Ogłoszenie nr PE/173/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa - Dyrekcja ds. Bliskiego Kontaktu i Wsparcia, Bezpieczeństwa i Ochrony.
Dz.U.UE.C.2013.357A.7
Akt nienormatywny(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA - DYREKCJA DS. BLISKIEGO KONTAKTU I WSPARCIA, BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY
(2013/C 357 A/02)
(Dz.U.UE C z dnia 6 grudnia 2013 r.)
Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1 (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa -Dyrekcja ds. Bliskiego Kontaktu i Wsparcia, Bezpieczeństwa i Ochrony, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "Regulaminem").
Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.
Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.216,49 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie.
Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.
Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Osoba zatrudniona na stanowisku dyrektora będzie odbywać częste wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.
Bruksela. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.
Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji, np. ze względu na płeć, rasę, kolor skóry pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.
Jako wysokiej rangi urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i Dyrektora Generalnego, następujące zadania 4 :
Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:
Zgodnie z art. 28 Regulaminu wymagane są w szczególności:
lub
Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.
Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.
Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzenia rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium rozpocznie wtedy przesłuchania kandydatów.
Kandydaci proszeni są o wysłanie listu motywacyjnego i życiorysu w formacie Europass 7 na adres:
Monsieur le Secrétaire général
Parlement européen
Avis de recrutement numéro PE/173/S (podanie numeru referencyjnego jest obowiązkowe)
Bâtiment Konrad Adenauer
2929 Luxembourg
LUKSEMBURG
Kandydaturę należy wysłać listem poleconym najpóźniej dnia 19 grudnia 2013 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty potwierdzające ukończenie studiów oraz doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko wyłącznie w formie kopii lub kserokopii 8 . Żaden z tych dokumentów nie zostanie zwrócony kandydatom.
Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury rekrutacji będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 9
ZAŁĄCZNIK
DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA
DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA
PODSTAWOWE OBOWIĄZKI
Tworzenie struktur nowo utworzonej Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa nie zostało ukończone, przy czym znaczna część jej pracowników przechodzi procedurę internalizacji. Docelowo Dyrekcja ds. Bliskiego Kontaktu i Wsparcia, Bezpieczeństwa i Ochrony będzie zatrudniać kilkuset pracowników o różnym statusie.
Podstawowe obowiązki
WYDZIAŁ DS. AKREDYTACJI
Podstawowe obowiązki
WYDZIAŁ DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY W BRUKSELI
Podstawowe obowiązki
WYDZIAŁ DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY W STRASBURGU
Podstawowe obowiązki
WYDZIAŁ DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY W LUKSEMBURGU
Podstawowe obowiązki
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.