Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego wspólnego przedsiębiorstwa Shift2Rail w Brukseli - (zatrudnienie na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14) - COM/2014/10363.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.242A.1

Akt nieoceniany
Wersja od: 25 lipca 2014 r.

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego wspólnego przedsiębiorstwa Shift2Rail w Brukseli

(zatrudnienie na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14)

COM/2014/10363

(2014/C 242 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 25 lipca 2014 r.)

Reprezentujemy

Wspólne przedsiębiorstwo Shift2Rail stanowi partnerstwo publiczno-prywatne między Unią Europejską i sektorem kolejowym ustanowione rozporządzeniem Rady (UE) nr 642/2014 1 . Wspólne przedsiębiorstwo Shift2Rail ustanowiono w Brukseli na mocy prawa europejskiego na okres do dnia 31 grudnia 2024 r. Będzie ono opracowywać i wdrażać niezwykle znaczące programy badań i innowacji dla kolei, finansowane i zarządzane wspólnie przez Komisję i przemysł Unii Europejskiej, z zamiarem wsparcia długofalowych unijnych celów polityki transportowej, w tym poprzez zwiększenie atrakcyjności i efektywności sektora kolejowego i ukończenie realizacji jednolitego europejskiego obszaru kolejowego. Dąży ono również do zwiększenia konkurencyjności całego unijnego sektora kolejowego.

Wspólne przedsiębiorstwo Shift2Rail wykonuje w szczególności następujące zadania:

-
wskazuje w planie centralnym ("plan centralny S2R") priorytetowe działania w zakresie badań naukowych i innowacji, w tym szeroko zakrojone działania demonstracyjne, konieczne do przyspieszenia absorpcji zintegrowanych, interoperacyjnych i znormalizowanych innowacji technologicznych stanowiących niezbędne wsparcie dla jednolitego europejskiego obszaru kolejowego oraz niezbędny warunek osiągnięcia doskonałości operacyjnej przez system kolejowy, przy jednoczesnym zwiększeniu przepustowości i niezawodności oraz zmniejszeniu kosztów transportu kolejowego. Działania te będą opierać się na całościowym podejściu do systemu kolejowego zorientowanym na klienta i będą skupiać się wokół pięciu kluczowych "programów innowacji" ("IP") obejmujących wszystkie strukturalne (techniczne) i funkcjonalne (zarządzanie) podsystemy systemu kolei, a mianowicie:
-
IP1: oszczędne i niezawodne pociągi, w tym pociągi o dużej przepustowości i pociągi dużych prędkości,
-
IP2: zaawansowane systemy zarządzania i sterowania ruchem,
-
IP3: oszczędna i niezawodna infrastruktura o dużej przepustowości,
-
IP4: rozwiązania informatyczne zwiększające atrakcyjność usług kolejowych,
-
IP5: technologie umacniające zrównoważony charakter i atrakcyjność transportu towarowego w Europie,
-
organizuje i zapewnia efektywną i skuteczną realizację działań inicjatywy Shift2Rail, jak określono w planie centralnym S2R, sporządzając szczegółowe, ukierunkowane na wyniki roczne plany prac, uzupełnione o szczegółowe plany inwestycyjne, oraz sprawując nadzór nad opracowaniem wspólnych produktów odpowiednio określonych w planie centralnym S2R,
-
organizuje prace techniczne - w zakresie badań naukowych, rozwoju, walidacji i analiz - które mają być realizowane pod jego nadzorem, a także wspiera finansowo działania pośrednie w zakresie badań naukowych i innowacji, głównie poprzez udzielanie dotacji członkom i uczestnikom, poprzez podejmowanie najwłaściwszych środków, takich jak udzielanie zamówień lub przyznawanie dotacji w następstwie zaproszenia do składania wniosków, aby osiągnąć cele programu, zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1290/2013,
-
mobilizuje środki z sektora publicznego i prywatnego na finansowanie działań w zakresie inicjatywy Shift2Rail określonych w planie centralnym S2R, w tym poprzez wskazywanie synergii z innymi programami Unii, takimi jak instrument "Łącząc Europę", europejskie fundusze strukturalne i inwestycyjne oraz Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, aby zapewnić możliwość finansowania przetestowanych i zwalidowanych rozwiązań wynikających z działań wspólnego przedsiębiorstwa,
-
zapewnia skuteczność i efektywność działań w zakresie badań naukowych i innowacji w dziedzinie kolei oraz śledzi postępy pod kątem osiągnięcia celów wspólnego przedsiębiorstwa S2R poprzez odpowiednie procesy monitorowania i oceny,
-
gromadzi wymagania użytkowników i proponuje normy interoperacyjności, aby skierować inwestycje w badania naukowe i innowacje w stronę użytkowych i poszukiwanych na rynku rozwiązań,
-
nawiązuje i rozwija bliską i długoterminową współpracę między Unią, kolejowym przemysłem wytwórczym, społecznością operatorów kolejowych, organizacjami badawczymi i uniwersytetami oraz innymi prywatnymi i publicznymi zainteresowanymi stronami, potrzebną do opracowania pionierskich innowacji i zapewnienia znaczącej absorpcji nowatorskich rozwiązań przez rynek. Wspólne przedsiębiorstwo Ship2Rail będzie zachęcać do udziału MŚP i podmioty spoza tradycyjnego sektora kolejowego w celu maksymalizacji potencjału innowacji,
-
rozwija bliską współpracę i zapewnia koordynację z powiązanymi działaniami w zakresie badań naukowych i innowacji w technicznej domenie kolei na szczeblu europejskim, krajowym i ponadnarodowym, w szczególności poprzez platformę technologiczną Europejskiego Komitetu Doradczego ds. Badań w dziedzinie Kolejnictwa (ERRAC), jak również z działaniami w innych domenach, takimi jak Europejski Komitet Doradczy ds. Badań w dziedzinie Transportu Drogowego (ERTRAC), Komitet Doradczy ds. Badań i Innowacji w sektorze Lotnictwa w Europie (ACARE), europejska platforma technologiczna ds. transportu wodnego, europejska platforma technologii budowlanej (ECTP), platforma ds. technologii produkcyjnych przyszłości (Manufuture), Związek na rzecz Innowacji w Logistyce (ALICE), platforma zaawansowanych materiałów i technologii inżynierskich (EuMaT) i inne.

