Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/371/19 - Administratorzy w zakresie badań naukowych (AD 7) w następujących dziedzinach: 1. Ilościowa i jakościowa ocena/ewaluacja wpływu polityki; 2. Zastosowania nauki o wykorzystywaniu danych ("data science"); 3. Modelowanie na potrzeby polityki; 4. Opracowywanie zastosowań w dziedzinie przestrzeni kosmicznej, telekomunikacji i teledetekcji; 5. Zarządzanie wiedzą naukową i komunikacja w zakresie wiedzy naukowej; 6. Badania jądrowe i likwidacja obiektów jądrowych.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2019.68A.1

Akt nieoceniany
Wersja od: 21 lutego 2019 r.

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM EPSO/AD/371/19 - ADMINISTRATORZY W ZAKRESIE BADAŃ NAUKOWYCH (AD 7) w następujących dziedzinach: 1. Ilościowa i jakościowa ocena/ewaluacja wpływu polityki; 2. Zastosowania nauki o wykorzystywaniu danych ("data science"); 3. Modelowanie na potrzeby polityki; 4. Opracowywanie zastosowań w dziedzinie przestrzeni kosmicznej, telekomunikacji i teledetekcji; 5. Zarządzanie wiedzą naukową i komunikacja w zakresie wiedzy naukowej; 6. Badania jądrowe i likwidacja obiektów jądrowych

(2019/C 68 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 21 lutego 2019 r.)

Termin składania zgłoszeń: 26 marca 2019 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu środkowoeuropejskiego

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia list rezerwowych kandydatów, spośród których instytucje Unii Europejskiej, głównie Wspólne Centrum Badawcze Komisji Europejskiej (JRC), będą mogły rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska administratorów (grupa funkcyjna AD).

Większość tych stanowisk to stanowiska w różnych obiektach JRC (w Sewilli w Hiszpanii, w Petten w Niderlandach, w Isprze we Włoszech, w Geel w Belgii oraz w Karlsruhe w Niemczech) w następujących dyrekcjach:

B.
Wzrost i Innowacje
C.
Energia, Transport i Klimat
D.
Zrównoważone Zasoby
E.
Przestrzeń Kosmiczna, Bezpieczeństwo i Migracja
F.
Zdrowie, Konsumenci i Materiały Odniesienia
G.
Bezpieczeństwo Jądrowe i Jądrowe Bezpieczeństwo Fizyczne
H.
Zarządzanie Wiedzą
I.
Kompetencje

Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z załącznikami stanowi prawnie wiążące zasady tych procedur naboru. Przepisy ogólne mające zastosowanie do konkursów otwartych znajdują się w ZAŁĄCZNIKU III. Pożądana liczba laureatów:

1.
Ilościowa i jakościowa ocena/ewaluacja wpływu polityki 20
2.
Zastosowania nauki o wykorzystywaniu danych ("data science") 10
3.
Modelowanie na potrzeby polityki 10
4.
Opracowywanie zastosowań w dziedzinie przestrzeni kosmicznej, telekomunikacji i teledetekcji 10
5.
Zarządzanie wiedzą naukową i komunikacja w zakresie wiedzy naukowej 10
6.
Badania jądrowe i likwidacja obiektów jądrowych 20

Niniejsze ogłoszenie dotyczy sześciu dziedzin. Kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednej z nich. Wyboru należy dokonać w momencie zgłoszenia elektronicznego. Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego przez kandydata nie ma możliwości jego modyfikacji.

JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?

Misją personelu JRC jest udzielanie zorientowanego na klienta wsparcia naukowego i technicznego w zakresie koncepcji, opracowywania, wdrażania i monitorowania polityk UE. Jako jedna ze służb Komisji Europejskiej, JRC pełni funkcję ośrodka referencyjnego Unii do spraw nauki i technologii. Będąc blisko procesu kształtowania polityki, służy ono wspólnemu interesowi państw członkowskich, a jednocześnie jest niezależne od szczególnych interesów, zarówno prywatnych, jak i krajowych.

Więcej informacji o typowych obowiązkach i związanych z nimi kompetencjach znajduje się w ZAŁĄCZNIKU I.

CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE?

Kandydat musi spełniać WSZYSTKIE poniższe warunki ogólne i szczegółowe w dniu, w którym upływa termin zatwierdzenia zgłoszenia elektronicznego.

1)
Warunki ogólne
-
Korzystanie z pełni praw obywatelskich jako obywatel państwa członkowskiego UE
-
Uregulowany stosunek do służby wojskowej
-
Odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków
2)
Warunki szczegółowe - języki

Kandydat musi znać przynajmniej 2 języki urzędowe UE; jeden na poziomie co najmniej C1 (gruntowna znajomość) i drugi na poziomie co najmniej B2 (zadowalająca znajomość).

Uwaga: określone powyżej minimalne poziomy znajomości języków odnoszą się do każdej umiejętności językowej (mówienie, pisanie, czytanie i słuchanie) wymaganej w formularzu zgłoszeniowym. Umiejętności te odzwierciedlają umiejętności opisane w Europejskim systemie opisu kształcenia językowego (https://europass.cedefop.europa.eu/pl/resources/european-language-levels-cefr).

Języki, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu o konkursie:

-
Język 1: język, w którym kandydat zdaje komputerowe testy wielokrotnego wyboru
-
Język 2: język używany podczas naboru na podstawie kwalifikacji (Talent Screener), podczas testów oceny zintegrowanej oraz do komunikacji między EPSO i kandydatem, który przedłożył zatwierdzone zgłoszenie. Musi on być inny niż język 1 kandydata.

Językiem 2 musi być język angielski, francuski, hiszpański, niemiecki lub włoski.

Od laureatów zatrudnionych w powyższych dziedzinach wymaga się zadowalającej znajomości języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego lub włoskiego (na poziomie co najmniej B2). Znajomość innych języków może być atutem, jednak w przedmiotowych dyrekcjach JRC używa się języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego i włoskiego w pracach badawczych, komunikacji wewnętrznej oraz komunikacji z podmiotami zewnętrznymi, a także w publikacjach i sprawozdaniach, dlatego zadowalająca znajomość co najmniej jednego z tych pięciu języków jest niezbędna w pracy dla tych służb. Wybór tych języków jest podyktowany potrzebami służby, w związku z czym laureaci nieposiadający zadowalającej znajomości języka angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego lub włoskiego nie byliby niezwłocznie zdolni do wykonywania obowiązków.

3)
Warunki szczegółowe - kwalifikacje i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej cztery lata, potwierdzony dyplomem w odpowiedniej dziedzinie (zob. wykaz znajdujący się poniżej), oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z charakterem przyszłych obowiązków.

Studia doktoranckie w jednej z dziedzin nauki wymienionych poniżej można zaliczyć na poczet doświadczenia zawodowego w wymiarze maksymalnie trzech lat.

lub

-
Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem w odpowiedniej dziedzinie (zob. wykaz znajdujący się poniżej), oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej siedmioletnie doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z charakterem przyszłych obowiązków.

Studia doktoranckie w jednej z dziedzin nauki wymienionych poniżej można zaliczyć na poczet doświadczenia zawodowego w wymiarze maksymalnie trzech lat.

Poniżej zamieszczono wykaz odpowiednich dziedzin nauki, które zostaną uwzględnione przez komisję konkursową:

AgronomiaLeśnictwoNauki przyrodnicze
ArchitekturaGeografiaNauki jądrowe
BiochemiaGeologiaNauki o żywieniu
BiologiaNauki hydrologiczneOceanografia/nauki o morzu
ChemiaNauki o życiuFarmacja
InformatykaMateriałoznawstwoFizyka
EkologiaMatematykaNauki polityczne
EkonomiaNauki medycznePsychologia
Nauki pedagogiczneMeteorologiaNauki społeczne i humanistyczne
InżynieriaNanotechnologiaDane statystyczne
Nauki o środowiskuNano-biotechnologia

Przykładowe minimalne kwalifikacje znajdują się w ZAŁĄCZNIKU IV.

JAK WYGLĄDA PROCEDURA NABORU?

1)
Procedura zgłaszania

Podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego kandydat będzie musiał wybrać język 1 i język 2. Kandydat będzie musiał wybrać swój język 1 spośród 24 języków urzędowych UE, zaś językiem 2 musi być język angielski, francuski, hiszpański, niemiecki lub włoski. Kandydat będzie musiał również potwierdzić, że spełnia warunki udziału w wybranej dziedzinie, oraz podać dalsze informacje, mające znaczenie dla wybranego konkursu (np. dyplomy, doświadczenie zawodowe i odpowiedzi na pytania dotyczące danej dziedziny (Talent Screener)).

Kandydat może wypełnić formularz zgłoszeniowy w dowolnym z 24 języków urzędowych UE, z wyjątkiem sekcji Talent Screener, którą należy wypełnić w swoim języku 2 z następujących względów: sekcja "Talent Screener" jest przedmiotem oceny porównawczej przeprowadzanej przez komisję konkursową, jest wykorzystywana jako dokument referencyjny podczas rozmowy dotyczącej dziedziny konkursu w trakcie oceny zintegrowanej oraz do celów rekrutacji, jeśli kandydat zda wszystkie testy. Wypełnienie tej sekcji w języku 2 kandydata leży więc w interesie służby i samego kandydata.

