Ogłoszenie o naborze nr ECA/2014/3 - Dyrektor izby kontroli (Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Izba II.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.27A.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 30 stycznia 2014 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR ECA/2014/3

Dyrektor izby kontroli

(Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Izba II

(2014/C 27 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 30 stycznia 2014 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej powołaną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami UE i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

Trybunał przeprowadza kontrole, na podstawie których ocenia pozyskiwanie i wykorzystywanie środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje on również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał promuje rozliczalność i przejrzystość oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Siedziba Trybunału Obrachunkowego znajduje się w Luksemburgu.

Izba II odpowiada za kontrolę wydatków UE w dziedzinie polityk strukturalnych, transportu i energii. Izba składa się z dyrekcji i pięciu działów kontroli.

(ETE) EFRR, transport i energia - kontrola finansowa
(ESD) Zatrudnienie i sprawy społeczne - kontrola finansowa
(TRE) Transport i energia - kontrola wykonania zadań
(ENV) Ochrona środowiska, społeczeństwo i pomoc społeczna, turystyka i kultura - kontrola wykonania zadań
(HUM) Kapitał ludzki, technologie i innowacje, przedsiębiorstwa, technologie informacyjno-komunikacyjne i społeczeństwo informacyjne oraz pomoc techniczna - kontrola wykonania zadań

PROPONUJEMY

Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem") Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) w Izbie II. Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14. Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.216,49 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem unijnym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Dyrektor Izby II jest urzędnikiem wysokiej rangi.

Pod bezpośrednim zwierzchnictwem członków Trybunału oraz zgodnie ze Strategią i standardami kontroli Trybunału oraz Podręcznikiem kontroli, jest on odpowiedzialny za:

asystowanie przewodniczącemu oraz członkom Izby Kontroli w wykonywaniu wyznaczonych im zadań,
opracowywanie i realizowanie rocznego programu prac dyrekcji oraz sporządzanie sprawozdania z jego realizacji,
zapewnianie sprawnego przebiegu postępowań kontradyktoryjnych objętych zakresem działalności Izby,
nadzór nad działami dyrekcji oraz zarządzanie jej personelem, w szczególności nadzór nad ciągłym szkoleniem pracowników oraz nad zasobami finansowymi i rzeczowymi przyznanymi na funkcjonowanie Izby.

POSZUKUJEMY

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

zgodnie z art. 5 regulaminu:
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wykształcenie zawodowe na równoważnym poziomie,
udokumentowane co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe od momentu uzyskania wyżej wymienionego dyplomu,
co najmniej czteroletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym,
udokumentowane i poparte sukcesami doświadczenie w dziedzinie kontroli, w tym kontroli wykonania zadań,
udokumentowane i poparte sukcesami doświadczenie w relacjach z jednostką kontrolowaną, zgodnie ze standardami i procedurami kontroli,
udokumentowane i poparte sukcesami doświadczenie w dziedzinie kontroli jakości w zakresie kontroli,
doświadczenie międzynarodowe będzie mile widziane,
potwierdzone umiejętności w zakresie opracowywania i wdrażania strategii, wyznaczania celów oraz wymaganych rezultatów, a także sprawozdawczości z ich realizacji,
doskonała wiedza z zakresu ogólnych standardów kontroli, a w szczególności standardów kontroli finansowej, kontroli zgodności i kontroli wykonania zadań,
doskonała wiedza z zakresu metod zarządzania: kierowanie zespołami i ich motywowanie, określanie i maksymalizacja potencjału pracowników oraz postępowanie w sytuacjach konfliktowych,
wszechstronność oraz zdolność analizowania i syntetyzowania informacji,
doskonałe kompetencje interpersonalne i umiejętność komunikacji zarówno ustnej, jak i pisemnej,
potwierdzona umiejętność współpracy z partnerami. Otwartość na ludzi i na koncepcje, poczucie interesu publicznego oraz zdolności negocjacyjne,
bardzo dobra znajomość metodyki kontroli w różnych obszarach,
bardzo dobra znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz znajomość w stopniu zadowalającym co najmniej jeszcze jednego języka urzędowego UE. Znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem. Z uwagi na charakter obowiązków związanych z oferowanym stanowiskiem niezbędna jest dobra znajomość języków francuskiego i angielskiego.

POLITYKA REKRUTACJI

W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równych szans i rozpatruje kandydatury wszystkich osób o odpowiednich kwalifikacjach, unikając wszelkiej dyskryminacji.

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 regulaminu kandydat musi w szczególności:

posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
posiadać cechy charakteru odpowiednie do wypełniania obowiązków na danym stanowisku, potwierdzone referencjami.

PROCEDURA WYBORU

a)
Aby pomóc Trybunałowi w dokonaniu wyboru, komisja rekrutacyjna (zwana dalej "komisją") oceni kandydatury na podstawie następujących kryteriów:
(i)
dyplomy, doświadczenie zawodowe, motywacja, wszechstronność i zdolności analityczne kandydatów;
(ii)
umiejętność zarządzania i kierowania zespołem;
(iii)
kompetencje szczegółowe wymagane do sprawowania danego stanowiska.
b)
Komisja przeprowadzi ocenę w dwóch etapach:
(i)
Wszyscy kandydaci zostaną ocenieni na podstawie:
życiorysu przedłożonego w formacie Europass, listu motywacyjnego i oświadczenia,
analizy przypadku, którą będą musieli sporządzić.
(ii)
Kandydaci wybrani na pierwszym etapie:
odbędą rozmowę kwalifikacyjną,
zostaną poproszeni o zaprezentowanie analizy przypadku.

W razie konieczności komisja może również zlecić przeprowadzenie zintegrowanej oceny umiejętności kandydatów w zakresie zarządzania.

SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydatury w języku angielskim lub francuskim należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca.europa.eu.

W kandydaturze należy powołać się na numer ogłoszenia o naborze. Do kandydatury należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty:

list motywacyjny,
aktualny życiorys sporządzony według modelu Europass (http://europass.cedefop.europa.eu). Przyjmowane będą wyłącznie życiorysy sporządzone w tym formacie,
wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).

Termin składania kandydatur upływa dnia 26 lutego 2014 r. o godz. 17.00.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną będą musieli w dniu rozmowy przedstawić dokumenty potwierdzające odbyte studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko. Dokumenty te należy przedstawić w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 1 "odbiorca przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane".

Luksemburg, dnia 9 stycznia 2014 r.

W imieniu Trybunału Obrachunkowego
Vítor CALDEIRA
Prezes

OGŁOSZENIE O NABORZE NR ECA/2014/3

Dyrektor izby kontroli

(Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

Izba II

OŚWIADCZENIE

grafika

1 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.