Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/293/14 - Administratorzy (AD 7) w następujących dziedzinach: 1. Prawo konkurencji 2. Finansowanie przedsiębiorstw 3. Ekonomia finansowa 4. Ekonomia przemysłu 5. Makroekonomia.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.376A.1

Akt nieoceniany
Wersja od: 23 października 2014 r.

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM
EPSO/AD/293/14
Administratorzy (AD 7) w następujących dziedzinach:
1. Prawo konkurencji
2. Finansowanie przedsiębiorstw
3. Ekonomia finansowa
4. Ekonomia przemysłu
5. Makroekonomia

(2014/C 376 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 23 października 2014 r.)

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty obejmujący ocenę kwalifikacji i testy w celu stworzenia list rezerwowych wykorzystywanych przy zatrudnianiu urzędników na stanowiska administratorów * w Komisji Europejskiej.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy dokładnie zapoznać się z ogólnymi zasadami mającymi zastosowanie do konkursów otwartych opublikowanymi w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 60 A z dnia 1 marca 2014 r., a także na stronie internetowej EPSO.

Dokument ten, stanowiący integralną część ogłoszenia o konkursie, pomoże kandydatom zrozumieć zasady dotyczące procedury konkursowej i dokonywania zgłoszeń.

SPIS TREŚCI

I. INFORMACJE OGÓLNE

II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

IV. TESTY WSTĘPNE

V. DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI

VI. OCENA ZINTEGROWANA

VII. WERYFIKACJA DANYCH DOSTARCZONYCH PRZEZ KANDYDATÓW

VIII. LISTY REZERWOWE

IX. ZAŁĄCZNIKI

I.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w poszczególnych dziedzinachDziedzina 1 = 27

Dziedzina 2 = 14

Dziedzina 3 = 25

Dziedzina 4 = 15

Dziedzina 5 = 30

2. UwagiNiniejsze ogłoszenie dotyczy kilku dziedzin.

Ze względu na ograniczenia budżetowe i administracyjne oraz w interesie służby, który wymaga dostępu do listy rezerwowej kandydatów wyspecjalizowanych i niezwłocznie zdolnych do wykonywania obowiązków, kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednej dziedziny.

Wybór początkowo będzie się odbywać za pomocą narzędzia "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter) (zob. część V ogłoszenia o konkursie oraz pkt 4 załączników), określającego najlepszych kandydatów w oparciu o konkretne kryteria odpowiadające potrzebom i priorytetom Komisji.

Wyboru należy dokonać w momencie rejestracji elektronicznej. Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną nie ma możliwości zmiany dziedziny.

3. Jak zgłosić się do konkursuNależy zgłosić się drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO, a zwłaszcza w rozdziale "Jak się zapisać" (ang. How to apply, fr. Mode d'emploi de l'inscription, niem. Wie kann ich mich bewerben?).

Termin zgłaszania kandydatur (z zatwierdzeniem włącznie): 25 listopada 2014 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli.

II.

 ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Opis poszczególnych profilów znajduje się w załączniku.

III.

 WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:
1. Warunki ogólne

a) posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;

b) korzystanie z pełni praw obywatelskich;

c) uregulowany stosunek do służby wojskowej;

d) posiadanie odpowiednich kwalifikacji etycznych niezbędnych do wykonywania przyszłych obowiązków.

2. Warunki szczegółowe
2.1.Wykształcenie

Zob. załączniki.

2.2.Doświadczenie zawodowe

Zob. załączniki.

2.3.Znajomość języków 1
Język 1Język główny (minimalny wymagany poziom: C1)

biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej

Język 2Drugi język, obowiązkowo inny niż język 1 (minimalny wymagany poziom: B2)

zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego

W świetle wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (wielka izba) w sprawie C-566/10 P Republika Włoska przeciwko Komisji instytucje UE pragną uzasadnić powody ograniczenia w niniejszym konkursie wyboru drugiego języka do mniejszej liczby języków urzędowych UE.

W związku z tym niniejszym informujemy kandydatów, że możliwości wyboru drugiego języka w ramach niniejszego konkursu zostały określone zgodnie z interesem służb, który wymaga, aby nowo zatrudnione osoby były niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i do skutecznej komunikacji w codziennej pracy. W przeciwnym razie wydajność pracy w instytucjach poważnie by ucierpiała.

Zgodnie z długoletnią praktyką dotyczącą komunikacji wewnętrznej w instytucjach UE, a także z uwagi na potrzeby służb w zakresie komunikacji zewnętrznej i prowadzenia dokumentacji, językami najpowszechniej wykorzystywanymi są angielski, francuski i niemiecki. Ponadto angielski, francuski i niemiecki są językami obcymi najbardziej rozpowszechnionymi w Unii Europejskiej i najczęściej wybieranymi przez uczniów i studentów jako pierwszy język obcy. Taka sytuacja odzwierciedla obecne standardy edukacyjne i zawodowe, na podstawie których od kandydatów na stanowiska w Unii Europejskiej można oczekiwać znajomości przynajmniej jednego z tych trzech języków. W związku z tym, uwzględniając interes służby oraz wiedzę kandydatów, a także dziedzinę niniejszego konkursu, uzasadnione jest przeprowadzenie testów w trzech wspomnianych językach. Ma to zagwarantować, że wszyscy kandydaci, niezależnie od tego, jaki język jest ich językiem pierwszym, będą władać przynajmniej jednym ze wspomnianych trzech języków urzędowych na poziomie umożliwiającym wykonywanie obowiązków służbowych. Przeprowadzane w taki sposób testy szczególnych kompetencji kandydatów umożliwiają instytucjom dokonanie oceny zdolności kandydatów do bezzwłocznego wykonywania zadań w środowisku, które jest bardzo zbliżone do prawdziwego środowiska pracy.

