Ogłoszenie nr PE/293/S o naborze na stanowisko - Dyrektor/Dyrektorka (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Sekretarz Generalny - Gabinet Sekretarza Generalnego
Dz.U.UE.C.2023.318A.1
Akt nienormatywnyOGŁOSZENIE NR PE/293/S O NABORZE NA STANOWISKO
DYREKTOR/DYREKTORKA
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Sekretarz Generalny - Gabinet Sekretarza Generalnego
(2023/C 318 A/01)
Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o wszczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora/ dyrektorki (AD, grupa zaszeregowania 14) w gabinecie Sekretarza Generalnego, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1 (zwany dalej "regulaminem pracowniczym").
Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.
Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Miesięczne wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 569,31 EUR. Kwota wynagrodzenia podstawowego jest opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.
Zwracamy uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.
Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Od dyrektor(-ki) wymaga się licznych wyjazdów służbowych do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i nie tylko.
2. Miejsce pracy
Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.
3. Równość szans
Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.
4. Opis stanowiska
Jako wysoki rangą urzędnik (urzędniczka) dyrektor(-ka) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i Sekretarza Generalnego 3 :
- doradzanie Sekretarzowi Generalnemu (we wszystkich aspektach funkcjonowania Sekretariatu Generalnego),
- śledzenie działalności jednej lub kilku dyrekcji generalnych Sekretariatu Generalnego, przekazywanie informacji od podwładnych i od zwierzchnictwa, ułatwianie stosunków między służbami,
- prowadzenie i koordynowanie prac gabinetu (zarządzanie administracją i dokumentacją),
- współpracowanie z działami bezpośrednio podlegającymi Sekretarzowi Generalnemu,
- selekcjonowanie i monitorowanie dokumentacji przedkładanej do podpisu Sekretarzowi Generalnemu,
- zatwierdzanie korespondencji urzędowej,
- towarzyszenie Sekretarzowi Generalnemu lub go reprezentowanie na różnych spotkaniach wewnętrznych i zewnętrznych, prowadzenie spotkań administracyjnych i branie w nich udziału,
- pozostawanie w stałym kontakcie ze wszystkimi wewnętrznymi i zewnętrznymi partnerami PE oraz z grupami politycznymi w zakresie ich obsługi administracyjnej i budżetowej,
- współpracowanie z różnymi służbami odpowiedzialnymi za przygotowanie i wykonanie budżetu PE,
- zarządzanie dokumentacją o poufnym charakterze,
- pełnienie funkcji arbitrażowych.
5. Warunki dopuszczalności
W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:
a) Warunki ogólne
Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:
- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
- korzystanie z pełni praw obywatelskich,
- uregulowany stosunek do służby wojskowej,
- poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b) Warunki szczególne
(i) Wymagane tytuły lub dyplomy
- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,
lub
- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.
Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii, czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.
Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem Unii 6 muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).
(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe
Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:
12 lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.
(iii) Znajomość języków
Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7 oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.
Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.
6. Etapy selekcji
Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.
Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:
- zmysł strategiczny,
- zdolności kierownicze,
- umiejętność przewidywania,
- umiejętność szybkiego reagowania,
- dokładność,
- komunikatywność.
7. Składanie kandydatur
Termin składania kandydatur ustala się na:
piątek 22 września 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.
Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność, wydany przez właściwy organ państwa członkowskiego UE.
Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf- listu motywacyjnego (z dopiskiem: Do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/293/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/293/S):
PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu
Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.
Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.
Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie odpisu lub kserokopii 9 . Wspomniane dokumenty nie podlegają zwrotowi.
Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.