Budżet wspólnego przedsiębiorstwa w latach 2014-2024 wynosić będzie do 920 mln EUR, w tym: (i) wkład (w gotówce) z Unii Europejskiej do wspólnego przedsiębiorstwa Shift2Rail w kwocie nieprzekraczającej 450 mln EUR z programu ramowego "Horyzont 2020"; (ii) wkład w kwocie co najmniej 350 mln EUR (wkłady niepieniężne i w gotówce) od członków innych niż Unia; (iii) wkłady niepieniężne o wartości co najmniej 120 mln EUR na dodatkowe działania. Koszty funkcjonowania wspólnego przedsiębiorstwa Shift2Rail będą pokrywane w równych częściach i w gotówce przez Komisję z jednej strony i członków innych niż Unia (innych niż centra badawcze i uniwersytety) z drugiej strony.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://ec.europa.eu/transport/modes/rail/news/shift-to-rail_en.htm

Oferujemy

Dyrektor Wykonawczy jest prawnym przedstawicielem wspólnego przedsiębiorstwa Shift2Rail i reprezentuje je w kontaktach zewnętrznych. Dyrektor wykonuje swoje obowiązki niezależnie i jest odpowiedzialny przed Radą Zarządzającą (która składa się z przedstawicieli Komisji Europejskiej i pozostałych członków wspólnego przedsiębiorstwa).

Dyrektor Wykonawczy będzie kierował i zarządzał wspólnym przedsiębiorstwem, a także ponosił ogólną odpowiedzialność za prowadzone działania, w tym za wykonanie budżetu i zapewnienie osiągnięcia wyznaczonych celów.