Z tych samych względów należy ograniczyć liczbę języków wykorzystywanych w komunikacji między kandydatami a instytucją, w tym języków, w których przygotowuje się zgłoszenie elektroniczne. Ponadto wymóg ten zapewnia jednolitość przy porównywaniu kandydatów i sprawdzaniu informacji, które zamieścili oni w swoich zgłoszeniach.

Ponadto zgodnie z zasadą równego traktowania wszyscy kandydaci, nawet ci, dla których jeden z trzech języków urzędowych jest ich pierwszym językiem, mają obowiązek przystąpienia do niektórych testów w swoim drugim języku, wybranym spośród trzech wskazanych.

Powyższe pozostaje bez uszczerbku dla możliwości odbywania w późniejszym terminie szkoleń językowych w celu osiągnięcia zdolności do pracy w trzecim języku, zgodnie z art. 45 ust. 2 regulaminu pracowniczego.

IV.

 TESTY WSTĘPNE

Testy wstępne z użyciem komputera zostaną przeprowadzone jedynie w przypadku, gdy liczba zarejestrowanych kandydatów przekroczy określony próg, który zostanie określony przez dyrektora EPSO - organ powołujący - po zamknięciu rejestracji kandydatur. Próg ten może różnić się w zależności od dziedziny; kandydaci zostaną o nim informowani za pośrednictwem konta EPSO.

W przeciwnym przypadku na etapie oceny zintegrowanej zorganizowane zostaną testy kompetencyjne (zob. część VI pkt 2).

Komisja konkursowa określa poziom trudności testów wymienionych w poniższej tabeli i zatwierdza ich treść na podstawie propozycji EPSO.

1. ZaproszenieDo udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy dokonali zgłoszenia w terminie (zob. część I pkt 3).

Uwaga:

1. zatwierdzając zgłoszenie, kandydat oświadcza, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III;

2. aby wziąć udział w testach, należy zarezerwować termin; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO.

2. Rodzaj testów i punktacjaSeria testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę umiejętności kandydata w zakresie:
Test a)rozumienia tekstu pisanegopunktacja: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10
Test b)operowania danymi liczbowymipunktacja: od 0 do 10 pkt
Test c)myślenia abstrakcyjnegopunktacja: od 0 do 10 pkt
Wymagane minimum wynosi 10 pkt w testach b) i c) łącznie
3. Język, w którym przeprowadzane są testyJęzyk 1

V.

 DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI

Spełnienie warunków ogólnych i szczegółowych oraz kwalifikacje kandydatów oceniane są w pierwszej kolejności na podstawie informacji, jakie podają oni w zgłoszeniach.
a)
Analizowane są odpowiedzi kandydatów na pytania dotyczące warunków ogólnych i szczegółowych w celu wyłonienia kandydatów spełniających wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie (zob. część III).
b)
Komisja konkursowa przystępuje następnie do oceny kwalifikacji kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie, w celu wyłonienia osób posiadających kwalifikacje (w tym dyplomy, świadectwa i doświadczenie zawodowe), które najlepiej odpowiadają zakresowi obowiązków i w najwyższym stopniu spełniają kryteria wyboru określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. Kwalifikacje kandydatów oceniane są wyłącznie na podstawie informacji, jakie podają oni w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter), według punktacji ustalonej w następujący sposób:
-
każde kryterium wyboru (zob. pkt 4 w załącznikach) jest ważone w skali od 1 do 3 zależnie od przypisanego mu przez komisję konkursową znaczenia,
-
komisja konkursowa analizuje odpowiedzi kandydatów i przyznaje za każdą z nich od 0 do 4 punktów, w zależności od kwalifikacji kandydata. Liczba punktów jest następnie mnożona przez współczynnik ważności dla danego pytania i sumowana w celu uzyskania oceny ogólnej.

W przypadku gdy wcześniej zostaną zorganizowane testy wstępne (zob. część IV), dla każdej z dziedzin przeprowadza się analizę pod względem spełnienia warunków ogólnych i szczegółowych w porządku malejącym, począwszy od kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów, do momentu, kiedy liczba kandydatów, którzy:

-
uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów, a jednocześnie najwyższe wyniki w testach wstępnych, oraz
-
spełniają warunki udziału w konkursie,

osiągnie próg określony przez organ powołujący 2 .

W przypadku gdy kilku kandydatów z tą samą liczbą punktów znajdzie się na ostatnim miejscu, wszyscy ci kandydaci zostaną wzięci pod uwagę na etapie wyboru na podstawie kwalifikacji [zob. lit. a) i b) powyżej]. Po osiągnięciu wymaganej liczby zgłoszenia elektroniczne pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.

Komisja konkursowa sporządza następnie listę kandydatów sklasyfikowanych według uzyskanej oceny ogólnej. W każdej dziedzinie liczba kandydatów zaproszonych do etapu oceny zintegrowanej 3 może być maksymalnie 3 razy większa niż liczba laureatów 4 wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie (zob. część I). Liczba ta zostanie opublikowana na stronie internetowej EPSO (http://blogs.ec.europa.eu/eu-careers.info/).

