Ogłoszenie o naborze CONS/AD/143/18.
Dz.U.UE.C.2018.370A.1
Akt nieocenianyOgłoszenie o naborze CONS/AD/143/18
(Dz.U.UE C z dnia 12 października 2018 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
Departament | Służba Prawna - "Kontrola Jakości Legislacji" |
Miejsce | pracy Bruksela |
Nazwa stanowiska | Dyrektor (k./m.) |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | EU SECRET |
TERMIN ZGŁOSZEŃ | 5 listopada 2018 r. |
O nas
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") świadczy pomoc Radzie Europejskiej i Radzie oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i wsparciem członkom Rady Europejskiej i Rady oraz ich przewodniczącym we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo prawne i polityczne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, prowadzi prace redakcyjne oraz zajmuje się niezbędną praktyczną stroną przygotowań i prac Rady Europejskiej i Rady.
Służba Prawna zapewnia doradztwo prawne Radzie Europejskiej i Radzie: wspiera je oraz ich organy przygotowawcze, prezydencję i Sekretariat w zapewnianiu legalności i jakości redakcyjnej sporządzanych aktów. We współpracy z innymi departamentami Rady pomaga znajdować rozwiązania prawidłowe z prawnego punktu widzenia i akceptowalne politycznie, wykazując się we właściwych przypadkach kreatywnym podejściem. W tym celu Służba wydaje, na wniosek Rady lub z własnej inicjatywy, całkowicie bezstronne opinie, ustne lub pisemne, we wszelkich kwestiach natury prawnej. Służba Prawna reprezentuje także Radę Europejską i Radę w postępowaniach przed sądami Unii Europejskiej.
Stałym celem Służby Prawnej jest dostarczanie na czas opinii prawnych cechujących się pełnym poszanowaniem prawa, bezstronnością i klarownością.
Służba Prawna składa się z sześciu dyrekcji tematycznych, którym podlega cała działalność Unii, i z jednej dyrekcji odpowiedzialnej za kontrolę jakości legislacji. Dyrekcja Kontroli Jakości Legislacji ma za zadanie sprawdzać jakość redakcyjną aktów prawnych Rady Europejskiej i Rady oraz zapewniać spójność językową tekstów prawnych publikowanych we wszystkich językach urzędowych Unii. To wielojęzyczna dyrekcja licząca około 200 pracowników (prawnicy lingwiści, asystenci prawników lingwistów, zespół ds. koordynacji i Dziennika Urzędowego, zespół ds. sprostowań i zespół kierowniczy).
Osoby kandydujące powinny mieć świadomość, że ewentualna przyszła reorganizacja Sekretariatu może skutkować zmianą zakresu obowiązków w ramach stanowiska, o które się ubiegają.
Kogo szukamy
Służba Prawna Rady poszukuje osoby na stanowisko dyrektora Dyrekcji Kontroli Jakości Legislacji. Szukamy prawnika/ prawniczki o umiejętnościach kierowniczych oraz dobrej wiedzy i praktycznym doświadczeniu w dziedzinie przedstawionej w opisie stanowiska. Wybrana osoba będzie kierować dużą, wielojęzyczną dyrekcją w Służbie Prawnej Rady i będzie współpracować z partnerami wewnętrznymi, międzyinstytucjonalnymi i zewnętrznymi.
Ponieważ Sekretariat propaguje mobilność kadry kierowniczej, by ta mogła poszerzać swoje doświadczenie, osoby kandydujące powinny podczas swojej kariery w Sekretariacie być gotowe i zdolne do pracy w różnych dziedzinach.
Osoby zajmujące stanowiska kierownicze w Sekretariacie doradzają swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzają personelem i reprezentują organizację. Oczekiwania te określono w sposób bardziej szczegółowy w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu zamieszczonym w załączniku I.
Ogólny cel stanowiska
Z ramienia dyrektora generalnego zarządzać dyrekcją i doradzać w dziedzinach jej podlegających. Świadczyć doradztwo prawne na wysokim szczeblu - w formie pisemnej bądź ustnej - w dziedzinach podlegających dyrekcji.
Zadania
SZCZEGÓŁOWE KOMPETENCJE
Kompetencje zawodowe
Realizacja zadań i osiąganie wyników
Cechy osobiste
Umiejętności interpersonalne
Umiejętności kierownicze
Zarządzanie pracą i zasobami, zmysł organizacyjny, decyzyjność, umiejętności przywódcze oraz umiejętność rozwijania personelu
POTENCJALNE OSOBY KANDYDUJĄCE
W momencie ubiegania się o stanowisko osoby kandydujące muszą spełniać następujące warunki:
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być w formacie word text, pdf lub jpg, opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) i kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.). Do zgłoszenia należy też dołączyć listę wszystkich załączników. Zgłoszenia, które nadejdą poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Wybrana osoba zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych powyżej dokumentów.
Po otrzymaniu zgłoszenia wyślemy elektroniczne potwierdzenie odbioru. Jeśli po upływie tygodnia od terminu zgłoszeń nie otrzymają Państwo takiego potwierdzenia, prosimy o kontakt pod adresem: Selection.of.Officials-Applications. Management.Posts@consilium.europa.eu
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku III do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą wyboru przedstawiono w załączniku IV do niniejszego ogłoszenia.
(i) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie 4 lata lub dłużej studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem; lub
(ii) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie co najmniej 3 lata studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem, oraz przynajmniej rocznym właściwym doświadczeniem zawodowym.