Dyrektor Wykonawczy będzie odpowiadał za bieżące zarządzanie wspólnym przedsiębiorstwem Shift2Rail zgodnie z decyzjami Rady Zarządzającej. Obejmuje to:

-
nawiązywanie kontaktów strategicznych i negocjowanie wszystkich niezbędnych umów z przedstawicielami wszystkich zainteresowanych stron i członkami wspólnego przedsiębiorstwa,
-
organizowanie procedury zaproszeń do składania wniosków, zarządzanie tą procedurą i procesem oceny oraz negocjowanie i zawieranie umów o udzielenie dotacji w odniesieniu do wybranych wniosków, zapewnianie dalszego okresowego monitorowania i nadzorowania projektów, przygotowywanie sprawozdań technicznych i finansowych,
-
przygotowywanie i wykonywanie rocznego planu prac oraz rocznego planu budżetowego wspólnego przedsiębiorstwa; przygotowywanie rocznego sprawozdania z działalności, rocznego sprawozdania finansowego oraz zestawień bilansowych przedstawianych Radzie Zarządzającej do zatwierdzenia,
-
przygotowywanie i wykonywanie budżetu wspólnego przedsiębiorstwa oraz zapewnianie wydajnego zarządzania nim zgodnie z zasadami finansowymi wspólnego przedsiębiorstwa,
-
zatrudnianie pracowników wspólnego przedsiębiorstwa, zarządzanie nimi oraz nadzór nad nimi, a także tworzenie przyjaznego środowiska pracy,
-
zapewnianie, by działalność wspólnego przedsiębiorstwa prowadzona była w warunkach pełnej niezależności i by nie zakłócały jej konflikty interesów,
-
wprowadzanie skutecznego i wydajnego systemu kontroli wewnętrznej i zapewnienie jego funkcjonowania,
-
zapewnienie przeprowadzania oceny ryzyka i zarządzania ryzykiem,
-
zapewnienie przestrzegania zobowiązań wspólnego przedsiębiorstwa, które wynikają z zawartych przez nie kontraktów i umów,
-
zapewnienie koordynacji działań między różnymi programami na rzecz innowacji zarządzanymi przez wspólne przedsiębiorstwo Shift2Rail i monitorowanie ich postępów w realizacji celów wspólnego przedsiębiorstwa Shift2Rail,
-
obsługa wszelkich ewentualnych sporów w ramach różnych programów na rzecz innowacji lub między nimi,
-
przedkładanie Radzie Zarządzającej i Komisji sprawozdań technicznych i finansowych,
-
utrzymywanie regularnych kontaktów z grupą przedstawicieli państw, komitetem naukowym i Europejską Agencją Kolejową we wszystkich sprawach mających znaczenie dla ich roli doradczej,
-
odpowiedzialność za komunikację i public relations wspólnego przedsiębiorstwa, w tym organizowanie prezentacji i imprez informacyjnych.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Idealny kandydat powinien wykazać się następującymi cechami:

a)
doświadczenie w zarządzaniu, a w szczególności:
-
udokumentowane umiejętności w zakresie zarządzania dużymi projektami i ich monitorowania,
-
doświadczenie w zarządzaniu znacznymi zasobami finansowymi w środowisku regionalnym, krajowym, europejskim lub międzynarodowym, obejmującymi środki publiczne,
-
zdrowy osąd i udokumentowane sukcesy na stanowisku związanym z zarządzaniem personelem, zwłaszcza zdolność do kierowania zespołem, motywowania go i rozwijania w celu jak najlepszego wykorzystania jego potencjału, zarówno personelu administracyjnego, jak i technicznego w europejskim, wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku.

