Ogłoszenie nr PE/175/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Finansów - Dyrekcja ds. Uprawnień Finansowych i Socjalnych Posłów.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2014.62A.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 4 marca 2014 r.

OGŁOSZENIE NR PE/175/S O NABORZE NA STANOWISKO - DYREKTOR

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW - DYREKCJA DS. UPRAWNIEŃ FINANSOWYCH I SOCJALNYCH POSŁÓW

(2014/C 62 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 4 marca 2014 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1 (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Finansów -Dyrekcja ds. Uprawnień Finansowych i Socjalnych Posłów, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "Regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.216,49 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem unijnym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji, np. ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysokiej rangi urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i Dyrektora Generalnego, następujące zadania 4 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników; optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii); podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów; ocenianie świadczonych usług z myślą o zapewnieniu ich jakości,
doradzanie Dyrektorowi Generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową oraz ich realizacja,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności (wymagany profil)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 Regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystanie z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje co do postawy etycznej, wymagane do pełnienia obowiązków na odnośnym stanowisku.
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe 5 , jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi co najmniej trzy lata,
co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu ww. kwalifikacji, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
doskonała znajomość metod kierowania dużą organizacją sektora publicznego lub prywatnego, której działalność łączy w sobie wymiar polityczny i wymiar zarządzania,
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego interpretacji i przepisów pochodnych,
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane umiejętności
zmysł strategii,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
rzetelność,
komunikatywność.
6.
Procedura selekcji

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzenia rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium rozpocznie wtedy przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

14 marca 2014 r. o godz. 17.00 (czasu brukselskiego).

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/175/S) i życiorysu w formacie Europass 7 : EP-SENIO-RMANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty potwierdzające ukończenie studiów oraz doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko wyłącznie w formie kopii lub kserokopii 8 . Żaden z tych dokumentów nie zostanie kandydatom zwrócony.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury rekrutacji będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW DYREKCJA DS. UPRAWNIEŃ FINANSOWYCH I SOCJALNYCH POSŁÓW

PODSTAWOWE OBOWIĄZKI

(jednostka zatrudniająca 68 pracowników - 9 AD i 59 AST)

-
Kierowanie, koordynacja i organizacja pracy trzech działów dyrekcji.
-
Monitorowanie dossier i zarządzanie uprawnieniami finansowymi i socjalnymi posłów zgodnie ze statutem posła:
-
zarządzanie uposażeniami i uprawnieniami socjalnymi posłów (systemy emerytalne, ubezpieczenia, odprawy wypłacane po zakończeniu mandatu, uposażenia miesięczne i zwrot kosztów opieki medycznej),
-
zarządzanie kosztami podróży i pobytu posłów w czasie posiedzeń, sesji i posiedzeń komisji,
-
zarządzanie dodatkami na koszty pomocy parlamentarnej i koszty ogólne.
-
Zarządzanie finansowe środkami przyznawanymi posłom na akredytowanych asystentów.
-
Prowadzenie wszelkich konsultacji, badań i sondaży o ograniczonym charakterze z myślą o wprowadzaniu zmian do przepisów lub ustalaniu ich interpretacji.
-
Przewodniczenie grupom roboczym.
-
Zarządzanie komórką kryzysową.

DZIAŁ WYNAGRODZEŃ I UPRAWNIEŃ SOCJALNYCH POSŁÓW

(w tym Wydział Emerytur, Rent i Ubezpieczeń Poselskich, Wydział ds. Kosztów Opieki Medycznej Posłów oraz Wydział Uposażeń Poselskich)

