Rozporządzenie wykonawcze 2018/724 w sprawie niektórych środków polityki handlowej dotyczących niektórych produktów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych Ameryki

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2018.122.14

Akt obowiązujący
Wersja od: 22 czerwca 2018 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2018/724
z dnia 16 maja 2018 r.
w sprawie niektórych środków polityki handlowej dotyczących niektórych produktów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych Ameryki

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 654/2014 z dnia 15 maja 2014 r. dotyczące wykonywania praw Unii w zakresie stosowania i egzekwowania zasad handlu międzynarodowego 1 , w szczególności jego art. 4 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W dniu 8 marca 2018 r. Stany Zjednoczone Ameryki ("Stany Zjednoczone") przyjęły środki ochronne w formie podwyżki ceł na przywóz niektórych produktów ze stali i aluminium, obowiązujące od dnia 23 marca 2018 r. i na czas nieokreślony. W dniu 22 marca wejście w życie podwyżki ceł w odniesieniu do Unii Europejskiej odroczono do dnia 1 maja 2018 r.

(2) Niezależnie od określenia tych środków przez Stany Zjednoczone środkami bezpieczeństwa, stanowią one w istocie środki ochronne. Polegają one na działaniu zaradczym, które zaburza równowagę koncesji i zobowiązań wynikających z Porozumienia Światowej Organizacji Handlu ("WTO") i ogranicza przywóz w celu ochrony przemysłu krajowego przed zagraniczną konkurencją i w trosce o rozwój handlowy przedmiotowego sektora. Wyjątki ze względów bezpieczeństwa przewidziane w Układzie ogólnym w sprawie taryf celnych i handlu z 1994 r. ("GATT z 1994 r.") nie mają zastosowania do tego rodzaju środków ochronnych ani ich nie uzasadniają i nie mają wpływu na prawo do przywrócenia równowagi zgodnie z odpowiednimi postanowieniami Porozumienia WTO.

(3) Porozumienie WTO w sprawie środków ochronnych przewiduje prawo każdego z eksportujących państw dotkniętych środkiem ochronnym do zawieszenia stosowania koncesji lub innych zobowiązań o zasadniczo równoważnych skutkach handlowych względem członka WTO stosującego środek ochronny, pod warunkiem że nie uda się wypracować zadowalającego rozwiązania w drodze konsultacji i że Rada WTO ds. Handlu Towarami nie zgłosi sprzeciwu.

(4) Konsultacje między Stanami Zjednoczonymi a Unią, przewidziane w art. 8 i 12.3 Porozumienia WTO w sprawie środków ochronnych, nie przyniosły zadowalającego rozwiązania 2 .

(5) Zawieszenie przez Unię zasadniczo równoważnych koncesji lub innych zobowiązań powinno wejść w życie po upływie 30 dni od powiadomienia o takim zawieszeniu Rady ds. Handlu Towarami, o ile Rada ta nie wyraziła sprzeciwu. Porozumienie WTO przewiduje wykonywanie prawa do zawieszenia: a) niezwłocznie, pod warunkiem że środek ochronny nie został wprowadzony w następstwie bezwzględnego wzrostu przywozu lub nie jest zgodny z odpowiednimi postanowieniami Porozumienia WTO, lub b) po upływie okresu trzech lat od rozpoczęcia stosowania środka ochronnego.

(6) Komisja wykonuje prawo do zawieszenia stosowania zasadniczo równoważnych koncesji lub innych zobowiązań, aby zrównoważyć koncesje lub inne zobowiązania w stosunkach handlowych z państwami trzecimi, na podstawie art. 4 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 654/2014. Odpowiednie działania mają formę środków polityki handlowej, które mogą obejmować, między innymi, zawieszenie koncesji celnych oraz nałożenie nowych lub wyższych ceł.

(7) Przy opracowywaniu i dokonywaniu wyboru odpowiednich środków polityki handlowej Komisja stosuje obiektywne kryteria zgodnie z art. 4 ust. 2 lit. c) oraz art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 654/2014, w tym w stosownych przypadkach uwzględnia proporcjonalność wszystkich środków, możliwości poprawy dzięki nim sytuacji sektorów przemysłu unijnego, których dotyczą środki ochronne, oraz cel, jakim jest ograniczenie do minimum negatywnych skutków gospodarczych dla Unii, w tym również w przypadku ważnych surowców.

