Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora Europejskiej Fundacji Kształcenia (ETF) (Zatrudnienie na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14) - COM/2022/20071

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2022.39A.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 26 stycznia 2022 r.

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora Europejskiej Fundacji Kształcenia (ETF) (Zatrudnienie na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14)
COM/2022/20071
(2022/C 39 A/01)

Kim jesteśmy?

Europejska Fundacja Kształcenia (ETF) jest agencją Unii Europejskiej ustanowioną rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1360/90 z dnia 7 maja 1990 r. przekształconym w 2008 r. 1 . Zadaniem ETF jest dostarczanie państwom członkowskim UE, krajom partnerskim oraz Komisji Europejskiej informacji, porad i wsparcia w zakresie rozwoju kapitału ludzkiego w ramach polityki zewnętrznej Unii.

Od 1994 r. ETF jest ośrodkiem wiedzy fachowej w zakresie rozwoju i reformy kształcenia i szkolenia zawodowego w perspektywie uczenia się przez całe życie w celu promowania rozwoju kapitału ludzkiego oraz wspierania trwałego wzrostu i włączenia społecznego. ETF działa przede wszystkim w krajach kandydujących i sąsiadujących i w Azji Środkowej. Bierze też udział w inicjatywie UE-Unia Afrykańska.

Szczegółowe informacje na temat celów i funkcji ETF zawarte są we wspomnianym powyżej rozporządzeniu. Więcej informacji można znaleźć na stronie Fundacji: http://etf.europa.eu/.

ETF ma siedzibę w Turynie, we Włoszech i zatrudnia około 130 osób.

Co oferujemy?

Dyrektor jest przedstawicielem prawnym ETF i współtworzy jej zewnętrzny wizerunek, a odpowiada przed Radą Zarządzającą. Do obowiązków dyrektora należy:

- opracowywanie i realizacja celów strategicznych w obszarze obowiązków ETF oraz zgodnie z procedurami określonymi w rozporządzeniu,

- przygotowywanie i wdrażanie rocznych i wieloletnich programów prac Fundacji w ramach strategii ETF na 2027 r.,

- bieżące zarządzanie personelem ETF, w tym przeprowadzanie rekrutacji,

- przygotowywanie i organizacja zebrań Rady Zarządzającej oraz wykonywanie jej decyzji,

- przygotowywanie i wykonywanie budżetu ETF oraz zapewnienie wydajnego zarządzania nim w zgodzie z zasadami należytego zarządzania finansami,

- ułatwianie współpracy między ETF, instytucjami europejskimi, państwami członkowskimi i innymi zainteresowanymi stronami,

- komunikacja ze społeczeństwem dotycząca wszystkich kwestii wchodzących w zakres misji ETF.

Zadania te opisano w rozporządzeniu ustanawiającym ETF, w szczególności w art. 10.

Kształcenia (wersja przekształcona) (Dz.U. L 354 z 31.12.2008, s. 82).

Kogo poszukujemy? (kryteria naboru)

Kandydat powinien wykazać się:

Umiejętności zarządzania

- udokumentowaną zdolnością kierowania organizacją, zarówno na poziomie strategicznym, jak i na poziomie zarządzania w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku europejskim,

- doskonałymi umiejętnościami w zakresie rozwijania strategii ETF, informowania o niej i jej realizacji, w celu zapewnienia pomyślnego wykonania mandatu agencji,

- udokumentowanym doświadczeniem w kierowaniu i zarządzaniu zmianami w dużej organizacji, w kontekście stabilnych lub malejących zasobów;

Specjalistyczne umiejętności i doświadczenie

- udokumentowanym doświadczeniem w zarządzaniu zasobami finansowymi i ludzkimi w środowisku krajowym, europejskim lub międzynarodowym,

- znajomością regulaminu pracowniczego i rozporządzenia finansowego UE oraz funkcjonowania instytucji UE lub doświadczeniem w zakresie podobnych ram prawnych w organizacjach krajowych lub międzynarodowych,