Sekcja emerytur

-
Zarządzanie sprawami i prowadzenie rozliczeń w systemie emerytalnym zgodnie z przepisami dotyczącymi zwrotu kosztów oraz diet posłów do Parlamentu Europejskiego (ZKDP) (emerytury FR i IT).
-
Zarządzanie sprawami i prowadzenie rozliczeń w dobrowolnym uzupełniającym systemie emerytalnym oraz zapewnianie kontaktów z funduszem emerytalnym.
-
Zarządzanie sprawami i prowadzenie rozliczeń w systemie rent poselskich (staż pracy, renty inwalidzkie, renty wdowie) zgodnie ze statutem posła.
-
Zarządzanie sprawami i prowadzenie rozliczeń do celów odprawy przejściowej po zakończeniu mandatu (zgodnie z przepisami ZKDP).
-
Opracowywanie, modyfikowanie i testowanie programów z udziałem informatyków (zwłaszcza na portalu dla posłów).
-
Zarządzanie jednorazowymi pozycjami budżetu.
-
Zarządzanie i archiwizacja akt osobowych byłych posłów.
-
Zapewnianie kontaktów z byłymi posłami.

Sekcja kosztów opieki medycznej i ubezpieczeń

-
Zarządzanie i monitorowanie systemu zwrotu kosztów opieki medycznej wprowadzonego w statucie posła, w ścisłym kontakcie z Urzędem Administracji i Wypłacania Należności Indywidualnych (PMO) Komisji Europejskiej.
-
Zarządzanie i archiwizacja akt osobowych posłów.
-
Zapewnianie kontaktów z posłami i ich asystentami oraz z Komisją Europejską.
-
Zarządzanie reklamacjami (art. 6 i 72 przepisów wykonawczych do statutu posła (MAS)).
-
Zarządzanie sprawami i prowadzenie rozliczeń do celów zwrotu składek na ubezpieczenie zdrowotne (art. 3 ust. 4 MAS).
-
Opracowywanie, modyfikowanie i testowanie programów z udziałem informatyków (zwłaszcza na portalu dla posłów).
-
Wydawanie zaświadczeń o objęciu ubezpieczeniem zdrowotnym posłów i osób uprawnionych.
-
Wystawianie, drukowanie i dystrybuowanie kart ubezpieczenia zdrowotnego.
-
Zarządzanie aktami osobowymi w systemie ubezpieczenia od wypadu i utraty lub kradzieży.
-
Zarządzanie i monitorowanie uzupełniających zwrotów kosztów z tytułu ubezpieczenia od wypadku, w ścisłej współpracy z ubezpieczycielami oraz z Urzędem Administracji i Wypłacania Należności Indywidualnych (PMO) Komisji Europejskiej.
-
Zarządzanie umowami ubezpieczenia od wypadu i utraty lub kradzieży.
-
Zarządzanie sprawami dotyczącymi ubezpieczenia pokrywającego koszty repatriacji.
-
Zapewnianie kontaktów z towarzystwem ubezpieczeniowym w sytuacjach kryzysowych.
-
Zarządzanie rachunkami z gabinetu lekarskiego.
-
Zarządzanie rachunkami za doroczne badania lekarskie posłów.
-
Zarządzanie aktami posłów niepełnosprawnych.

Sekcja uposażeń

-
Rozliczanie i zarządzanie miesięcznymi dietami poselskimi (art. 10 statutu posła).
-
Wydawanie wszelkich niezbędnych zaświadczeń, zwłaszcza do celów oświadczeń podatkowych posłów.
-
Rozliczanie i zarządzanie odprawami przejściowymi (art. 13 statutu posła) oraz odprawami przejściowymi wypłacanymi na koniec mandatu (ZKDP).
-
Zarządzanie i archiwizacja akt osobowych posłów.
-
Zapewnianie kontaktów z posłami i ich asystentami oraz z parlamentami państw członkowskich.
-
Opracowywanie, modyfikowanie i testowanie programów z udziałem informatyków (zwłaszcza na portalu dla posłów).
-
Zarządzanie centralizacją rachunków bankowych.
-
Zarządzanie sprawami i dokonywanie rozliczeń w systemach emerytur, rent inwalidzkich oraz rent wdowich i sierocych posłów zgodnie z ZKDP.
-
Monitorowanie pozycji budżetowych i przygotowywanie preliminarzy do pozycji budżetowych działu.

