doświadczenia zawodowego i aktualnych obowiązków.
5.
Jak będą przetwarzane Państwa dane osobowe?
Dane osobowe otrzymane pocztą elektroniczną będą przetwarzane przez komisję selekcyjną składającą się z sekretarzy generalnych przez Parlament Europejski, Radę i Komisję (zwane łącznie "organem powołującym") zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6.
Jak długo będą przechowywane Państwa dane osobowe?
Pliki papierowe i elektroniczne zawierające dane osobowe (wnioski, życiorysy itp.), przechowywane przez DG ds. Personelu i związane ze złożonymi wnioskami, będą przechowywane przez maksymalnie 3 lata po zakończeniu procedury naboru. Po tym czasie pliki zostaną usunięte lub zniszczone.
7.
Kim są odbiorcy danych osobowych?
Do celów wymienionych wyżej dostęp do Państwa danych osobowych mają następujące osoby/podmioty:
członkowie komisji selekcyjnej zgodnie z definicją zawartą w ogłoszeniu o naborze EUPP/2/S,
personel Działu ds. Doboru Talentów w DG ds. Personelu Parlamentu Europejskiego,
personel Działu ds. Rekrutacji Personelu w DG ds. Personelu Parlamentu Europejskiego (w stosownych przypadkach).
8.
Czy Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane państwu spoza UE lub organizacji międzynarodowej?
Nie - dane osobowe nie zostaną przekazane państwu spoza UE ani organizacji międzynarodowej.
9.
Czy do podejmowania decyzji, które mogą mieć wpływ na Państwa, stosuje się jakiekolwiek procesy zautomatyzowane 11  lub profilowanie 12 ?
Nie.
10.
Jakie prawa Państwu przysługują?
Przysługują Państwu następujące prawa:
prawo dostępu do swoich danych osobowych,
prawo skorygowania swoich danych osobowych,
w stosownym przypadku prawo usunięcia swoich danych osobowych,
w stosownym przypadku prawo ograniczenia przetwarzania danych,
w stosownym przypadku prawo przenoszenia danych,
w stosownym przypadku prawo odmowy zgody na przetwarzanie danych,
prawo skontaktowania się z inspektorem ochrony danych w Parlamencie Europejskim przez wysłanie wiadomości na adres data-protection@europarl.europa.eu,
prawo złożenia skargi do Europejskiego Inspektora Ochrony Danych na adres edps@edps.europa.eu.
1 Dz.U. L 317 z 4.11.2014, s. 1, zmienionego rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 2019/493 z dnia 25 marca 2019 r. (Dz.U. L 85 I z 27.3.2019, s. 7).
2 Stan na dzień 1 lipca 2020 r.
3 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
4 Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1.
5 W przypadku pracowników tymczasowych UE rozpoczynających pracę od dnia 1 stycznia 2014 r. wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik osiąga wiek 66 lat.
6 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
7 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, niderlandzki, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
10 "Administrator" oznacza właściwy organ publiczny, agencję lub inny organ, który samodzielnie lub wspólnie z innymi organami ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Administratora reprezentuje kierownik właściwej jednostki administracyjnej.
11 Podejmowanie decyzji wyłącznie w sposób zautomatyzowany i bez ludzkiej ingerencji. (Przykłady teoretyczne: strona internetowa, na której zaznaczenie pewnych opcji sprawi, że użytkownik zostanie automatycznie umieszczony na różnych listach mailingowych, za pośrednictwem których będzie otrzymywał co miesiąc biuletyn informacyjny/stosowanie zautomatyzowanego systemu umożliwiającego zaznaczenie odpowiedzi w teście wielokrotnego wyboru i przypisanie pozytywnego wyniku zgodnie z liczbą prawidłowych odpowiedzi).
12 Analizy profilowe aspektów osobowości, zachowania, zainteresowań i przyzwyczajeń danej osoby do celów przewidywania lub podejmowania decyzji mających związek z tą osobą. Wykorzystywane do analizowania lub przewidywania wyników osiąganych przez podmiot danych w pracy, jego sytuacji finansowej, zdrowia, osobistych upodobań lub zainteresowań, wiarygodności lub zachowania, miejsca pobytu lub przemieszczania się itp. (Przykład teoretyczny: przy korzystaniu z narzędzi mediów społecznościowych gromadzone są dane i rejestrowane tendencje; dane te są następnie wykorzystywane do tworzenia nowych/odmiennych prognoz dotyczących użytkownika).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.