VI.

 OCENA ZINTEGROWANA

1. ZaproszenieKandydaci, którzy:

- w świetle danych podanych w zgłoszeniu elektronicznym spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III

ORAZ

- uzyskali najwyższe wyniki w ramach oceny kwalifikacji,

zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w etapie oceny zintegrowanej, która odbywa się zasadniczo w Brukseli i trwa jeden lub dwa dni 5 .

Kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do etapu oceny zintegrowanej, muszą w momencie przystępowania do testów oceny zintegrowanej przedstawić kompletną dokumentację zgłoszeniową (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi dokumentami) 6 .

Zasady: zob. pkt 2.1.7 ogólnych zasad mających zastosowanie do konkursów otwartych.

2. Ocena zintegrowanaW ramach testów oceny zintegrowanej, których treść zatwierdzana jest przez komisję konkursową, oceniane będą:

- umiejętności kandydatów w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego (o ile nie zostały one ocenione w ramach wcześniejszych testów wstępnych) będą oceniane za pomocą następujących testów:

a) rozumienie tekstu pisanego

b) operowanie danymi liczbowymi

c) myślenie abstrakcyjne

- umiejętności specjalistyczne, oceniane na podstawie następujących elementów:

d) ustrukturyzowanej rozmowy przeprowadzonej w oparciu o umiejętności w dziedzinie konkursu oraz odpowiedzi udzielone w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter) formularza zgłoszenia

- umiejętności ogólne 7 , oceniane na podstawie następujących elementów:

e) studium przypadku

f) zadanie do wykonania w zespole

g) ustrukturyzowana rozmowa

Każda z umiejętności ogólnych sprawdzana będzie według następującego schematu:
Studium przypadkuZadanie do wykonania w zespoleUstrukturyzowana rozmowa
Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemówxx
Komunikacjaxx
Jakość i wydajność pracyxx
Nauka i rozwój osobistyxx
Ustalanie priorytetów i organizacjaxx
Odpornośćxx
Umiejętność pracy w zespolexx
Zdolności kierowniczexx
3. Języki oceny zintegrowanejjęzyk 1 dla testów a), b) oraz c)

język 2 dla części d), e), f) oraz g)

4. Punktacja i przypisana wagaUmiejętności w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego

a) rozumienie tekstu pisanego: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10

b) operowanie danymi liczbowymi: od 0 do 10 pkt

c) myślenie abstrakcyjne: od 0 do 10 pkt

wymagane minimum dla testów b) i c): 10

Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w testach a), b) i c) powoduje wykluczenie z dalszej procedury, ale jednocześnie uzyskane w nich punkty nie zostają dodane do punktów uzyskanych w pozostałych częściach oceny zintegrowanej.

Wiedza specjalistyczna (część d))

test d): od 0 do 100 pkt wymagane minimum: 50

Współczynnik ważności: 55 % całkowitej liczby punktów Umiejętności ogólne (część e), f) oraz g))

od 0 do 80 pkt za wszystkie umiejętności ogólne (10 pkt na każdą umiejętność)

wymagane minimum:

3 pkt za każdą umiejętność oraz

40 pkt z 80 pkt za wszystkie 8 umiejętności ogólnych

Współczynnik ważności: 45 % całkowitej liczby punktów

VII.

 WERYFIKACJA DANYCH DOSTARCZONYCH PRZEZ KANDYDATÓW

Po zakończeniu oceny zintegrowanej i na podstawie jej wyników EPSO weryfikuje umieszczone przez kandydatów w zgłoszeniach elektronicznych dane pod kątem spełnienia warunków ogólnych, a komisja konkursowa pod kątem warunków szczegółowych na podstawie dokumentów dostarczonych przez kandydata.

Weryfikacja kwalifikacji kandydatów, którzy zdali testy d), e), f) oraz g) i osiągnęli najwyższy łączny wynik, odbywa się w porządku malejącym. Kandydaci muszą również uzyskać minimalną wymaganą liczbę punktów w testach kompetencyjnych a), b) i c). Weryfikacja odbywa się do momentu, gdy osiągnięta zostanie liczba kandydatów, którzy mogą zostać wpisani na listę rezerwową i którzy rzeczywiście spełniają wszystkie warunki udziału w konkursie. Po osiągnięciu wymaganej liczby dokumenty potwierdzające pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.

Przy ocenie kwalifikacji dokumenty kandydatów będą brane pod uwagę jedynie w celu potwierdzenia danych podanych w zakładce "ocena zdolności". Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że dane podane przez kandydata nie są potwierdzone odpowiednimi dokumentami, kandydat zostaje wykluczony z procedury konkursowej.

VIII.

 LISTY REZERWOWE

1. Wpisanie kandydatów na listy rezerwoweKomisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów:

- którzy uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów za wszystkie części a)- g) oraz jeden z najlepszych wyników za części d), e), f) i g) (zob. liczba laureatów, część I pkt 1) 8 ,

- którzy, zgodnie z dokumentami potwierdzającymi, spełniają wszystkie warunki udziału w konkursie (zob. część III).

