Ogłoszenie o naborze - Niezależny członek Komitetu Nadzoru nad Kontrahentami Centralnymi i Dyrektor ds. Kontrahentów Centralnych (k/m) - Nr ref.: ESMA/2019/VAC19/AD15.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2019.424A.8

Akt nienormatywny
Wersja od: 17 grudnia 2019 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE
NIEZALEŻNY CZŁONEK KOMITETU NADZORU NAD KONTRAHENTAMI CENTRALNYMI I DYREKTOR DS. KONTRAHENTÓW CENTRALNYCH (k/m)

NR REF.: ESMA/2019/VAC19/AD15

(2019/C 424 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 17 grudnia 2019 r.)

Rodzaj umowyPracownik zatrudniony na czas określony 1
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowaniaAD 15
Czasu trwania umowypięć lat z możliwością jednorazowego przedłużenia 2
Miejsce zatrudnieniaParyż, Francja
Termin składania wniosków6.1.2020 r. (godz. 23:59 czasu lokalnego w Paryżu)
Lista rezerwowa obowiązuje do31.12.2020 r. 3
1.
Urząd

ESMA jest niezależnym urzędem UE z siedzibą w Paryżu. Misją ESMA jest zwiększenie ochrony inwestorów oraz wspieranie stabilności i właściwego funkcjonowania rynków finansowych. Misję sformułowano w rozporządzeniu ustanawiającym ESMA 4  i obejmuje ona trzy cele:

-
ochronę inwestorów: aby lepiej służyć potrzebom użytkowników usług finansowych i chronić ich prawa jako inwestorów, a zarazem uznać ich obowiązki,
-
właściwie funkcjonujące rynki: wspieranie uczciwości, przejrzystości, efektywności i prawidłowego funkcjonowania rynków finansowych oraz solidnych infrastruktur rynkowych, oraz
-
stabilność finansową: wzmacnianie systemu finansowego, aby był odporny na wstrząsy i zaburzenia równowagi finansowej, a jednocześnie sprzyjał wzrostowi gospodarczemu.

ESMA realizuje te cele poprzez cztery działania: (i) ocenę ryzyka z punktu widzenia inwestorów, rynków i stabilności finansowej; (ii) ukończenie jednolitego zbioru przepisów dla rynków finansowych UE; (iii) wspieranie spójności praktyk nadzorczych; oraz (iv) bezpośredni nadzór nad konkretnymi podmiotami finansowymi.

Urząd realizuje swoją misję w ramach Europejskiego Systemu Nadzoru Finansowego (ESNF), poprzez aktywną współpracę z właściwymi organami krajowymi (w szczególności z organami regulującymi rynek papierów wartościowych), jak również z Europejskim Urzędem Nadzoru Bankowego (EUNB) oraz Europejskim Urzędem Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA). Pozycja Urzędu w ramach ESNF jest wyjątkowa, ponieważ sprawuje on obowiązki nadzorcze na poziomie unijnym nad podmiotami takimi jak: agencje ratingowe, repozytoriami transakcji i kontrahentami centralnymi z państw trzecich.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Urzędu: http://www.esma.europa.eu.

2.
Komitet Nadzoru nad kontrahentami centralnymi

W ramach przeglądu rozporządzenia w sprawie infrastruktury rynku europejskiego (EMIR, rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 5 ) zwiększono rolę ESMA w odniesieniu do udzielania zezwoleń kontrahentom centralnym mających siedzibę w Unii i udzielania zezwoleń kontrahentom centralnym z państw trzecich, a także przekazano ESMA bezpośrednie obowiązki nadzorcze w odniesieniu do kontrahentów centralnych z krajów trzecich o znaczeniu systemowym. W związku z tym w rozporządzeniu EMIR przewidziano utworzenie odrębnego komitetu w ramach ESMA - Komitetu Nadzorczego nad kontrahentami centralnymi - w celu przygotowania projektów decyzji, które mają zostać podjęte przez Radę Organów Nadzoru 6 , organ decyzyjny ESMA oraz w celu realizacji niektórych zadań.

W skład Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi wchodzą - z prawem głosu: przewodniczący, dwóch niezależnych członków, przedstawiciele właściwych organów krajowych i upoważniony kontrahent centralny, a także - bez prawa głosu - przedstawiciele emisyjnych banków centralnych, które złożyły wniosek o członkostwo w Komitecie.

