Ogłoszenie o naborze CONS/AD/103.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.152A.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 20 maja 2014 r.

Ogłoszenie o naborze CONS/AD/103

(2014/C 152 A/01)

(Dz. U.UE C z dnia 20 maja 2014 r.)

INFORMACJE OGÓLNE

JednostkaSłużba Prawna - Dyrekcja 4 SPRAWY INSTYTUCJONALNE/BUDŻET/REGULAMIN PRACOWNICZY/SPORY PRAWNE
LokalizacjaBruksela
Nazwa stanowiskaDyrektor
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowaniaAD 14
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwaSECRET EU
TERMIN ZGŁOSZENIA12 czerwca 2014 r.

O NAS

Służba Prawna pełni rolę doradcy prawnego Rady. Pomaga Radzie, jej organom przygotowawczym, prezydencji i Sekretariatowi Generalnemu dbać o legalność i jakość redakcyjną aktów Rady. Wykazując się w odpowiednich przypadku kreatywnym podejściem, przyczynia się - we współpracy z innymi działami Rady - do znajdowania legalnie poprawnych i politycznie akceptowalnych rozwiązań. Służba Prawna także reprezentuje Radę w postępowaniu przed sądami Unii Europejskiej. Stałym zadaniem Służby Prawnej jest dostarczanie na czas opinii prawnych sporządzanych z pełnym poszanowaniem prawa, bezstronnie i klarownie.

CO PROPONUJEMY

Możliwość kierowania dyrekcją w Służbie Prawnej Rady. Poszukujemy prawnika dysponującego dobrą wiedzą i praktycznym doświadczeniem w dziedzinach podlegających dyrekcji oraz rozumieniem: unijnej problematyki budżetowej, regulaminu pracowniczego (w tym zażaleń urzędników i innych pracowników Rady), zagadnień związanych z Trybunałem Sprawiedliwości, ogólnych kwestii instytucjonalnych i kwestii dostępu do dokumentów. Ponadto dyrekcja udziela porad prawnych Sekretariatowi Generalnemu w materii zamówień publicznych. Wybrany kandydat będzie wspierać Radę i jej organy przygotowawcze we wspomnianych dziedzinach oraz występować w funkcji obrońcy Rady przed sądami UE.

CHARAKTER STANOWISKA

Dyrektor będzie zarządzać - z ramienia dyrektora generalnego - swoją dyrekcją i zapewniać porady w dziedzinach jej podlegających. Będzie dostarczać opinie prawne na wysokim poziomie w formie pisemnej bądź ustnej w dziedzinach podlegających dyrekcji.

ZADANIA

-
Z ramienia dyrektora generalnego zapewniać kierownictwo jednostce, organizować jej działalność oraz wspierać i motywować pracowników,
-
służyć Radzie, Coreperowi lub innym organom przygotowawczym oraz Sekretariatowi Generalnemu Rady - z własnej inicjatywy bądź na żądanie - poradami oraz opiniami pisemnymi lub ustnymi na wysokim poziomie w kwestiach prawnych i instytucjonalnych,
-
doradzać prezydencji i/lub Sekretariatowi Generalnemu Rady co do prawnych aspektów opracowywanego aktu i tym samym przyczyniać się do znajdowania rozwiązań legalnie poprawnych i akceptowalnych dla danej instancji oraz prowadzić specjalistyczne analizy na wysokim poziomie w dziedzinach podlegających dyrekcji,
-
reprezentować jednostkę na szczeblu dyrektorskim zarówno w Sekretariacie Generalnym Rady, jak i na zewnątrz, zwłaszcza w kontaktach z prezydencją oraz w kontaktach z innymi instytucjami,
-
dbać o jakość pracy i zadań realizowanych w dyrekcji,
-
profesjonalnie zarządzać zasobami dyrekcji,
-
dbać o skuteczną komunikację i współpracę wewnątrz dyrekcji oraz o skuteczną komunikację i współpracę z pozostałymi dyrekcjami i innymi działami Sekretariatu Generalnego Rady,
-
śledzić prace Rady, Coreperu, a w razie potrzeby - innych organów przygotowawczych, brać udział w posiedzeniach i w stosownym przypadku w briefingach i/lub negocjacjach, pomagając znajdować kompromisy i rozwiązania,
-
wspomagać i reprezentować Radę Europejską i Radę w sporach prawnych i w stosownym przypadku - występować w ich imieniu przed sądami UE.

WYMAGANE KOMPETENCJE

-
Język ANGIELSKI,
-
język FRANCUSKI,
-
dobra znajomość języka francuskiego i angielskiego pozwalająca porozumiewać się i pisać w obu językach; znajomość innych języków urzędowych UE będzie dodatkowym atutem,
-
rozległa znajomość prawa UE,
-
rozległa wiedza o funkcjonowaniu i procedurach UE,
-
znajomość dziedziny podlegającej dyrekcji (kompetencja kluczowa dla stanowiska).

