Nałożenie przez Francję zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie krajowych regularnych usług lotniczych we Francji.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2004.306.21

Akt nienormatywny
Wersja od: 10 grudnia 2004 r.

Nałożenie przez Francję zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie krajowych regularnych usług lotniczych we Francji

(2004/C 306/05)

(Dz.U.UE C z dnia 10 grudnia 2004 r.)

1.
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Francja podjęła decyzję o nałożeniu zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie krajowych regularnych usług lotniczych między portami lotniczymi Angers (Marcé) a Lyonem (Saint-Exupéry) oraz między portami lotniczym Tours (Val de Loire) a Lyonem (Saint-Exupéry). Niniejsze zobowiązania zastępują zobowiązania opublikowane w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich C 72 z dnia 6 marca 2001 r.
2.
Zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie krajowych regularnych usług lotniczych między portami lotniczymi Angers (Marcé) a Lyonem (Saint-Exupéry) oraz Tours (Val de Loire) a Lyonem (Saint-Exupéry) są następujące:

Minimalna częstotliwość lotów

Usługi powinny być wykonywane w wymiarze przynajmniej dwóch lotów w obie strony dziennie, rano i wieczorem, od poniedziałku do piątku włącznie, oprócz dni wolnych od pracy, przez 220 dni w roku.

Usługi powinny być wykonywane na trasie Angers (Marcé) - Tours (Val de Loire) - Lyon (Saint-Exupéry) i odwrotnie.

Flota

Usługi należy wykonywać przy wykorzystaniu samolotów z kabiną ciśnieniową o liczbie miejsc nie mniejszej niż 37.

Rozkład lotów

Rozkład lotów w ciągu tygodnia powinien umożliwiać pasażerom podróżującym w celach służbowych odbywanie podróży w obie strony w ciągu jednego dnia z możliwością spędzenia przynajmniej 6 godzin w miejscu przeznaczenia, zarówno w Angers (Macé) i w Tours (Val de Loire, jak i w Lyonie (St-Exupéry).

Rozkład lotów powinien umożliwiać pasażerom tranzytowym loty łączone w ruchu krajowym i międzynarodowym z portu lotniczego w Lyonie (Saint-Exupéry).

Polityka handlowa

Sprzedaż lotów powinna odbywać się przynajmniej w jednym komputerowym systemie rezerwacji.

Ciągłość wykonywania usług

Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej, liczba lotów odwołanych z winy przewoźnika nie powinna przekraczać rocznie 3 % liczby zaplanowanych lotów. Ponadto przewoźnik może wstrzymać wykonywanie usług wyłącznie za uprzednim sześciomiesięcznym zawiadomieniem.

Wspólnotowych przewoźników informuje się, że prowadzenie działalności bez uwzględnienia zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych może skutkować karami administracyjnymi i/lub sankcjami prawnymi.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.