Ogłoszenie o naborze nr 22/17 dotyczące jednego stanowiska kierownika działu (m/k) w Departamencie Komunikacji - Dział D.1 - Prasa (Publikacja zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego).
Dz.U.UE.C.2017.273A.1
Akt nienormatywnyOGŁOSZENIE O NABORZE NR 22/17
KIEROWNIKA DZIAŁU (M/K)
w Departamencie Komunikacji
Dział D.1 - Prasa
(Publikacja zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)
(2017/C 273 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 18 sierpnia 2017 r.)
Termin nadsyłania zgłoszeń: 18 września 2017 r., godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli
Kierownik działu jest odpowiedzialny, pod zwierzchnictwem szefa Departamentu Komunikacji, za zarządzanie Działem Prasowym. Obowiązki kierownika działu obejmują m.in.:
Kim jesteśmy? Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny (EKES) to organ doradczy Unii Europejskiej. EKES, zaangażowany w projekt integracji europejskiej, umożliwia organizacjom społeczeństwa obywatelskiego państw członkowskich wyrażanie opinii na poziomie europejskim i w ten sposób przyczynia się do umacniania demokratycznej legitymacji Unii Europejskiej oraz do zwiększania skuteczności jej działań. Dział Prasy ściśle współpracuje z dyrekcjami prac legislacyjnych i skupia się na zwiększaniu widoczności działań członków EKES-u poprzez sporządzanie i publikowanie komunikatów prasowych, artykułów, artykułów redakcyjnych oraz budowanie silnych relacji z prasą i mediami. Obejmuje to zarówno dziennikarzy działających w Brukseli, jak i media w państwach członkowskich. Około 5 tys. abonentów otrzymuje biuletyn i komunikaty prasowe EKES-u, a ponadto organizowane są konferencje prasowe i inne działania, takie jak spotkania z prasą. Dziennikarze są zapraszani na określone wydarzenia lub by towarzyszyli przewodniczącemu i wiceprzewodniczącym EKES-u w ich działaniach. Zakres zadań działu obejmuje także przekaz medialny dotyczący sesji plenarnych i innych istotnych posiedzeń i wydarzeń. Dział Prasy EKES-u zajmuje się polityką audiowizualną EKES-u, w tym ogólną organizacją usług fotograficznych. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej EKES-u: http://www.eesc.europa.eu. Co oferujemy: - przyjazne i dynamiczne środowisko pracy, w którym wysoko cenione są skuteczne zarządzanie, silny zmysł inicjatywy, umiejętność działania w grupie i elastyczność, - pracę w Departamencie Komunikacji, w którym zachęca się do kreatywności, - możliwości rozwijania umiejętności dzięki szkoleniom i podejmowaniu zadań. |
W dniu, w którym upływa termin składania zgłoszeń, kandydaci muszą spełniać następujące warunki:
Kandydaci muszą posiadać poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem 4 oficjalnie uznawanym w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej w dziedzinie związanej z zakresem obowiązków opisanym w pkt 2:
lub
Kandydaci muszą posiadać doświadczenie zawodowe powiązane z opisywanym stanowiskiem pracy wynoszące co najmniej 15 lat, w tym co najmniej trzy lata na stanowiskach kierowniczych, zdobyte po uzyskaniu kwalifikacji, o których mowa w pkt 3 lit. b) ppkt (i).
Kandydaci muszą posiadać biegłą znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej (UE) oraz dobrą znajomość innego języka urzędowego Unii Europejskiej. Ze względu na charakter zadań 5 niezbędna jest dobra 6 umiejętność posługiwania się językiem angielskim i francuskim, w mowie oraz w piśmie.
Jeśli kandydat spełnia kryteria kwalifikowalności wymienione w pkt 3 (Kwalifikowalność) lit. a) i b), jego zgłoszenie, w tym życiorys i list motywacyjny, zostanie ocenione w oparciu o następujące kryteria wyboru:
Sporządzona zostanie lista kandydatów, którzy złożyli kompletne zgłoszenie przed upływem terminu i którzy spełniają warunki ogólne określone w pkt 3 lit. a). Lista ta zostanie przekazana przewodniczącemu komisji selekcyjnej wraz ze zgłoszeniami.
