Nabór na stanowisko dyrektora wykonawczego (grupa zaszeregowania AD 14) wspólnego przedsiębiorstwa na rzecz technologii ogniw paliwowych i technologii wodorowych (Bruksela) - COM/2009/10178.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2009.91A.1

Akt nienormatywny
Wersja od: 21 kwietnia 2009 r.

Nabór na stanowisko dyrektora wykonawczego (grupa zaszeregowania AD 14) wspólnego przedsiębiorstwa na rzecz technologii ogniw paliwowych i technologii wodorowych (Bruksela)

COM/2009/10178

(2009/C 91 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 21 kwietnia 2009 r.)

Reprezentujemy

Wspólne przedsiębiorstwo na rzecz technologii ogniw paliwowych i technologii wodorowych ("wspólne przedsiębiorstwo FCH") powstało w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego Wspólnoty Europejskiej oraz zrzeszenia branżowego europejskiej wspólnej inicjatywy technologicznej na rzecz technologii ogniw paliwowych i technologii wodorowych ("zrzeszenie branżowe"). Wspólne przedsiębiorstwo FCH ustanowiono w Brukseli na mocy prawa europejskiego(1) na okres do dnia 31 grudnia 2017 r.

Wspólne przedsiębiorstwo FCH odpowiada za realizację wspólnej inicjatywy technologicznej, która służy zapewnieniu Europie (państwom członkowskim UE i państwom stowarzyszonym z siódmym programem ramowym) miejsca w światowej czołówce w dziedzinie technologii ogniw paliwowych i technologii wodorowych, a także stworzeniu warunków do upowszechnienia się tych technologii na rynku, co może przynieść znaczące korzyści dla całego społeczeństwa wskutek oddziaływania sił rynkowych.

Celem wspólnego przedsiębiorstwa FCH jest skoordynowana realizacja programu badań, rozwoju technicznego i działań demonstracyjnych w Europie w dziedzinie ogniw paliwowych i technologii wodorowych poprzez połączenie środków publicznych i prywatnych. Powinno się to odbywać przy współpracy i zaangażowaniu ze strony podmiotów z branży, w tym MSP, ośrodków badawczych, szkół wyższych i regionów. W ramach wspierania wspomnianej działalności naukowej wspólne przedsiębiorstwo FCH będzie odpowiedzialne za wystosowywanie konkurencyjnych zaproszeń do składania wniosków.

Na działalność wspólnego przedsiębiorstwa FCH w latach 2008-2017 przeznaczone zostaną środki w wysokości 940 min EUR, w tym (i) wkład Wspólnoty Europejskiej na rzecz wspólnego przedsiębiorstwa FCH, nie wyższy niż 470 min EUR, pochodzący z siódmego programu ramowego Wspólnoty Europejskiej w dziedzinie badań, rozwoju technologicznego i demonstracji (2007-2013); oraz (ii) wkład zrzeszenia branżowego wynoszący przynajmniej 470 min EUR.

Więcej informacji można znaleźć na stronie:

http://circa.europa.eu/Public/irc/rtd/fchjti/library

Oferujemy

Dyrektor wykonawczy jest prawnym przedstawicielem wspólnego przedsiębiorstwa FCH i współtworzy jego zewnętrzny wizerunek. Dyrektor wykonuje swoje obowiązki w sposób niezależny i odpowiada za swoje działania przed Radą Zarządzającą.

Dyrektor wykonawczy będzie kierował i zarządzał wspólnym przedsiębiorstwem, jak również będzie ponosił ogólną odpowiedzialność za jego działania i dążył do realizacji jego celów. Tym samym będzie on odgrywał kluczową rolę w realizacji wspólnej inicjatywy technologicznej FCH.

Dyrektor wykonawczy będzie odpowiedzialny za bieżące zarządzanie wspólnym przedsiębiorstwem FCH, a do jego zadań będzie w szczególności należało:

– mianowanie pracowników wspólnego przedsiębiorstwa FCH oraz nadzór nad nimi, tworzenie dobrej atmosfery w zespole i przyjaznego środowiska pracy,

– opracowanie i realizacja rocznego planu wykonawczego oraz rocznego planu budżetowego, opracowanie i wykonanie budżetu oraz zapewnienie skutecznego zarządzania nim zgodnie z przepisami finansowymi wspólnego przedsiębiorstwa FCH, sporządzanie wymaganych rocznych sprawozdań z działalności obejmujących odnośne wydatki, a także rocznego sprawozdania finansowego i bilansu wspólnego przedsiębiorstwa FCH,

– nadzorowanie procedury zaproszenia do składania wniosków oraz procedury zarządzania projektem, w szczególności: organizowanie zaproszeń do składania wniosków i oceny wniosków oraz zarządzanie tymi procedurami, jak również negocjowanie i zawieranie umów o przyznanie dotacji dla wybranych wniosków, a następnie okresowe monitorowanie finansowanych projektów i ich kontrola,