Udokumentowane zdolności do tworzenia i umacniania nowej struktury będą dodatkowym atutem; doświadczenie we wdrażaniu systemów kontroli i zapewniania jakości oraz metodologii zarządzania ryzykiem, a także w zarządzaniu nimi również będzie dodatkowym atutem;

b)
wiedza techniczna, a w szczególności:
-
dobra znajomość instytucji UE, wiedza o ich funkcjonowaniu i wzajemnych powiązaniach,
-
solidna wiedza na temat unijnej lub międzynarodowej polityki transportowej, zwłaszcza polityki w dziedzinie kolei, i doświadczenie w tym zakresie,
-
dobra znajomość dziedziny badań i rozwoju w zakresie działalności Shift2Rail oraz znajomość procedur i praktyk regulacyjnych w obszarach działalności wspólnego przedsiębiorstwa,
-
udokumentowane zdolności do opracowania strategicznej wizji dla sektora kolejowego,
-
udokumentowane doświadczenie w zakresie planowania i obsługi programów badań przemysłowych z udziałem wielu podmiotów,
-
znajomość krajowych, międzyrządowych lub europejskich programów badawczych i rozwojowych.

Doświadczenie w zakresie kontaktów z podmiotami sektora transportu oraz zrozumienie biznesowych potrzeb i ograniczeń zainteresowanych stron będzie atutem.

Doświadczenie w pracy z tym sektorem lub środowiskiem akademickim, jak również we współpracy między organizacjami publicznymi i prywatnymi również będzie atutem;

c)
zdolności komunikacyjne i negocjacyjne, a w szczególności:
-
umiejętność opracowania strategii komunikacyjnej wspólnego przedsiębiorstwa, efektywnej komunikacji ze społeczeństwem i budowania strategicznych stosunków roboczych ze wszystkimi zainteresowanymi stronami,
-
innowacyjność oraz umiejętność wychodzenia z pomysłami na promowanie, programowanie i eksploatację wyników wypracowywanych przez wspólne przedsiębiorstwo Shift2Rail,
-
doskonałe umiejętności interpersonalne, decyzyjne, organizacyjne i negocjacyjne oraz zdolność budowania opartych na zaufaniu stosunków roboczych z instytucjami Unii Europejskiej i zainteresowanymi stronami,
-
biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.

Kryteria kwalifikacyjne

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:

-
obywatelstwo: kandydat musi być obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państwa stowarzyszonego z programem ramowym "Horyzont 2020" 2 ,
-
dyplom lub stopień uniwersytecki: kandydat musi posiadać:
-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, lub
-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (to roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia zawodowego liczonego od momentu ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej);
-
doświadczenie zawodowe: kandydat musi posiadać:
-
przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie umożliwiającym spełnienie wymogów związanych ze składaniem wniosków,
-
przynajmniej 5 z tych 15 lat doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na stanowisku kierowniczym wyższego szczebla 3 ,
-
języki: kandydat musi znać biegle jeden z języków urzędowych Unii Europejskiej 4 oraz dostatecznie inny język urzędowy Unii Europejskiej w stopniu niezbędnym do wykonywania obowiązków,
-
limit wieku: kandydat musi być w stanie, w momencie zgłoszenia, sprawować powierzoną funkcję przez całą pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Dla pracowników Unii Europejskiej zatrudnionych na czas określony wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 66 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego 5 ).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Dyrektor wykonawczy będzie miał obowiązek złożenia oświadczenia, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego niezależności. W swoim podaniu kandydat musi potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń.

Polityka równych szans

Wspólne przedsiębiorstwo Shift2Rail, jako organ Unii Europejskiej, stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego 6 .

Procedura wyboru i powołanie

Wspólne przedsiębiorstwo rozpocznie działalność w 2014 r.

Niniejsza procedura naboru organizowana jest pod zwierzchnictwem Komisji Europejskiej zgodnie z pkt 9 załącznika I do rozporządzenia ustanawiającego wspólne przedsiębiorstwo Shift2Rail oraz przy udziale Rady Zarządzającej wspólnego przedsiębiorstwa.

Dyrektor Wykonawczy zostanie powołany przez Radę Zarządzającą wspólnego przedsiębiorstwa Shift2Rail na wniosek Komisji Europejskiej.