(8) Zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) nr 654/2014 Komisja umożliwiła zainteresowanym stronom wyrażenie opinii i przedstawienie informacji dotyczących interesu gospodarczego Unii w tym zakresie 3 .

(9) Środki ochronne Stanów Zjednoczonych mogą mieć znaczne negatywne skutki gospodarcze dla dotkniętych nimi sektorów przemysłu unijnego. Środki te mogłyby znacznie ograniczyć unijny wywóz produktów stalowych i aluminiowych do Stanów Zjednoczonych. Podlegający tym środkom unijny przywóz do Stanów Zjednoczonych odpowiednich produktów ze stali i aluminium w 2017 r. miał wartość co najmniej 6,41 mld EUR (z czego 5,30 mld EUR stanowił łączny przywóz stali, a 1,11 mld EUR - łączny przywóz aluminium).

(10) W związku z tym zawieszenie koncesji handlowych na niektóre produkty do poziomu, który odzwierciedla kwotę, jaka wynikałaby z zastosowania przez Stany Zjednoczone ceł na przywóz z Unii do Stanów Zjednoczonych produktów ze stali i aluminium, i który nie przekracza tej kwoty, stanowi odpowiednie do sytuacji zawieszenie stosowania koncesji handlowych o zasadniczo równoważnych skutkach, zgodnie z Porozumieniem WTO w sprawie środków ochronnych.

(11) Komisja może następnie, w oddzielnym akcie wykonawczym, podjąć decyzję o wdrożeniu takiego zawieszenia stosowania koncesji handlowych, w razie potrzeby lub w zakresie, jaki uzna za niezbędny, poprzez nałożenie dodatkowych ceł na niektóre produkty pochodzące ze Stanów Zjednoczonych przywożone do Unii. Komisja powinna podjąć decyzję w sprawie zakresu stosowania, która będzie również uwzględniać wymogi dotyczące harmonogramu opisane w motywie (5), w zależności od tego, czy Stany Zjednoczone wyłączą niektóre produkty lub przedsiębiorstwa ze stosowania wobec nich środków ochronnych.

(12) 4  Przy uwzględnieniu wymogów dotyczących harmonogramu, opisanych w motywie 5, dodatkowe cła powinny być stosowane, w razie potrzeby lub w niezbędnym zakresie, w dwóch etapach. Na pierwszym etapie cła ad valorem w maksymalnych stawkach 10 % i 25 % na przywóz produktów wymienionych w załączniku I mogą być stosowane bezzwłocznie i do czasu, aż Stany Zjednoczone przestaną stosować środki ochronne w stosunku do produktów z Unii.

(13) Całkowita kwota należności celnych ad valorem na pierwszym etapie odzwierciedla podwyżkę stawek celnych Stanów Zjednoczonych w wysokości 25 % na przywóz "wyrobów płaskich ze stali węglowej i stali stopowej" oraz "wyrobów długich ze stali węglowej i stali stopowej" 5  z Unii do Stanów Zjednoczonych (2,83 mld EUR całkowitej wartości unijnego przywozu do Stanów Zjednoczonych w 2017 r.). Są to wyroby ze stali, w stosunku do których środki ochronne Stanów Zjednoczonych nie zostały wprowadzone w następstwie bezwzględnego wzrostu przywozu.

(14) Na drugim etapie kolejne dodatkowe cła ad valorem w maksymalnej stawce 10 %, 25 %, 35 % i 50 % na przywóz produktów wymienionych w załączniku II mogą być stosowane od dnia 23 marca 2021 r. - lub wcześniej, jeżeli przed tą datą Organ Rozstrzygania Sporów WTO wyda orzeczenie, że środki ochronne Stanów Zjednoczonych są niezgodne z odpowiednimi postanowieniami Porozumienia WTO, lub zostanie powiadomiony o orzeczeniu o tej treści - do czasu, aż środki ochronne Stanów Zjednoczonych przestaną obowiązywać.

(15) Całkowita kwota należności celnych ad valorem na drugim etapie odzwierciedla podwyżkę stawek celnych Stanów Zjednoczonych w wysokości 10 % na przywóz produktów aluminiowych 6  oraz podwyżkę w wysokości 25 % na przywóz "rur i przewodów rurowych ze stali węglowej i stali stopowej", "półproduktów ze stali węglowej i stali stopowej" i "produktów ze stali nierdzewnej" 7  z Unii do Stanów Zjednoczonych (3,58 mld EUR całkowitej wartości unijnego przywozu do Stanów Zjednoczonych w 2017 r., z czego 2,47 mld EUR stanowi przywóz stali, a 1,11 mld EUR - przywóz aluminium). Są to produkty, w przypadku których najwyraźniej nastąpił bezwzględny wzrost przywozu.