Uwaga: komisja konkursowa (w trakcie konkursu) oraz pracujący w kilku językach wehikularnych pracownicy działu zasobów ludzkich instytucji europejskich (do celów rekrutacji, jeśli kandydat zda wszystkie testy) będą mieli wgląd w cały formularz zgłoszeniowy. W przypadku pomyślnego ukończenia konkursu i znalezienia się na liście rezerwowej kandydat zostanie poproszony o dostarczenie służbom prowadzącym rekrutację tłumaczenia formularza zgłoszeniowego na język 2 (angielski, francuski, hiszpański, niemiecki lub włoski), jeśli został on wypełniony w innym języku.

Zatwierdzając formularz zgłoszeniowy, kandydat oświadcza, że spełnia wszystkie warunki określone w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?". Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego przez kandydata nie ma możliwości jego modyfikacji. Za wypełnienie i przesłanie zgłoszenia w terminie odpowiada kandydat.

2)
Kontrola spełniania warunków udziału

Informacje podane przez kandydata w zgłoszeniu elektronicznym zostaną sprawdzone pod kątem tego, czy spełnia on warunki udziału w konkursie określone powyżej w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?". EPSO sprawdza, czy kandydat spełnia ogólne warunki udziału w konkursie, a komisja konkursowa sprawdza zgodność zgłoszenia elektronicznego ze szczegółowymi warunkami udziału w ramach sekcji "Kształcenie i szkolenie", "Doświadczenie zawodowe" oraz "Znajomość języków".

3)
Nabór na podstawie kwalifikacji (Talent Screener)

Aby komisja konkursowa mogła dokonać obiektywnej oceny porównywalnych atutów wszystkich kandydatów w sposób ustrukturyzowany, wszyscy kandydaci biorący udział w tym konkursie odpowiadają na ten sam zestaw pytań w sekcji "Talent Screener" formularza zgłoszeniowego w języku 2. Następnie przeprowadzony zostanie - tylko dla kandydatów spełniających warunki udziału w konkursie zgodnie z opisem w pkt 2 powyżej - nabór na podstawie kwalifikacji, wyłącznie w oparciu o informacje podane przez kandydatów w sekcji "Talent Screener" (ocena zdolności) formularza zgłoszeniowego. Kandydat powinien więc zawrzeć w odpowiedziach udzielonych w tej sekcji wszystkie odpowiednie informacje, nawet jeśli podał je już w innych sekcjach zgłoszenia. Pytania opierają się na kryteriach naboru zawartych w niniejszym ogłoszeniu.

Wykaz kryteriów znajduje się w ZAŁĄCZNIKU II.

Aby przeprowadzić nabór na podstawie kwalifikacji, komisja konkursowa przypisze każdemu kryterium naboru współczynnik odzwierciedlający jego względną wagę (od 1 do 3). Każda odpowiedź kandydata zostanie oceniona w skali od 0 do 4 pkt Następnie punkty zostaną pomnożone przez współczynnik przypisany każdemu kryterium i zsumowane, aby wyłonić tych kandydatów, których profil najlepiej odpowiada obowiązkom na danym stanowisku.

Do następnego etapu przechodzą tylko ci kandydaci, którzy w naborze na podstawie kwalifikacji uzyskali najwyższą całkowitą liczbę punktów.

4)
Ocena zintegrowana

Liczba kandydatów zaproszonych do tego etapu będzie maksymalnie trzy razy większa niż pożądana liczba laureatów w każdej dziedzinie. Kandydaci, którzy zgodnie z informacjami podanymi w zgłoszeniu elektronicznym spełniają warunki udziału w konkursie oraz którzy zdobyli najwyższą całkowitą liczbę punktów w naborze na podstawie kwalifikacji, zostaną zaproszeni do udziału w trwającej jeden lub dwa dni ocenie zintegrowanej, która odbędzie się najprawdopodobniej w Brukseli i będzie przeprowadzana w językach 1 i 2 kandydata.

Na etapie oceny zintegrowanej kandydat będzie musiał dostarczyć pamięć USB zawierającą skany dokumentów potwierdzających (w tym kilka zrecenzowanych artykułów), chyba że otrzyma inne instrukcje. EPSO pobierze pliki kandydata podczas jego oceny zintegrowanej i zwróci mu pamięć USB tego samego dnia.

Ocena zintegrowana składa się z serii komputerowych testów wielokrotnego wyboru oraz testów kompetencji ogólnych i kompetencji związanych z dziedziną konkursu, jak wskazano poniżej.

Komputerowe testy wielokrotnego wyboru będą zorganizowane w następujący sposób:

TestyJęzykPytaniaCzas trwaniaPunktacjaWymagane minimum
Rozumienie tekstu pisanegoJęzyk 120 pytań35 minMaksymalnie 20 punktówRozumienie tekstu pisanego 10/20
Operowanie danymi liczbowymiJęzyk 110 pytań20 minMaksymalnie 10 punktówOperowanie danymi

liczbowymi i myślenie

abstrakcyjne łącznie: 10/20

Myślenie abstrakcyjneJęzyk 110 pytań10 minMaksymalnie 10 punktów

Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w komputerowych testach wielokrotnego wyboru powoduje wykluczenie z dalszej procedury. Zdobyte w nich punkty nie będą uwzględniane w ostatecznych całkowitych wynikach, kandydat musi jednak uzyskać wymagane minimum punktów we wszystkich testach.

Na etapie oceny zintegrowanej sprawdzane będą kompetencje wymagane w każdej dziedzinie - osiem kompetencji ogólnych oraz kompetencje związane z dziedziną konkursu - za pomocą czterech testów (rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych, rozmowa związana z dziedziną konkursu, ćwiczenie w grupie i studium przypadku) zgodnie z poniższą tabelą. Testy te zostaną przeprowadzone w języku 2 kandydata.

KompetencjaTesty
1. Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemówćwiczenie w grupiestudium przypadku
2. Komunikacjastudium przypadkurozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
3. Jakość i wydajność pracystudium przypadkurozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
4. Nauka i rozwój osobistyćwiczenie w grupierozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
5. Ustalanie priorytetów i organizacjaćwiczenie w grupiestudium przypadku
6. Odpornośććwiczenie w grupierozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
7. Umiejętność pracy w zespolećwiczenie w grupierozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
8. Zdolności przywódczećwiczenie w grupierozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych

Wymagane minimum: 3/10 za każdą kompetencję i 40/80 ogółem

KompetencjaTestWymagane minimum
Kompetencje związane z dziedziną konkursurozmowa związana z dziedziną konkursu50/100
5)
Lista rezerwowa

Po sprawdzeniu dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału przez kandydatów oraz ich kwalifikacji ("Talent Screener") komisja konkursowa sporządzi dla każdej dziedziny listę rezerwową, zawierającą pożądaną liczbę laureatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie oraz którzy pomyślnie przeszli wszystkie testy i po zakończeniu oceny zintegrowanej mają najwyższą całkowitą liczbę punktów. Laureaci są wymienieni na liście w porządku alfabetycznym.

Listy rezerwowe i paszporty kompetencji laureatów, zawierające informację zwrotną komisji konkursowej na temat laureata, zostaną udostępnione instytucjom UE na potrzeby rekrutacji i dalszego kierowania rozwojem kariery zawodowej. Znalezienie się na liście rezerwowej nie daje kandydatowi żadnej gwarancji ani prawa do zatrudnienia.

RÓWNE SZANSE I DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH

EPSO stara się stosować zasady równości szans, równego traktowania i równego dostępu dla wszystkich kandydatów.

Osoby, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszone są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym oraz poinformowanie, jakich specjalnych dostosowań potrzebują.

Więcej informacji na temat polityki równości szans oraz procedury występowania o specjalne dostosowania można znaleźć na stronie internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/how-to-apply/equal-opportunities_pl) oraz w ogólnych zasadach dołączonych do niniejszego ogłoszenia (pkt 1.3. Równe szanse i dostosowania dla kandydatów o szczególnych potrzebach).

GDZIE I KIEDY MOŻNA SIĘ ZGŁASZAĆ?

Aby zgłosić się do konkursu, trzeba najpierw utworzyć konto EPSO. Kandydat może utworzyć tylko jedno konto EPSO do wysyłania wszystkich swoich zgłoszeń.

Zgłoszenia można składać przez internet na stronie EPSO https://epso.europa.eu/apply/job-offers_pl do dnia:

26 marca 2019 r., godz. 12.00 (w południe) czasu środkowoeuropejskiego

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

OBOWIĄZKI I SZCZEGÓLNE KOMPETENCJE

1.
Ilościowa i jakościowa ocena/ewaluacja wpływu polityki

Obowiązki

Główne obowiązki laureatów dotyczą zapewniania wielu różnych rodzajów wsparcia analitycznego w zakresie opracowywania, wdrażania i oceny polityki na poziomie unijnym, krajowym i regionalnym. Wiąże się to z oceną ilościową wpływu polityki (zarówno ex post, jak i ex ante), oceną jakościową polityk, ich skutków technicznych, gospodarczych, społecznych, środowiskowych i politycznych oraz analizą polityki i związanych z nią procesów zarządzania. W zakres wsparcia wchodzi również przekazywanie popartych badaniami dowodów i instrumentów naukowych wspierających rozwój oraz wdrażanie polityki. W takiej analizie należy również uwzględnić różne perspektywy zainteresowanych stron oraz warunki społecznoekonomiczne.