Komisja selekcyjna przeanalizuje zgłoszenia i sporządzi listę kandydatów, którzy spełniają warunki szczegółowe określone w pkt 3 lit. b). Decyzja komisji będzie oparta wyłącznie na informacjach zawartych w formularzu zgłoszenia i popartych załączonymi dokumentami potwierdzającymi.
Kandydaci, których wnioski nie spełniają warunków wymienionych w pkt 3 lit. a) i b), zostaną uznani za niekwalifikujących się na to stanowisko. Zostaną o tym powiadomieni.
Na podstawie wcześniej określonych kryteriów komisja selekcyjna dokona oceny kwalifikacji kwalifikujących się kandydatów z myślą o sporządzeniu listy kandydatów, których profil najpełniej odpowiada opisowi zadań podanemu w pkt 2. W tym celu komisja selekcyjna najpierw przypisze każdemu kryterium wyboru współczynnik ważności odzwierciedlający jego względne znaczenie. Punkty te zostaną zsumowane, by wyłonić tych kandydatów, których profil najlepiej odpowiada przyszłym obowiązkom.
Komisja selekcyjna oprze swą decyzję na informacjach podanych przez kandydatów w formularzu zgłoszeniowym (wykształcenie i doświadczenie zawodowe), życiorysie i liście motywacyjnym.
Kryteria kwalifikowalności (warunki ogólne i szczegółowe) i kryteria wyboru muszą być spełnione przed upływem terminu nadsyłania zgłoszeń. Aby ułatwić rozpatrywanie zgłoszeń, kandydaci powinni w liście motywacyjnym podkreślić swą motywację i aspekty ich życiorysu, które uważają za najbardziej istotne w kontekście przyszłych obowiązków.
Komisja selekcyjna może ograniczyć liczbę kandydatów, którzy przechodzą do następnego etapu, do 12 kandydatów, którzy uzyskali najwyższą całkowitą liczbę punktów w ocenie ich kwalifikacji.
Kandydaci, którzy nie przejdą do następnego etapu, zostaną o tym powiadomieni.
Z kandydatami zakwalifikowanymi do następnego etapu zostaną przeprowadzone rozmowy, podczas których zostaną ocenione i porównane ich kwalifikacje, doświadczenie zawodowe, umiejętności i wiedza, jak określono powyżej. Ci kandydaci podejdą także do testu pisemnego, który pozwoli ocenić ich umiejętności pisania tekstów.
Rozmowa i test zostaną przeprowadzone w języku angielskim i francuskim, znajomość innych deklarowanych języków również może zostać oceniona.
Rozmowy mają się odbyć we wrześniu-październiku 2017 r. w biurach EKES-u w Brukseli 7 .
W następstwie rozmów kwalifikacyjnych i testu zostaną wyłonieni maksymalnie czterej kandydaci najlepiej spełniający wymogi dotyczące oferowanego stanowiska, którzy zostaną dopuszczeni do udziału w ocenie zintegrowanej. Zostaną oni w odpowiednim czasie poinformowani o programie i metodologii; wskażą ponadto preferowany język (angielski lub francuski). Celem tego etapu jest ocena ich umiejętności w zakresie zarządzania (zarządzania zadaniami, ludźmi i informacjami, zarządzania osobistego i zarządzania relacjami interpersonalnymi). Wyniki oceny nie będą wiążące i mają na celu dostarczenie komisji selekcyjnej dodatkowych informacji na potrzeby procedury wyboru.
Jeżeli na którymkolwiek etapie procedury stwierdzi się, że informacje zawarte w zgłoszeniu kandydata są niepoparte dokumentami potwierdzającymi lub że kandydat nie spełnia wszystkich warunków określonych w niniejszym ogłoszeniu o naborze, zgłoszenie zostanie uznane za nieważne.
W celu zakończenia procedury komisja selekcyjna sporządzi listę odpowiednich kandydatów i przekaże ją organowi powołującemu, który podejmie ostateczną decyzję.
Organ powołujący podjął decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko kierownika Działu Prasy zgodnie z art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej. Zastosowanie ma dziewięciomiesięczny okres próbny.