(16) Środki polityki handlowej i produkty nimi objęte zostały wybrane zgodnie z kryteriami określonymi w art. 4 ust. 2 lit. c) i ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 654/2014.

(17) Nie przekraczając wartości unijnego przywozu dotkniętego środkami ochronnymi Stanów Zjednoczonych, jak opisano w motywach 9 i 10, środki polityki handlowej są proporcjonalne do skutków środków ochronnych Stanów Zjednoczonych i nie są nadmierne. Należy również podkreślić, że początkowo objęta nimi zostanie jedynie niewielka część całkowitej dostępnej wartości, jak opisano w motywach 12 i 13.

(18) Środki polityki handlowej powinny złagodzić negatywne skutki dla unijnego przemysłu stalowego i aluminiowego dotkniętego środkami ochronnymi Stanów Zjednoczonych.

(19) Środki polityki handlowej powinny mieć zastosowanie do przywozu produktów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych, od których dostaw Unia nie jest zasadniczo uzależniona. Środki polityki handlowej mogą mieć również zastosowanie w odniesieniu do przemysłu stalowego i aluminiowego. Takie podejście pozwala - na ile to możliwe - uniknąć negatywnego wpływu na różne podmioty na rynku unijnym, w tym na konsumentów.

(20) Produkty, dla których pozwolenie na przywóz zawierające zwolnienie z cła lub jego redukcję zostało wydane przed datą wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, nie podlegają dodatkowym cłom.

(21) Produkty, dla których importerzy mogą przedstawić dowody na to, że zostały wywiezione ze Stanów Zjednoczonych do Unii Europejskiej przed datą zastosowania dodatkowych ceł, nie podlegają dodatkowym cłom.

(22) Niniejsze rozporządzenie pozostaje bez uszczerbku dla kwestii zgodności środków ochronnych Stanów Zjednoczonych z odpowiednimi postanowieniami Porozumienia WTO.

(23) W świetle terminów obowiązujących w ramach WTO i z uwagi na wstępny charakter niniejszego aktu, powinien on wejść w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

(24) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Barier Handlowych ustanowionego na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/1843 8 ,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Komisja natychmiast, a w każdym razie nie później niż do dnia 18 maja 2018 r., pisemnie powiadamia Radę WTO ds. Handlu Towarami, że w przypadku braku sprzeciwu ze strony Rady ds. Handlu Towarami Unia zawiesza, od dnia 20 czerwca 2018 r., stosowanie w handlu ze Stanami Zjednoczonymi koncesji celnych wynikających z układu GATT z 1994 r. w odniesieniu do produktów wymienionych w załączniku I i załączniku II, tak aby umożliwić zastosowanie dodatkowych ceł na przywóz tych produktów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych.

Artykuł  2

Stosowanie dodatkowych ceł na te produkty, w drodze późniejszego aktu wykonawczego Komisji, odbywa się w ramach następujących parametrów i przy uwzględnieniu ewentualnych późniejszych wyłączeń przez Stany Zjednoczone niektórych produktów lub przedsiębiorstw ze stosowania wobec nich środków ochronnych:

a) 9
 na pierwszym etapie dodatkowe cło ad valorem w maksymalnych stawkach 10 % i 25 % może być stosowane na przywóz produktów wymienionych w załączniku I od dnia 20 czerwca 2018 r.;
b)
na drugim etapie kolejne dodatkowe cło ad valorem w maksymalnej stawce 10 %, 25 %, 35 % lub 50 % może być stosowane na przywóz produktów wymienionych w załączniku II:
-
od dnia 23 marca 2021 r., lub
-
od piątego dnia następującego po dniu wydania przez Organ Rozstrzygania Sporów WTO orzeczenia, że środki ochronne Stanów Zjednoczonych są niezgodne z odpowiednimi postanowieniami Porozumienia WTO, lub przekazaniu powiadomienia temu organowi o orzeczeniu o tej treści, jeżeli nastąpi to wcześniej. W ostatnim przypadku Komisja opublikuje w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zawiadomienie wskazujące datę wydania takiego orzeczenia lub przekazania powiadomienia o takim orzeczeniu.
Artykuł  3

Zawieszenie przewidziane w art. 1 może być wykonywane, dopóki Stany Zjednoczone stosują lub ponownie będą stosowały środki ochronne w sposób, który miałby skutki dla produktów pochodzących z Unii, oraz w zakresie, w jakim czynią to Stany Zjednoczone. Komisja opublikuje w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zawiadomienie wskazujące datę zaprzestania przez Stany Zjednoczone stosowania środków ochronnych.

