Ogłoszenie o naborze nr CDR/AD14/10BIS/2015 na stanowisko dyrektora (M/K) w Dyrekcji ds. Komunikacji.
Dz.U.UE.C.2015.256A.1
Akt nienormatywnyOGŁOSZENIE O NABORZE NR CDR/AD14/10BIS/2015
na stanowisko
DYREKTORA (M/K)
w Dyrekcji ds. Komunikacji
(2015/C 256 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 5 sierpnia 2015 r.)
Grupa zaszeregowania: AD 14
Europejski Komitet Regionów (KR) jest zgromadzeniem politycznym, które umożliwia wysłuchanie opinii władz regionalnych i samorządów terytorialnych przy kształtowaniu polityki i formułowaniu prawodawstwa Unii Europejskiej. To organ doradczy, który utworzono w 1994 r. Rola konsultacyjna Komitetu daje możliwość jego 350 członkom, a tym samym władzom regionalnym i lokalnym przez nich reprezentowanym, udziału w procesie decyzyjnym UE.
Dyrekcja ds. Komunikacji składa się z trzech działów i zatrudnia w sumie około czterdziestu pięciu urzędników oraz innych pracowników. Do jej podstawowych obowiązków należy opracowywanie koncepcji i strategii mających uwydatnić rezultaty ustawodawczej i politycznej działalności KR przy pomocy rozmaitych narzędzi komunikacji (relacje z mediami, komunikacja cyfrowa obejmująca komunikację internetową i media społecznościowe, konferencje i wydarzenia oraz publikacje). Poszczególne działy dyrekcji to:
Dyrektor organizuje, nadzoruje oraz monitoruje prace Dyrekcji ds. Komunikacji i podlega bezpośrednio Sekretarzowi Generalnemu.
Dyrektor odpowiada w szczególności za:
Procedura rekrutacyjna jest otwarta dla wszystkich kandydatów, którzy w dniu upływu terminu składania wniosków spełniają następujące warunki:
Rekrutacja wstępna składa się z dwóch kolejnych i eliminujących etapów prowadzonych przez panel administracyjny, najpierw na piśmie i następnie w formie rozmowy kwalifikacyjnej.
Pierwszy etap rekrutacji wstępnej kandydatów będzie polegał na ocenie porównawczej ich doświadczenia zawodowego w oparciu o informacje zawarte w dokumentach kandydatów.
Preferowani będą kandydaci posiadający
Drugi etap wyboru wniosków będzie polegał na rozmowie kwalifikacyjnej, podczas której panel administracyjny zada każdemu kandydatowi szereg podobnych pytań w celu dokonania porównawczej oceny kandydatów branych pod uwagę na tym etapie procedury.
Pytania będą dotyczyły w szczególności:
Przy tej okazji ocenie zostanie poddana znajomość języków potrzebna do zarządzania podmiotem administracyjnym w ramach służby publicznej Unii Europejskiej, zwłaszcza dobra znajomość języków angielskiego i francuskiego.
Selekcja będzie prowadzona w drodze rozmowy kwalifikacyjnej, podczas której panel polityczny (zob. pkt 8.3.5) zada każdemu kandydatowi szereg podobnych pytań w celu dokonania porównawczej oceny kandydatów branych pod uwagę na tym etapie procedury.
Pytania będą dotyczyły w szczególności:
Podczas tej rozmowy panel skoncentruje się na ocenie umiejętności w zakresie zarządzania, umiejętności porozumiewania się, przystępności i otwartości, zdolności prowadzenia negocjacji oraz na ogólnych zainteresowaniach kandydatów.
Dokumenty aplikacyjne należy składać wyłącznie drogą elektroniczną w formacie pdf, w pliku nie większym niż 10 Mb, na adres: Recruitment.DirD@cor.europa.eu
Kandydaci z niepełnosprawnością uniemożliwiającą im aplikowanie drogą elektroniczną mogą przesłać swoje dokumenty aplikacyjne przesyłką poleconą na adres: Comité européen des régions, à l'attention du chef de l'unité Recrutement et carrière, 101 rue Belliard, 1040 Bruxelles Belgique, zamieszczając adnotację "Confidentiel - avis de vacance - à ne pas ouvrir par le service courrier", najpóźniej do dnia podanego w pkt 8.2, przy czym decyduje data stempla pocztowego. W tej sytuacji kandydat musi załączyć do swojego wniosku wydane przez uprawniony organ zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność kandydata. Kandydatów uprasza się również o podanie na piśmie wymagań, które ich zdaniem są konieczne do ułatwienia im procedury naboru. Dalsza wymiana informacji między KR a takimi kandydatami będzie się odbywała drogą pocztową.
W nagłówku aplikacji należy obowiązkowo podać numer referencyjny ogłoszenia o naborze (CdR/AD14/10BIS/2015); dokumenty składające się na aplikację to:
Przygotowując dokumenty aplikacyjne, kopii nie trzeba poświadczać za zgodność z oryginałem.
Aplikacje niekompletne i dokumenty złożone po upływie terminu składania aplikacji lub z naruszeniem przepisów regulujących składanie aplikacji nie będą brane pod uwagę. Wszelkie fałszywe oświadczenia skutkują automatycznym unieważnieniem aplikacji.
