Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AST/135/15 - Kierownicy administracji (AST 4) w delegaturach UE.
Dz.U.UE.C.2015.114A.1
Akt nieocenianyOGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM
EPSO/AST/135/15 - KIEROWNICY ADMINISTRACJI (AST 4) W DELEGATURACH UE
(Dz.U.UE C z dnia 9 kwietnia 2015 r.)
Termin składania zgłoszeń: 12 maja 2015 r., godzina 12 (w południe) czasu brukselskiego
Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia listy rezerwowej 30 laureatów, spośród których Europejska Służba Działań Zewnętrznych będzie rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska kierowników administracji (grupa funkcyjna AST).
Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z Przepisami ogólnymi mającymi zastosowanie do konkursów otwartych, opublikowanymi w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 70 A z dnia 27 lutego 2015 r. (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=OJ:C:2015:070A:TOC), stanowią prawnie wiążące zasady przedmiotowej procedury doboru.
JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?
Kierownicy administracji wspierają szefów delegatur UE w wypełnianiu spoczywających na nich obowiązków w zakresie bieżącego funkcjonowania delegatury zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami.
Do obowiązków kierowników administracji należy między innymi koordynacja pracy sekcji administracyjnej. Odpowiadają oni za różne dziedziny, w tym:
CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE?
Kandydat musi spełniać WSZYSTKIE poniższe warunki w chwili przesyłania zgłoszenia.
Warunki ogólne | - Korzystanie z pełni praw obywatelskich jako obywatel państwa członkowskiego UE - Uregulowany stosunek do służby wojskowej - Odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków |
Warunki szczegółowe: języki | - Język 1: znajomość na poziomie co najmniej C1 jednego z 24 języków urzędowych UE - Język 2: znajomość na poziomie co najmniej B2 języka angielskiego lub francuskiego; musi to być język inny niż język 1 kandydata Szczegółowe informacje o poziomach znajomości języków znajdują się w europejskim systemie opisu kształcenia językowego (https://europass.cedefop.europa.eu/en/resources/ european-language-levels-cefr) |
Warunki szczegółowe: kwalifikacje i doświadczenie zawodowe | - Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem w dziedzinie zarządzania przedsiębiorstwem, zarządzania zasobami ludzkimi, finansów lub rachunkowości, oraz co najmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe odpowiadające w dużym stopniu charakterowi obowiązków opisanych w niniejszym ogłoszeniu, nabyte po uzyskaniu dyplomu lub - Wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem ukończenia nauki uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym oraz co najmniej dziewięcioletnie doświadczenie zawodowe odpowiadające w dużym stopniu charakterowi obowiązków opisanych w niniejszym ogłoszeniu, nabyte po uzyskaniu dyplomu Szczegółowe informacje o dyplomach znajdują się w załączniku I do Przepisów ogólnych mających zastosowanie do konkursów otwartych (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ PL/TXT/?uri=OJ:C:2015:070A:TOC) |
Dodatkowe informacje na temat języków w konkursach UE znajdują się w ZAŁĄCZNIKU II.
JAK WYGLĄDA PROCEDURA DOBORU?
Liczba kandydatów zaproszonych do tego etapu będzie maksymalnie trzy razy większa niż pożądana liczba laureatów. Kandydaci, którzy podczas doboru na podstawie kwalifikacji zdobyli najwyższą całkowitą liczbę punktów, zostaną zaproszeni do trwającego jeden lub dwa dni etapu oceny zintegrowanej, najprawdopodobniej do Brukseli. Testy na tym etapie odbywać się będą w drugim języku kandydata.
Jeśli komputerowe testy wielokrotnego wyboru opisane w pkt 1 nie są organizowane jako pierwsze, kandydaci będą je zdawać na etapie oceny zintegrowanej.
Na etapie oceny zintegrowanej sprawdzanych będzie siedem kompetencji ogólnych oraz kompetencje szczególne wymagane w niniejszym konkursie za pomocą 4 testów (rozmowy badające poziom kompetencji ogólnych i szczególnych, ćwiczenie w grupie i studium przypadku), zgodnie z poniższą tabelą:
Kompetencja | Test | ||
1. Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów | Ćwiczenie w grupie | Studium przypadku | |
2. Komunikacja | Studium przypadku | Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych | |
3. Jakość i wydajność pracy | Studium przypadku | Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych | |
4. Nauka i rozwój osobisty | Ćwiczenie w grupie | Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych | |
5. Ustalanie priorytetów i organizacja | Ćwiczenie w grupie | Studium przypadku | |
6. Odporność | Ćwiczenie w grupie | Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych | |
7. Umiejętność pracy w zespole | Ćwiczenie w grupie | Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych | |
Wymagane minimum | 3/10 za każdą kompetencję i 35/70 ogółem | ||
Współczynnik ważności kompetencji ogólnych | 45 % całkowitej liczby punktów | ||
Kompetencja | Test | ||
Kompetencje szczególne w danej dziedzinie | Rozmowa badająca poziom kompetencji szczególnych | ||
Wymagane minimum | 50/100 | ||
Współczynnik ważności kompetencji szczególnych | 55 % całkowitej liczby punktów |