Realizacja zadań i osiąganie wyników

Cechy osobiste

-
Podejmowanie odpowiednich działań z własnej inicjatywy,
-
kreatywność,
-
umiejętność pracy w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym.

Zdolności interpersonalne

-
Zdolności dyplomatyczne i komunikatywność,
-
komunikacja interpersonalna (kompetencja kluczowa dla stanowiska),
-
umiejętność utrzymywania dobrych relacji roboczych z wieloma różnymi partnerami.

Zdolności kierownicze

-
Zarządzanie pracą i zasobami, zmysł organizacyjny, decyzyjność, umiejętności przywódcze oraz umiejętność rozwijania zespołu.

WARUNKI PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA

Kandydaci muszą spełniać następujące warunki:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
odznaczać się nieposzlakowaną opinią niezbędną do pełnienia obowiązków służbowych,
-
posiadać udokumentowane dyplomem prawa wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów wyższych - jeżeli zwykły czas trwania takich studiów wynosi co najmniej cztery lata, albo udokumentowane dyplomem prawa wykształcenie odpowiadające pełnemu cyklowi studiów wyższych i stosowne, co najmniej roczne doświadczenie - jeżeli zwykły czas trwania takich studiów wynosi co najmniej trzy lata,
-
legitymować się co najmniej piętnastoletnim doświadczeniem zawodowym odpowiadającym charakterowi stanowiska (w tym co najmniej pięcioletnim w kierowaniu dużą jednostką administracyjną) oraz doświadczeniem w faktycznym sprawowaniu funkcji kierowniczych i organizacyjnych.

W momencie ubiegania się o stanowisko kandydaci muszą spełniać wszystkie powyższe warunki.

PROCEDURA WYBORU

Procedura wyboru będzie przebiegać zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1 . Organowi powołującemu będzie pomagać w wyborze specjalna komisja selekcyjna. Będzie ona mieć za zadanie sporządzić listę najlepszych kandydatów. Najpierw zapozna się z nadesłanymi świadectwami i dyplomami oraz z doświadczeniem kandydatów, a wybrane osoby zaprosi następnie na rozmowę kwalifikacyjną. Komisji w pracach będzie pomagać ośrodek oceny (assessment centre).

ZGŁOSZENIA

Termin zgłaszania kandydatur: 12 czerwca 2014 r.

Zgłoszenie należy przesłać elektronicznie, najpóźniej w ostatnim dniu, na adres: service.recrutement.consad103@consi-lium.europa.eu

Rozpatrywane będą tylko zgłoszenia zawierające:

a)
formularz aplikacyjny (załącznik III) - należycie wypełniony, opatrzony datą i podpisany;
b)
list motywacyjny wraz ze szczegółowym życiorysem w języku francuskim lub angielskim - najlepiej w formacie Europass (http://europass.cedefop.europa.eu). W życiorysie należy uwzględnić całą karierę zawodową i wypunktować zwłaszcza uzyskane świadectwa i dyplomy, znajomość języków, doświadczenie oraz obecnie pełnione funkcje; oraz
c)
kserokopie dyplomów i zaświadczeń potwierdzających doświadczenie zawodowe. Dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe muszą być wystawione przez osoby trzecie. Sam opis w życiorysie, o którym mowa w pkt b), nie jest wystarczający.

Kandydaci wyłonieni w selekcji wstępnej zostaną poproszeni o przedstawienie oryginałów.

UWAGA:

Osoba, która zajmie ogłoszone stanowisko, będzie musiała posiadać poświadczenie bezpieczeństwa osobowego umożliwiające dostęp do dokumentów niejawnych (do poziomu SECRET EU). Posiadanie takiego poświadczenia będzie dodatkowym atutem. Jeżeli kandydat takiego poświadczenia nie posiada, zgłoszenie zostanie potraktowane jako wyrażenie gotowości do poddania się postępowaniu sprawdzającemu w myśl decyzji Rady 2013/488/UE 2 .

PONOWNA OCENA ZGŁOSZEŃ

Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku I do niniejszego ogłoszenia.

OCHRONA DANYCH

Zasady przetwarzania danych osobowych przedstawiono w załączniku II do niniejszego ogłoszenia.

RÓWNOŚĆ SZANS

Instytucje europejskie prowadzą politykę równych szans i przyjmują zgłoszenia bez względu na płeć kandydatów, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub światopogląd, opinie polityczne lub inne, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek i orientację seksualną.

