Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/294/14 - Administratorzy (AD 6) w dziedzinie ochrony danych.
Dz.U.UE.C.2014.391A.1
Akt nieocenianyOGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM
EPSO/AD/294/14
Administratorzy (AD 6) w dziedzinie ochrony danych
(Dz.U.UE C z dnia 6 listopada 2014 r.)
Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty, obejmujący ocenę kwalifikacji i testy, w celu stworzenia listy rezerwowej, z której rekrutowani będą urzędnicy na wolne stanowiska administratorów * w biurze Europejskiego Inspektora Ochrony Danych.
Przed zgłoszeniem kandydatury należy dokładnie zapoznać się z ogólnymi zasadami mającymi zastosowanie do konkursów otwartych opublikowanymi w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 60 A z dnia 1 marca 2014 r., a także na stronie internetowej EPSO. Zasady te, stanowiące integralną część ogłoszenia o konkursie, pomogą kandydatom zrozumieć zasady dotyczące procedury konkursowej i dokonywania zgłoszeń. |
SPIS TREŚCI
I. INFORMACJE OGÓLNE
II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW
III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE
IV. TESTY WSTĘPNE
V. DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI
VI. V. OCENA ZINTEGROWANA
VII. WERYFIKACJA DANYCH DOSTARCZONYCH PRZEZ KANDYDATÓW
VIII. LISTA REZERWOWA
I.
INFORMACJE OGÓLNE
INFORMACJE OGÓLNE
1. Liczba laureatów | 20 |
2. Jak zgłosić się do konkursu? | Należy zgłosić się drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO, a zwłaszcza w rozdziale "Jak się zapisać" (ang. How to apply, fr. Mode d'emploi de l'inscription, niem. Wie kann ich mich bewerben?). Termin zgłaszania kandydatur (z zatwierdzeniem włącznie): 9 grudnia 2014 r., godzina 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli. |
II.
ZAKRES OBOWIĄZKÓW
ZAKRES OBOWIĄZKÓW
Działając z upoważnienia Europejskiego Inspektora, zastępcy inspektora i dyrektora, urzędnik będzie brał udział w wykonywaniu pewnych określonych zadań zgodnie z instrukcjami kierownika działu.
Główne zadania zwykle obejmują:
sporządzanie sprawozdań, opinii i decyzji, które mają na celu zapewnienie stosowania rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 1 oraz innych odpowiednich aktów unijnych, a także pozwalają monitorować zmiany w polityce i prawodawstwie, które mogłyby mieć wpływ na ochronę danych osobowych.
Jeśli chodzi o obowiązki związane ze stosowaniem rozporządzenia (WE) nr 45/2001, będą one obejmowały następujące zadania:
Jeśli chodzi o obowiązki związane z monitorowaniem zmian w polityce i prawodawstwie, będą one obejmowały jedno lub kilka z następujących zadań:
Obowiązki te mogą wiązać się z wyjazdami poza główną siedzibę.
III.
WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE
WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE
1. Warunki ogólne | ||
a) posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej; | ||
b) korzystanie z pełni praw obywatelskich; | ||
c) uregulowany stosunek do służby wojskowej; | ||
d) posiadanie odpowiednich cech charakteru niezbędnych do wykonywania przyszłych obowiązków. | ||
2. Warunki szczegółowe | ||
2.1. | Kwalifikacje i dyplomy poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym prawniczym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej trzy lata w innej dziedzinie, koniecznie uzupełniony poświadczonym certyfikatem szkoleniem w zakresie ochrony danych (IAPP, EIPA, GDD lub ekwiwalentnym szkoleniem zakończonym egzaminem). | |
2.2. | Doświadczenie zawodowe Przynajmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe na poziomie uniwersyteckim w zakresie prawa, z czego przynajmniej połowa poświęcona głównie ochronie danych w administracji publicznej (szczególnie na stanowisku inspektora ds. ochrony danych lub w niezależnym organie nadzoru zajmującym się ochroną danych). Doświadczenie to musi być należycie potwierdzone odpowiednimi dokumentami. Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie. | |
2.3. | Znajomość języków (2) |
___________
(2) Zob. europejski system opisu kształcenia językowego (CECR) -
(http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/hornav/Downloads/CEF/LanguageSelfAssessmentGrid.csp).