3.
Ramy i profil stanowiska

Komitet Nadzoru nad kontrahentami centralnymi

Zadania i obowiązki Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi zostały określone w rozporządzeniu EMIR [art. 24a] 7  i obejmują między innym:

-
przygotowanie projektów decyzji, które mają zostać podjęte przez Radę Organów Nadzoru odniesieniu do kontrahentów centralnych z krajów trzecich, w tym uznawanie kontrahentów centralnych z państw trzecich, nadzór nad kontrahentami centralnymi o znaczeniu systemowym (CCP Tier II) i przygotowanie potencjalnych zaleceń, zgodnie z którymi kontrahenci centralni lub niektóre z ich usług rozliczeniowych mają istotne znaczenie systemowe. Jak przewidziano w rozporządzeniu EMIR, takie decyzje i zalecenia będą wykonywane w drodze konsultacji lub w porozumieniu z właściwymi emisyjnymi bankami centralnymi oraz, w stosownych przypadkach, z Europejską Radą ds. Ryzyka Systemowego (ERRS),
-
wspieranie spójności praktyk nadzorczych między właściwymi organami krajowymi w odniesieniu do udzielania zezwoleń kontrahentom centralnym z UE i nadzoru nad nimi poprzez (i) prowadzenie corocznych wzajemnych ocen; (ii) inicjowanie ogólnounijnych testów warunków skrajnych dla kontrahentów centralnych; (iii) przygotowywanie projektów opinii na temat wniosków przedłożonych przez właściwe organy krajowe w odniesieniu do unijnych kontrahentów centralnych oraz (iv) wspieranie wymiany informacji na temat istotnych zmian związanych z unijnymi kontrahentami centralnymi, oraz
-
zwracanie się do Rady Organów Nadzoru o rozważenie, czy przyjęcie wytycznych, zaleceń i opinii przez ESMA jest konieczne, aby zaradzić brakowi konwergencji i spójności w stosowaniu prawa unijnego przez właściwe organy i kolegia.

Niezależni członkowie

ESMA organizuje procedurę naboru na dwa stanowiska "niezależnych członków Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi i dyrektora ds. kontrahentów centralnych".

Niezależni członkowie Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi są niezależnymi specjalistami zatrudnionymi w pełnym wymiarze czasu pracy, członkami personelu ESMA, z siedzibą w Paryżu (Francja). Kadencja niezależnego członka trwa pięć lat i może zostać jednorazowo przedłużona na kolejnych pięć lat.

Niezależnych członków mianuje Rada Organów Nadzoru ESMA po zatwierdzeniu przez Parlament Europejski. Niezależni członkowie odpowiadają przed Parlamentem Europejskim i Radą Unii Europejskiej. Mogą zostać odwołani ze stanowiska wyłącznie przez Radę Unii Europejskiej na wniosek Komisji zatwierdzony przez Parlament Europejski.

Niezależni członkowie i dyrektorzy ds. kontrahentów centralnych będą zarządzać częścią personelu oddelegowanego do Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi pod kierunkiem przewodniczącego Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi.

Główne obowiązki

Niezależni członkowie i dyrektorzy ds. kontrahentów centralnych będą pełnić funkcję członka Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi z prawem głosu. Będą oni aktywnie przyczyniać się do wypełniania zadań i obowiązków Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi, zgodnie z przyznanymi mu uprawnieniami. W szczególności wybrany kandydat będzie między innymi:

-
aktywnie przyczyniać się do wypełniania przez ESMA jego zadań i obowiązków w odniesieniu do:
(i)
uznawania kontrahentami centralnymi z krajów trzecich i nadzoru nad nimi oraz
(ii)
wspierania spójności praktyk nadzorczych między właściwymi organami krajowymi w odniesieniu do unijnych kontrahentów centralnych, w ścisłej współpracy z przewodniczącym Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi,
-
reprezentować ESMA w kolegiach organów nadzoru nad kontrahentami centralnymi, oraz
-
zastępować przewodniczącego Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi w przypadku jego nieobecności lub niemożności pełnienia przez niego funkcji.

Ponadto kandydaci wybrani na stanowisko dyrektorów ds. kontrahentów centralnych będą w szczególności:

-
zarządzać częścią personelu ESMA oddelegowanego do Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi pod kierunkiem przewodniczącego Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi,
-
prowadzić i kierować przygotowaniem projektów decyzji dotyczących kontrahentów centralnych z państw trzecich, w tym wszelkich działań związanych z nadzorem nad kontrahentami centralnymi Tier II,
-
prowadzić i kierować przygotowaniem projektów opinii w odniesieniu do unijnych kontrahentów centralnych, w tym wszelkich powiązanych działań w zakresie spójności praktyk nadzorczych w zakresie nadzoru, takich jak wzajemne oceny, oraz
-
prowadzić i kierować przygotowaniem analizy ryzyka na potrzeby projektów decyzji i działań związanych z kontrahentami centralnymi, w tym ogólnounijnych testów warunków skrajnych.