Artykuł  4
1. 
Produkty wymienione w załącznikach, dla których pozwolenie na przywóz zawierające zwolnienie z cła lub jego redukcję zostało wydane przed datą wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, nie podlegają dodatkowym cłom.
2. 
Produkty wymienione w załącznikach, w odniesieniu do których importerzy mogą przedstawić dowody na to, że zostały wywiezione ze Stanów Zjednoczonych do Unii przed dniem zastosowania dodatkowego cła w odniesieniu do danego produktu, nie podlegają cłu dodatkowemu.
Artykuł  5

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 16 maja 2018 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  10  

Produkty, które mogą podlegać dodatkowym cłom od dnia 20 czerwca 2018 r.

Kod CN w 2018 r. (1)Cło dodatkowe
0710 40 0025 %
0711 90 3025 %
0713 33 9025 %
1005 90 0025 %
1006 30 2125 %
1006 30 2325 %
1006 30 2525 %
1006 30 2725 %
1006 30 4225 %
1006 30 4425 %
1006 30 4625 %
1006 30 4825 %
1006 30 6125 %
1006 30 6325 %
1006 30 6525 %
1006 30 6725 %
1006 30 9225 %
1006 30 9425 %
1006 30 9625 %
1006 30 9825 %
1006 40 0025 %
1904 10 3025 %
1904 90 1025 %
2001 90 3025 %
2004 90 1025 %
2005 80 0025 %
2008 11 1025 %
2009 12 0025 %
2009 19 1125 %
2009 19 1925 %
2009 19 9125 %
2009 19 9825 %
2009 81 1125 %
2009 81 1925 %
2009 81 3125 %
2009 81 5925 %
2009 81 9525 %
2009 81 9925 %
2208 30 1125 %
2208 30 1925 %
2208 30 8225 %
2208 30 8825 %
2402 10 0025 %
2402 20 1025 %
2402 20 9025 %
2402 90 0025 %
2403 11 0025 %
2403 19 1025 %
2403 19 9025 %
2403 91 0025 %
2403 99 1025 %
2403 99 9025 %
3304 20 0025 %
3304 30 0025 %
3304 91 0025 %
6109 10 0025 %
6109 90 2025 %
6109 90 9025 %
6203 42 3125 %
6203 42 9025 %
6203 43 1125 %
6204 62 3125 %
6204 62 9025 %
6302 31 0025 %
6403 59 9525 %
7210 12 2025 %
7210 12 8025 %
7219 12 1025 %
7219 12 9025 %
7219 13 1025 %
7219 13 9025 %
7219 32 1025 %
7219 32 9025 %
7219 33 1025 %
7219 33 9025 %
7219 34 1025 %
7219 34 9025 %
7219 35 9025 %
7222 20 1125 %
7222 20 2125 %
7222 20 2925 %
7222 20 3125 %
7222 20 8125 %
7222 20 8925 %
7222 40 1025 %
7222 40 5025 %
7222 40 9025 %
7223 00 1125 %
7223 00 1925 %
7223 00 9125 %
7226 92 0025 %
7228 30 2025 %
7228 30 4125 %
7228 30 4925 %
7228 30 6125 %
7228 30 6925 %
7228 30 7025 %
7228 30 8925 %
7228 50 2025 %
7228 50 4025 %
7228 50 6925 %
7228 50 8025 %
7229 90 2025 %
7229 90 5025 %
7229 90 9025 %
7301 20 0025 %
7304 31 2025 %
7304 31 8025 %
7304 41 0025 %
7306 30 1125 %
7306 30 1925 %
7306 30 4125 %
7306 30 4925 %
7306 30 7225 %
7306 30 7725 %
7306 30 8025 %
7306 40 2025 %
7306 40 8025 %
7307 11 1025 %
7307 11 9025 %
7307 19 1025 %
7307 19 9025 %
7308 30 0025 %
7308 40 0025 %
7308 90 5125 %
7308 90 5925 %
7308 90 9825 %
7309 00 1025 %
7309 00 5125 %
7309 00 5925 %
7310 29 1025 %
7310 29 9025 %
7311 00 1325 %
7311 00 1925 %
7311 00 9925 %
7314 14 0025 %
7314 19 0025 %
7314 49 0025 %
7315 11 1025 %
7315 11 9025 %
7315 12 0025 %
7315 19 0025 %
7315 89 0025 %
7315 90 0025 %
7318 14 1025 %
7318 14 9125 %
7318 14 9925 %
7318 16 4025 %
7318 16 6025 %
7318 16 9225 %
7318 16 9925 %
7321 11 1025 %
7321 11 9025 %
7322 90 0025 %
7323 93 0025 %
7323 99 0025 %
7324 10 0025 %
7325 10 0025 %
7325 99 1025 %
7325 99 9025 %
7326 90 3025 %
7326 90 4025 %
7326 90 5025 %
7326 90 6025 %
7326 90 9225 %
7326 90 9625 %
7606 11 1025 %
7606 11 9125 %
7606 12 2025 %
7606 12 9225 %
7606 12 9325 %
8711 40 0025 %
8711 50 0025 %
8903 91 1025 %
8903 91 9025 %
8903 92 1025 %
8903 92 9125 %
8903 92 9925 %
8903 99 1025 %
8903 99 9125 %
8903 99 9925 %
9504 40 0010 %
(1) Kody nomenklatury pochodzą z Nomenklatury scalonej określonej w art. 1 ust. 2 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz.U. L 256 z 7.9.1987, s. 1) i zawartej w załączniku I do tego rozporządzenia, obowiązującej w momencie publikacji niniejszego rozporządzenia i odpowiednio zmienionej kolejnymi aktami ustawodawczymi, w tym ostatnio rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/1925 z dnia 12 października 2017 r. zmieniającym załącznik I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz.U. L 282 z 31.10.2017, s. 1).