2. KlasyfikacjaListę tworzy się dla każdej z dziedzin i w porządku alfabetycznym.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

DZIEDZINA 1. PRAWO KONKURENCJI (AD 7)

1.

 Obowiązki

Niniejszy konkurs otwarty jest przeprowadzany w celu rekrutacji administratorów (AD 7) w dziedzinie europejskiego prawa konkurencji.

Komisja Europejska poszukuje prawników posiadających wiedzę i umiejętności fachowe w zakresie europejskiego prawa konkurencji (przeciwdziałanie praktykom monopolistycznym, łączenie przedsiębiorstw lub pomoc państwa) oraz praktyczne doświadczenie w stosowaniu reguł i procedur konkurencji w kancelarii prawnej, organach wymiaru sprawiedliwości, jako prawnik zatrudniony w przedsiębiorstwie, w firmie zajmującej się doradztwem prawnym, w organizacji przedsiębiorców, organie krajowym lub międzynarodowym. Kandydaci powinni posiadać udokumentowaną umiejętność analizowania spraw dotyczących konkurencji z należytym uwzględnieniem aspektów ekonomicznych, dokonywania oceny prawnej w świetle reguł i procedur konkurencji oraz przygotowywania projektów aktów prawnych.

Główny zakres obowiązków: Prowadzenie analiz związanych z przepisami UE dotyczącymi polityki antymonopolowej, łączenia przedsiębiorstw i polityki w zakresie pomocy państwa oraz zadania administracyjne, doradcze i kontrolne związane z działalnością w zakresie polityki konkurencji UE.

Obowiązki urzędników odpowiedzialnych za poszczególne sprawy będą się różnić w zależności od tego, czy będą oni pracować w dziedzinie polityki antymonopolowej, łączenia przedsiębiorstw czy też pomocy państwa. Obowiązki mogą obejmować na przykład:

-
określenie definicji właściwych rynków zgodnie z regułami prawa konkurencji,
-
ocenę, czy określone zachowanie lub porozumienie między przedsiębiorstwami może stanowić naruszenie art. 101 lub 102 TFUE,
-
ocenę, czy zgłoszona koncentracja doprowadzi do znacznego zakłócenia efektywnej konkurencji w rozumieniu art. 2 ust. 2 i 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw") oraz tego, czy zobowiązania zaproponowane przez strony rozwiążą problemy w zakresie konkurencji powstałe w wyniku koncentracji,
-
ocenę kwestii proceduralnych w trakcie prowadzenia sprawy, takich jak to, czy dana transakcja stanowi koncentrację o wymiarze unijnym wchodzącą w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw lub kwestia udzielenia dostępu do akt,
-
ocenę, czy dany środek może być zakwalifikowany jako pomoc państwa zgodnie z definicją zawartą w art. 107 ust. 1 TFUE,
-
analizę oceny zgodności środka pomocy państwa zgodnie z dostępnymi zasadami,
-
prowadzenie badań rynku,
-
przygotowywanie i redagowanie notatek wewnętrznych, decyzji Komisji oraz innych dokumentów proceduralnych (takich jak pisemne zgłoszenia zastrzeżeń),
-
przygotowywanie i opracowywanie przepisów prawnych, zawiadomień Komisji i innych dokumentów dotyczących polityki UE w dziedzinie przeciwdziałania praktykom monopolistycznym, kontroli łączenia przedsiębiorstw i pomocy państwa.

2.

 Wykształcenie

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym cztery lata lub więcej, potwierdzony dyplomem w dziedzinie prawa.

Lub

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie prawa trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem, oraz przynajmniej roczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie bezpośrednio związanej z zakresem obowiązków opisanym w pkt 1, zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu.

Uwaga: co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3.

 Doświadczenie zawodowe

Co najmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe, z czego co najmniej 3 lata związane ze stosowaniem reguł i procedur dotyczących konkurencji. Umiejętności fachowe kandydata powinny obejmować analizę rynków i odnośnych kwestii związanych z konkurencją na podstawie dobrej znajomości aspektów ekonomicznych, ich ocenę prawną na podstawie reguł i procedur konkurencji oraz przygotowywanie dokumentów prawnych.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4.

 Kryteria kwalifikacji

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:
1.
Doświadczenie zawodowe w zakresie stosowania reguł i procedur prawa konkurencji UE lub prawa konkurencji państw członkowskich lub państw trzecich (np. kraje EFTA, Stany Zjednoczone) (w zakresie przeciwdziałania praktykom monopolistycznym: porozumienia ograniczające konkurencję, pozycja dominująca, kartele, łączenie przedsiębiorstw lub pomoc państwa) zdobyte:
-
w kancelarii prawnej,
-
jako prawnik zatrudniony w przedsiębiorstwie,
-
w firmie zajmującej się doradztwem prawnym, lub
-
w organizacji przedsiębiorców.
2.
Doświadczenie zawodowe w zakresie stosowania reguł i procedur prawa konkurencji UE lub prawa konkurencji państw członkowskich lub państw trzecich (np. kraje EFTA, Stany Zjednoczone) (w zakresie przeciwdziałania praktykom monopolistycznym: porozumienia ograniczające konkurencję, pozycja dominująca, kartele, łączenie przedsiębiorstw lub pomoc państwa) zdobyte w sądzie lub w krajowym lub międzynarodowym organie publicznym.
3.
Doświadczenie zawodowe w zakresie prawa UE lub prawa handlowego zdobyte:
-
w kancelarii prawnej,
-
jako prawnik zatrudniony w przedsiębiorstwie,
-
w firmie zajmującej się doradztwem prawnym, lub
-
w organizacji przedsiębiorców.
4.
Doświadczenie zawodowe w zakresie prawa UE lub prawa handlowego w sądzie lub w krajowym lub międzynarodowym organie publicznym.
5.
Dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych w dziedzinie prawa UE lub prawa konkurencji, oprócz tego, który jest wymagany do udziału w konkursie.
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie procesów legislacyjnych w dziedzinie prawa UE lub prawa konkurencji.
7.
Doświadczenie w badaniach naukowych lub nauczaniu w dziedzinie prawa UE lub prawa konkurencji.
8.
Artykuły w specjalistycznych czasopismach lub udział, jako prelegent lub uczestnik, w konferencjach lub warsztatach w dziedzinie prawa UE lub prawa konkurencji.