Komisja Europejska powoła komisję kwalifikacyjną, w której zasiądzie dwóch niepracujących w Komisji Europejskiej przedstawicieli Rady Zarządzającej wspólnego przedsiębiorstwa Shift2Rail, jeden jako pełnoprawny członek komisji, a drugi w charakterze obserwatora. Komisja przeanalizuje wszystkie zgłoszenia i wybierze kilku kandydatów, których profil najbardziej odpowiada kryteriom wyboru określonym powyżej. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę z komisją kwalifikacyjną.

Po rozmowach komisja kwalifikacyjna wyciągnie wnioski i wyłoni kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na dalsze rozmowy kwalifikacyjne, przeprowadzane przez działający w Komisji Europejskiej Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania.

Kandydaci zaproszeni na te rozmowy biorą udział w trwających jeden dzień testach przeprowadzonych metodą oceny zintegrowanej w zakresie zarządzania przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej i wyników testów przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej w zakresie zarządzania Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania sporządzi listę kandydatów, którzy jego zdaniem są odpowiedni do pełnienia funkcji dyrektora wykonawczego. Listę tę przekazuje się odpowiedniemu członkowi Komisji Europejskiej, który może przeprowadzić rozmowy z kandydatami.

Komisja Europejska sporządzi wówczas listę kandydatów najlepiej spełniających wymagania, którą przekaże Radzie Zarządzającej wspólnego przedsiębiorstwa Shift2Rail. Zarząd może przeprowadzić rozmowy z kandydatami z listy i następnie wybierze spośród nich dyrektora wykonawczego. Umieszczenie kandydata na liście sporządzonej przez Komisję nie gwarantuje zatrudnienia.

Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej.

Oczekuje się, że dyrektor wykonawczy obejmie stanowisko dnia 1 marca 2015 r.

Warunki zatrudnienia

Dyrektor Wykonawczy zostanie mianowany przez Radę Zarządzającą i zatrudniony na okres pięciu lat w charakterze pracownika zatrudnionego na czas określony w grupie zaszeregowania AD 14, zgodnie z art. 2a i art. 10 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 7 . Rada Zarządzająca dokona oceny wyników pracy Dyrektora Wykonawczego i na jej podstawie może jednokrotnie przedłużyć jego kadencję na kolejny okres nieprzekraczający pięciu lat, jak przewidziano w pkt 9 załącznika I do rozporządzenia ustanawiającego wspólne przedsiębiorstwo Shift2Rail.

Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia okresu próbnego.

Miejscem zatrudnienia jest Bruksela, gdzie mieści się siedziba wspólnego przedsiębiorstwa.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci 8 . Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie będą przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Procedura wyboru, w tym korespondencja z komisjami dokonującymi wyboru kandydatów w czasie trwania procedury wyboru, będzie prowadzona wyłącznie w języku angielskim 9 .

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym 10 z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja między Komisją Europejską a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR A2 MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 22 września 2014 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

Ważne informacje dla kandydatów

Prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.

Ochrona danych osobowych

Komisja Europejska i wspólne przedsiębiorstwo Shift2Rail zapewnią przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 11 . Odnosi się to głównie do poufności i bezpieczeństwa tych danych.

1 Dz.U. L 177 z 17.6.2014, s. 9.
2 Kraje stowarzyszone z programem ramowym "Horyzont 2020": Islandia, Norwegia, Armenia, Izrael, Mołdawia, Ukraina, Albania, Bośnia i Hercegowina, była jugosłowiańska republika Macedonii, Czarnogóra, Serbia, Turcja i Wyspy Owcze.
3 Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych pięciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska; oraz 5) liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.
5 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniające regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15); http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1962R0031:20140101:PL:PDF
6 Zob. przypis 5.
7 Zob. przypis 5.
8 Termin rejestracji upływa dnia 22 września 2014 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.
9 Komisje selekcyjne zadbają o to, aby rodzimi użytkownicy języków procedury naboru nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.
10 Zgłoszenia należy kierować na adres: European Commission, Directorate-General Human Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat - COM/2014/10363, SC11 08/30, 1049 Bruxelles/Brussel, BELGIQUE/BELGIË.
11 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.