ZAŁĄCZNIK  II

Produkty, które mogą podlegać kolejnym dodatkowym cłom od dnia 23 marca 2021 r. lub po stwierdzeniu niezgodności środków ochronnych USA z postanowieniami WTO

Kod CN w 2018 r. (1)Cło dodatkowe
2008 93 1125 %
2008 93 1925 %
2008 93 2925 %
2008 93 9125 %
2008 93 9325 %
2008 93 9925 %
2208 30 1125 %
2208 30 1925 %
2208 30 8225 %
2208 30 8825 %
3301 12 1010 %
3301 13 1010 %
3301 90 1010 %
3301 90 3010 %
3301 90 9010 %
3302 90 1010 %
3302 90 9010 %
3304 10 0010 %
3305 30 0010 %
4818 20 1025 %
4818 20 9135 %
4818 20 9925 %
4818 30 0025 %
4818 50 0035 %
4818 90 1025 %
4818 90 9035 %
5606 00 9110 %
5606 00 9910 %
5907 00 0010 %
5911 10 0010 %
5911 20 0010 %
5911 31 1110 %
5911 31 1910 %
5911 31 9010 %
5911 32 1110 %
5911 32 1910 %
5911 32 9010 %
6203 42 1150 %
6203 42 3350 %
6203 42 3550 %
6203 42 5150 %
6203 42 5950 %
6203 43 1950 %
6203 43 3150 %
6203 43 3950 %
6203 43 9050 %
6204 62 1150 %
6204 62 3350 %
6204 62 3950 %
6204 62 5150 %
6204 62 5950 %
6205 30 0050 %
6301 30 1050 %
6301 30 9050 %
6402 19 0025 %
6402 99 1050 %
6402 99 3125 %
6402 99 3925 %
6402 99 5025 %
6402 99 9125 %
6402 99 9325 %
6402 99 9625 %
6402 99 9825 %
6403 59 0525 %
6403 59 1125 %
6403 59 3125 %
6403 59 3525 %
6403 59 3925 %
6403 59 5025 %
6403 59 9125 %
6403 59 9925 %
6601 10 0050 %
6911 10 0050 %
6911 90 0050 %
6912 00 2150 %
6912 00 2350 %
6912 00 2550 %
6912 00 2950 %
6912 00 8150 %
6912 00 8350 %
6912 00 8550 %
6912 00 8950 %
6913 10 0050 %
6913 90 1050 %
6913 90 9350 %
6913 90 9850 %
6914 10 0050 %
6914 90 0050 %
7005 21 2525 %
7005 21 3025 %
7005 21 8025 %
7007 19 1010 %
7007 19 2010 %
7007 19 8010 %
7007 21 2010 %
7007 21 8010 %
7007 29 0010 %
7009 10 0025 %
7009 91 0010 %
7013 28 1010 %
7013 28 9010 %
7102 31 0010 %
7113 11 0025 %
7113 19 0025 %
7113 20 0025 %
7228 50 6125 %
7326 90 9810 %
7604 29 9025 %
7606 11 9325 %
7606 11 9925 %
8422 11 0050 %
8450 11 1150 %
8450 11 1950 %
8450 11 9050 %
8450 12 0050 %
8450 19 0050 %
8506 10 1110 %
8506 10 1810 %
8506 10 9110 %
8506 10 9810 %
8506 90 0010 %
8543 70 0150 %
8543 70 0250 %
8543 70 0350 %
8543 70 0450 %
8543 70 0550 %
8543 70 0650 %
8543 70 0750 %
8543 70 0850 %
8543 70 0950 %
8543 70 1050 %
8543 70 3050 %
8543 70 5050 %
8543 70 6050 %
8543 70 9025 %
8704 21 1010 %
8704 21 3110 %
8704 21 3910 %
8704 21 9110 %
8704 21 9910 %
8711 40 0025 %
8711 50 0025 %
8901 90 1050 %
8901 90 9050 %
8902 00 1050 %
8902 00 9050 %
8903 10 1010 %
8903 10 9010 %
8903 92 9125 %
8903 92 9925 %
9401 61 0050 %
9401 69 0050 %
9401 71 0050 %
9401 79 0050 %