- znajomością i doświadczeniem w zakresie polityk UE i działań międzynarodowych mających znaczenie dla działań Fundacji, w szczególności w zakresie rozwoju polityki i zdolności do przyjęcia całościowego podejścia do kształcenia i szkolenia zawodowego, umiejętności i kwalifikacji, rynku pracy lub stosunków zewnętrznych z krajami partnerskimi (krajami kandydującymi, krajami objętymi polityką sąsiedztwa, krajami Azji Środkowej) oraz w kontekście partnerstwa UE-Unia Afrykańska;

Cechy osobiste

- umiejętnością płynnej i skutecznej komunikacji i współpracy oraz budowania dobrych stosunków roboczych z różnymi wewnętrznymi i zewnętrznymi zainteresowanymi stronami (na szczeblu europejskim, międzynarodowym, krajowym i lokalnym, z organizacjami międzynarodowymi, partnerami społecznymi itp.) oraz reprezentowania ETF na forach międzynarodowych,

- doskonałymi umiejętnościami interpersonalnymi oraz doświadczeniem w tworzeniu sieci kontaktów.

Wymagania wobec kandydatów (kryteria kwalifikacyjne)

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:

- Obywatelstwo: kandydat musi posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

- Dyplom ukończenia studiów wyższych: kandydat musi posiadać:

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów,

- lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (to roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia zawodowego liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej).

- Doświadczenie zawodowe: kandydat musi posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe 2 , liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje; Przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte w obszarze działalności Fundacji.

rzeczywista, prawdziwa praca za wynagrodzeniem i w charakterze pracownika (każdy rodzaj umowy) lub usługodawcy. Działalność zawodowa wykonywana w niepełnym wymiarze będzie uwzględniana proporcjonalnie do poświadczonej liczby godzin przepracowanych w pełnym wymiarze. Urlop macierzyński, rodzicielski lub adopcyjny jest uwzględniany, jeżeli został udzielony w ramach umowy o pracę. Studia doktoranckie, nawet bez wynagrodzenia, zalicza się do okresu doświadczenia zawodowego w maksymalnym wymiarze trzech lat, o ile zakończyły się uzyskaniem stopnia doktora. Dany okres może być policzony tylko raz.

- Doświadczenie w zarządzaniu: przynajmniej 5 lat doświadczenia zawodowego liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym 3  w dziedzinie związanej z ogłaszanym stanowiskiem.

- Znajomość języków: kandydat musi biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 4  oraz znać na zadowalającym poziomie inny język urzędowy. Komisje selekcyjne będą sprawdzać podczas rozmowy kwalifikacyjnej, czy kandydaci spełniają wymóg zadowalającej znajomości innego języka urzędowego UE. Oznacza to, że rozmowa lub jej część może zostać przeprowadzona w tym języku.

- Limit wieku: kandydat musi być w stanie pełnić (w terminie składania zgłoszeń) powierzoną funkcję przez całą pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Dla pracownika Unii Europejskiej zatrudnionego na czas określony wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 66 lat (zob. art. 47 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 5 ).

Procedura naboru i powołanie

Dyrektor zostanie powołany przez Radę Zarządzającą ETF z listy kandydatów przygotowanej przez Komisję Europejską.

W celu utworzenia takiej listy Komisja Europejska przeprowadza nabór zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami naboru i rekrutacji (zob. Document on Senior Officials Policy, dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla 6 ).

W ramach procedury naboru Komisja Europejska powołuje komisję preselekcyjną. Komisja ta analizuje wszystkie zgłoszenia, przeprowadza wstępną weryfikację kwalifikacji oraz wskazuje kandydatów o najlepszym profilu pod kątem wspomnianych wyżej kryteriów naboru, którzy mogą zostać zaproszeni na rozmowę z komisją preselekcyjną.

Po tych rozmowach komisja preselekcyjna wyciąga wnioski i proponuje listę kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na dalsze rozmowy przeprowadzane przez działający w Komisji Europejskiej Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania. Uwzględniając wnioski komisji preselekcyjnej, Komitet ten zdecyduje, którzy kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę z Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania wezmą udział w całodziennych testach w zakresie zarządzania przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Biorąc pod uwagę wyniki rozmowy kwalifikacyjnej i testów przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej, Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania sporządzi listę kandydatów, którzy jego zdaniem są odpowiedni do pełnienia funkcji dyrektora ETF.