– zarządzanie strategią i działaniami wspólnego przedsiębiorstwa FCH w zakresie komunikacji,

– udzielanie wsparcia Radzie Zarządzającej wspólnego przedsiębiorstwa FCH oraz Komitetowi Naukowemu; zwoływanie Walnego Zgromadzenia Wspólników FCH oraz uczestniczenie w posiedzeniach grupy przedstawicieli państw FCH,

– monitorowanie finansowania ze środków publicznych i prywatnych oraz przedstawianie Radzie Zarządzającej projektów działań korygujących niezbędnych do utrzymania równowagi między tymi dwoma źródłami finansowania,

– odpowiedzialność za ocenę ryzyka i zarządzanie nim,

– odpowiedzialność za prace przygotowawcze, które służą uzyskaniu corocznego absolutorium od Parlamentu Europejskiego.

Poszukujemy

Od kandydata wymaga się:

– szerokiego doświadczenia w zarządzaniu, najlepiej w nowo powstałych strukturach lub w środowisku wielokulturowym,

– zdolności do nakreślania strategii działań,

– zdolności do kierowania zespołem i motywowania pracowników, w tym personelu administracyjnego i technicznego, w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku europejskim,

– doświadczenia w zarządzaniu projektami lub procedurami finansowania działalności badawczej na szczeblu krajowym, unijnym lub międzynarodowym,

– doświadczenie zawodowe w przemyśle energetycznym lub w energochłonnym sektorze przemysłu będzie istotnym atutem,

– dobrej znajomości dziedziny badań i rozwoju w sektorze ogniw paliwowych i technologii wodorowych,

– jeśli to możliwe, dobrej znajomości instytucji UE, jak również wiedzy o ich funkcjonowaniu i wzajemnych powiązaniach,

– dobrej znajomości tematyki współpracy między sektorem prywatnym i publicznym w dziedzinie energetyki,

– silnego poczucia odpowiedzialności, inicjatywy i motywacji wewnętrznej,

– rozwiniętych umiejętności interpersonalnych oraz doświadczenia w prowadzeniu współpracy i utrzymywaniu kontaktów między różnymi organizacjami,

– zdolności w zakresie komunikowania się ze społeczeństwem i budowania dobrych stosunków roboczych ze wszystkimi partnerami,

– biegłej znajomości języka angielskiego w mowie i piśmie.

Kandydat musi

Kandydaci zostanę zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:

– Obywatelstwo: posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

– Dyplom lub stopień uniwersytecki: wykazać:

– potwierdzony dyplomem poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym w normalnym cyklu co najmniej cztery lata, lub

– potwierdzony dyplomem poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe w wymiarze co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny cykl studiów wynosi co najmniej trzy lata (wspomniane roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia liczonego od momentu ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej).

– Doświadczenie zawodowe: posiadać co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe liczone od chwili ukończenia studiów wyższych na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje, w tym przynajmniej pięcioletnie doświadczenie zdobyte w dziedzinie związanej z działalnością wspólnego przedsiębiorstwa.

– Doświadczenie na stanowisku kierowniczym: posiadać przynajmniej pięcioletnie doświadczenie zawodowe zdobyte na stanowisku kierowniczym wyższego szczebla(2).

– Znajomość języków: znać biegle jeden z języków urzędowych Unii Europejskiej(3) oraz dostatecznie inny język urzędowy Unii Europejskiej w stopniu niezbędnym do wykonywania obowiązków.

– Limit wieku: być w stanie sprawować powierzoną funkcję przez całą trzyletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Dla pracownika Wspólnot Europejskich zatrudnionego na czas określony wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 65 lat.

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Dyrektor wykonawczy będzie miał obowiązek złożenia oświadczenia, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego niezależności. W swoim podaniu kandydat musi potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń.

Procedura wyboru i powołania

Realizacja wspólnego przedsiębiorstwa rozpoczęła się w 2008 r. Podstawą prawną dla jego utworzenia jest rozporządzenie Rady (WE) nr 521/2008 ustanawiające wspólne przedsiębiorstwo na rzecz technologii ogniw paliwowych i technologii wodorowych.

Za publikację niniejszego ogłoszenia - zgodnie z art. 16 rozporządzenia Rady ustanawiającego wspólne przedsiębiorstwo FCH - odpowiedzialna jest Dyrekcja Generalna ds. Badań Naukowych Komisji Europejskiej wspólnie z Radą Zarządzającą.

Procedura naboru na stanowisko dyrektora wykonawczego jest uzależniona od dostępności środków budżetowych oraz od planu zatrudnienia wspólnego przedsiębiorstwa.