Oczekuje się, że laureaci będą posiadać szczególne kompetencje wymienione poniżej.

Szczególne kompetencje w zakresie:

-
analizy/oceny polityk i procesów politycznych,
-
monitorowania polityk i istotnych tendencji w nauce, polityce i przemyśle,
-
określania odpowiednich podejść i narzędzi w odniesieniu do badań naukowych oraz planowania potrzeb badawczych,
-
określania potrzeb badań stosowanych,
-
określania możliwych analiz, strategii i związanych z tym konsekwencji,
-
określania kryteriów proponowania i wyboru wariantów strategicznych,
-
metod dotyczących uczestnictwa i zaangażowania zainteresowanych stron,
-
określania i oceny źródeł danych oraz ograniczeń dotyczących monitorowania i oceny,
-
opracowywania procesów gromadzenia danych oraz określania potrzeb w zakresie eksperymentów,
-
wyciągania wniosków dotyczących polityki na podstawie wyników badań,
-
analizy polityki terytorialnej na szczeblu niższym niż krajowy,
-
redystrybucyjnego wpływu polityk,
-
rozpoznawania i uwzględniania ograniczeń w ustaleniach,
-
analizy złożonych systemów,
-
oceny skutków społecznych i gospodarczych oraz oceny oddziaływania na środowisko,
-
analizy powiązań politycznych, przemysłowych i rynkowych,
-
analizy rynku, cyklu życia i łańcucha wartości technologii,
-
ilościowej oceny skutków i ewaluacji wpływu polityk,
-
przeprowadzania ilościowej analizy problemów społecznych, gospodarczych i środowiskowych,
-
ewaluacji wpływu opartej na metodach kontrfaktycznych,
-
metod eksperymentalnych i projektowania eksperymentów,
-
analizy przekrojowej i podłużnej,
-
określania kryteriów i wskaźników monitorowania wpływu polityki,
-
technik wizualizacji danych.
2.
Zastosowania nauki o wykorzystywaniu danych ("data science")

Obowiązki

Główne obowiązki laureatów obejmują badanie wszystkich istotnych aspektów związanych z zarządzaniem danymi, w tym gromadzenie, interoperacyjność, modelowanie, kontekstualizację, analizę i przetwarzanie, wizualizację i asymilację danych na potrzeby generowania wiedzy i informacji z każdego rodzaju wielowymiarowych i wielodyscyplinarnych danych.

Szukamy analityków oraz specjalistów w dziedzinie IT, którzy posiadają wiedzę fachową umożliwiającą przyspieszenie opracowywania metod i narzędzi w dziedzinie nauki o wykorzystywaniu danych ("data science") w JRC oraz ułatwienie ich stosowania do rozwiązywania problemów w zakresie badań dotyczących polityki europejskiej, w ramach podejścia opartego na dowodach, którego podstawę stanowi analiza, przetwarzanie i wizualizacja potencjalnie dużych ilości danych pochodzących z heterogenicznych źródeł. Choć laureaci mogą specjalizować się w różnych dziedzinach, zgodnie z profilem będącym przedmiotem niniejszego ogłoszenia niezbędne jest posiadanie kompetencji w zakresie statystyki, matematyki, informatyki i programowania, a także zdolności gromadzenia, oczyszczania i wizualizacji danych.

Oczekuje się, że laureaci będą posiadać szczególne kompetencje wymienione poniżej.

Szczególne kompetencje w zakresie:

-
uczenia głębokiego,
-
eksploracji i przetwarzania danych,
-
eksploracji tekstów,
-
asymilacji, łączenia, oceny i mapowania danych,
-
uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji,
-
analizy danych statystycznych i ekonometrycznych,
-
techniki wzmacniania danych statystycznych (ang. statistical boosting techniques),
-
przetwarzania języka naturalnego,
-
obliczeń wielkiej skali,
-
gromadzenia danych w czasie rzeczywistym,
-
przetwarzania w chmurze, przetwarzania na obrzeżach sieci i mgły obliczeniowej,
-
interoperacyjności ekosystemu (dużych zbiorów) danych,
-
wydobywania danych ze stron internetowych (ang. web scraping),
-
analizy danych "tradycyjnych" i analizy dużych zbiorów danych,
-
kwantowych technologii obliczeniowych,
-
wizualizacji i przekazywania danych,
-
analizy i oceny wiarygodności i odporności danych,
-
analizy wizualnej,
-
analizy sieci,
-
technologii szyfrowania i komunikacji.
3.
Modelowanie na potrzeby polityki

Obowiązki

Główne obowiązki laureatów obejmują opracowywanie i obsługę modeli i analiz ilościowych, które zapewniają wsparcie w obszarze polityki na potrzeby przeprowadzania oceny różnych wariantów strategicznych na każdym etapie cyklu polityki (projektowania, wdrażania, oceny). Oczekuje się, że laureat będzie uczestniczył w opracowywaniu i przeprowadzaniu analizy ilościowej obejmującej potencjalnie duże ilości danych pochodzących z heterogenicznych źródeł, oraz że wniesie wkład w ocenę wyników, również z uwzględnieniem skutków społecznych. Do obowiązków laureatów będzie również należało dostarczanie osobom odpowiedzialnym za kształtowanie polityki dowodów, które są niezbędne do celów kształtowania polityki na podstawie analizy ilościowej i modelowania ilościowego. Choć laureaci mogą specjalizować się w różnych dziedzinach, zgodnie z profilem będącym przedmiotem niniejszego ogłoszenia niezbędne jest posiadanie rzetelnej wiedzy naukowej oraz kompetencji w zakresie ekonomii, statystyki, matematyki i programowania.

Oczekuje się, że laureaci będą posiadać szczególne kompetencje wymienione poniżej.

Szczególne kompetencje w zakresie:

-
opracowywania modeli, w tym zdolność do przekładania koncepcji i pomysłów dotyczących modelowania na strukturalny kod oprogramowania przy wykorzystaniu środowisk oprogramowań obliczeniowych,
-
wyrażania rzeczywistych problemów jako abstrakcyjnych modeli społecznych, gospodarczych, środowiskowych i innych na potrzeby monitorowania i oceny,
-
nauki o wykorzystywaniu danych ("data science"): technik analizy, oceny i mapowania statycznych i dynamicznych danych,
-
kalibracji,
-
symulacji,
-
podstaw zaawansowanych technik ekonometrycznych do celów analizy i prognozy statycznych i dynamicznych danych,
-
analizy mikroekonomicznej/modelowania mikroekonomicznego,
-
analizy makroekonomicznej/modelowania makroekonomicznego,
-
analizy finansowej/modelowania finansowego,
-
analizy środowiskowej/modelowania środowiskowego,
-
zaawansowanych matematycznych i statystycznych teorii i ich zastosowań do gospodarki, środowiska lub innych istotnych dziedzin,
-
projektowania i wdrażania niezależnych badań stosowanych,
-
komunikacji z odbiorcami nieposiadającymi wiedzy technicznej, klientami, zarządzającymi itp. w zakresie pomysłów i wyników.
4.
Opracowywanie zastosowań w dziedzinie przestrzeni kosmicznej, telekomunikacji i teledetekcji

Obowiązki

Główne obowiązki laureatów obejmują opracowywanie i obsługę zastosowań w dziedzinie przestrzeni kosmicznej, telekomunikacji i teledetekcji w celu wspierania działań polegających na analizie i pozyskiwaniu informacji, prowadzonych w związku z zastosowaniem dużych zbiorów danych z obserwacji Ziemi, takich jak dane pochodzące z programu Copernicus, by zapewnić oparte na dowodach wsparcie dla polityki UE. Laureaci powinni posiadać rzetelną wiedzę w zakresie obserwacji Ziemi i teledetekcji, geoinformatyki, a także zarządzania danymi geoprzestrzennymi i ich analizowania.

Celem pracy naukowej w dziedzinie kosmosu, teledetekcji i telekomunikacji w JRC jest wspieranie programu kosmicznego Unii (którego główne komponenty obejmują obserwację Ziemi i nawigację satelitarną, a mniejsze dotyczą orientacji sytuacyjnej w przestrzeni kosmicznej i łączności satelitarnej) oraz celów UE w zakresie zrównoważonego rozwoju, środowiska, zasobów naturalnych, zmiany klimatu, rozwoju miast, rozwoju regionalnego, migracji, ryzyka związanego z klęskami żywiołowymi, reagowania na klęski żywiołowe, odporności, bezpieczeństwa i stabilności.

Oczekuje się, że laureaci będą posiadać szczególne kompetencje wymienione poniżej.