ZAŁĄCZNIK  II

DZIEDZINA 2. FINANSOWANIE PRZEDSIĘBIORSTW (AD7)

Niniejszy konkurs otwarty jest przeprowadzany w celu rekrutacji administratorów (AD 7) w dziedzinie finansowania przedsiębiorstw w kontekście realizacji unijnej polityki konkurencji.

1.

 Obowiązki

Komisja Europejska poszukuje ekonomistów posiadających wiedzę fachową i doświadczenie zawodowe w zakresie finansowania przedsiębiorstw i analizy finansowej. Kandydaci powinni posiadać odpowiednie doświadczenie umożliwiające im stosowanie analizy finansowej do spraw z zakresu polityki konkurencji.

Główny zakres obowiązków: Prowadzenie analiz związanych z przepisami UE dotyczącymi polityki antymonopolowej, łączenia przedsiębiorstw i polityki w zakresie pomocy państwa oraz zadania administracyjne, doradcze i kontrolne związane z działalnością w zakresie polityki konkurencji UE.

Obowiązki urzędników odpowiedzialnych za poszczególne sprawy posiadających konkretną znajomość dziedzin finansowania przedsiębiorstw i analizy finansowej będą obejmowały na przykład:

-
szczegółową ocenę warunków i okoliczności przyznania przedsiębiorstwu pożyczki, gwarancji lub wkładu kapitałowego przez jednostkę państwową w celu ustalenia, czy pomoc ta została udzielona na warunkach rynkowych lub czy stanowi pomoc państwa. Zwykle wymaga to analizy zdolności kredytowej i rentowności przedsiębiorstwa beneficjenta,
-
szczegółową analizę zgłoszonego planu restrukturyzacji przedsiębiorstwa znajdującego się w trudnej sytuacji, któremu przyznano pomoc państwa. Obejmuje to w szczególności ocenę tego, czy omawiany plan sięga do źródeł problemów, czy powinien on zapewnić przywrócenie długoterminowej rentowności oraz dochodowości przedsiębiorstwa bez potrzeby dalszej pomocy państwa oraz tego, czy firma podjęła wystarczające kroki, aby samodzielnie pokryć koszty restrukturyzacji (sprzedaż aktywów, pozyskanie kapitału prywatnego i pozyskanie finansowania na rynku),
-
szczegółową ocenę przewidywanej dochodowości projektu badawczo-rozwojowego lub projektu inwestycyjnego, weryfikację prognoz dotyczących przepływów środków pieniężnych oraz stosowanej stopy dyskontowej, ocenę w celu ustalenia, czy przedsięwzięcie nie jest wystarczająco dochodowe, by można je było zrealizować bez pomocy państwa,
-
szczegółową ocenę kosztów i dochodowości związaną z wykonywaniem przez przedsiębiorstwo usług świadczonych w ogólnym interesie gospodarczym,
-
szczegółową ocenę programów i doraźnych mechanizmów finansowych przewidzianych przez państwa członkowskie w kontekście pożyczek dla MŚP.

2.

 Wykształcenie

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie ekonomii, finansów, rachunkowości lub zarządzania przedsiębiorstwem, trwającym co najmniej cztery lata, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów.

Lub

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie ekonomii, finansów, rachunkowości lub zarządzania przedsiębiorstwem, trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem, oraz przynajmniej roczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z zakresem obowiązków opisanym w pkt 1, zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu.

Uwaga: co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3.

 Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe związane z analizą finansową przedsiębiorstw. Dziedziny wiedzy fachowej powinny obejmować analizę finansową przedsiębiorstw i ich narzędzi finansowania.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4.

