Ogłoszenie o naborze ECA/2016/6 - Szef ds. bezpieczeństwa - (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 10-12) - Sekretariat Generalny - Dyrekcja Kadr, Finansów i Usług Ogólnych (SG1).

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2016.194A.1

Akt nieoceniany
Wersja od: 1 czerwca 2016 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2016/6

Szef ds. bezpieczeństwa

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 10-12)

Sekretariat Generalny - Dyrekcja Kadr, Finansów i Usług Ogólnych (SG1)

(2016/C 194 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 1 czerwca 2016 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami UE i odgrywa rolę niezależnego strażnika interesów finansowych podatników.

Siedziba Trybunału znajduje się w Luksemburgu.

Zespół ds. bezpieczeństwa jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa Trybunału, za wszystkie środki bezpieczeństwa w budynkach tej instytucji i podczas podróży służbowych pracowników, a także za kwestie organizacyjne dotyczące bezpieczeństwa.

PROPONUJEMY

Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej Europejski Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska szefa ds. bezpieczeństwa. Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Wynagrodzenie podstawowe w grupach zaszeregowania AD 10 (stopień 1), AD 11 (stopień 1) i AD 12 (stopień 1) wynosi, odpowiednio, 8 324,49, 9 418,62 i 10 656,56 euro miesięcznie. Powyższa kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wewnętrznym na rzecz Unii Europejskiej i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie.

POSZUKUJEMY

Trybunał poszukuje dynamicznego szefa ds. bezpieczeństwa z co najmniej dziesięcioletnim doświadczeniem zawodowym, od którego oczekuje dużej dyspozycyjności, także w weekendy i dni świąteczne.

Szef ds. bezpieczeństwa, pracujący pod zwierzchnictwem dyrektora ds. kadr, finansów i usług ogólnych, będzie odpowiedzialny za:

- zapewnienie usług bezpieczeństwa (Sekretariat Generalny),

-
przeprowadzanie ocen zagrożenia w celu zapewnienia skutecznego i terminowego wdrożenia odpowiednich środków w zakresie urządzeń i procedur zarządzania kryzysowego, z uwzględnieniem aspektów dotyczących ewakuacji,
-
regularne przeprowadzanie analiz sytuacji i stosowanie uznanych narzędzi do analizy ryzyka,
-
koordynowanie i rozwój kontaktów zawodowych z lokalną policją i jednostkami ds. bezpieczeństwa, urzędnikami pełniącymi analogiczne funkcje w innych instytucjach UE, a także departamentami ds. bezpieczeństwa w państwach członkowskich.

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

zgodnie z art. 5 regulaminu pracowniczego:

-
posiadają wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzone uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
-
posiadają wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzone uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe w wymiarze co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - posiadają wykształcenie zawodowe na równoważnym poziomie.

Ze względu na charakter obowiązków wymagana jest dobra znajomość języka angielskiego i francuskiego, a znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem.

Kandydaci muszą także posiadać:

-
udokumentowane doświadczenie zawodowe wysokiego szczebla w siłach bezpieczeństwa, policji lub wojsku (oficer wysokiej rangi), zdobyte w jednym z krajów członkowskich UE po uzyskaniu wyżej wymienionych kwalifikacji. Doświadczenie musi obejmować co najmniej 10 lat w przypadku grupy zaszeregowania AD 10, 12 lat - w przypadku AD 11 i 15 lat - w przypadku AD 12,
-
doświadczenie operacyjne w kierowaniu zespołem odpowiedzialnym za ochronę pracowników, budynków, ich otoczenia lub przetwarzanych informacji,
-
doświadczenie zawodowe w sporządzaniu analiz zagrożenia i sprawozdań,
-
zdolność nawiązywania kontaktów zawodowych z siłami policji i departamentami ds. bezpieczeństwa,
-
umiejętność pracy w trudnych okolicznościach i w warunkach stresu. Dodatkowym atutem będą także:
-
udokumentowane doświadczenie zawodowe związane z obszarami wysokiego ryzyka (ambasady, konsulaty, organizacje międzynarodowe itd.),
-
doświadczenie w prowadzeniu spraw poufnych,
-
umiejętność działania na rzecz rozwoju strategii i procedur bezpieczeństwa,
-
specjalistyczne przeszkolenie techniczne w dziedzinie bezpieczeństwa,
-
podstawowe (medyczne) przeszkolenie ratownicze.