Szczególne kompetencje w zakresie:

-
nauki o Ziemi,
-
teledetekcji,
-
systemów informacji geograficznej,
-
baz danych geoprzestrzennych,
-
usług telefonii komórkowej sieci 5G,
-
analizy wizualnej,
-
analizy sieci,
-
technologii szyfrowania i komunikacji,
-
nauk w dziedzinie teledetekcji (kalibracja/walidacja, z powietrza, in situ),
-
łączności satelitarnej,
-
zaawansowanego przetwarzania sygnału (analiza wizualna, analiza szeregów czasowych, systemy eksperckie),
-
anten,
-
elektromagnetycznej propagacji i elektromagnetycznego rozproszenia,
-
orbit satelitów,
-
telekomunikacji,
-
lokalizacji, nawigacji i pomiaru czasu GNSS,
-
geomatyki,
-
cyfrowego przetwarzania sygnałów,
-
łączności internetowej i protokołów transmisji danych,
-
cyberbezpieczeństwa,
-
analiz sieci i systemów,
-
scenariuszy bezpieczeństwa lub obrony,
-
scenariuszy ryzyka związanego z klęskami żywiołowymi,
-
nauk o Ziemi i atmosferze: hydrologii, leśnictwa, hydrauliki, geofizyki, meteorologii,
-
nauk społecznych, w tym ekonomii, dotyczących ludzkiego wymiaru technik teledetekcji.
5.
Zarządzanie wiedzą naukową i komunikacja w zakresie wiedzy naukowej

Obowiązki

Główne obowiązki laureatów obejmują zarządzanie wiedzą, które w JRC wiąże się w szczególności z gromadzeniem, organizacją, kontrolą jakości, sprawdzaniem poprawności, wyjaśnianiem oraz udostępnianiem naukowych danych, informacji, narzędzi i metod służących wspieraniu rozwoju i wdrażania polityk UE oraz z komunikacją w zakresie wiedzy naukowej.

Ramy te oznaczają przewidywanie potrzeb w zakresie polityki, identyfikowanie luk w wiedzy oraz wskazywanie tematów badawczych w ramach wsparcia dla służb politycznych Komisji.

Szczególną uwagę poświęca się rozwijaniu wspólnych narzędzi, najlepszych praktyk i platform, które ułatwiają zarządzanie wiedzą w ramach polityki.

Oczekuje się, że laureaci będą posiadać szczególne kompetencje wymienione poniżej.

Szczególne kompetencje w zakresie:

-
dokonywania syntezy badań naukowych,
-
uczestniczenia w kształtowaniu polityki,
-
rozumienia implikacji badawczych, jakie rodzą potrzeby określane przez decydentów,
-
komunikacji z decydentami w zakresie wyników prac badawczych,
-
komunikacji z naukowcami w zakresie wiedzy naukowej (w tym publikacji),
-
zarządzania wspólnotami wiedzy,
-
monitorowania i oceny wpływu wyników badań naukowych na kształtowanie polityki,
-
podtrzymywania kontaktów z obywatelami i zainteresowanymi stronami,
-
eksploracji, oceny i mapowania danych,
-
analizy statystycznej,
-
komunikacji cyfrowej, z uwzględnieniem sieci i mediów społecznościowych,
-
komunikacji z decydentami i społeczeństwem w zakresie wiedzy naukowej (w tym przy wykorzystaniu środków komunikacji wizualnej, projektów graficznych i technik narracyjnych),
-
organizacji wydarzeń i spotkań,
-
zarządzania projektami,
-
analizy cyklu życia, rynku i łańcucha wartości technologii.
6.
Badania jądrowe (w tym likwidacja obiektów jądrowych)

Obowiązki

Główne obowiązki laureatów należą do następujących dziedzin: bezpieczeństwo jądrowe, zabezpieczenia materiałów jądrowych, jądrowe bezpieczeństwo fizyczne, likwidacja obiektów jądrowych i zastosowania jądrowe. Wymagane jest posiadanie odpowiednich kompetencji w co najmniej jednej z tych dziedzin.

Laureaci powinni wykazać się wiedzą na temat polityki i priorytetów UE dotyczących badań jądrowych oraz ugruntowanym zaangażowaniem w którejkolwiek z dyscyplin technicznych istotnych dla nauk jądrowych i wymienionych powyżej dziedzin technologicznych. Przedmiotowe stanowisko wymaga dobrych umiejętności organizacyjnych i kierowniczych (w tym w zakresie komunikacji, rozwiązywania problemów i osądów) oraz dobrej wiedzy kierowniczej i umiejętności dotyczących upowszechniania. Doświadczenie w obszarze procedur administracyjnych i finansowych będzie atutem.

Oczekuje się, że laureaci będą posiadać odpowiednie doświadczenie zawodowe w określonych dziedzinach wymienionych poniżej.

Szczególne kompetencje w zakresie:

-
zastosowań nauk jądrowych,
-
materiałoznawstwa,
-
paliwa jądrowego i materiałów wykorzystywanych w reaktorach jądrowych,
-
fizyki promieniowania,
-
wiedzy fachowej dotyczącej likwidacji obiektów jądrowych, przy uwzględnieniu aspektów prawnych, operacyjnych i technicznych,
-
technologii remediacji środowiska,
-
inżynierii jądrowej,
-
zarządzania odpadami jądrowymi,
-
projektowania i rozwijania systemów informacyjnych,
-
radiochemii, chemii analitycznej i geochemii,
-
zarządzania projektami.

Koniec ZAŁĄCZNIKA I, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  II

KRYTERIA NABORU

Komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria naboru na podstawie kwalifikacji:

Wszystkie dziedziny:

1.
Odpowiadające wybranej dziedzinie akademickie lub zawodowe doświadczenie w zakresie badań naukowych zdobyte po dniu 1 stycznia 2017 r.
2.
Odpowiadające wybranej dziedzinie akademickie lub zawodowe doświadczenie w zakresie badań naukowych zdobyte przed dniem 1 stycznia 2017 r.
3.
Dyplom ukończenia studiów uniwersyteckich, oprócz dyplomu wymaganego do przystąpienia do konkursu, w co najmniej jednej z określonych dziedzin naukowych (zob. pkt 3 ogłoszenia o konkursie "Warunki szczegółowe - kwalifikacje i doświadczenie zawodowe").
4.
Publikacje w czasopismach recenzowanych i w specjalistycznych sprawozdaniach z badań opublikowanych po dniu 1 stycznia 2017 r.
5.
Publikacje w czasopismach recenzowanych i w specjalistycznych sprawozdaniach z badań opublikowanych przed dniem 1 stycznia 2017 r.
6.
Odpowiadające wybranej dziedzinie doświadczenie techniczne (profesjonalne korzystanie ze sprzętu laboratoryjnego, systemów operacyjnych, języków programowania, oprogramowania naukowego, inne).

Koniec ZAŁĄCZNIKA II, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  III

PRZEPISY OGÓLNE MAJĄCE ZASTOSOWANIE DO KONKURSÓW OTWARTYCH INFORMACJE OGÓLNE

Odniesienia w ramach procedur naboru organizowanych przez EPSO do osoby określonej płci uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby innej płci.

Wszyscy kandydaci, którzy na którymkolwiek etapie konkursu uplasowali się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem, zostaną dopuszczeni do następnego etapu. Wszyscy kandydaci ponownie dopuszczeni do udziału w konkursie po pozytywnie rozpatrzonym odwołaniu również zostaną zaproszeni do następnego etapu.

Wszyscy kandydaci, którzy uplasowali się na ostatnim miejscu listy rezerwowej z jednakowym wynikiem, zostaną wpisani na listę rezerwową. Wszyscy kandydaci ponownie dopuszczeni do udziału w konkursie po pozytywnie rozpatrzonym odwołaniu na tym etapie procedury również zostaną wpisani na listę rezerwową.

1.
KTO MOŻE SIĘ ZGŁOSIĆ DO KONKURSU?
1.1.
Warunki ogólne i szczegółowe

Warunki ogólne i szczegółowe (w tym znajomość języków) dla każdej dziedziny lub profilu są określone w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?".

Warunki szczegółowe dotyczące kwalifikacji, doświadczenia zawodowego i znajomości języków są różne w zależności od wymaganego profilu. W zgłoszeniu kandydat powinien podać jak najwięcej informacji dotyczących swoich kwalifikacji i doświadczenia zawodowego (jeśli jest ono wymagane), opisanych w sekcji "Czy spełniam warunki udziału w konkursie?" niniejszego ogłoszenia, związanych z charakterem przyszłych obowiązków.

a)
Dyplomy lub zaświadczenia: Dyplomy, wydane zarówno w krajach UE, jak i krajach nienależących do UE, muszą zostać uznane przez organ urzędowy w jednym z państw członkowskich UE, np. ministerstwo edukacji w państwie członkowskim UE. Komisja konkursowa uwzględni różnice między systemami kształcenia.