 Kryteria kwalifikacji

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:
1.
Uznane na szczeblu międzynarodowym studia podyplomowe obejmujące kompleksowe szkolenie w dziedzinie finansów, oprócz tych, które są wymagane do udziału w konkursie (ukończony program CFA lub równoważny) lub doktorat w dziedzinie finansów lub finansowania przedsiębiorstw.
2.
Doświadczenie zawodowe w przeprowadzaniu oceny wiarygodności kredytowej przedsiębiorstwa, tj. w badaniu zdolności przedsiębiorstwa do spłaty swoich pożyczek i innych zobowiązań.
3.
Doświadczenie zawodowe w zakresie ustalania cen pożyczek dla przedsiębiorstw lub obligacji korporacyjnych, handlu nimi lub inwestycji w takie instrumenty.
4.
Doświadczenie zawodowe w ocenie przyszłej spodziewanej dochodowości przedsiębiorstw lub projektów inwestycyjnych, opartej na biznesplanie.
5.
Doświadczenie zawodowe w stosowaniu metod ilościowych do wyceny przedsiębiorstw lub projektów inwestycyjnych, takich jak modele zdyskontowanych przyszłych przepływów środków pieniężnych lub wskaźniki finansowe.
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie ustalania cen instrumentów pochodnych, handlu nimi lub inwestycji w takie instrumenty.
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie restrukturyzacji co najmniej jednego przedsiębiorstwa znajdującego się w trudnej sytuacji.
8.
Doświadczenie zawodowe w zakresie pozyskiwania kapitału lub finansowania/finansowania dłużnego dla dużego przedsiębiorstwa (większego niż MŚP, tj. zatrudniającego ponad 250 osób, zgodnie z definicją określoną w zaleceniu Komisji 2003/361/WE: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2003:124:0036:0041:EN:PDF).

ZAŁĄCZNIK  III

DZIEDZINA 3. EKONOMIA FINANSOWA (AD 7)

1.

 Obowiązki

Niniejszy konkurs otwarty jest przeprowadzany w celu rekrutacji administratorów (AD 7) w dziedzinie ekonomii finansowej, ze szczególnym uwzględnieniem dziedziny nadzoru wielostronnego i nadzoru nad państwami oraz analizy i opracowywania polityk.

Do głównych zadań administratorów należeć będzie:

-
nadzór i analiza funkcjonowania rynków finansowych lub segmentów rynku państw członkowskich, strefy euro i Unii Europejskiej, polegające m.in. na stwierdzaniu ewentualnych niedoskonałości rynku i nieprawidłowości cenowych,
-
analiza i ocena rentowności, wyników i stabilności instytucji i rynków finansowych w państwach członkowskich, w tym objętych programem dostosowania gospodarczego,
-
analiza (teoretyczna, empiryczna lub modelowa) służąca opracowywaniu i ocenie polityk w zakresie regulacji rynków finansowych, instytucji finansowych oraz infrastruktury finansowej,
-
opracowywanie i stosowanie metod, narzędzi i procedur w celach przetwarzania i interpretacji danych finansowych, monetarnych i gospodarczych, do których należą m.in. dane dotyczące zabezpieczeń finansowych, które mogą wiązać się z koniecznością użycia zaawansowanych technik badań ilościowych do oceny i określania wartości,
-
opracowywanie, negocjowanie i wdrażanie instrumentów finansowych lub instrumentów specjalnego przeznaczenia (takich jak programy gwarancji instrumentów dłużnych lub instrumenty podziału ryzyka) służących wdrażaniu polityk UE,
-
współpraca z międzynarodowymi instytucjami ekonomicznymi i finansowymi, organami publicznymi i innymi zainteresowanymi stronami przy wdrażaniu programów nadzoru ekonomicznego rynków finansowych, w tym nadzoru w ramach programów dostosowania gospodarczego,
-
sporządzanie dokumentów analitycznych, politycznych i prawnych na użytek wewnętrzny i zewnętrzny w kontekście opisanych wyżej obowiązków.

2.

 Wykształcenie

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie ekonomii lub finansów trwającym co najmniej cztery lata, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów.

Lub

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie ekonomii lub finansów trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem, oraz przynajmniej roczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z zakresem obowiązków opisanym w pkt 1, zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu.

Uwaga: co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3.

 Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie analizy sektora finansowego.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4.

 Kryteria kwalifikacji

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:
1.
Tytuł naukowy (poza stopniem doktora) lub dyplom oprócz tego, który jest wymagany do udziału w konkursie (zgodnie z opisem w pkt 2 powyżej), w jednej z następujących dziedzin: ekonomii finansowej, ekonomii, finansowania przedsiębiorstw, analizy ilościowej, statystyki, ekonomii stosowanej lub matematyki finansowej.
2.
Stopień doktora w jednej z następujących dziedzin: ekonomii finansowej, ekonomii, finansowania przedsiębiorstw, analizy ilościowej, statystyki, ekonomii stosowanej lub matematyki finansowej.
3.
Przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w zakresie bankowości lub instytucji finansowych.
4.
Przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej lub instytucji międzynarodowej odpowiedzialnej za nadzór mikro- lub makroostrożnościowy.
5.
Przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w administracji publicznej lub instytucji międzynarodowej odpowiedzialnej za opracowywanie lub wdrażanie polityki stabilności finansowej i zarządzanie nią.
6.
Przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach naukowych lub badawczych specjalizujących się w dziedzinie finansów lub ekonomii.
7.
Przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie analizy rentowności lub wyników instytucji finansowych.
8.
Publikacje w naukowych czasopismach ekonomicznych, w szczególności w dziedzinie ilościowej ekonomii finansowej, stabilności finansowej lub finansowania przedsiębiorstw.
9.
Doświadczenie zawodowe w sporządzaniu sprawozdań technicznych lub nietechnicznych na temat sytuacji na rynkach finansowych, stabilności finansowej lub tendencji w sektorze bankowym.
10.
Przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie ekonometrii stosowanej, takiej jak analiza szeregów czasowych lub analiza regresji przekrojowych.
11.
Doświadczenie zawodowe w opracowywaniu lub korzystaniu z modeli makroekonomicznych (np. modeli DSGE).
12.
Doświadczenie w opracowywaniu lub wdrażaniu programu dostosowania gospodarczego.