Z uwagi na niską reprezentację kobiet wśród kadry kierowniczej wyższego szczebla Sekretariat Generalny Rady szczególnie chętnie przyjmie zgłoszenia kobiet.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

WNIOSEK O REWIZJĘ - PROCEDURA ODWOŁAWCZA SKARGA DO EUROPEJSKIEGO RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH

Kandydat, który na dowolnym etapie procedury wyboru stwierdzi, że powzięta decyzja jest wobec niego niesłuszna, może podjąć następujące czynności:
-
Wniosek o rewizję decyzji podjętej przez komisję selekcyjną

W terminie dziesięciu dni od daty pisma powiadamiającego o decyzji komisji selekcyjnej kandydat może wystąpić na piśmie o rewizję tej decyzji, przesyłając wniosek z uzasadnieniem na adres:

Conseil de l'Union européenne

Service du recrutement

Rue de la Loi/Wetstraat 175

1048 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

e-mail: service.recrutement.consad103@consilium.europa.eu

-
Odwołanie
-
Kandydat może w myśl art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej wystąpić do organu powołującego z zażaleniem na odmowę rewizji decyzji lub na jakąkolwiek inną niekorzystną dla niego czynność, przesyłając w przewidzianym terminie pismo na adres:

Conseil de l'Union européenne

Unité des conseillers, DGA 1B

Rue de la Loi/Wetstraat 175

1048 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

-
Jeżeli opisane wyżej zażalenie zostanie odrzucone, kandydat może w myśl art. 91 regulaminu pracowniczego odwołać się do Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej.
-
Skarga do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich

Kandydat, podobnie jak każdy inny obywatel Unii, może złożyć skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich, kierując ją na adres:

Médiateur européen

1, avenue du Président Robert Schuman - BP 403

67001 Strasbourg Cedex

FRANCE

w myśl art. 228 ust. 1 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i zgodnie z warunkami ustanowionymi w decyzji Parlamentu Europejskiego z dnia 9 marca 1994 r. w sprawie przepisów i ogólnych warunków regulujących wykonywanie funkcji Rzecznika Praw Obywatelskich (Dziennik Urzędowy Wspólnot Europejskich L 113 z dnia 4 maja 1994 r.).

Należy pamiętać, że skargi wniesione do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie wstrzymują biegu terminu ustanowionego w art. 90 ust. 2 i w art. 91 regulaminu pracowniczego na składanie (na mocy art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej) zażaleń lub odwołań do Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej.

ZAŁĄCZNIK  II

OCHRONA DANYCH

Sekretariat Generalny Rady, jako instytucja odpowiedzialna za procedurę wyboru, dopilnowuje, by dane osobowe kandydatów były przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 3 .

Podstawą prawną procedury wyboru są: regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej oraz decyzja Rady 2013/ 488/UE z dnia 23 września 2013 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa dotyczących ochrony informacji niejawnych UE. Za przeprowadzenie procedury odpowiada Dział Rekrutacji i Mobilności w Dyrekcji Generalnej A 1 "Zasoby Ludzkie". Przetwarzanie danych nadzoruje kierownik tego działu. Informacje podane przez kandydatów zostają udostępnione pracownikom i kierownictwu Sekcji Rekrutacji oraz członkom komisji selekcyjnej i w razie konieczności - Działowi Radców Prawnych. Informacje administracyjne pozwalające zidentyfikować kandydata i/lub zorganizować od strony praktycznej procedurę wyboru mogą zostać przekazane ośrodkowi oceny.

Przetwarzanie danych służy zgromadzeniu informacji, które pozwalają zidentyfikować poszczególnych kandydatów na stanowisko w Sekretariacie Generalnym Rady oraz przeprowadzić procedurę wyboru.

Odnośne dane to:

-
dane osobowe pozwalające zidentyfikować kandydatów (nazwisko, imię, data urodzenia, płeć, obywatelstwo),
-
informacje podane przez kandydatów, by ułatwić praktyczne zorganizowanie procedury wyboru (adres pocztowy, adres e-mail, numer telefonu),
-
informacje podane przez kandydatów, by umożliwić dokonanie oceny, czy spełniają oni warunki przedstawione w ogłoszeniu o naborze (obywatelstwo, znajomość języków, świadectwa/dyplomy oraz rok ich zdobycia, nazwa dyplomu/tytułu oraz nazwa instytucji go przyznającej, doświadczenie zawodowe),
-
w stosownym przypadku - informacje o typie i terminie ważności poświadczenia bezpieczeństwa osobowego,
-
wyniki testów selekcyjnych, którym kandydaci zostaną poddani, w tym oceny przygotowane dla komisji selekcyjnej przez konsultantów z ośrodka oceny.

Przetwarzanie rozpoczyna się w dniu wpłynięcia zgłoszenia. Każde zgłoszenie jest katalogowane i przechowywane w archiwum przez dwa lata.

Wszystkim kandydatom przysługuje prawo dostępu do danych osobowych i ich korygowania. Odpowiednio uzasadnione wnioski należy kierować do Sekcji Rekrutacji pocztą elektroniczną na adres: service.recrutement@consilium.europa.eu

Kandydaci mogą w każdej chwili odwołać się do Europejskiego Inspektora Ochrony Danych (edps@edps.europa.eu).

ZAŁĄCZNIK  III

1 Regulamin pracowniczy urzędników i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej są określone w rozporządzeniu Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68, ostatnio zmienionym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1023/ 2013 z dnia 22 października 2013 r. (http://eur-lex.europa.eu).
2 Dz. U. L 274 z 15.10.2013, s. 1.
3 Dz. U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.