DZIAŁ POMOCY PARLAMENTARNEJ DLA POSŁÓW I KOSZTÓW OGÓLNYCH

Zarządzanie dodatkiem na koszty pomocy parlamentarnej

-
Zapewnianie zgodności przedkładanej dokumentacji dotyczącej asystentów lokalnych.
-
Informowanie posłów i ich asystentów oraz doradzanie im.
-
Archiwizacja dokumentów osobowych załączanych do dokumentacji księgowej.
-
Kontrola rachunków i innych dokumentów potwierdzających dotyczących usługodawców.
-
Kontrola i monitorowanie dokumentów przedkładanych do rozliczenia przez upoważnionych płatników.
-
Kontrola i monitorowanie dokumentów dotyczących ubezpieczeń społecznych, przedkładanych przez upoważnionych płatników.
-
Zarządzanie wnioskami o utworzenie, modyfikację i rozwiązanie grupy posłów-pracodawców.
-
Optymalizacja przekazywanych indywidualnie posłom informacji o wypłaconych kwotach i ich rozbiciu na poszczególne pozycje.
-
Dostosowywanie i testowanie aplikacji informatycznych, zwłaszcza portalu dla posłów.
-
Koordynacja ubezpieczeń stażystów.

Zapewnianie wdrażania statutu akredytowanych asystentów we współpracy z Dyrekcją Generalną ds. Personelu, zwłaszcza:

-
Zarządzanie wnioskami o zawarcie nowych umów oraz zmianę i rozwiązanie umów z akredytowanymi asystentami.
-
Zarządzanie wnioskami dotyczącymi wyjazdów służbowych akredytowanych asystentów.
-
Zarządzanie wnioskami o utworzenie, modyfikację i rozwiązanie grupy posłów-pracodawców.
-
Zarządzanie szczególnymi sprawami dotyczącymi urlopów macierzyńskich, zwolnień lekarskich, szkolenia zawodowego poza instytucjami itp.
-
Informowanie posłów i ich asystentów oraz doradzanie im.
-
Dostosowywanie i testowanie aplikacji informatycznych, zwłaszcza portalu dla posłów.
-
Zarządzanie archiwizacją dokumentów.

Zarządzanie dodatkami na koszty ogólne

DZIAŁ DS. KOSZTÓW PODRÓŻY I POBYTU POSŁÓW

Obsługa finansowa posłów

-
Przygotowywanie zaliczek na koszty podróży i pobytu w miejscach pracy PE (w tym zwrot kosztów poniesionych w ramach wykonywania mandatu).
-
Informowanie posłów i doradzanie im.
-
Przygotowywanie komunikatów.
-
Rozpatrywanie reklamacji posłów.
-
Rozliczenia w sprawach spornych: odliczenia, wypłaty kompensata i anulowanie wyrównań wynikających z kontroli.
-
Zarządzanie administracyjne i obsługa sekretariatu działu; udział w ujednolicaniu procedur i metod pracy.

