Ogłoszenie o naborze ECA/2014/15 - Kierownik Działu ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych - (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-14) - Dyrekcja Służb Prezesa.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.140A.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 9 maja 2014 r.

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2014/15

Kierownik Działu ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-14)

Dyrekcja Służb Prezesa

(2014/C 140 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 9 maja 2014 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami UE i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

Trybunał przeprowadza kontrole, na podstawie których ocenia pozyskiwanie i wykorzystywanie środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i wykazane, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje on także opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał działa na rzecz rozliczalności i przejrzystości oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Siedziba Trybunału Obrachunkowego znajduje się w Luksemburgu.

Rola Dyrekcji Służb Prezesa polega na pomocy prezesowi w realizacji misji Trybunału. Dyrekcja odpowiada za stosunki z innymi najwyższymi organami kontroli ("Biuro Łącznika"), programowanie i monitorowanie prac Trybunału, stosunki z partnerami instytucjonalnymi Trybunału, komunikację zewnętrzną i wewnętrzną oraz protokół i wizyty.

W ramach Dyrekcji Służb Prezesa nowo utworzony Dział ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych (COS) jest odpowiedzialny za:

-
we współpracy z członkiem ds. stosunków instytucjonalnych - bieżące koordynowanie i rozwijanie stosunków z głównymi partnerami instytucjonalnymi Trybunału, zwłaszcza z Parlamentem Europejskim (PE) i jego Komisją Kontroli Budżetowej (CONT/COCOBU) oraz z Radą i jej Komitetem Budżetowym,
-
komunikację zewnętrzną: działania informacyjne i promocyjne związane z najnowszymi produktami i działaniami instytucji skierowane do partnerów i przedstawicieli mediów,
-
komunikację wewnętrzną: przekazywanie pracownikom najnowszych wiadomości na temat instytucji,
-
bieżącą obsługę oraz rozwijanie kanałów i narzędzi komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej Trybunału (np. strony internetowej, kont na portalach społecznościowych, komunikatów prasowych, spotkań informacyjnych dla prasy, biuletynu Trybunału i intranetu), oraz
-
przekazywanie informacji analitycznych stanowiących wkład w przegląd polityk i ryzyka dokonywany przez Trybunał w ramach planowania strategicznego.

PROPONUJEMY

Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich (zwanego dalej "regulaminem") Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska kierownika Działu ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych (grupa zaszeregowania AD 9-AD 14) w Dyrekcji Służb Prezesa. Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania od AD 9 do AD 14, w zależności od długości doświadczenia zawodowego. Wynagrodzenie podstawowe wynosi od 7.427,52 EUR (AD 9) do 13.771,87 EUR (AD 14) miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem unijnym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Kierownik Działu ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych podlegać będzie dyrektorowi Służb Prezesa, a zakres jego obowiązków obejmować będzie:

-
programowanie prac działu, zarządzanie nimi oraz ich nadzorowanie,
-
kierowanie i zarządzanie pracownikami działu, motywowanie ich oraz wspieranie rozwoju ich kariery,
-
reprezentowanie dyrektora na poziomie międzyinstytucjonalnym oraz, w miarę potrzeby, w mediach i na forum publicznym,
-
samodzielne zarządzanie bieżącymi działaniami z zakresu komunikacji i stosunków instytucjonalnych,
-
planowanie zapotrzebowania na zasoby ludzkie, finansowe i materialne oraz dopilnowanie, by były one wykorzystywane wydajnie i skutecznie, oraz
-
działanie jako delegowany urzędnik zatwierdzający w odniesieniu do linii budżetowych, którymi zarządza dział.

POSZUKUJEMY

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

(i)
zgodnie z art. 5 regulaminu posiadają:
-
wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzone uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
-
wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzone uzyskaniem dyplomu, oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe w wymiarze co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wykształcenie zawodowe na równoważnym poziomie;
(ii)
posiadają co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe;
(iii)
posiadają doświadczenie zawodowe w zakresie komunikacji (tj. opracowywanie strategii i dyrektyw, prowadzenie i monitorowanie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, opanowanie narzędzi komunikacyjnych oraz posiadanie zdolności innowacyjnych) i stosunków instytucjonalnych z partnerami wysokiego szczebla, zwłaszcza na poziomie UE;
(iv)
posiadają zdolność planowania i organizowania pracy działu i zadań pracowników zgodnie z celami programu prac;
(v)
posiadają umiejętność zarządzania pracownikami, delegowania pracy, oceniania wyników pracy, zapewnienia pracownikom możliwości rozwoju zawodowego, motywowania pracowników, a także stosowania właściwych procedur administracyjnych;
(vi)
posiadają predyspozycje do koordynowania pracy kilku zespołów zajmujących się różnymi zadaniami w tym samym czasie i do kierowania nimi;
(vii)
posiadają umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny i należycie dyplomatyczny, zarówno w obrębie Trybunału, jak i poza nim, mając na uwadze delikatny charakter wielu z zadań działu;
(viii)
z powodów zawodowych niezbędna jest bardzo dobra znajomość zarówno języka angielskiego, jak i języka francuskiego; dobra znajomość co najmniej jeszcze jednego języka UE będzie dodatkowym atutem.

POLITYKA REKRUTACJI

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 regulaminu kandydat musi w szczególności:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
odznaczać się nieposzlakowanym charakterem niezbędnym do wypełniania obowiązków służbowych.

PROCEDURA WYBORU

a)
Aby pomóc organowi powołującemu w dokonaniu wyboru, komisja selekcyjna (zwana dalej "komisją") oceni kandydatury na podstawie następujących kryteriów:
(i)
dyplomy, doświadczenie zawodowe, motywacja, wszechstronność i zdolności analityczne kandydatów;
(ii)
umiejętność zarządzania i kierowania zespołem;
(iii)
kompetencje specjalistyczne wymagane do sprawowania danego stanowiska.
b)
Komisja przeprowadzi ocenę w dwóch etapach:
(i)
Wszyscy kandydaci zostaną ocenieni na podstawie:
-
przedstawionego życiorysu w formacie Europass, listu motywacyjnego i oświadczenia,
-
analizy przypadku, którą będą musieli sporządzić.
(ii)
Kandydaci wybrani w pierwszym etapie:
-
odbędą rozmowę kwalifikacyjną,
-
zostaną poproszeni o zaprezentowanie analizy przypadku.

W razie konieczności komisja może również zlecić przeprowadzenie zintegrowanej oceny umiejętności kandydatów w zakresie zarządzania.

SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydatury w języku angielskim lub francuskim należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca. europa.eu

W kandydaturze należy powołać się na numer ogłoszenia o naborze. Do kandydatury należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty:

-
list motywacyjny,
-
aktualny życiorys sporządzony według modelu Europass (http://europass.cedefop.europa.eu). Przyjmowane będą wyłącznie życiorysy sporządzone w tym formacie,
-
wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).

Termin składania kandydatur upływa dnia 26 maja 2014 r. o godzinie 17.00.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną będą musieli w dniu rozmowy przedstawić dokumenty potwierdzające odbyte studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko. Dokumenty te należy przedstawić w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 1 "odbiorca przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane".

Luksemburg, dnia 3 kwietnia 2014 r.

W imieniu Trybunału Obrachunkowego
Vítor CALDEIRA
Prezes

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2014/15

Kierownik Działu ds. Komunikacji i Stosunków Instytucjonalnych

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 9-14)

Dyrekcja Służb Prezesa

OŚWIADCZENIE

grafika

1 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.