Ogłoszenie o naborze CONS/AD/139/18.
Dz.U.UE.C.2018.119A.57
Akt nienormatywnyOGŁOSZENIE O NABORZE CONS/AD/139/18
(Dz.U.UE C z dnia 5 kwietnia 2018 r.)
INFORMACJE OGÓLNE | |
Departament | Służba Prawna |
Dyrekcja 2 "Zatrudnienie, Sprawy Społeczne, Edukacja, Rolnictwo i Rybołówstwo" | |
Miejsce pracy | Bruksela |
Nazwa stanowiska | Dyrektor (k./m.) |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | EU SECRET |
TERMIN ZGŁOSZEŃ | 25 kwietnia 2018 r. |
O NAS
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") świadczy pomoc Radzie Europejskiej i Radzie oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i wsparciem członkom Rady Europejskiej i Rady oraz ich przewodniczącym we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo prawne i polityczne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, prowadzi prace redakcyjne oraz zajmuje się niezbędną praktyczną stroną przygotowań i prac Rady Europejskiej i Rady.
Służba Prawna zapewnia doradztwo prawne Radzie Europejskiej i Radzie: wspiera je oraz ich organy przygotowawcze, prezydencję i Sekretariat Generalny w zapewnianiu legalności i jakości redakcyjnej sporządzanych aktów. We współpracy z innymi departamentami Rady pomaga znajdować rozwiązania prawidłowe z prawnego punktu widzenia i akceptowalne politycznie, wykazując się we właściwych przypadkach kreatywnym podejściem. W tym celu Służba wydaje, na wniosek Rady lub z własnej inicjatywy, całkowicie bezstronne opinie, ustne lub pisemne, we wszelkich kwestiach natury prawnej. Służba Prawna reprezentuje także Radę Europejską i Radę w postępowaniach przed sądami Unii Europejskiej.
Stałym celem Służby Prawnej jest dostarczanie na czas opinii prawnych cechujących się pełnym poszanowaniem prawa, bezstronnością i klarownością.
Służba Prawna składa się z sześciu dyrekcji tematycznych, którym podlega cała działalność Unii, i z jednej dyrekcji odpowiedzialnej za kontrolę jakości legislacji. Dyrekcja 2 odpowiada za akty prawne z dziedziny rolnictwa i rybołówstwa, edukacji, młodzieży, kultury i sportu, a także zatrudnienia i spraw społecznych.
Osoby kandydujące powinny mieć świadomość, że ewentualna przyszła reorganizacja Sekretariatu może skutkować zmianą zakresu obowiązków w ramach stanowiska, o które się ubiegają.
KOGO SZUKAMY
Służba Prawna Rady poszukuje osoby na stanowisko dyrektora Dyrekcji 2. Szukamy prawnika/prawniczki z szeroką wiedzą i praktycznym doświadczeniem w kwestiach podlegających dyrekcji, czyli m.in. w zagadnieniach zatrudnienia, spraw społecznych, edukacji, rolnictwa i rybołówstwa. Wybrany kandydat/wybrana kandydatka będzie wspierać Radę i jej organy przygotowawcze we wspomnianych dziedzinach oraz występować w charakterze obrońcy Rady przed sądami UE.
Ponieważ Sekretariat Generalny Rady propaguje mobilność kadry kierowniczej, by ta mogła poszerzać swoje doświadczenie, kandydaci podczas swojej kariery w Sekretariacie powinni być gotowi i zdolni do pracy w różnych dziedzinach.
Z uwagi na kierowniczy charakter stanowiska wybrana osoba będzie doradzać swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzać personelem i reprezentować Sekretariat. Więcej szczegółów w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu (załącznik 1).
OGÓLNY CEL STANOWISKA
ZADANIA
WARUNKI PRACY
SZCZEGÓŁOWE KOMPETENCJE
Kompetencje zawodowe
Cechy osobiste
Umiejętności interpersonalne
Umiejętności kierownicze
POTENCJALNI KANDYDACI
W momencie ubiegania się o stanowisko kandydaci muszą spełniać następujące warunki:
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być w formacie word text, pdf lub jpg, opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) i kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.). Do zgłoszenia należy też dołączyć listę wszystkich załączników. Zgłoszenia, które nadejdą poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Osoba wybrana na stanowisko zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych wyżej dokumentów.
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku 3 do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą wyboru przedstawiono w załączniku 4 do niniejszego ogłoszenia.
(i) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie 4 lata lub dłużej studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem; lub
(ii) poziomem wykształcenia odpowiadającym ukończonym, trwającym normalnie co najmniej 3 lata studiom wyższym, potwierdzonym dyplomem, oraz przynajmniej rocznym właściwym doświadczeniem zawodowym.