Ogłoszenie nr PE/176/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Finansów - Dyrekcja ds. Budżetu i Służb Finansowych.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.62A.9

Akt nienormatywny
Wersja od: 4 marca 2014 r.

OGŁOSZENIE NR PE/176/S O NABORZE NA STANOWISKO - DYREKTOR

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW - DYREKCJA DS. BUDŻETU I SŁUŻB FINANSOWYCH

(2014/C 62 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 4 marca 2014 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1 (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Finansów -Dyrekcja ds. Budżetu i Służb Finansowych, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "Regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.216,49 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem unijnym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji, np. ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysokiej rangi urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i Dyrektora Generalnego, następujące zadania 4 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników; optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii); podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów; ocenianie świadczonych usług z myślą o zapewnieniu ich jakości,
doradzanie Dyrektorowi Generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową oraz ich realizacja,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności (wymagany profil)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 Regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystanie z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje co do postawy etycznej, wymagane do pełnienia obowiązków na odnośnym stanowisku.
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe 5 , jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi co najmniej trzy lata,
co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu ww. kwalifikacji, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
doskonała znajomość metod kierowania dużą organizacją sektora publicznego lub prywatnego, której działalność łączy w sobie wymiar polityczny i wymiar zarządzania,
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego interpretacji i przepisów pochodnych,
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane umiejętności
zmysł strategii,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
rzetelność,
komunikatywność.
6.
Procedura selekcji

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzenia rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium rozpocznie wtedy przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

14 marca 2014 r. o godz. 17.00 (czasu brukselskiego).

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/176/S) i życiorysu w formacie Europass 7 : EP-SENIO-RMANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty potwierdzające ukończenie studiów oraz doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko wyłącznie w formie kopii lub kserokopii 8 . Żaden z tych dokumentów nie zostanie kandydatom zwrócony.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury rekrutacji będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW DYREKCJA DS. BUDŻETU I SŁUŻB FINANSOWYCH

GŁÓWNE ZADANIA

(jednostka zatrudniająca 52 pracowników - 19 AD i 33 AST)

Zapewnianie kierowania, koordynacji i organizacji pracy działów i wydziałów dyrekcji.
Utrzymywanie stosunków z organami budżetowymi.
Utrzymywanie stosunków z Trybunałem Obrachunkowym.
Monitorowanie sprawozdań z audytów wewnętrznych (RAI) na potrzeby sekretarza generalnego.
Analiza rocznych i okresowych sprawozdań z działalności delegowanych urzędników zatwierdzających (RAA, RPA) na potrzeby sekretarza generalnego.
Monitorowanie, na potrzeby sekretarza generalnego, planów działań wynikających z RAI i RAA.

DZIAŁ BUDŻETOWY

Zapewnianie opracowania budżetu

Przygotowywanie informacji dotyczących środków i schematu organizacyjnego w celu sporządzenia preliminarza budżetowego (opracowanie sprawozdania sekretarza generalnego w sprawie wstępnego projektu preliminarza budżetowego (APEP)).
Opracowywanie projektu budżetu, sprawozdawczość wymagana przepisami ("legal reporting", LR).
Opracowywanie komunikatów dla sekretarza generalnego, Prezydium i Komisji Budżetowej (BUDG).
Przygotowywanie uzupełniających budżetów korygujących (BRS) na bieżące lata budżetowe Parlamentu Europejskiego.
Zapewnianie monitorowania procedury (kontakty z komisją BUDG i gabinetem sekretarza generalnego).
Monitorowanie prac związanych z aplikacją Badge-Bud i z informowaniem odpowiednich działów.
Przygotowywanie wieloletnich prognoz wydatków Parlamentu.

Zapewnianie wykonania budżetu

Zapewnianie monitorowania, opracowywanie wytycznych, analiza, zdawanie sprawy z wykorzystania środków.
Sprawdzanie lub opracowywanie wniosków o przeniesienie środków i transfery między pod pozycjami.
Sporządzanie lub kontrola kosztorysów.
Monitorowanie delegacji urzędnika zatwierdzającego.
Analiza okresowych sprawozdań z działalności.

Zapewnianie wsparcia urzędnikom zatwierdzającym

Informowanie działów zatwierdzających oraz doradzanie i pomaganie im; opracowywanie komunikatów dla urzędników zatwierdzających.
Szkolenie urzędników zatwierdzających i zarządzających w sprawach budżetowych.
Zarządzanie stroną intranetową dotyczącą zarządzania budżetowego.