ZAŁĄCZNIK  IV

DZIEDZINA 4. EKONOMIA PRZEMYSŁU (AD 7)

Niniejszy konkurs otwarty jest przeprowadzany w celu rekrutacji administratorów (AD 7) w dziedzinie ekonomii przemysłu w kontekście realizacji unijnej polityki konkurencji.

1.

 Obowiązki

Komisja Europejska poszukuje ekonomistów posiadających wiedzę specjalistyczną w zakresie ekonomii przemysłu (praktyczną lub teoretyczną) oraz praktyczne doświadczenie w zakresie analizy ekonomicznej w kontekście procedur dotyczących ochrony konkurencji, łączenia przedsiębiorstw lub pomocy państwa. Kandydaci powinni posiadać udokumentowaną umiejętność stosowania analizy ekonomicznej w sprawach z zakresu polityki konkurencji.

Główny zakres obowiązków: Prowadzenie analiz związanych z przepisami UE dotyczącymi polityki antymonopolowej, łączenia przedsiębiorstw i polityki w zakresie pomocy państwa oraz zadania administracyjne, doradcze i kontrolne związane z działalnością w zakresie polityki konkurencji UE.

Obowiązki urzędników odpowiedzialnych za poszczególne sprawy będą się różnić w zależności od tego, czy będą oni pracować w dziedzinie polityki antymonopolowej, łączenia przedsiębiorstw czy też pomocy państwa. Obowiązki mogą obejmować na przykład:

-
określanie definicji właściwych rynków zgodnie z regułami prawa konkurencji,
-
ocenę, czy określone zachowanie lub porozumienie między przedsiębiorstwami może stanowić naruszenie art. 101 lub 102 TFUE,
-
ocenę, czy zgłoszona koncentracja doprowadzi do znacznego zakłócenia efektywnej konkurencji w rozumieniu art. 2 ust. 2 i 3 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw") oraz tego, czy zobowiązania zaproponowane przez strony rozwiążą problemy w zakresie konkurencji powstałe w wyniku koncentracji,
-
ocenę, czy dany środek może być zakwalifikowany jako pomoc państwa, zgodnie z definicją zawartą w art. 107 ust. 1 TFUE,
-
analizę oceny zgodności środka pomocy państwa zgodnie z dostępnymi zasadami,
-
koordynowanie, ocenę i przeprowadzenie ekonomicznej oceny polityki publicznej i działań w zakresie egzekwowania przepisów,
-
prowadzenie badań rynku,
-
przygotowywanie i redagowanie notatek wewnętrznych, decyzji Komisji oraz innych dokumentów proceduralnych (takich jak pisemne zgłoszenia zastrzeżeń),
-
przygotowywanie i redagowanie zawiadomień Komisji i innych dokumentów dotyczących polityki UE w dziedzinie przeciwdziałania praktykom monopolistycznym, kontroli łączenia przedsiębiorstw i pomocy państwa.

2.

 Wykształcenie

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym cztery lata lub więcej, potwierdzony dyplomem w dziedzinie ekonomii.

Lub

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie makroekonomii trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem, oraz przynajmniej roczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie bezpośrednio związanej z zakresem obowiązków opisanym w pkt 1, zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu.

Uwaga: co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3.

 Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe związane z analizą ekonomiczną, w kontekście stosowania reguł i procedur dotyczących konkurencji. Dziedziny wiedzy fachowej powinny obejmować analizę rynków/przedsiębiorstw i odpowiednich kwestii związanych z konkurencją na podstawie dobrej znajomości aspektów ekonomicznych i ich oceny zgodnie z regułami i procedurami konkurencji.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4.

 Kryteria kwalifikacji

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:
1.
Doświadczenie zawodowe w firmie doradztwa gospodarczego, instytucie badawczym lub służbach publicznych w dziedzinie polityki konkurencji, oceny lub regulacji.
2.
Doświadczenie zawodowe w organie ds. konkurencji lub regulacyjnym.
3.
Doświadczenie zawodowe w instytucji finansowej.
4.
Doświadczenie zawodowe w zakresie połączeń i przejęć lub w departamencie planowania strategicznego w międzynarodowym przedsiębiorstwie.
5.
Doświadczenie zawodowe w zakresie analizy ekonomicznej, ekonometrii lub statystyki związane z ekonomiczną oceną ex post polityki publicznej i działań w zakresie egzekwowania przepisów.
6.
Dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych ze specjalizacją w dziedzinie ekonomii przemysłu, finansowania przedsiębiorstw, finansów publicznych, ekonomii stosowanej, ekonometrii lub statystyki.
7.
Doświadczenie zawodowe w stosowaniu technik ekonometrycznych (w tym narzędzi takich jak Stata lub SPSS) lub doświadczenie zawodowe w stosowaniu modelowania ekonomicznego (w tym takich narzędzi jak Mathematica lub Matlab).
8.
Doświadczenie w badaniach akademickich lub nauczaniu w dziedzinie analizy ekonomicznej lub finansowej, ekonometrii lub statystyki, istotne dla polityki konkurencji lub regulacji.
9.
Publikacje w recenzowanych naukowo czasopismach akademickich w dziedzinie analizy ekonomicznej lub finansowej, ekonometrii lub statystyki, istotne dla polityki konkurencji lub regulacji.
10.
Inne publikacje lub dokumenty robocze w dziedzinie analizy ekonomicznej lub finansowej, istotne dla polityki konkurencji lub regulacji.
11.
Uczestnictwo, jako prelegent lub współautor, w konferencjach lub warsztatach w dziedzinie analizy ekonomicznej lub finansowej, istotnych dla polityki konkurencji lub regulacji.