POLITYKA REKRUTACJI

W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równych szans i rozpatruje kandydatury wszystkich osób o odpowiednich kwalifikacjach pochodzących z państw członkowskich UE z uwzględnieniem możliwie najszerszego zasięgu geograficznego i z wykluczeniem wszelkiej dyskryminacji. Trybunał oferuje swoim pracownikom rozwiązania pozwalające godzić pracę z życiem prywatnym i może zapewnić odpowiednie udogodnienia w miejscu pracy dla osób niepełnosprawnych.

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 Regulaminu pracowniczego kandydat musi w szczególności:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
posiadać cechy charakteru odpowiednie do wykonywania odnośnych obowiązków służbowych.

PROCEDURA WYBORU

Komisja rekrutacyjna przeanalizuje kandydatury spełniające warunki wyboru, w wyniku czego zostanie wyłonionych maksymalnie 10 najwyżej ocenionych kandydatów. Zostaną oni poproszeni o przygotowanie analizy przypadku, którą zaprezentują podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Na ostatnim etapie procedury komisja sporządzi listę rezerwową 6 kandydatów, którzy w najwyższym stopniu spełniają kryteria określone w niniejszym ogłoszeniu. Nazwiska kandydatów zostaną podane w porządku alfabetycznym.

Lista ta będzie obowiązywała do dnia 31 grudnia 2017 r., a okres jej ważności może zostać przedłużony.

SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydatury, obowiązkowo sporządzone w języku angielskim lub francuskim, należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca.europa.eu.

W temacie wiadomości elektronicznej proszę podać numer niniejszego ogłoszenia o naborze. Do kandydatury należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty:

-
list motywacyjny, maks. 1 strona,
-
aktualne CV, maks. 3 strony, sporządzone według modelu "Europass" (zob. http://europass.cedefop.europa.eu),
-
starannie wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku),
-
dwa listy polecające dotyczące pracy na poprzednich stanowiskach.
Zgłoszenia niesporządzone ściśle według powyższych instrukcji zostaną odrzucone.

Termin składania kandydatur upływa w dniu 30 czerwca 2016 r. o godz. 12.00.

WNIOSEK O REWIZJĘ - PROCEDURY ODWOŁAWCZE - SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Kandydat, który na dowolnym etapie procedury wyboru stwierdzi, że powzięta wobec niego decyzja jest niesłuszna, ma do dyspozycji następujące środki:

WNIOSEK O REWIZJĘ DECYZJI PODJĘTEJ PRZEZ KOMISJĘ REKRUTACYJNĄ

W ciągu 10 dni od daty powiadomienia kandydata o decyzji podjętej przez komisję rekrutacyjną kandydat może złożyć pisemny wniosek o jej rewizję, podając w nim uzasadnienie swojej prośby. Wniosek należy przesłać na następujący adres: vacancies@eca.europa.eu.

PROCEDURA ODWOŁAWCZA

Zgodnie z art. 90 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej w ciągu 3 miesięcy od powiadomienia go o decyzji kandydat może złożyć do organu powołującego skargę na tę decyzję, wysyłając ją na adres Europejskiego Trybunału Obrachunkowego:

European Court of Auditors

Sekretarz Generalny

12, rue Alcide De Gasperi

1615 Luxembourg

LUKSEMBURG

Kandydat może wnieść odwołanie na mocy art. 91 regulaminu pracowniczego, wysyłając je na adres Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej:

European Union Civil Service Tribunal

Rue du Fort Niedergrünewald

2925 Luxembourg

LUKSEMBURG

SKARGI DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Tak jak wszyscy obywatele UE, kandydat może złożyć skargę, wysyłając ją na adres Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich:

The European Ombudsman

1 avenue du Président Robert Schuman - BP 403

67001 Strasbourg Cedex

FRANCJA

zgodnie z art. 228 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i z postanowieniami decyzji Parlamentu Europejskiego 94/262/EWWiS, WE, Euratom z dnia 9 marca 1994 r. w sprawie przepisów i ogólnych warunków regulujących wykonywanie funkcji Rzecznika Praw Obywatelskich 1 .

Należy zaznaczyć, że skargi wniesione do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie wstrzymują biegu terminu ustanowionego w art. 90 ust. 2 i w art. 91 Regulaminu pracowniczego na składanie (na mocy art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej) zażaleń lub odwołań do Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych Trybunał 2 przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane.

FORMAL DECLARATION

2 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.