Ogłoszenie nr PE/292/S o naborze na stanowisko - Dyrektor generalny (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) - Dyrekcja Generalna ds. Personelu

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2023.180A.8

Akt nienormatywny
Wersja od: 23 maja 2023 r.

OGŁOSZENIE NR PE/292/S O NABORZE NA STANOWISKO
DYREKTOR GENERALNY (K/M)
(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) Dyrekcja Generalna ds. Personelu
(2023/C 180 A/02)

1.
Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora generalnego (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 15) Dyrekcji Generalnej ds. Personelu na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Ta procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 15 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 18 433,77 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu na rzecz Unii i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę osób kandydujących, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor generalny (k/m) będzie odbywać liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor generalny (k/m) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i sekretarza generalnego 3 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego obejmującej kilka dyrekcji zajmujących się obszarami kompetencji podlegającymi dyrekcji generalnej,
proponowanie zmian, określanie celów i środków, zarządzanie zespołami, wybór modeli organizacyjnych, gospodarowanie środkami finansowymi,
zarządzanie projektami o charakterze przekrojowym lub nadzorowanie ich realizacji,
doradzanie sekretarzowi generalnemu i posłom do Parlamentu w ich dziedzinach kompetencji - współpraca z dyrektorem Wydziału Prawnego i pozostałymi dyrektorami generalnymi,
w razie potrzeby - reprezentowanie instytucji,
pełnienie funkcji delegowanego urzędnika zatwierdzającego,
w razie potrzeby - zastępowanie sekretarza generalnego.
5.
Warunki przyjęcia

W procedurze naboru mogą wziąć udział osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje postawy etycznej wymaganej do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie nienależącym 6  do Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

piętnaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji generalnej, w tym minimum dziewięć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum dziewięć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza tę listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

poniedziałek 5 czerwca 2023 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące prosimy o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (z dopiskiem: "do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/292/S") i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/292/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Osoby kandydujące mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii 9 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z tych dokumentów.

Dane osobowe podane w tej procedurze naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Personelu

Główne zadania

(jednostka zatrudniająca 462 pracowników: 294 urzędników, 58 pracowników zatrudnionych na czas określony i 110 pracowników kontraktowych)

8.5.2023

Formułowanie strategii dyrekcji generalnej do zatwierdzenia przez organy administracyjne i polityczne,
reprezentowanie dyrekcji generalnej w organach PE,
komunikacja z personelem i służbami korzystającymi z usług dyrekcji generalnej na temat polityk i strategii,
organizowanie działań dyrekcji generalnej w ramach sformułowanej strategii i zarządzanie projektami,
ułatwianie stałego doskonalenia metod pracy oraz promowanie jasnych i zrozumiałych procedur,
wprowadzanie narzędzi wspomagających wydajność i jakość usług oraz stosowanie procedur kontrolnych w dyrekcji generalnej,
wdrażanie polityki Parlamentu w zakresie obowiązku dochowania należytej staranności,
wykonywanie uprawnień organu powołującego, pełnienie funkcji delegowanego urzędnika zatwierdzającego oraz reprezentowanie lub zapewnianie reprezentacji dyrekcji generalnej we wspólnych komitetach lub innych organach, w grupach międzyinstytucjonalnych itd.

Działy podlegające dyrektorowi generalnemu:

WYDZIAŁ DS. KOMUNIKACJI

WYDZIAŁ DS. STOSUNKÓW MIĘDZYINSTYTUCJONALNYCH I DIALOGU SPOŁECZNEGO

DYREKCJA A

DYREKCJA DS. ROZWOJU ZASOBÓW KADROWYCH

Kierowanie dyrekcją oraz koordynowanie pracy jej działów i wydziałów, a także prowadzenie polityki kadrowej w danych obszarach odpowiedzialności,
zarządzanie projektami w dziedzinie rozwoju zasobów kadrowych,
wykonywanie uprawnień organu powołującego i pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego,
reprezentowanie Parlamentu w różnych komitetach i grupach międzyinstytucjonalnych,
koordynowanie odpowiedzi dyrekcji lub jej działów w odniesieniu do skarg związanych z obszarami odpowiedzialności dyrekcji.