Zapewnianie przygotowania i monitorowania procedur zamknięcia i udzielania absolutorium

Utrzymywanie stosunków z Trybunałem Obrachunkowym

Analiza i monitorowanie odpowiedzi na pisma sektorowe i sprawozdania Trybunału Obrachunkowego.
Zapewnianie przykazywania informacji Trybunałowi Obrachunkowemu zgodnie z rozporządzeniem finansowym (RF).

Monitorowanie rezolucji budżetowych

Udział w pracach międzyinstytucjonalnego komitetu ds. budżetowych i finansowych

Śledzenie stanu przepisów finansowych i opracowywanie projektów przepisów

Zapewnianie rozdziału poszczególnych prac: nadzoru, koordynacji, obsługi sekretariatu, przeprowadzek itd.

DZIAŁ RACHUNKOWOŚCI I ZASOBÓW FINANSOWYCH

Środki pieniężne

Zapewnianie należytego wykonania płatności i utrzymywanie zgodności operowania środkami pieniężnymi instytucji z rozporządzeniem finansowym mającym zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, jego przepisami wykonawczymi i przepisami wewnętrznymi Parlamentu Europejskiego.
Zapewnianie zarządzania dostawcami i rachunkami od nich.
Zapewnianie zarządzania środkami pieniężnymi instytucji (w tym kasy główne).
Zarządzanie rachunkami bankowymi w poszczególnych aplikacjach i aktualizacja publicznej tabeli instytucji finansowych.
Zapewnianie zarządzania środkami pieniężnymi (zasilanie kont bankowych).
Utrzymywanie kontaktów z bankami i odpowiadanie na reklamacje.

Rachunkowość

Utrzymywanie zgodności rachunkowości urzędowej instytucji z rozporządzeniem finansowym mającym zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, jego przepisami wykonawczymi i przepisami wewnętrznymi Parlamentu Europejskiego.
Opracowywanie sprawozdań finansowych oraz miesięcznych i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu.
Zarządzanie systemami rachunkowości instytucji i doskonalenie ich.
Zarządzanie działaniami windykacyjnymi (dłużnicy różni, pracownicy odchodzący, grupy polityczne, inne instytucje, podatek VAT) i monitorowanie rachunku łącznikowego z Komisją.
Zarządzanie płatnościami zaliczkowymi i kontrolowanie ich.
Analiza i nadzorowanie wszystkich rachunków tymczasowych rachunkowości ogólnej.
Doradzanie działom zatwierdzającym, zatwierdzanie systemów określonych przez urzędnika zatwierdzającego w celu dostarczania informacji księgowych.
Utrzymywanie kontaktów z Komisją i Trybunałem Obrachunkowym.
Zarządzanie archiwami.

GŁÓWNY DZIAŁ FINANSOWY

Doradzanie urzędnikom zatwierdzającym

Zapewnianie pomocy i doradztwa głównemu urzędnikowi zatwierdzającemu, zwłaszcza jeśli chodzi o sporządzanie rocznego oświadczenia głównego delegowanego urzędnika zatwierdzającego.
Udział we wdrażaniu planu działań głównego delegowanego urzędnika zatwierdzającego, ustalonego na podstawie rocznego sprawozdania z działalności oraz zaleceń audytora wewnętrznego.
Doradzanie urzędnikom zatwierdzającym w kwestii mających zastosowanie przepisów, ich interpretacji i obowiązujących procedur.
Zapewnienie użytkownikom wysokiej jakości telefonicznej pomocy technicznej i zadowalającego czasu oczekiwania na odpowiedź.
Organizacja i kierowanie okresowymi spotkaniami informacyjnymi z poszczególnymi sieciami podmiotów finansowych (delegowani urzędnicy zatwierdzający, administratorzy FINORD, weryfikatorzy ex ante, inicjatorzy).
Koordynacja FINORD.
Dostarczanie wsparcia i wiedzy fachowej w dziedzinie zamówień publicznych: sekretariat forum zamówień publicznych, publikowanie przyznanych zamówień i dotacji w internecie i w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (Dz.U.); zarządzanie bazą danych "System wczesnego ostrzegania - Early Warning System" i obsługa sekretariatu grupy kontaktowej "Organ kontroli dostępu do zamówień" (ICAM).
Obsługa sekretariatu wyspecjalizowanego zespołu ds. nieprawidłowości finansowych (ISIF).
Udział w określaniu minimalnych norm kontroli wewnętrznej, doradzanie przy ich wdrażaniu i w razie potrzeby udział w ich przeglądzie.
Na wniosek urzędników zatwierdzających pomaganie im w opracowywaniu i wykonaniu procedur samooceny ryzyka.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą rekrutacji zgodnie z art. 32 Regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
7 http://europass.cedefop.europa.eu/
8 Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.