W odniesieniu do kształcenia pomaturalnego oraz szkoleń technicznych, zawodowych lub specjalistycznych należy określić przedmioty objęte programem nauczania lub szkolenia, czas trwania nauki oraz podać, czy kurs był prowadzony w formie stacjonarnej czy zaocznej lub czy był to kurs wieczorowy.

b)
Doświadczenie zawodowe (jeśli jest wymagane) będzie uwzględniane wyłącznie wówczas, gdy będzie związane z charakterem przyszłych obowiązków oraz jeśli wiązało się z:
-
rzeczywistą pracą,
-
wynagrodzeniem,
-
stosunkiem podporządkowania lub świadczeniem usługi, oraz
-
po spełnieniu następujących warunków:
-
praca w ramach wolontariatu: jeśli była wykonywana za wynagrodzeniem oraz obejmowała podobną liczbę godzin tygodniowo i była świadczona w podobnym wymiarze czasu jak w przypadku klasycznego zatrudnienia,
-
staże: jeśli były wykonywane za wynagrodzeniem,
-
obowiązkowa służba wojskowa: odbyta przed uzyskaniem dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie lub po jego uzyskaniu i nieprzekraczająca ustawowego czasu jej trwania w danym państwie członkowskim,
-
urlop macierzyński/ojcowski/adopcyjny: jeżeli był przewidziany w umowie o pracę,
-
doktorat: w okresie nie dłuższym niż trzy lata, pod warunkiem uzyskania stopnia doktora i niezależnie od tego, czy za pracę nad nim było wypłacane wynagrodzenie, oraz
-
praca w niepełnym wymiarze godzin: przeliczana proporcjonalnie, stosownie do faktycznie przepracowanego czasu, np. praca na pół etatu przez sześć miesięcy zostanie zaliczona jako trzy miesiące.
1.2.
Dokumenty potwierdzające

Na różnych etapach procedury naboru kandydat musi przedstawić dokument urzędowy poświadczający jego obywatelstwo (np. paszport lub dokument tożsamości) ważny w dniu, w którym upływa termin zatwierdzenia zgłoszenia (termin zatwierdzenia pierwszej części zgłoszenia w przypadku dwuczęściowej procedury zgłoszeniowej).

Wszystkie okresy działalności zawodowej należy udokumentować następującymi dokumentami lub ich poświadczonymi kopiami:

-
dokumenty od byłego i obecnego pracodawcy (pracodawców) ze wskazaniem charakteru i zakresu pełnionych obowiązków oraz daty ich rozpoczęcia i zakończenia, opatrzone odpowiednim nagłówkiem i pieczęcią firmową oraz imieniem, nazwiskiem i podpisem osoby odpowiedzialnej, lub
-
umowa (umowy) o pracę wraz z pierwszym i ostatnim odcinkiem wypłaty oraz ze szczegółowym opisem pełnionych obowiązków,
-
(w przypadku działalności zawodowej bez stałego wynagrodzenia, tj. osób pracujących na własny rachunek, wykonujących wolne zawody itp.) faktury lub zamówienia z wyszczególnieniem wykonanych zadań lub wszelkie inne stosowne potwierdzające dokumenty urzędowe,
-
(w przypadku konkursów dla tłumaczy konferencyjnych, w których wymagane jest doświadczenie zawodowe) dokumenty poświadczające liczbę dni przepracowanych jako tłumacz konferencyjny oraz języki, z których i na które kandydat tłumaczył jako tłumacz konferencyjny.

Zasadniczo nie wymaga się przedstawiania żadnych dokumentów poświadczających znajomość języków, z wyjątkiem niektórych profili lingwistów i profili specjalistycznych.

Na każdym etapie procedury kandydat może zostać poproszony o przedstawienie dodatkowych informacji lub dokumentów. EPSO poinformuje kandydata, jakie dokumenty potwierdzające należy przedłożyć i kiedy.

1.3.
Równe szanse i dostosowania dla kandydatów o szczególnych potrzebach

Osoby, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszone są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym oraz poinformowanie, jakich specjalnych dostosowań potrzebują. Jeżeli niepełnosprawność lub choroba wystąpią u kandydata po zatwierdzeniu przez niego formularza zgłoszeniowego, kandydat powinien jak najszybciej powiadomić o tym EPSO, korzystając z danych kontaktowych podanych poniżej.

Należy zauważyć, że aby wniosek kandydata został rozpatrzony, będzie musiał on przesłać EPSO zaświadczenie wystawione przez organ krajowy lub orzeczenie lekarskie. Dostarczone dokumenty zostaną przeanalizowane i w uzasadnionych przypadkach wprowadzone zostaną niezbędne udogodnienia.

Pomoc w tym zakresie oraz więcej informacji można uzyskać od zespołu "EPSO-accessibility team", kontaktując się z nim:

-
pocztą elektroniczną (EPSO-accessibility@ec.europa.eu),
-
faksem (+ 32 22998081), lub
-
pocztą na adres:

European Personnel Selection Office (EPSO)

EPSO accessibility

Avenue de Cortenbergh/Kortenberglaan 25

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

2.
KTO OCENIA KANDYDATÓW?

Porównaniem i wyborem najlepszych kandydatów na podstawie ich kompetencji, umiejętności i kwalifikacji w świetle wymogów określonych w niniejszym ogłoszeniu o konkursie zajmuje się powołana w tym celu komisja konkursowa. Jej członkowie określają również poziom trudności testów stosowanych w konkursie i zatwierdzają ich treść na podstawie propozycji EPSO.

Aby zagwarantować niezależność komisji konkursowej, kandydatom oraz wszystkim osobom spoza komisji surowo zabrania się wszelkich prób nawiązania kontaktu z członkami komisji, chyba że dotyczy to testów wymagających bezpośredniego kontaktu między kandydatami i komisją.

Kandydaci pragnący przedstawić swój punkt widzenia lub dochodzić swoich praw muszą zrobić to na piśmie, przesyłając korespondencję skierowaną do komisji konkursowej do EPSO, które przekaże ją komisji. Wszelkie bezpośrednie lub pośrednie interwencje podjęte przez kandydatów, wykraczające poza te procedury, są zabronione i mogą skutkować dyskwalifikacją z konkursu.

W szczególności powiązanie rodzinne lub hierarchiczne między kandydatem i członkiem komisji konkursowej powoduje konflikt interesów. Komisje konkursowe proszone są o zgłaszanie EPSO takich przypadków bezzwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia takiego konfliktu. EPSO oceni każdy przypadek indywidualnie i podejmie odpowiednie kroki. Nieprzestrzeganie powyższych zasad może spowodować wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec członków komisji konkursowej i dyskwalifikację kandydata z konkursu (zob. sekcja 4.4).

Imiona i nazwiska członków komisji konkursowej publikowane są na stronie internetowej EPSO (www.eu-careers.eu) przed rozpoczęciem testów oceny zintegrowanej/etapu oceny zintegrowanej.

3.
KOMUNIKACJA
3.1.
Komunikacja z EPSO

Kandydat powinien sprawdzać swoje konto EPSO co najmniej dwa razy w tygodniu, by śledzić swoje postępy w konkursie. Jeżeli kandydat nie jest w stanie sprawdzić swojego konta z powodu problemów technicznych leżących po stronie EPSO, jest on zobowiązany bezzwłocznie zgłosić ten fakt EPSO, wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/help_pl).

EPSO zastrzega sobie prawo do odmowy dostarczenia informacji, które zostały już jasno określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie, załącznikach do niego lub na stronie internetowej EPSO, w tym w dziale "Najczęściej zadawane pytania".

We wszelkiej korespondencji dotyczącej zgłoszenia kandydat powinien podawać swoje imię i nazwisko (identyczne z podanym na koncie EPSO), numer zgłoszenia oraz numer referencyjny procedury naboru.

EPSO stosuje zasady kodeksu dobrego postępowania administracyjnego https://ec.europa.eu/info/about-european-union/ principles-and-values/ethics-and-integrity/code-conduct-eu-staff_pl (w brzmieniu opublikowanym w Dzienniku Urzędowym). Na tej podstawie EPSO zastrzega sobie prawo do zaprzestania wszelkiej niewłaściwej korespondencji (powtarzalnej, obraźliwej lub bezprzedmiotowej).

3.2.
Dostęp do informacji

Kandydatom przysługują szczególne prawa dostępu do pewnych dotyczących ich informacji, wynikające z obowiązku uzasadnienia decyzji i mające na celu umożliwienie kandydatom złożenia odwołania od decyzji odmownych.

Należy zachować równowagę między obowiązkiem uzasadnienia decyzji i poufnym charakterem prac komisji konkursowej, który gwarantuje niezależność komisji i obiektywizm procedury naboru. Z uwagi na poufność nie można zatem ujawniać opinii członków komisji konkursowej dotyczących konkretnego kandydata ani informacji dotyczących ocen porównawczych kandydatów.

Prawo dostępu do informacji jest szczególnym uprawnieniem przysługującym kandydatom biorącym udział w konkursie otwartym; z przepisów dotyczących publicznego dostępu do dokumentów nie mogą oni wywodzić praw innych niż określone w niniejszej sekcji.