9401 80 0050 %
9404 90 1025 %
9404 90 9025 %
9405 99 0025 %
(1) Kody nomenklatury pochodzą z Nomenklatury scalonej określonej w art. 1 ust. 2 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz.U. L 256 z 7.9.1987, s. 1) i zawartej w załączniku I do tego rozporządzenia, obowiązującej w momencie publikacji niniejszego rozporządzenia i odpowiednio zmienionej kolejnymi aktami ustawodawczymi, w tym ostatnio rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/1925 z dnia 12 października 2017 r. zmieniającym załącznik I do rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz.U. L 282 z 31.10.2017, s. 1).
1 Dz.U. L 189 z 27.6.2014, s. 50.
2 Dnia 16 kwietnia 2018 r. Unia wystąpiła z wnioskiem o przeprowadzenie konsultacji. Porozumienie nie zostało osiągnięte i minął 30-dniowy okres na konsultacje, o którym mowa w art. 8 Porozumienia WTO w sprawie środków ochronnych.
4 Motyw 12 zmieniony przez art. 3 pkt 1 rozporządzenia nr (UE) 2018/886 z dnia 20 czerwca 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.158.5) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 22 czerwca 2018 r.
5 Produkty, o których mowa w sprawozdaniu Departamentu Handlu Stanów Zjednoczonych z dnia 11 stycznia 2018 r. (https://www.commerce.gov/sites/commerce.gov/files/the_effect_of_imports_of_steel_on_the_national_security_-_with_redactions_-_20180111.pdf)
6 Produkty, o których mowa w sprawozdaniu Departamentu Handlu Stanów Zjednoczonych z dnia 17 stycznia 2018 r. (https://www.commerce.gov/sites/commerce.gov/files/the_effect_of_imports_of_aluminum_on_the_national_security_-_with_redactions_-_20180117.pdf)
7 Tamże, przypis 4.
8 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/1843 z dnia 6 października 2015 r. ustanawiające procedury unijne w zakresie wspólnej polityki handlowej w celu zapewnienia wykonania praw Unii zgodnie z zasadami handlu międzynarodowego, w szczególności tymi ustanowionymi pod auspicjami Światowej Organizacji Handlu (tekst jednolity) (Dz.U. L 272 z 16.10.2015, s. 1).
9 Art. 2 lit. a) zmieniona przez art. 3 pkt 2 rozporządzenia nr (UE) 2018/886 z dnia 20 czerwca 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.158.5) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 22 czerwca 2018 r.
10 Załącznik I zmieniony przez art. 3 pkt 3 rozporządzenia nr (UE) 2018/886 z dnia 20 czerwca 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.158.5) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 22 czerwca 2018 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.