Działy należące do dyrekcji A:

DZIAŁ DS. PLANOWANIA STRATEGICZNEGO ZASOBÓW KADROWYCH

DZIAŁ DS. DOBORU TALENTÓW

DZIAŁ DS. PRZEBIEGU KARIERY ZAWODOWEJ I ETYKI

DZIAŁ DS. SZKOLENIA I DOSKONALENIA

+ Szkolenia Zawodowe dla Posłów

DZIAŁ DS. REKRUTACJI PERSONELU

DYREKCJA B

DYREKCJA DS. ADMINISTROWANIA ZASOBAMI KADROWYMI

Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy,
zarządzanie projektami dyrekcji lub jej działów,
wykonywanie uprawnień organu powołującego,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

Działy należące do dyrekcji B:

DZIAŁ DS. UPRAWNIEŃ INDYWIDUALNYCH

DZIAŁ DS. WYNAGRODZEŃ

DZIAŁ WYJAZDÓW SŁUŻBOWYCH

DZIAŁ DS. EMERYTUR I RENT ORAZ UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

DZIAŁ FRONT OFFICE DLA PERSONELU

+ Przywileje i Immunitety + Obsługa Informacyjna

DZIAŁ FRONT OFFICE DLA AKREDYTOWANYCH ASYSTENTÓW PARLAMENTARNYCH

+ Umowy Akredytowanych Asystentów Parlamentarnych

+ Obsługa Akredytowanych Asystentów Parlamentarnych

DZIAŁ DS. POSZUKIWANIA I REKRUTACJI STAŻYSTÓW DZIAŁ DS. CZASU PRACY I ŻŁOBKÓW

+ Czas pracy + Żłobki

DYREKCJA C

DYREKCJA DS. WSPARCIA I USŁUG SOCJALNYCH NA RZECZ ZASOBÓW KADROWYCH

Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy,
dostosowywanie odnośnych przepisów do potrzeb instytucji,
zarządzanie projektami powierzonymi dyrekcji w strategicznych ramach działania,
wykonywanie uprawnień organu powołującego (niepełny wymiar czasu pracy z przyczyn medycznych, art. 60 regulaminu, racjonalne usprawnienia, procedury dotyczące przyznawania rent itd.),
rozwijanie relacji z partnerami w Parlamencie w sprawach dobrostanu i zdrowia w miejscu pracy,
reprezentowanie Parlamentu w różnych komitetach i grupach międzyinstytucjonalnych; udział w grupach roboczych i komitetach zajmujących się zagadnieniami szczegółowymi,
pełnienie funkcji głównego subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego, w tym w zakresie zakupów i zamówień publicznych.

Działy należące do dyrekcji C:

WYDZIAŁ DS. ZWOLNIEŃ LEKARSKICH

SŁUŻA MEDYCZNA W LUKSEMBURGU

SŁUŻA MEDYCZNA W BRUKSELI

DZIAŁ DS. GOTOWOŚCI I REAGOWANIA W RAZIE KRYZYSÓW SANITARNYCH

DZIAŁ DS. PROFILAKTYKI I DOBROSTANU W MIEJSCU PRACY

+ Dobrostan w Miejscu Pracy

+ Profilaktyka i Ochrona w Miejscu Pracy

DZIAŁ DS. RÓWNOŚCI SZANS, WŁĄCZENIA I RÓŻNORODNOŚCI

DYREKCJA D

DYREKCJA DS. ZASOBÓW

Wspieranie dyrektora generalnego, dyrekcji i pracowników dyrekcji generalnej w zakresie zasobów kadrowych, informatycznych, finansowych i logistycznych oraz związanych ze szkoleniem i doradztwem zawodowym,
kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy,
reprezentowanie dyrekcji generalnej w komitetach i na posiedzeniach wewnętrznych i zewnętrznych,
kierowanie konkretnymi projektami; czuwanie nad realizacją rocznego programu prac, rocznego sprawozdania z działalności, strategicznych ram działania i projektów w ramach portfolio parlamentarnego,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

Działy należące do dyrekcji D:

DZIAŁ DS. ZASOBÓW KADROWYCH I MONITOROWANIA STRATEGICZNEGO

+ Zasoby Kadrowe

+ Monitorowanie Strategiczne

DZIAŁ DS. ZASOBÓW FINANSOWYCH

DZIAŁ DS. IT

1 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ obecnego państwa członkowskiego UE.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy służby Parlamentu otrzymały kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.