Niezależni członkowie Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi wykonują swoje zadania w ścisłej współpracy z przewodniczącym i dyrektorem wykonawczym ESMA oraz z należytym uwzględnieniem ich zadań określonych w rozporządzeniu w sprawie ESMA.

4.
Kwalifikacje zawodowe i inne wymogi
A.
Kryteria kwalifikacyjne

Kandydaci zostaną uznani za kwalifikujących się do zatrudnienia, jeżeli w dniu upływu terminu składania zgłoszeń będą spełniać wymienione poniżej kryteria kwalifikacyjne, tj. będą:

-
posiadać poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym trwającym cztery lata, potwierdzony dyplomem 8 , oraz piętnaście lat udokumentowanego doświadczenia zawodowego nabytego po otrzymaniu dyplomu 9  w niektórych lub we wszystkich dziedzinach przedstawionych w opisie stanowiska,

LUB

-
posiadać poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym trwającym trzy lata, potwierdzony dyplomem 10 , oraz szesnaście lat udokumentowanego doświadczenia zawodowego nabytego po otrzymaniu dyplomu 11  w niektórych lub we wszystkich dziedzinach przedstawionych w opisie stanowiska,
-
obywatelami państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (Norwegia, Lichtenstein, Islandia),
-
posiadać pełnię praw obywatelskich 12 ,
-
posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
-
biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 13  i posługiwać się innym językiem urzędowym UE w stopniu wystarczającym 14 , oraz
-
posiadać sprawność fizyczną odpowiednią do tego, by wywiązywać się z obowiązków przewidzianych dla tego stanowiska 15 ,
-
w stanie sprawować powierzoną funkcję przez całą pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego 16 .

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konf likcie interesów

Niezależny członek Komitetu Nadzoru będzie zobowiązany złożyć oświadczenie, w którym zobowiąże się działać w interesie publicznym i w sposób niezależny, a także oświadczenie w sprawie jakichkolwiek interesów, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego/jej niezależność. W swoim zgłoszeniu kandydaci muszą potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń. Po mianowaniu niezależny członek będzie podlegał Regulaminowi pracowniczemu urzędników Unii Europejskiej i warunkom zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej, a dokładniej jego tytułowi II oraz zapisom Przewodnika dotyczącego etyki dla personelu ESMA.

B.
Kryteria wyboru

FAZA WSTĘPNEGO PRZEGLĄDU

Zgłoszenia spełniające powyższe kryteria kwalifikacyjne (część A) zostaną poddane ocenie w oparciu o zasadnicze wymogi (część B.1). Kandydaci, którzy nie spełnią wszystkich zasadniczych wymogów (część B.1), zostaną wykluczeni z procesu naboru.

Kandydaci spełniający wszystkie zasadnicze wymagania (część B.1) zostaną poddani ocenie pod kątem wymogów dodatkowych (część B.2). W ramach tej porównawczej oceny zgłoszeń maksymalnie 10 najlepszych kandydatów, którzy uzyskają największą liczbę punktów zostanie zaproszonych do wzięcia udziału w rozmowach kwalifikacyjnych.

B.1. Zasadnicze wymagania

a)
Z piętnastu lat doświadczenia (wymaganego na mocy pkt 4.A powyżej) co najmniej pięć powinno zostać nabytych na wysokim szczeblu w dziedzinie czynności posttransakcyjnych lub dziedzinie finansowej (w sektorze publicznym lub prywatnym);
b)
co najmniej pięcioletnie istotne doświadczenie na stanowisku kierowniczym 17 .
c)
doskonała znajomość języka angielskiego w mowie i w piśmie 18 .