Kandydatów informuje się, że nie mogą osobiście kontaktować się z członkami komisji kwalifikacyjnej i kontakt taki stanowi podstawę do wykluczenia kandydata z procedury naboru.
Kandydaci otrzymają pocztą elektroniczną potwierdzenie odbioru dokumentów aplikacyjnych. Otrzymanie dokumentów aplikacyjnych nadesłanych pocztową przesyłką poleconą zgodnie z pkt 8.1 zostanie potwierdzone pocztą.
Organ powołujący przeanalizuje możliwość obsadzenia wolnego stanowiska w kolejności określonej w art. 29 regulaminu pracowniczego: zbadanie złożonych dokumentów na podstawie art. 29 ust. 1 lit. a) (obsadzenie stanowiska w wyniku przeniesienia, powołania lub awansu), następnie art. 29 ust. 1 lit. b) (przeniesienie z innych instytucji) i na koniec na podstawie art. 29 ust. 2. Kolejność ta będzie zachowana na każdym z określonych niżej etapów.
Na potrzeby tego wstępnego wyboru w oparciu o dokumenty aplikacyjne kandydatów uprasza się, by uwydatnili w swoim piśmie przewodnim aspekty życiorysu zawodowego mające związek z wykonywaniem obowiązków na danym stanowisku, podali swoją motywację oraz określili poglądy na temat przyszłych wyzwań Dyrekcji ds. Komunikacji.
Należy mieć na uwadze, że zgodnie z regulaminem wewnętrznym KR-u powołanie urzędnika powyżej 12 grupy zaszeregowania w grupie funkcyjnej AD uwarunkowane jest korzystną opinią Prezydium.
W przypadku korzystnej opinii Prezydium poleci Przewodniczącemu KR-u podpisanie decyzji o powołaniu wybranego kandydata.
W razie złożenia dokumentów aplikacyjnych w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie o naborze, wybrany kandydat zostanie powołany na stanowisko dyrektora Dyrekcji ds. Komunikacji (grupa zaszeregowania AD 14).
Powołanie uwarunkowane będzie dostępnością wystarczających funduszy.
KR dopilnuje, by dane osobowe kandydatów przetwarzano zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 1 .
Wybrany kandydat musi zobowiązać się do przestrzegania zasad etycznych. Zwraca się uwagę kandydatów na ograniczenia określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej, dotyczące działalności poza Unią, wyboru w celu sprawowania urzędu i konfliktu interesów (art. 11, 11a, 12b, 13 i 15 regulaminu pracowniczego).
Zgodnie z art. 34 regulaminu pracowniczego wybrany kandydat będzie zobowiązany odbyć dziewięciomiesięczny okres próbny, chyba że jest już urzędnikiem powołanym Unii Europejskiej.
Jako pracodawca KR stosuje politykę równości szans, wykluczającą wszelką dyskryminację, jak również jest zaangażowany w ochronę środowiska naturalnego.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I
OGŁOSZENIE O NABORZE NR CDR/AD14/10BIS/2015 OŚWIADCZENIE W DOBREJ WIERZE
OGŁOSZENIE O NABORZE NR CDR/AD14/10BIS/2015 OŚWIADCZENIE W DOBREJ WIERZE
Komitet Regionów
Artykuł 29 USt. 2
KANDYDAT
Nazwisko i imię:
Oświadczam, że informacje oraz wszystkie moje dokumenty aplikacyjne są zgodne z prawdą i kompletne.
Niniejszym oświadczam, że:
Niniejsze oświadczenie wraz z listą kontrolną stanowią nieodłączną część dokumentów aplikacyjnych i muszą być załączone do mojej oficjalnej aplikacji.
Mam świadomość, że:
Data: .................................................................
Podpis: ..............................................................
ZAŁĄCZNIK II
OGŁOSZENIE O NABORZE NR CDR/AD14/10BIS/2015 LISTA KONTROLNA
OGŁOSZENIE O NABORZE NR CDR/AD14/10BIS/2015 LISTA KONTROLNA
Komitet Regionów
Artykuł 29 USt. 2
KANDYDAT
Nazwisko i imię:
oświadcza, że dokumenty aplikacyjne zawierają następujące elementy (właściwą odpowiedź należy zaznaczyć, stawiając krzyżyk w zamieszczonej kratce):
Tak | Nie | ||
1) | kopia dyplomu ukończenia wyższej uczelni potwierdzająca czteroletni lub dłuższy okres trwania studiów lub | ||
kopia dyplomu ukończenia wyższej uczelni potwierdzająca trzyletni lub dłuższy okres trwaniastudiów | |||
odpowiednie co najmniej roczne doświadczenie zawodowe | |||
2) | zaświadczenia potwierdzające 15-letnie doświadczenie zawodowe (z czego pięć lat w dziedzinie komunikacji), w tym co najmniej pięć lat na stanowisku kierowniczym | ||
3) | kopia oficjalnego dokumentu tożsamości | ||
4) | pismo przewodnie (maksymalnie pięć stron) (w języku angielskim lub francuskim) | ||
5) | życiorys zawodowy w formacie Europass (w języku angielskim lub francuskim) | ||
6) | oświadczenie w dobrej wierze, opatrzone datą i podpisane |
Data: .................................................................
Podpis: ..............................................................
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.