Kontrola wypłat

-
Zarządzanie zapewnianiem zgodności i ostatecznym rozliczaniem spraw, w tym zwrot kosztów poniesionych w ramach wykonywania mandatu.
-
Aktualizacja zbioru procedur stosownie do zmian w przepisach.
-
Tworzenie referencyjnej bazy danych pełniącej rolę "zbioru orzecznictwa" dotyczącego stosowania przepisów (decyzje organów politycznych, komunikaty wyjaśniające funkcjonowanie programów informatycznych i metody obliczeń, notatki służbowe, instrukcje i wytyczne).
-
Kontrola poszczególnych rozliczeń i dokumentów potwierdzających oraz zatwierdzanie wydatków budżetowych.
-
Kontrola danych dotyczących głosowań imiennych.
-
Kontrola tzw. podróży trójkątnych odbywanych przez grupy polityczne i w ich imieniu, w odniesieniu do dokonanych wypłat.
-
Archiwizacja dokumentów indywidualnych załączonych do dokumentacji księgowej, a także archiwizacja dokumentów urzędnika zatwierdzającego w odniesieniu do wykonywania budżetu.
-
Zapewnianie kontaktów z pozostałymi dyrekcjami generalnymi, zwłaszcza z DG ds. Urzędu Przewodniczącego, DG ds. Polityki Zewnętrznej, DG ds. Polityki Wewnętrznej i DG ds. Personelu, a także z organami kontroli.
-
Opracowywanie prognoz budżetowych oraz monitorowanie pozycji budżetowych i zarządzanie nimi.
-
Opracowywanie danych statystycznych dotyczących posłów na wniosek organów politycznych i budżetowych.
-
Analiza metod pracy, zwłaszcza w odniesieniu do stosowania przepisów, w celu tworzenia wspólnych zasad postępowania.
-
Zapewnianie ogólnej archiwizacji w dziale.
-
Kontrola kosztorysów delegacji i posiedzeń komisji poza trzema miejscami pracy PE.
-
Kontrola danych wprowadzanych w programach informatycznych na podstawie list obecności.
-
Przygotowywanie płatności rachunków z biura podróży; kontrole ex post, zarządzanie wnioskami Europejskiego Urzędu do spraw Zwalczania Nadużyć Finansowych i innych organów.
-
Wykonywanie decyzji o anulowaniu wyrównań.
-
Zarządzanie sprawami dotyczącymi płatności i ostatecznych rozliczeń na rzecz i we współpracy z innymi dyrekcjami generalnymi i instytucjami (np. lot czarterowy w czasie delegacji).
-
Zarządzanie jednorazowymi sprawami dotyczącymi płatności w związku z sankcjami nałożonymi na posłów lub z odzyskiwaniem wypłat dokonanych na rzecz byłych posłów.
-
Wyszukiwanie i przekazywanie kopii dokumentów potwierdzających na żądanie innych sekcji działu.

Wypłaty dla posłów

-
Płatności dodatków na koszty podróży i pobytu posłów, rachunków biura podróży i wszelkich innych wydatków na wniosek właściwego urzędnika zatwierdzającego, przy użyciu zabezpieczonego programu ISABEL.
-
Zapewnianie księgowości wypłat i sporządzanie dokumentów księgowych, a także tygodniowych, miesięcznych i rocznych rachunków zamknięcia
-
Zapewnianie pełnego zarządzania księgowego sprawami dziennymi przed przekazaniem ich sekcji kontroli.
-
Zapewnianie bezpośrednich kontaktów z bankiem i codzienne sprawdzanie wyciągów z własnego konta bankowego przeznaczonego do wypłat.
-
Zapewnianie kontaktów z Dyrekcją ds. Technologii Informacyjnych w celu doskonalenia programu informatycznego.
-
Udział w ujednolicaniu procedur i metod pracy.
-
Analiza stanu sporów "R" i "C", przygotowywanie działań niezbędnych do odzyskania kwot będących przedmiotem wyrównania, w tym w odniesieniu do posłów "ustępujących".

Innowacyjność

-
Zapewnianie kontaktów z biurem podróży.
-
Zarządzanie portalem dla posłów.
-
Monitorowanie projektów informatycznych i zarządzanie nimi.
-
Przygotowywanie harmonogramu posiedzeń i zezwoleń na podróże specjalne.
-
Wprowadzanie i sprawdzanie dni obecności posłów w aplikacji MIME; zarządzanie listami obecności.
-
Przygotowywanie automatycznych wypłat diet dziennych.
-
Kontrola rachunków i zestawień z biura podróży; przygotowywanie płatności.
-
Przygotowywanie dokumentacji umożliwiającej dokonywanie kompensat.
-
Wnioskowanie o wystawienie not uznaniowych wynikających z rachunków pierwotnych oraz monitorowanie tych not.
-
Przygotowywanie płatności wg zestawień z biura podróży; monitorowanie rachunków pierwotnych i kompensat kosztów transportu.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą rekrutacji zgodnie z art. 32 Regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
7 http://europass.cedefop.europa.eu/
8 Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.