Język 1 | Język główny (wymagany poziom: C1) biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej |
Język 2 | Drugi język, obowiązkowo inny niż język 1 (wymagany poziom: B2) zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego. W świetle wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (wielka izba) w sprawie C-566/10 P, Republika Włoska przeciwko Komisji, instytucje UE pragną uzasadnić powody ograniczenia w niniejszym konkursie możliwości wyboru drugiego języka do mniejszej liczby języków urzędowych UE. W związku z tym niniejszym informujemy kandydatów, że możliwości wyboru drugiego języka w ramach niniejszego konkursu zostały określone zgodnie z interesem służby, który wymaga, aby nowo zatrudnione osoby były niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i do skutecznej komunikacji w codziennej pracy. W przeciwnym razie wydajność pracy w instytucjach poważnie by ucierpiała. Zgodnie z długoletnią praktyką dotyczącą komunikacji wewnętrznej w instytucjach UE, a także z uwagi na potrzeby służb w zakresie komunikacji zewnętrznej i prowadzenia dokumentacji, językami najpowszechniej wykorzystywanymi są angielski, francuski i niemiecki. Ponadto angielski, francuski i niemiecki są językami obcymi najbardziej rozpowszechnionymi w Unii Europejskiej i najczęściej wybieranymi przez uczniów i studentów jako pierwszy język obcy. Taka sytuacja odzwierciedla obecne standardy edukacyjne i zawodowe, na podstawie których od kandydatów na stanowiska w Unii Europejskiej można oczekiwać znajomości przynajmniej jednego z tych trzech języków. W związku z tym, uwzględniając interes służby oraz umiejętności kandydatów, a także dziedzinę niniejszego konkursu, uzasadnione jest przeprowadzenie testów i egzaminów w trzech wspomnianych językach. Ma to zagwarantować, że wszyscy kandydaci, niezależnie od tego, który z języków urzędowych jest ich językiem pierwszym, będą władać przynajmniej jednym ze wspomnianych trzech języków urzędowych na poziomie umożliwiającym wykonywanie obowiązków służbowych. Przeprowadzane w taki sposób testy szczególnych kompetencji kandydatów umożliwiają instytucjom dokonanie oceny zdolności kandydatów do bezzwłocznego wykonywania zadań w środowisku, które jest bardzo zbliżone do prawdziwego środowiska pracy. Z tych samych względów należy ograniczyć liczbę języków wykorzystywanych w komunikacji między kandydatami a instytucją, w tym języków, w których przygotowuje się zgłoszenie elektroniczne. Wymóg ten umożliwia również zastosowanie jednolitego podejścia przy porównywaniu kandydatów i sprawdzaniu informacji, które zamieścili oni w swoich zgłoszeniach. Ponadto zgodnie z zasadą równego traktowania wszyscy kandydaci, nawet ci, dla których jeden z trzech języków urzędowych jest ich pierwszym językiem, mają obowiązek przystąpienia do niektórych testów i egzaminów w swoim drugim języku, wybranym spośród trzech wskazanych. Powyższe pozostaje bez uszczerbku dla możliwości odbywania w późniejszym terminie szkoleń językowych w celu osiągnięcia zdolności do pracy w trzecim języku, zgodnie z art. 45 ust. 2 regulaminu pracowniczego. |
IV.
TESTY WSTĘPNE
TESTY WSTĘPNE
W przypadku gdy wcześniej nie odbędą się testy wstępne, na etapie oceny zintegrowanej zorganizowane zostaną testy kompetencyjne (zob. część VI pkt 2).
Komisja konkursowa określa poziom trudności testów wstępnych, przedstawionych w tabeli poniżej, i zatwierdza ich treść na podstawie propozycji EPSO.