B.2. Wymogi dodatkowe

d)
Gruntowna znajomość unijnych ram nadzoru/dozoru i regulacji dotyczących rozliczeń, czynności posttransakcyjnych, nadzoru ostrożnościowego lub usług finansowych oraz udokumentowana wiedza fachowa w tych dziedzinach;
e)
gruntowne doświadczenie na szczeblu krajowym, unijnym lub międzynarodowym w zakresie nadzoru nad kontrahentami centralnymi opartego na analizie ryzyka (takie jak np. infrastruktura rynku finansowego, zarządzanie ryzykiem, nadzór ostrożnościowy...);
f)
gruntowna wiedza na temat instytucji UE i unijnego procesu decyzyjnego;
g)
udokumentowane doświadczenie zawodowe w środowisku wielokulturowym;
h)
silne poczucie odpowiedzialności, inicjatywy i motywacji wewnętrznej oraz
i)
wysoka umiejętność pracy w zespole.

B.3. Dodatkowe wymagania

j)
Udokumentowana umiejętność kierowania personelem o złożonych zadaniach i celach oraz kierowania nimi na drodze do osiągania wytyczonych celów (umiejętności w zakresie zarządzania);
k)
doskonałe umiejętności w zakresie komunikacji i prezentacji, pozwalające na jasne przedstawianie złożonych zagadnień, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej, zarówno publicznie, jak i na spotkaniach z wewnętrznymi lub zewnętrznymi zainteresowanymi stronami (umiejętności w zakresie komunikacji);
l)
doskonałe umiejętności interpersonalne, w tym umiejętność współpracy z przedstawicielami rządów, a także przedstawicielami zainteresowanych stron i branży finansowej w UE i poza nią (umiejętności interpersonalne) oraz
m)
udokumentowana umiejętność podejmowania decyzji na poziomie strategicznym i politycznym oraz doświadczenie w prac y w środowisku wielokulturowym.

FAZA ROZMÓW KWALIFIKACYJNYCH

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną poddani ocenie pod kątem wszystkich kryteriów wyboru (części B1, B2 i B3).

Maksymalnie sześciu kandydatów, którzy otrzymają co najmniej 60 % najwyższej liczby punktów w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, zostanie umieszczonych na liście rezerwowej.

Komisja rekrutacyjna sporządzi listę maksymalnie sześciu kandydatów, którzy zostaną zaproszeni do przedstawienia prezentacji na wcześniej określony temat (a następnie przesłuchani) przez Radę Organów Nadzoru ESMA. Prezentacje i przesłuchania odbędą się tego samego dnia. Temat prezentacji zostanie podany kandydatom, którzy zostali zakwalifikowani, w zaproszeniu na przesłuchanie przez Radę Organów Nadzoru.

Przed powołaniem na stanowisko kandydat wybrany przez Radę Organów Nadzoru EUNB musi zostać zatwierdzony przez Parlament Europejski. Kandydaci, którzy zostaną zatwierdzeni przez Parlament Europejski, zostaną poproszony o jak najszybsze rozpoczęcie pracy.

Lista rezerwowa może zostać wykorzystana do celów rekrutacji na podobne stanowisko, w zależności od potrzeb ESMA. Należy pamiętać, że umieszczenie na liście rezerwowej nie gwarantuje zatrudnienia.

Procedura naboru uzależniona jest od przyjęcia i wejścia w życie projektu rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 648/2012 w odniesieniu do procedur i organów związanych z udzielaniem zezwoleń kontrahentom centralnym oraz wymogów dotyczących uznawania kontrahentów centralnych z państw trzecich (tj. EMIR 2.2) 19 .

Polityka równych szans

ESMA stosuje politykę równych szans.

5.
Jak wysłać zgłoszenie?

Wszystkie części wniosku należy wypełnić w języku angielskim. Wnioski należy przesłać na adres executive-recruitment@esma.europa.eu; termin składania zgłoszeń upływa o godz. 23:59:59 (GMT) dniu upływu terminu zgłoszenia. Kandydatom radzimy złożenie wniosków na długo przed upływem terminu, co pozwoli uniknąć potencjalnych problemów.

Wszelka korespondencja będzie odbywać się za pośrednictwem poczty elektronicznej, w związku z czym kandydaci powinni upewnić się, że adres e-mail powiązany z kontem wnioskodawcy jest poprawny i regularnie sprawdzany. Kandydaci będą oceniani na podstawie kryteriów kwalifikacyjnych i kryteriów wyboru określonych w ogłoszeniu o naborze, które muszą być spełnione przed upływem terminu składania zgłoszeń.