Urzędnikowi zostanie przyznana grupa zaszeregowania AD 12, a ostateczne zaszeregowanie zostanie ustalone przez EKES na podstawie doświadczenia zawodowego zgodnie z obowiązującymi zasadami 8 .
Aby uzyskać dodatkowe informacje na temat warunków pracy, należy zapoznać się z Regulaminem pracowniczym urzędników Unii Europejskiej:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1962R0031:20140101:PL:PDF.
Miejscem pracy jest Bruksela.
Kandydaci muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy online (http://cdweb.eesc.europa.eu/cn/ae77k/hou-press-2017) oraz załączyć do niego następujące dokumenty w języku angielskim lub francuskim:
Zgłoszenia niekompletne zostaną uznane za nieważne i nie będą brane pod uwagę.
Wybrany kandydat będzie musiał przedstawić w późniejszym terminie oryginały wszystkich wymaganych dokumentów.
Do kopii dokumentów uzupełniających w językach innych niż angielski lub francuski należy dołączyć streszczenie w jednym z tych dwóch języków.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa dnia 18 września 2017 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli. Zgłoszenia otrzymane po upływie tego terminu nie będą rozpatrywane przez EKES. Zdecydowanie zaleca się kandydatom, aby nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszenia do ostatniego dnia, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może utrudnić złożenie dokumentów. EKES nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia spowodowane takimi utrudnieniami.
Kandydaci z niepełnosprawnością lub w sytuacji, która może spowodować trudności w trakcie procedury (np. ze względu na ciążę lub karmienie piersią, z powodu problemów zdrowotnych lub poddawania się leczeniu), muszą podać ten fakt w formularzu zgłoszenia i przedstawić wszelkie istotne informacje, tak aby administracja mogła w miarę możliwości przedsięwziąć właściwe środki. W stosownym przypadku kandydaci mogą dołączyć do formularza zgłoszenia dodatkową stronę zawierającą wskazówki co do rozwiązań, które ich zdaniem są konieczne do udzielenia im pomocy.
Kandydatom bezwzględnie zabrania się prób nawiązania bezpośredniego lub pośredniego kontaktu z członkami komisji selekcyjnej. Organ powołujący zastrzega sobie prawo do wykluczenia kandydatów, którzy podejmą takie próby.
EKES wyznaje zasadę różnorodności i zdecydowanie opowiada się za zrównoważonym udziałem kobiet i mężczyzn, narodowości wszystkich państw członkowskich i wszystkich języków urzędowych UE. Stosuje politykę równości szans, która wyklucza wszelką dyskryminację ze względu na płeć, niepełnosprawność, rasę, przekonania polityczne lub religijne lub orientację seksualną. Zgodnie z tymi zasadami i postanowieniami regulaminu pracowniczego zgłoszenia osób o najmniej reprezentowanej płci lub najmniej reprezentowanym obywatelstwie są szczególnie mile widziane.
EKES jest zaangażowany w ochronę środowiska.
Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 11 odbiorca przetwarza dane osobowe wyłącznie do celów, do których zostały one przekazane.
Bez uszczerbku dla prawa kandydatów do złożenia skargi na mocy art. 90 ust. 2 lub prawa do wniesienia sprawy do Sądu Unii Europejskiej na podstawie art. 91 regulaminu pracowniczego, mogą oni zwrócić się o ocenę wewnętrzną każdej decyzji podjętej przez komisję selekcyjną, która wpływa bezpośrednio i natychmiastowo na ich status w odniesieniu do wyboru, z powodu jego niezgodności z zasadami dotyczącymi procedury selekcji określonymi w niniejszym ogłoszeniu. Wniosek musi zostać złożony drogą elektroniczną (selection2017-Press@eesc.europa.eu) w terminie dziesięciu dni kalendarzowych, licząc od dnia, w którym kandydat powiadamiany jest o decyzji pocztą elektroniczną. Musi zawierać informacje dotyczące decyzji i powodów, na których podstawie jest on składany.
Komisja selekcyjna podejmie decyzję i w odpowiednim czasie prześle kandydatowi uzasadnioną odpowiedź.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.