1. Zaproszenie do udziału w testach | Do udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy dokonali zgłoszenia w terminie (zob. część I pkt 2). Uwaga: 1) zatwierdzając zgłoszenie, kandydat oświadcza, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III; 2) aby wziąć udział w testach, należy zarezerwować termin; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO. | ||
2. Rodzaj testów i punktacja | Seria testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności kandydata w zakresie: | ||
Test a) | rozumienia tekstu pisanego | punktacja: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt | |
Test b) | operowania danymi liczbowymi | punktacja: od 0 do 10 pkt | |
Test c) | myślenia abstrakcyjnego | punktacja: od 0 do 10 pkt | |
Wymagane minimum wynosi 10 pkt dla testów b) i c) łącznie. | |||
3. Język, w którym przeprowadzane są testy | Język 1 |
V.
DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI
DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI
Spełnienie warunków ogólnych i szczegółowych oraz kwalifikacje kandydatów oceniane są w pierwszej kolejności na podstawie informacji, jakie podają oni w zgłoszeniach.
W przypadku gdy wcześniej zostaną zorganizowane testy wstępne (zob. część TV), analizę pod względem spełnienia warunków ogólnych i szczegółowych przeprowadza się w porządku malejącym, począwszy od kandydata, który w testach wstępnych uzyskał najwyższą liczbę punktów, do momentu osiągnięcia określonej przez organ powołujący liczby kandydatów (3), którzy: |
- uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów, a jednocześnie najwyższe wyniki w testach wstępnych, oraz |
- spełniają warunki udziału w konkursie. |
W przypadku gdy kilku kandydatów z tą samą liczbą punktów znajdzie się na ostatnim miejscu, wszyscy ci kandydaci zostaną wzięci pod uwagę na etapie wyboru na podstawie kwalifikacji [zob. lit. a) i b) powyżej]. Po osiągnięciu wymaganej liczby zgłoszenia elektroniczne pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane. |
___________
(3) Liczba ta odpowiada progowi, o którym mowa w części IV akapit pierwszy.
Komisja konkursowa sporządza następnie listę kandydatów sklasyfikowanych według uzyskanej oceny ogólnej. Liczba kandydatów 2 zaproszonych do etapu oceny zintegrowanej 3 może być maksymalnie 3 razy większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie (zob. część I). Liczba ta zostanie opublikowana na stronie internetowej EPSO (http://blogs.ec.europa.eu/eu-careers.info/).
W ramach wyboru na podstawie kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:
VI.
OCENA ZINTEGROWANA
OCENA ZINTEGROWANA
1. Zaproszenie | Kandydaci, którzy: | |||
- w świetle danych podanych w zgłoszeniu elektronicznym spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III | ||||
oraz | ||||
- uzyskali jedne z najlepszych wyników w ramach oceny kwalifikacji | ||||
zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w etapie oceny zintegrowanej, która odbywa się zasadniczo w Brukseli (6) i trwa jeden lub dwa dni. | ||||
Kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do etapu oceny zintegrowanej, muszą w momencie przystępowania do testów oceny zintegrowanej przedstawić (7) kompletną dokumentację zgłoszeniową (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi dokumentami). | ||||
Zasady: zob. pkt 2.1.7 ogólnych zasad mających zastosowanie do konkursów otwartych. | ||||
2. Ocena zintegrowana | W ramach testów oceny zintegrowanej, których treść zatwierdzana jest przez komisję konkursową, oceniane będą: | |||
- umiejętności kandydatów w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego (o ile nie zostały one ocenione w ramach wcześniejszych testów wstępnych). Oceniane będą one za pomocą następujących testów: | ||||
a) rozumienia tekstu pisanego; | ||||
b) operowania danymi liczbowymi; | ||||
c) myślenia abstrakcyjnego; | ||||
- umiejętności specjalistyczne będą oceniane na podstawie następującego testu: | ||||