3.2.1.
Automatyczne ujawnianie informacji

Po zakończeniu każdego etapu procedury naboru przeprowadzanego w ramach danego konkursu kandydaci będą automatycznie otrzymywać następujące informacje za pośrednictwem konta EPSO:

-
testy wielokrotnego wyboru: wyniki kandydata oraz siatka odpowiedzi kandydata i prawidłowych odpowiedzi w podziale na numer referencyjny/literę. Jednoznacznie wyklucza się dostęp do treści pytań i odpowiedzi,
-
spełnianie warunków udziału: czy kandydat został dopuszczony do udziału; w przypadku niedopuszczenia - warunki udziału, które nie zostały spełnione,
-
Talent Screener: wyniki kandydata oraz siatka ze współczynnikami ważności pytań, punktami przyznawanymi za odpowiedzi kandydata i jego całkowitą liczbą punktów,
-
testy wstępne: wyniki kandydata,
-
testy pośrednie: wyniki kandydata, jeśli nie został on zakwalifikowany do następnego etapu,
-
ocena zintegrowana/etap oceny zintegrowanej (Assessment Centre): jeśli kandydat nie został zdyskwalifikowany - paszport kompetencji kandydata zawierający całkowitą liczbę punktów zdobytych za każdą kompetencję oraz komentarze komisji konkursowej zawierające informację zwrotną (opis i punktację) na temat wyników uzyskanych przez kandydata w trakcie oceny zintegrowanej/etapu oceny zintegrowanej.

Zasadniczo EPSO nie przekazuje kandydatom żadnych tekstów źródłowych ani zadań, ponieważ są one przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach. W przypadku niektórych rodzajów testów EPSO może jednak wyjątkowo opublikować na swojej stronie internetowej teksty źródłowe lub zadania, jeżeli:

-
testy zostały zakończone,
-
ich wyniki zostały ustalone i przekazane kandydatom, oraz
-
teksty źródłowe/zadania nie są przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach.
3.2.2.
Udzielanie informacji na wniosek

Kandydat może poprosić o niepoprawioną kopię swoich odpowiedzi w przypadku tych egzaminów pisemnych, które nie są przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach. Jednoznacznie wyklucza się udostępnienie odpowiedzi dotyczących symulacji typu e-tray i studium przypadku.

Poprawione arkusze odpowiedzi kandydata oraz szczegółowe informacje na temat oceny podlegają zasadzie poufności prac komisji konkursowej i nie będą ujawniane.

EPSO stara się udostępniać kandydatom jak najwięcej informacji, przestrzegając obowiązku uzasadnienia decyzji, zasady poufnego charakteru prac komisji konkursowej i przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Wszystkie wnioski o udzielenie informacji będą oceniane w świetle tych wymogów.

Wszelkie wnioski o udzielenie informacji należy składać za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa. eu/help_pl) w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia, w którym wyniki kandydata zostały opublikowane na jego koncie EPSO.

4.
SKARGI I PROBLEMY
4.1.
Kwestie techniczne i organizacyjne

Jeśli na jakimkolwiek etapie procedury naboru kandydat napotka poważne problemy techniczne lub organizacyjne, powinien on poinformować o tym EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa. eu/help_pl), abyśmy mogli zbadać problem i podjąć środki naprawcze.

We wszelkiej korespondencji kandydat powinien podawać swoje imię i nazwisko (identyczne z podanym na koncie EPSO), numer zgłoszenia oraz numer referencyjny procedury naboru.

W przypadku wystąpienia problemu w ośrodku egzaminacyjnym kandydat proszony jest o:

-
zgłoszenie go bezzwłocznie osobom nadzorującym, aby problem można było zbadać na miejscu (kandydat powinien również zawsze prosić osoby nadzorujące o odnotowanie jego skargi na piśmie), oraz
-
skontaktowanie się z EPSO, nie później niż w ciągu trzech dni kalendarzowych od dnia zdawania testu, za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/help_pl) i dołączenie krótkiego opisu problemu.

W przypadku problemów, które wystąpiły poza ośrodkami egzaminacyjnymi (dotyczących głównie rezerwacji terminów testów), należy postępować zgodnie z instrukcjami otrzymanymi za pośrednictwem konta EPSO i na stronie internetowej EPSO, lub skontaktować się bezzwłocznie z EPSO za pośrednictwem strony EPSO (https://epso.europa.eu/ help_pl).

W przypadku problemów ze zgłoszeniem elektronicznym należy skontaktować się z EPSO bezzwłocznie, a w każdym razie przed upływem terminu składania zgłoszeń, za pośrednictwem strony EPSO (https://epso.europa.eu/help_pl). Zapytania nadesłane później niż pięć dni roboczych przed upływem terminu składania zgłoszeń mogą nie zostać rozpatrzone.

4.2.
Wewnętrzne procedury weryfikacyjne
4.2.1.
Błąd w komputerowych testach wielokrotnego wyboru

Baza testów wielokrotnego wyboru podlega stałej wnikliwej kontroli jakości przeprowadzanej przez EPSO i komisje konkursowe.

Jeśli kandydat uważa, że błąd w co najmniej jednym z pytań w testach wielokrotnego wyboru wpłynął na jego zdolność do udzielenia prawidłowej odpowiedzi, ma on prawo zwrócić się do komisji konkursowej o weryfikację tego pytania lub pytań (w ramach procedury "neutralizacji").

W ramach tej procedury komisja konkursowa może podjąć decyzję o anulowaniu pytania zawierającego błąd oraz o rozdzieleniu punktów między pozostałe pytania w przeprowadzonym teście. Ponowne przeliczenie punktów będzie dotyczyło tylko tych kandydatów, którzy w swoim zestawie mieli przedmiotowe pytanie. Punktacja za testy określona w odpowiednich sekcjach niniejszego ogłoszenia o konkursie pozostaje niezmieniona.

Składanie skarg dotyczących testów wielokrotnego wyboru:

-
procedura: proszę kontaktować się z EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso. europa.eu/help_pl),
-
język: w języku wybranym przez kandydata w przedmiotowym konkursie jako język 2,
-
termin: w ciągu 3 dni kalendarzowych od dnia, w którym kandydat przystąpił do testów komputerowych,
-
informacje dodatkowe: aby umożliwić identyfikację pytania, należy opisać, czego ono dotyczyło (treść), i jak najprecyzyjniej wyjaśnić, na czym polegał zarzucany błąd.

Nie będą brane pod uwagę skargi złożone po terminie ani skargi, w których nie opisano precyzyjnie zakwestionowanych pytań lub zarzucanych błędów.

Nie będą brane pod uwagę w szczególności skargi dotyczące wyłącznie rzekomych problemów tłumaczeniowych i nieokreślające jasno problemu.

Taka sama procedura weryfikacyjna ma zastosowanie w przypadku błędów w symulacji typu e-tray.

4.2.2.
Wnioski o weryfikację

Kandydat może złożyć wniosek o weryfikację każdej decyzji komisji konkursowej lub EPSO ustalającej jego wynik lub stwierdzającej, czy kandydat jest dopuszczony do następnego etapu konkursu.

Wniosek o weryfikację można złożyć w przypadku:

-
istotnej nieprawidłowości w procedurze konkursowej, lub
-
nieprzestrzegania przez komisję konkursową lub EPSO regulaminu pracowniczego, ogłoszenia o konkursie, załączników do niego lub orzecznictwa.

Należy zauważyć, że kandydat nie ma prawa kwestionować ważności oceny komisji konkursowej dotyczącej wyników uzyskanych przez kandydata w testach oraz przydatności jego kwalifikacji i doświadczenia zawodowego. Jest to ocena wartościująca dokonana przez komisję konkursową, a sprzeciw kandydata wobec stanowiska komisji względem jego testów, doświadczenia lub kwalifikacji nie dowodzi, że popełniła ona błąd. Wnioski o weryfikację złożone na tej podstawie nie zostaną pozytywnie rozpatrzone.

Składanie wniosków o weryfikację:

-
procedura: proszę kontaktować się z EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso. europa.eu/help_pl),
-
język: w języku wybranym przez kandydata w przedmiotowym konkursie jako język 2,
-
termin: w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia opublikowania kwestionowanej decyzji na koncie EPSO kandydata,
-
informacje dodatkowe: należy wyraźnie wskazać kwestionowaną decyzję oraz uzasadnić swój wniosek.

Skargi złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.

W terminie 15 dni roboczych kandydat otrzyma potwierdzenie odbioru. Organ, który podjął kwestionowaną decyzję (komisja konkursowa lub EPSO), przeanalizuje wniosek kandydata, wyda decyzję i wyśle mu uzasadnioną odpowiedź tak szybko, jak to możliwe.

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku kandydata zostanie on ponownie włączony do procedury naboru na etapie, na którym został z niej wykluczony, bez względu na to, na jakim etapie będzie wówczas konkurs.

4.3.
Inne formy zgłaszania zastrzeżeń
4.3.1.
Skargi administracyjne

Kandydat biorący udział w konkursie otwartym może złożyć skargę administracyjną do dyrektora EPSO działającego jako organ powołujący.

Kandydat może złożyć skargę na decyzję - lub jej brak - mającą bezpośredni i natychmiastowy wpływ na jego status prawny jako kandydata jedynie w przypadku oczywistego naruszenia zasad dotyczących procedury naboru. Dyrektor EPSO nie może unieważnić oceny wartościującej dokonanej przez komisję konkursową (zob. sekcja 4.2.2).