6.
Podsumowanie warunków zatrudnienia
-
Kandydatom zewnętrznym, którzy pomyślnie przejdą proces rekrutacji, może zostać zaoferowana umowa o pracę dla pracownik a zatrudnionego na czas określony pięciu lat z możliwością jednorazowego przedłużenia.
-
Kandydaci zewnętrzni, którzy pomyślnie przejdą proces rekrutacji, zostaną zatrudnieni w grupie zaszeregowania i sklasyfikowani w stopniu 1 lub 2.
Grupa zaszeregowania / stopieńMinimalne wymogi, które należy spełnić, aby zostać

sklasyfikowanym w danym stopniu 20

(wymagany poziom ukończonych studiów uniwersyteckich + minimalna

liczba lat doświadczenia zawodowego po uzyskaniu dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów uniwersyteckich)

Miesięczne wynagrodzenie netto bez dodatków 21 Miesięczne wynagrodzenie

netto, w tym konkretne

dodatki 22

AD 15 stopień 1cztery lata studiów wyższych + 15 lat doświadczenia12 300 EUR17 210 EUR
AD 15 stopień 2cztery lata studiów wyższych + 21 lat doświadczenia12 625 EUR17 680 EUR

Warunki finansowe

-
Jako niezależny członek Komitetu Nadzoru nad kontrahentami centralnymi i dyrektor ds. kontrahentów centralnych wybran y kandydat jest uprawniony do otrzymania dodatku za zajmowanie stanowiska kierowniczego odpowiadającego 4,2 % wynagrodzenia podstawowego, pod warunkiem pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego 23 .
-
Miesięczne wynagrodzenie podstawowe zostaje pomnożone przez współczynnik korygujący dla Francji (obecnie 116,7 %).
-
Wynagrodzenie nie podlega opodatkowaniu krajowemu i pobiera się od niego podatek unijny u źródła.
-
W zależności od indywidualnej sytuacji rodzinnej i miejsca pochodzenia osoba zatrudniona na przedmiotowym stanowisku może być uprawniona do: dodatku zagranicznego (16 % wynagrodzenia zasadniczego), dodatku na gospodarstwo domowe, dodatku na dziecko pozostające na utrzymaniu, dodatku edukacyjnego, dodatku przedszkolnego, dodatku na zagospodarowanie, zwrotu kosztów przeprowadzki, tymczasowej diety dziennej w początkowym okresie i innych świadczeń.

Urlopy, emerytury i ubezpieczenie zdrowotne

-
Prawo do rocznego urlopu w wymiarze dwóch dni w miesiącu kalendarzowym oraz dodatkowe dni przyznawane ze względu na wiek, grupę zaszeregowania, 2,5 dnia urlopu na potrzeby podróży do miejsca pochodzenia (jeśli przysługuje) oraz dodatkowo średnio 17 dni wolnych od pracy rocznie przysługujących pracownikom ESMA,
-
program emerytalny UE (po 10 latach służby),
-
ochrona ubezpieczeniowa z tytułu wypadków i chorób zawodowych w ramach unijnego wspólnego systemu ubezpieczenia chorobowego (JSIS), zasiłek dla bezrobotnych, renta inwalidzka i ubezpieczenie, oraz
-
szkolenia ogólne i stosowne szkolenia zawodowe oraz możliwości rozwoju zawodowego.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w zakładce Kariera w portalu ESMA: https://www.esma.europa.eu/about-esma/careers.

7.
Ochrona danych

Dane osobowe kandydatów przetwarzane są w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia (UE) 2018/1725 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE 24 . Odnosi się to w szczególności do zapewnienia poufnego i bezpiecznego traktowania tych danych. Więcej informacji zawiera oświadczenie o ochronie prywatności w odniesieniu do procedur rekrutacyjnych 25 .