Kandydaci, którzy znajdą się na tej liście, zostają zaproszeni na rozmowę z członkami Komisji odpowiedzialnymi za dyrekcję generalną, w której gestii leżą stosunki z ETF 7 .

Po tych rozmowach Komisja Europejska sporządza listę zawierającą nazwiska co najmniej trzech kandydatów najlepiej spełniających wymagania, która zostanie przekazana członkom Rady Zarządzającej. Rada Zarządzająca może zdecydować, że przeprowadzi rozmowy z kandydatami, zanim powoła dyrektora z listy kandydatów figurujących na liście Komisji. Umieszczenie kandydata na wspomnianej liście nie gwarantuje zatrudnienia.

Zgodnie z art. 10 rozporządzenia ustanawiającego ETF ((WE) 1339/2008) kandydat wybrany przez Radę Zarządzającą wzywany są do złożenia oświadczenia przed właściwą komisją lub właściwymi komisjami Parlamentu Europejskiego i do udzielenia odpowiedzi na pytania członków tych komisji.

Polityka równych szans

Komisja Europejska oraz ETF stosują politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego. 8

w zakresie zarządzania:

1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje;

2) liczbę pracowników nadzorowanych na tych stanowiskach;

3) wielkość budżetów, którymi zarządzał;

4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska; oraz

5) liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

w języku angielskim)

(PV(2007) 1811) i z dnia 30 września 2020 r. (PV(2020) 2351).

Warunki zatrudnienia

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.

Wybrany kandydat zostanie zatrudniony przez ETF w charakterze pracownika na czas określony w grupie zaszeregowania AD 14 9 . W zależności od posiadanego doświadczenia zawodowego wybrany kandydat zostanie zaklasyfikowany do stopnia 1 lub 2 w tej grupie.

Wybrany kandydat zostanie mianowany na początkowy okres pięciu lat, który może zostać przedłużony o nie więcej niż trzy lata, zgodnie z rozporządzeniem ustanawiającym ETF mającym zastosowanie w momencie powołania.

Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Miejscem zatrudnienia jest Turyn (Włochy), gdzie mieści się siedziba ETF.

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Przed objęciem funkcji dyrektor ma obowiązek złożyć oświadczenie, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym oraz o braku konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego niezależności.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (określone w części "Wymagania wobec kandydatów"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu i doświadczenia zawodowego oraz znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury naboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem oraz zastosowanie się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Służy on do potwierdzenia ich zgłoszenia oraz do kontaktowania się z kandydatami na poszczególnych etapach trwania procedury naboru. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania zgłoszenia należy załadować życiorys w formacie PDF, najlepiej w formacie Europass CV 10 , oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny można złożyć w dowolnym języku urzędowym Unii Europejskiej.

Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 23 lutego 2022 r., o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja elektroniczna nie będzie już możliwa.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.

Unii Europejskiej wynosi 95 %. Współczynnik ten jest co roku aktualizowany.

Ważne informacje dla kandydatów

Pragniemy przypomnieć, że prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu. Wszystkie pytania należy kierować do sekretariatu odpowiedniej komisji.

Ochrona danych osobowych

Komisja Europejska zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.

fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1339/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. ustanawiające Europejską Fundację
2 Doświadczenie zawodowe jest uwzględniane wyłącznie wtedy, gdy stanowi faktyczny stosunek pracy zdefiniowany jako
3 Kandydat powinien w swoim życiorysie wyszczególnić w odniesieniu do wszystkich lat, podczas których zdobył doświadczenie
7 Chyba że dany członek Komisji delegował do tego zadania inną osobę, zgodnie z decyzjami Komisji z dnia 5 grudnia 2007
9 Od dnia 1 lipca 2021 r. współczynnik korygujący dla ETF mający zastosowanie do wynagrodzeń urzędników i innych pracowników
10 Instrukcje tworzenia życiorysu w formacie Europass CV są dostępne pod adresem: https://europa.eu/europass/en/create-europass-cv
11 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.