Rada Zarządzająca powoła dyrektora wykonawczego z listy kandydatów, którzy zostaną wybrani do kolejnego etapu zgodnie z zasadami i procedurami obowiązującymi przy tego rodzaju naborze (szczegółowe informacje o poszczególnych etapach wyboru kandydatów można uzyskać, pisząc na adres: RTD-selections-FCH@ec.europa.eu).

Równość szans

Wspólne przedsiębiorstwo FCH, jako organ Wspólnoty, stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego(4).

Warunki zatrudnienia

Dyrektor wykonawczy zostanie powołany przez Radę Zarządzającą wspólnego przedsiębiorstwa FCH na okres trzech lat jako pracownik na czas określony w grupie zaszeregowania AD 14 zgodnie z art. 2 lit. a) Warunków zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich(5).

Po dokonaniu oceny wyników pracy dyrektora wykonawczego Rada Zarządzająca może jednokrotnie przedłużyć jego kadencję na kolejny okres nieprzekraczający czterech lat.

Miejscem zatrudnienia jest Bruksela, gdzie znajduje się siedziba wspólnego przedsiębiorstwa FCH.

Procedura zgłaszania kandydatur

Ważność zgłoszenia wymaga, aby kandydat złożył:

1) list motywacyjny; oraz

2) życiorys, który powinien zostać sporządzony w formacie europejskim(6). Zgłoszenia zawierające niepełną dokumentację zostaną odrzucone.

Na obecnym etapie nie należy załączać dokumentów uzupełniających (np. poświadczonych kopii dyplomów, referencji, dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe itp.). Przedkłada się je na życzenie na późniejszym etapie procedury.

W celu uproszczenia procedury wyboru wszelkie informacje dla kandydatów związane z niniejszym ogłoszeniem będą przekazywane w języku angielskim.

Zgłoszenia, najlepiej w języku angielskim, francuskim lub niemieckim, należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres:

RTD-selections-FCH@ec.europa.eu

Kandydaci, którzy nie mogą przesłać zgłoszenia pocztą elektroniczną, mogą je przesłać listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres:

European Commission

Directorate-General for Research

COM/2009/10178, - Post of Executive Director FCH

Unit RTD.R.l "Human Resources"

Office SDME 4/27

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Na powyższy adres należy również bezzwłocznie zgłosić na piśmie ewentualną zmianę adresu.

Osoba wyznaczona do kontaktów

P. Wiktor Rai do w, kierownik działu "Produkcja Energii i Systemy Dystrybucji"

Tel.: +32 22993163

E-mail: Wiktor.Raldow@ec.europa.eu

Termin zakończenia rejestracji kandydatów

Zgłoszenie musi zostać przesłane pocztą elektroniczną albo listem poleconym nie później niż dnia 29 maja 2009 r. (decyduje data wysłania wiadomości lub data stempla pocztowego).

Zgłoszenia wysłane pocztą kurierską muszą zostać doręczone na podany wyżej adres przed godz. 17.00 (czasu obowiązującego w Brukseli) w dniu zakończenia rejestracji kandydatów.

Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rejestracji kandydatów wyłącznie poprzez odpowiednie ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Ważne informacje dla kandydatów

Przypomina się kandydatom, że prace wszystkich komisji kwalifikacyjnych są poufne. Zabronione są próby nawiązania przez kandydatów bezpośredniego bądź pośredniego kontaktu z członkami komisji kwalifikacyjnej oraz prośby o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.

Ochrona danych osobowych

Komisja (na etapie przygotowawczym), a następnie wspólne przedsiębiorstwo FCH dopilnują, aby przetwarzanie danych osobowych kandydatów odbywało się zgodnie z przepisami rozporządzenia o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(7).

______

(1) Rozporządzenie Rady (WE) nr 521/2008 z dnia 30 maja 2008 r. ustanawiające wspólne przedsiębiorstwo na rzecz technologii ogniw paliwowych i technologii wodorowych (Dz.U. L 15 3 z 12.6.2008, s. 1).

(2) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić, przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na stanowiskach kierowniczych wyższego szczebla: 1) nazwę zajmowanego stanowiska i pełnioną funkcje; 2) liczbę pracowników, których nadzorowali na tym stanowisku; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(3) http://ec.europa.eu/education/languages/languages-of-europe/index_pl.htm?cs_mid= 187

(4) Dz.U.L 124 z 27.4.2004, s. l; http://ec.europa.eu/civil_service/docs/toclOO_en.pdf

(5) Dz.U.L 124 z 27.4.2004, s. 1; http://ec.europa.eu/civil_service/docs/tocl00_en.pdf

(6) Europejski format życiorysu można pobrać ze strony internetowej: http://europass.cedefop.europa.eu/htm/index.htm.

(7) Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. (Dz.U. L 12 z 12.1.2001, s. l).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.