Składanie skarg administracyjnych:

-
procedura: proszę kontaktować się z EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso. europa.eu/help_pl),
-
język: w języku wybranym przez kandydata w przedmiotowym konkursie jako język 2,
-
termin: w ciągu trzech miesięcy od dnia powiadomienia o kwestionowanej decyzji lub od dnia, w którym decyzja powinna była zostać wydana,
-
informacje dodatkowe: należy wyraźnie wskazać kwestionowaną decyzję oraz uzasadnić swój wniosek. Skargi złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.
4.3.2.
Odwołania sądowe

Kandydat biorący udział w konkursie otwartym ma prawo wnieść odwołanie do Sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego.

Złożenie odwołania przed Sądem od decyzji podjętej przez EPSO (nie dotyczy to odwołania od decyzji podjętej przez komisję konkursową) jest dopuszczalne tylko pod warunkiem że kandydat złożył wcześniej skargę administracyjną zgodnie z art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego (zob. sekcja 4.3.1). W szczególności dotyczy to decyzji w sprawie ogólnych kryteriów spełniania warunków udziału w konkursie, które podejmuje EPSO, a nie komisja konkursowa.

Wnoszenie odwołań:

-
procedura: stosowne informacje znajdują się na stronie internetowej Sądu (http://curia.europa.eu/jcms/).
4.3.3.
Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich

Wszyscy obywatele i mieszkańcy UE mogą złożyć skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich.

Przed złożeniem skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich kandydat musi podjąć odpowiednie działania administracyjne względem właściwych instytucji i organów (zob. sekcje 4.1-4.3).

Złożenie skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie skutkuje zawieszeniem biegu terminów wnoszenia skarg administracyjnych lub odwołań.

Składanie skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich:

-
procedura: stosowne informacje znajdują się na stronie internetowej Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich (http://www.ombudsman.europa.eu/).
4.4.
Dyskwalifikacja z procedury naboru

Kandydat może zostać zdyskwalifikowany na dowolnym etapie procedury naboru, jeśli EPSO stwierdzi, że kandydat:

-
utworzył więcej niż jedno konto EPSO,
-
zgłosił się do wzajemnie wykluczających się dziedzin lub profili,
-
nie spełnia wszystkich warunków udziału w konkursie,
-
złożył oświadczenie niezgodne z prawdą lub niepoparte odpowiednimi dokumentami,
-
nie zarezerwował terminu lub nie wziął udziału w teście lub testach,
-
oszukiwał podczas testów,
-
nie zadeklarował w formularzu zgłoszeniowym języków wymaganych w niniejszym ogłoszeniu o konkursie lub nie zadeklarował minimalnego wymaganego poziomu znajomości tych języków,
-
próbował w niedopuszczalny sposób nawiązać kontakt z członkiem komisji konkursowej,
-
nie poinformował EPSO o potencjalnym konflikcie interesów między nim a członkiem komisji konkursowej,
-
przedłożył zgłoszenie w języku innym niż określono w ogłoszeniu o konkursie (dopuszczalne może być zastosowanie innego języka w odniesieniu do nazw własnych, tytułów naukowych i oficjalnych i nazw stanowisk, określonych w dokumentach potwierdzających, lub do nazw dyplomów), lub
-
podpisał lub opatrzył odróżniającym znakiem anonimowe testy pisemne lub praktyczne.

Kandydat biorący udział w rekrutacji organizowanej przez instytucje UE musi wykazywać się najwyższym możliwym stopniem uczciwości. Oszustwo lub próba oszustwa mogą podlegać sankcjom i mieć wpływ na udział kandydata w przyszłych konkursach.

Koniec ZAŁĄCZNIKA III, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  IV

PRZYKŁADOWE MINIMALNE KWALIFIKACJE W PODZIALE NA PAŃSTWA I GRUPY ZASZEREGOWANIA ZASADNICZO ODPOWIADAJĄCE WYMOGOM OGŁOSZEŃ O KONKURSACH

Wersję przykładów w przystępnym do czytania formacie zamieszczono tutaj.
PAŃSTWOAST-SC 1 do AST-SC 6 AST 1 do AST 7AST 3 do AST 11AD 5 do AD 16
Wykształcenie średnie (dające dostęp do kształcenia pomaturalnego)Wykształcenie pomaturalne (szkoła pomaturalna lub krótki cykl studiów uniwersyteckich trwających co najmniej dwa lata)Wykształcenie na poziomie studiów uniwersyteckich (trwających co najmniej trzy lata)Wykształcenie na poziomie studiów uniwersyteckich (trwających co najmniej cztery lata)
Belgique - Belgie - BelgienCertificat de l'enseignement secondaire supérieur (CESS)/Diploma secundair onderwijs

Diplôme d'aptitude à accéder à l'enseignement supérieur (DAES)/Ge-tuigschrift van hoger secundair onderwijs

Diplôme d'enseignement profession-

neî/Getuigschrift van het beroeps-secundair onderwijs

Candidature/Kandidaat

Graduat/Gegradueerde

Bachelor/Professioneel gerichte Bachelor

Bachelor académique (180 crédits)

Academisch gerichte Bachelor (180ECTS)

Licence/Licentiaat

Master

Diplome d'études approfondies (DEA)

Diplôme d'études spécialisées (DES)

Diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS)

Gediplomeerde in de Voortgezette Studies (GVS)

Gediplomeerde in de Gespecialiseerde Studies (GGS)

Gediplomeerde in de Aanvullende Studies (GAS)

Agrégation/Aggregaat

Ingénieur industriel/Industrieel ingénieur

Doctorat/Doctoraal diploma

БългарияДиплома за завършено средно образованиеСпециалист по ...Диплома за висше образование

Бакалавър

Магистър

Česká republikaVysvědčení o maturitní zkoušceVysvědčení o absolutoriu (Absolutorium) + diplomovaný specialista (DiS.)Diplom o ukončení bakalářského studia (Bakalář)Diplom o ukončení vysokoškolského studia

Magistr

Doktor

DanmarkBevis for:

Studentereksamen

H0Jere Forberedelseseksamen (HF)

H0Jere Handelseksamen (HHX)

H0Jere Afgangseksamen (HA)

Bac pro: Bevis for H0Jere Teknisk Eksamen (HTX)

Videregáende uddannelser = Bevis for = Eksamensbevis som (erhvervs-akademiuddannelse AK)Bachelorgrad (BA or BS) Professionsbachelorgrad Diplomingeni0rKandidatgrad/Candidatus Master/Magistergrad (mag.art) Licenciatgrad ph.d.-grad
DeutschlandAbitur/Zeugnis der allgemeinen Hochschulreife

Fachabitur/Zeugnis der Fachhochschulreife

Fachhochschulabschluss BachelorHochschulabschluss/Fachhochschul-abschluss/Master

Magister Artium/Magistra Artium

Staatsexamen/Diplom

Erstes Juristisches Staatsexamen

Doktorgrad

EestiGümnaasiumi löputunnistus + riigi-

eksamitunnistus

Löputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta

Tunnistus keskhariduse baasil kutsekeskhariduse omandamise kohtaBakalaureusekraad (min 120 ainepunkti)

Bakalaureusekraad (< 160 ainepunkti)

Rakenduskörghariduse diplom

Bakalaureusekraad (160 ainepunkti)

Magistrikraad

Arstikraad

Hambaarstikraad

Loomaarstikraad

Filosoofiadoktor

Doktorikraad (120-160 ainepunkti)

Éire/IrelandArdteistiméireacht, Grád D3, I 5 áb-har/Leaving Certificate Grade D3 in 5 subjects

Gairmchlár na hArdteistiméireachta (GCAT)/Leaving Certificate Voca-

tional Programme (LCVP)

Teastas Náisiúnta/National Certificate

Gnáthchéim bhaitsiléara/Ordinary bachelor degree

Dioplóma náisiúnta (ND, Dip.)/National diploma (ND, Dip.)