2 Zgodnie z art. 24a pkt 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 648/2012 w odniesieniu do proceduri organów związanych z udzielaniem zezwolenia CCP oraz wymogów dotyczących uznawania CCP z państw trzecich (dotychczas nieopublikowanew Dzienniku Urzędowym - dostępne pod adresem:: https://data.consilium.europa.eu/doc/document/PE-88-2019-REV-1/en/pdfhttps://data.consilium.europa.eu/doc/document/PE-88-2019-REV-1/en/pdf), kadencja przewodniczącego i niezależnych członków komitetu nadzorczego ds. CCP trwa pięć lat i może zostać jednokrotnie przedłużona.
3 Okres ważności listy może zostać przedłużony.
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE(Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84).
5 Dz.U. L 201 z 27.7.2012, s. 1.
6 Rada Organów Nadzoru jest organem decyzyjnym ESMA. Przewodniczy jej przewodniczący ESMA, a w jej skład wchodzą szefowie właściwych organów krajowych w Unii Europejskiej (UE) i Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) odpowiedzialnych za regulację papierów wartościowych i nadzór nad nimi, a także - bez prawa głosu - przedstawiciele Komisji Europejskiej, Europejskiej Rady ds. Ryzyka Systemowego (ERRS), Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego (EUNB), Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych (EIOPA) oraz Urzędu Nadzoru Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (Urzędu Nadzoru EFTA).
7 Odniesienia do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 648/2012 w odniesieniu do procedur i organów związanych z udzielaniem zezwolenia CCP oraz wymogów dotyczących uznawania CCP z państw trzecich (dotychczas nieopublikowane w Dzienniku Urzędowym - dostępne pod adresem: https://data.consilium.europa.eu/doc/document/PE-88-2019-REV-1/pl/pdf)
8 Pod uwagę brane są wyłącznie kwalifikacje nabyte w państwach członkowskich UE lub dyplomy, w odniesieniu do których organy rzeczonych państw członkowskich UE wydały świadectwo równoważności.
9 Więcej informacji na temat obliczania doświadczenia zawodowego można znaleźć w dokumencie "Wytyczne dla kandydatów" opublikowanym na stronie internetowej ESMA https://www.esma.europa.eu/about-esma/careers
10 Zob. przypis 8.
11 Zob. przypis 9.
12 Przed zatrudnieniem kandydat, który pomyślnie przeszedł procedurę rekrutacyjną, zostanie poproszony o przedstawienie zaświadczenia o niekaralności pochodzącego z akt policyjnych.
13 Językami urzędowymi UE są: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski, włoski.
14 Przynajmniej na poziomie C1, zgodnie z europejskim systemem opisu kształcenia językowego: http://europass.cedefop.europa.eu/en/resources/european-language-levels-cefr.

Znajomość drugiego języka UE kandydatów zaproszonych na rozmowy kwalifikacyjne zostanie przetestowana w trybie ustnym.

15 Kandydat, który pomyślnie przejdzie procedurę rekrutacyjną, zostanie przed zatrudnieniem poddany badaniom lekarskim w jednym z unijnych ośrodków ochrony zdrowia w celu potwierdzenia, że spełnia wymogi określone w art. 12 ust. 2 lit. d) Warunków zatrudnienia innych pracowników (sprawność fizyczna umożliwiająca wykonywanie obowiązków).
16 Wiek emerytalny pracowników zatrudnionych na czas określony definiuje się jako koniec miesiąca, w którym dana osoba osiąga wiek 66 lat definiuje się jako koniec miesiąca, w którym dana osoba osiąga wiek 66 lat.
17 Proszę podać liczbę bezpośrednich i niebezpośrednich podwładnych.
18 Przynajmniej na poziomie B2.

Język angielski jest językiem roboczym ESMA, zgodnie z decyzją zarządu ESMA nr ESMA/2011/MB/3 z dnia 11.01.2011 r. Na mocy tej decyzji wdrożono przepisy art. 73 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1095/2010 w sprawie ustanowienia ESMA.

20 Decyzja zarządu ESMA nr ESMA/2011/MB/55 w sprawie przyjęcia przepisów wykonawczych dotyczących klasyfikacji w grupie zaszeregowania i stopniu w chwili powołania na stanowisko lub zaangażowania - decyzja Komisji (C(2004) 1313 z dnia 7 kwietnia 2004 r.): https://www.esma.europa.eu/sites/default/files/library/ta_rules_on_classification_in_grade_and_step.pdfhttps://www.esma.europa.eu/sites/default/files/library/ta_rules_on_classification_in_grade_and_step.pdf
21 Szacunkowa wartość wynagrodzenia netto, w tym współczynnika korygujący dla Francji, po potrąceniu podatku i składek na ubezpieczenia społeczne, bez żadnych dodatków (szacunkową wartość obliczono dla kandydata, który nie ma prawa do dodatku zagranicznego we Francji i nie posiada rodziny).
22 Szacunkowa wartość wynagrodzenia netto, w tym współczynnika korygującego dla Francji, po potrąceniu podatku i składek na ubezpieczenia społeczne z dodatkami (w obliczeniach uwzględniono dodatek zagraniczny, dodatek na gospodarstwo domowe i dodatek na jedno dziecko). W każdym przypadku dodatki zależą od osobistej sytuacji kandydata.
23 Uwzględnionego w powyższym obliczeniu.
24 Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.