d) ustrukturyzowana rozmowa na temat umiejętności w dziedzinie konkursu, przeprowadzona w oparciu o odpowiedzi udzielone w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter) formularza zgłoszenia; | ||||
- umiejętności ogólne (8) będą oceniane na podstawie następujących elementów: | ||||
e) studium przypadku; | ||||
f) zadanie do wykonania w zespole; | ||||
g) ustrukturyzowana rozmowa. | ||||
Każda z umiejętności ogólnych sprawdzana będzie według następującego schematu: | ||||
Studium przypadku | Zadanie do wykonania w zespole | Ustrukturyzowana rozmowa | ||
Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów | x | x | ||
Komunikacja | x | x | ||
Jakość i wydajność pracy | x | x | ||
Nauka i rozwój osobisty | x | x | ||
Ustalanie priorytetów i organizacja | x | x | ||
Odporność | x | x | ||
Umiejętność pracy w zespole | x | x | ||
Zdolności przywódcze | x | x | ||
3. Języki oceny zintegrowanej | język 1 dla testów a), b) i c) Język 2 dla części d), e), f) i g) | |||
4. Punktacja i przypisana waga | Umiejętności w zakresie: a) rozumienia tekstu pisanego: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt b) operowania danymi liczbowymi: od 0 do 10 pkt c) myślenia abstrakcyjnego: od 0 do 10 pkt wymagane minimum dla testów b) i c) łącznie: 10 pkt Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w testach a), b) i c) powoduje wykluczenie z dalszej procedury. Uzyskanych w nich punktów nie dodaje się do punktów uzyskanych w pozostałych częściach oceny zintegrowanej. Umiejętności specjalistyczne (część d) od 0 do 100 pkt wymagane minimum: 50 pkt przypisana waga: 55 % całkowitej liczby punktów Umiejętności ogólne (część e, f oraz g) od 0 do 80 pkt za wszystkie umiejętności ogólne (10 pkt na każdą umiejętność) wymagane minimum: 3 pkt za każdą umiejętność oraz 40 pkt z 80 pkt za wszystkie 8 umiejętności ogólnych przypisana waga: 45 % całkowitej liczby punktów |
(6) Ze względów organizacyjnych testy kompetencyjne mogą zostać przeprowadzone w ośrodkach egzaminacyjnych w państwach członkowskich, niezależnie od pozostałych elementów oceny zintegrowanej.
(7) O terminie testów oceny zintegrowanej kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.
(8) Umiejętności te zostały zdefiniowane w pkt 1.2 ogólnych zasad mających zastosowanie do konkursów otwartych.
VII.
WERYFIKACJA DANYCH DOSTARCZONYCH PRZEZ KANDYDATÓW
WERYFIKACJA DANYCH DOSTARCZONYCH PRZEZ KANDYDATÓW
W przypadku kandydatów, którzy uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów i najwyższy łączny wynik z testów d), e), f) oraz g), weryfikacja odbywa się w porządku malejącym. W stosownym przypadku kandydaci muszą również uzyskać minimalną wymaganą liczbę punktów w testach kompetencyjnych a), b) i c). Weryfikacja odbywa się do momentu, gdy osiągnięta zostanie liczba kandydatów, którzy mogą zostać wpisani na listę rezerwową i którzy spełniają wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie. Po osiągnięciu wymaganej liczby dokumenty potwierdzające pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.
Przy ocenie kwalifikacji dokumenty kandydatów będą brane pod uwagę jedynie w celu potwierdzenia danych podanych w zakładce "ocena zdolności". Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że dane podane przez kandydata nie są potwierdzone odpowiednimi dokumentami, kandydat zostaje wykluczony z procedury konkursowej.
VIII.
LISTA REZERWOWA
LISTA REZERWOWA
1. Umieszczenie na liście | Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów: - którzy (9) uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów za wszystkie części od a) do g) oraz jeden z najlepszych wyników za wszystkie części oceny zintegrowanej d), e), f) i g) (zob. liczba laureatów, część I) - oraz którzy, zgodnie z dokumentami potwierdzającymi, spełniają wszystkie warunki udziału w konkursie (zob. część III). |
2. Klasyfikacja | Lista w porządku alfabetycznym. |
(9) W przypadku gdy na ostatnim miejscu znajdzie się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.