ZAŁĄCZNIK  V

DZIEDZINA 5. MAKROEKONOMIA (AD 7)

1.

 Obowiązki

Niniejszy konkurs otwarty jest przeprowadzany w celu rekrutacji administratorów (AD 7) w dziedzinie makroekonomii, ze szczególnym uwzględnieniem dziedziny nadzoru wielostronnego i nadzoru nad państwami oraz analizy politycznej i opracowywania polityk.

Do głównych zadań administratorów należeć będzie:

-
nadzór nad rozwojem sytuacji makroekonomicznej w państwach członkowskich, strefie euro i Unii Europejskiej,
-
opracowywanie i wdrażanie programów dostosowań makroekonomicznych,
-
analiza empiryczna lub modelowanie symulacyjne służące opracowywaniu i ocenie polityk gospodarczych w dziedzinach takich, jak finanse publiczne, reformy strukturalne oraz instytucje i rynki finansowe,
-
opracowywanie ram i narzędzi do analizy procesów ekonomicznych i wyników polityki,
-
przygotowywanie prognoz gospodarczych Komisji Europejskiej,
-
współpraca z międzynarodowymi instytucjami ekonomicznymi i finansowymi, organami publicznymi i innymi zainteresowanymi stronami przy wdrażaniu programów nadzoru ekonomicznego i dostosowań gospodarczych,
-
sporządzanie dokumentów analitycznych, politycznych i prawnych na użytek wewnętrzny i do publikacji w kontekście opisanych wyżej obowiązków.

2.

 Wykształcenie

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym cztery lata lub więcej, potwierdzony dyplomem w dziedzinie ekonomii.

Lub

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie makroekonomii trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem, oraz przynajmniej roczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie bezpośrednio związanej z zakresem obowiązków opisanym w pkt 1, zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu.

Uwaga: Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3.

 Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie makroekonomii.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4.

 Kryteria kwalifikacji

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:
1.
Tytuł naukowy (inny niż stopień doktora) lub dyplom oprócz tego, który jest wymagany do udziału w konkursie (zgodnie z opisem w pkt 2 powyżej), w jednej z następujących dziedzin: ekonomia, analiza ilościowa, statystyka, finanse lub makroekonomia stosowana.
2.
Stopień doktora w jednej z następujących dziedzin: ekonomia, analiza ilościowa, statystyka, finanse lub makroekonomia stosowana.
3.
Przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w międzynarodowych instytucjach ekonomicznych lub finansowych.
4.
Przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w krajowej administracji publicznej odpowiedzialnej za opracowywanie lub wdrażanie polityki gospodarczej, fiskalnej lub pieniężnej.
5.
Przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach naukowych, politycznych lub badawczych (specjalizujących się w dziedzinie ekonomii lub polityki gospodarczej).
6.
Publikacje w naukowych czasopismach ekonomicznych w dziedzinie analizy ilościowej lub modelowania.
7.
Publikacje w naukowych czasopismach ekonomicznych w dziedzinie makroekonomii.
8.
Doświadczenie zawodowe w sporządzaniu sprawozdań technicznych lub nietechnicznych na temat tendencji, nadzoru i prognoz makroekonomicznych.
9.
Doświadczenie zawodowe w sporządzaniu sprawozdań technicznych lub nietechnicznych na temat wpływu reform i polityk strukturalnych na wzrost konkurencyjności gospodarki.
10.
Doświadczenie zawodowe w sporządzaniu sprawozdań technicznych lub nietechnicznych na temat finansów publicznych i europejskiego zarządzania gospodarczego.
11.
Przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie ekonometrii stosowanej, takiej jak analiza szeregów czasowych lub analiza regresji przekrojowych.
12.
Doświadczenie zawodowe w opracowywaniu lub korzystaniu z modeli makroekonomicznych (np. modele DSGE).
13.
Doświadczenie zawodowe w opracowywaniu lub wdrażaniu programu dostosowania gospodarczego.
* W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.
2 O liczbie tej mowa w części IV akapit pierwszy.
3 W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, wszyscy ci kandydaci zostaną zaproszeni do etapu oceny zintegrowanej.
4 Kandydaci, którzy nie zostaną zaproszeni do etapu oceny zintegrowanej, otrzymają wyniki oceny swojej kandydatury oraz współczynniki przypisywane poszczególnym pytaniom przez komisję konkursową.
5 Ze względów organizacyjnych testy w zakresie rozumienia i analizy mogą zostać przeprowadzone w ośrodkach w państwach członkowskich, niezależnie od pozostałych elementów oceny zintegrowanej.
6 O terminie testów oceny zintegrowanej kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.
7 Umiejętności te zostały zdefiniowane w pkt 1.2 ogólnych zasad mających zastosowanie do konkursów otwartych.
8 W przypadku gdy na ostatnim miejscu znajdzie się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.