Ardteastas (120 ECTS)/Higher Certificate (120 ECTS)

Céim onóracha bhaitsiléara (3 bli-ana/180 ECTS) (BA, B.Sc, B.Eng)/ Honours bachelor degree (3 years/ 180 ECTS) (BA, B.Sc, B.Eng)Céim onóracha bhaitsiléara (4 bliana/ 240 ECTS)/Honours bachelor degree (4 years/240 ECTS)

Céim ollscoile/University degree

Céim mháistir (60-120 ECTS)/Mas-

ter's degree (60-120 ECTS)

Dochtuireacht/Doctorate

ΕλλάδαΑπολυτήριο Εενικού Λυκείου Απολυτήριο Κλασικού Λυκείου

Απολυτήριο Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου

Απολυτήριο Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου

Απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου

Απολυτήριο Τεχνολογικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου

Δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης (IEK)Πτυχίο ΑΕΙ (πανεπιστημίου, πολυτεχνείου, ΤΕΙ)

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (2ος κύκλος)

Διδακτορικό Δίπλωμα (3ος κύκλος)

EspanaBachillerato + Curso de Orientación Universitaria (COU)

Bachillerato

BUP

Diploma de Técnico especialista

FP grado superior (Técnico superior)Diplomado/Ingeniero técnicoLicenciatura Master Ingéniera Título de Doctor
FranceBaccalauréat

Diplôme d'accès aux études universitaires (DAEU)

Brevet de technicien

Diplome d'études universitaires générales (DEUG)

Brevet de technicien supérieur (BTS)

Diplôme universitaire de technologie (DUT)

Diplôme d'études universitaires scientifiques et techniques (DEUST)

LicenceMaîtrise

Maîtrise des sciences et techniques (MST), maîtrise des sciences de gestion (MSG), diplôme d'études supérieures techniques (DEST), diplôme de recherche technologique (DRT), diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS), diplôme d'études approfondies (DEA), master I, master 2 professionnel, master 2 recherche

Diplôme des grandes écoles

Diplôme d'ingénieur

Doctorat

HrvatskaSvjedodžba o državnoj maturi Svjedodžba o završnom ispituStručni pristupnik/pristupnicaBaccalaureus/Baccalaurea (sveučilišni prvostupnik/prvostupnica)Baccalaureus/Baccalaurea (sveučilišni prvostupnik/prvostupnica)

Stručni specijalist

Magistar struke

Magistar inženjer/magistrica inženjer-ka (mag. ing)

Doktor struke

Doktor umjetnosti

ItaliaDiploma di maturita (vecchio ordi-

namento)

Perito ragioniere

Diploma di superamento dell'esame di Stato conclusivo dei corsi di studio di istruzione secondaria superiore

Diploma universitario (DU)

Certificato di specializzazione tecnica superiore

Attestato di competenza (4 semestri)

Diploma di laurea - L (brève)Diploma di laurea (DL) Laurea specialistica (LS) Master di I livello Dottorato di ricerca (DR)
ΚύπροςΑπολυτήριοΔίπλωμα = Programmes offered by Public/Private Schools of Higher Education (for the latter accréditation is compulsory)

Higher Diploma

Πανεπιστημιακό Πτυχίο/Bachelor

Master

Doctorat

LatvijaAtestäts par vispârëjo vidëjo izglîtîbu

Diploms par profesionälo vidëjo izglîtîbu

Diploms par pirmä lîmena profesionälo augstäko izglîtîbuBakalaura diploms (min. 120 kredîtpunktu)Bakalaura diploms (160 kredîtpunktu)

Profesionála bakalaura diploms

Magistra diploms

Profesionála magistra diploms

Doktora gräds

LietuvaBrandos atestatasAukštojo mokslo diplomas Aukštesniojo mokslo diplomasProfesinio bakalauro diplomas Aukštojo mokslo diplomasAukštojo mokslo diplomas Bakalauro diplomas Magistro diplomas Daktaro diplomas Meno licenciato diplomas
LuxembourgDiplôme de fin d'études secondaires et techniquesBTS

Brevet de maîtrise

Brevet de technicien supérieur

Diplôme de premier cycle universitaire (DPCU)

Diplôme universitaire de technologie (DUT)

Bachelor

Diplôme d'ingénieur technicien

Master

Diplôme d'ingénieur industriel

DESS en droit européen

Magyare» rszágGimnáziumi érettségi bizonyítvány

Szakkozépiskolai érettségi-képesitô bizonyítvány

Felsôfoku szakképesítést igazoló bizonyítvány (Higher

Vocational Programme)

Fôiskolai oklevél

Alapfokozat (Bachelor degree 180 crédits)

Egyetemi oklevél

Alapfokozat (Bachelor degree 240 crédits)

Mesterfokozat (Master degree) (Osztatlan mesterképzés)

Doktoři fokozat

MaltaAdvanced Matriculation or GCE Advanced level in 3 subjects (2 of them grade С or higher)

Matriculation certificate (2 subjects at Advanced level and 4 at Inter-mediate level including Systems of Knowledge with overall grade A-C) + Passes in the Secondary Education Certificate examination at Grade 5

2 A Levels (passes A-C) + a number of subjects at Ordinary level, or équivalent

MCAST diplomas/certificates Higher National DiplomaBachelor's degreeBachelor's degree Master of Arts Doctorate
NederlandDiploma VWO

Diploma Staatsexamen (2 diploma's)

Diploma Staatsexamen voorberei-

dend wetenschappelijk onderwijs (Diploma Staatsexamen VWO)

Diploma Staatsexamen hoger algemeen voortgezet onderwijs (Diploma Staatsexamen HAVO)

Kandidaatsexamen Associate degree (AD)Bachelor (WO) HBO bachelor degree Baccalaureus of 'Ingenieur'HB O/WO Master's degree Doctoraal examen/Doctoraat
ÖsterreichMatura/Reifeprüfung Reife- und Diplomprüfung BerufsreifeprüfungKollegdiplom/ AkademiediplomFachhochschuldiplom/Bakkalaureus/ BakkalaureaUniversitätsdiplom

Fachhochschuldiplom

Magister/Magistra

Master

Diplomprüfung, Diplom-Ingenieur

Magisterprüfungszeugnis Rigorosen-

zeugnis

Doktortitel

PolskaŚwiadectwo dojrzałości

Świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego

Dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego

Świadectwo ukończenia szkoły policealnej

Licencjat/InżynierMagister/Magister inżynier Dyplom doktora
PortugalDiploma de Ensino Secundário

Certificado de Habilitaçôes do Ensino Secundário

Bacharel LicenciadoLicenciado

Mestre

Doutorado

RomaniaDiplomä de bacalaureatDiplomä de absolvire (colegiu universitär)

Invätämant preuniversitar

Diplomä de licentäDiplomä de licentä

Diplomä de inginer

Diplomä de urbanist

Diplomä de master

Certificat de atestare (studii academice postuniversitare)

Diplomä de doctor

SlovenijaMaturitetno spričevalo (spričevalo o poklicni maturi) (spričevalo o za-

ključnem izpitu)

Diplomä višje strokovne soleDiplomä о pridobljeni visoki strokovni izobrazbiUniverzitetna diplomä Magisterij Specializacija Doktorat
SlovenskoVysvědčeme o maturitnej skúškeAbsolventský diplomDiplom o ukončení bakalářského studia (Bakalář)Diplom o ukončení vysokoškolského studia

Bakalář (Bc.)

Magister

Magister/Inžinier

ArtD.

Suomi/FinlandYlioppilastutkinto tai peraskoulu + kolmen vuoden ammatillinen koulu-

tus - Studentexamen eller grands-kola + treárig yrkesinriktad utbildning

Todistus yhdistelmäopinnoista (Be-tyg över kombinationsstudier)

Ammatillinen opistoasteen tutkinto - Yrkesexamen pá institutniváKandidaatin tutkinto - Kandida-

texamen/Ammattikorkeakoulutut-kinto - Yrkeshögskoleexamen (min. 120 opintoviikkoa - studieveckor)

Maisterin tutkinto - Magisterexa-

men/Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleexamen (min. 160 opintoviikkoa - studieveckor)

Tohtorin tutkinto (Doktorsexamen) joko 4 vuotta tai 2 vuotta lisensiaatin tutkinnon jälkeen - antingen 4 ár eller 2 ár efter licentiatexamen

Lisensiaatti/Licentiat

SverigeSlutbetyg frán gymnasieskolan (3-árig gymnasial utbildning)Högskoleexamen (80 poäng)

Högskoleexamen, 2 ár, 120 högsko-

lepoäng

Yrkeshögskoleexamen/Kvalificerad yrkeshögskoleexamen, 1-3 ár

Kandidatexamen (akademisk examen omfattande minst 120 poäng, varav 60 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 10 poäng)

Mériter pá grundnivá: Kandidatexamen, 3 ár, 180 högskolepoäng (Bachelor)

Magisterexamen (akademisk examen omfattande minst 160 poäng, varav 80 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 20 poäng eller tvá uppsatser motsvarande 10 poäng vardera)

- Licentiatexamen

- Doktorsexamen Mériter pá avancerad niva:

- Magisterexamen, 1 ár, 60 högskolepoäng

- Masterexamen, 2 ár, 120 högskolepoäng

Mériter pá forskarnivá:

- Licentiatexamen, 2 ár, 120 högskolepoäng

- Doktorsexamen, 4 ár, 240 högskolepoäng

United KingdomGeneral Certificate of Education Advanced level - 2 passes or équivalent (grades A to E)

BTEC National Diploma

General National Vocational Qualification (GNVQ), advanced level

Advanced Vocational Certificate of Education, A level (VCE A level)

Higher National Diploma/Certificate (BTEQ/SCOTVEC

Diploma of Higher Education (DipHE)

National Vocational Qualifications (NVQ)

Scottish Vocational Qualifications (SVQ) level 4

(Honours) Bachelor degree NB: Master's degree in ScotlandHonours Bachelor degree

Master's degree (MA, MB, MEng, MPhil, MSc)

Doctorate

Koniec ZAŁĄCZNIKA IV, kliknij tutaj aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.