Decyzja 2019/2110 w sprawie misji doradczej Unii Europejskiej w dziedzinie WPBiO w Republice Środkowoafrykańskiej (EUAM RCA)

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2019.318.141

Akt obowiązujący
Wersja od: 28 lipca 2022 r.

DECYZJA RADY (WPZiB) 2019/2110
z dnia 9 grudnia 2019 r.
w sprawie misji doradczej Unii Europejskiej w dziedzinie WPBiO w Republice Środkowoafrykańskiej (EUAM RCA)

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 42 ust. 4 i art. 43 ust. 2, uwzględniając wniosek Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa, a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W dniu 15 października 2018 r. w konkluzjach w sprawie Republiki Środkowoafrykańskiej Rada podkreśliła, że Unia Europejska musi kontynuować swoje działania z wykorzystaniem różnych instrumentów i udzielać wsparcia Republice Środkowoafrykańskiej, tak aby kraj ten powrócił na drogę stabilności, pokoju i rozwoju i urzeczywistnił dążenie wszystkich swoich mieszkańców, którzy pragną trwałego pokoju i trwałego pojednania.

(2) W dniu 6 lutego 2019 r. podpisano uwzględniające wszystkie strony porozumienie na rzecz pokoju i pojednania między rządem Republiki Środkowoafrykańskiej a ugrupowaniami zbrojnymi.

(3) W dniu 12 lipca 2019 r. prezydent Republiki Środkowoafrykańskiej, w piśmie do Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa, zwrócił się o rozmieszczenie misji cywilnej w Republice Środkowoafrykańskiej, by wesprzeć postępy trwającej reformy sektora bezpieczeństwa oraz przyczynić się do reorganizacji i rozmieszczenia sił bezpieczeństwa wewnętrznego tego kraju.

(4) W dniu 21 listopada 2019 r. Rada zatwierdziła koncepcję zarządzania kryzysowego dla ewentualnej cywilnej misji doradczej w Republice Środkowoafrykańskiej w ramach wspólnej polityki bezpieczeństwa i obrony (WPBiO).

(5) Misję należy utworzyć zgodnie z zatwierdzoną koncepcją zarządzania kryzysowego. Podstawowy zespół powinien poczynić niezbędne przygotowania, aby umożliwić misji osiągnięcie wstępnej zdolności operacyjnej. Rada powinna uruchomić misję nie później niż wiosną 2020 r., jeżeli zostaną spełnione warunki.

(6) Komitet Polityczny i Bezpieczeństwa (KPiB) powinien sprawować - pod kierownictwem Rady i Wysokiego Przedstawiciela - polityczną kontrolę nad misją, zapewniać jej kierownictwo strategiczne i podejmować stosowne decyzje, zgodnie z art. 38 akapit trzeci Traktatu o Unii Europejskiej (TUE).

(7) Do celów misji należy uruchomić komórkę monitorującą.

(8) Misja będzie prowadzona w sytuacji, która może ulec pogorszeniu i utrudnić osiągnięcie celów działań zewnętrznych Unii określonych w art. 21 TUE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Misja

Niniejszym Unia ustanawia cywilną misję doradczą Unii Europejskiej w dziedzinie WPBiO na rzecz reformy sektora bezpieczeństwa w Republice Środkowoafrykańskiej (EUAM RCA).

Artykuł  2

Mandat

1.  1
 Strategiczne cele EUAM RCA są następujące:
a)
wspieranie tworzenia opartych na zasadach zdolności do sprawowania rządów i zarządzania w ramach Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Bezpieczeństwa Publicznego Republiki Środkowoafrykańskiej w zakresie opracowywania, wdrażania, tworzenia i monitorowania wszystkich istotnych kategorii planowania;
b)
wspieranie trwałej transformacji sił bezpieczeństwa wewnętrznego Republiki Środkowoafrykańskiej oraz ich skutecznego funkcjonowania operacyjnego i rozmieszczenia;
c)
pomoc w opracowaniu zintegrowanego wsparcia dla sił bezpieczeństwa wewnętrznego Republiki Środkowoafrykańskiej poprzez ścisłą koordynację, zapewnienie jedności działania i komplementarności wysiłków z właściwymi podmiotami;
d)
stworzenie kompleksowego obrazu sytuacji poprzez specjalny potencjał analityczny, w tym w dziedzinach takich jak komunikacja strategiczna i rozwój sytuacji politycznej pod względem bezpieczeństwa;
e)
wspieranie strategicznych działań komunikacyjnych służących propagowaniu wartości unijnych, promowaniu działań Unii i ujawnianiu pogwałceń i naruszeń praw człowieka i międzynarodowego prawa humanitarnego przez siły zagraniczne w Republice Środkowoafrykańskiej.
2. 
Aby osiągnąć wymienione cele, EUAM RCA działa zgodnie z koncepcją zarządzania kryzysowego zatwierdzoną przez Radę w dniu 21 listopada 2019 r. i z dokumentami operacyjnymi dotyczącymi planowania. Poprzez stopniowe, skalowalne i modułowe podejście EUAM RCA zapewnia Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Bezpieczeństwa Publicznego oraz siłom bezpieczeństwa wewnętrznego Republiki Środkowoafrykańskiej doradztwo na poziomie strategicznym w celu wsparcia ich zrównoważonego przekształcenia w bardziej spójny podmiot zapewniający bezpieczeństwo, w ramach krajowej odpowiedzialności i w ścisłej koordynacji z delegaturą UE w Republice Środkowoafrykańskiej, EUTM RCA 2 , MINUSCA, UNPOL, Unią Afrykańską i innymi międzynarodowymi zainteresowanymi stronami.
3. 
EUAM RCA wspiera wdrażanie międzynarodowego prawa humanitarnego i praw człowieka, a także ochronę ludności cywilnej, równość płci i zakazu dyskryminacji przez siły bezpieczeństwa wewnętrznego Republiki Środkowoafrykańskiej, w szczególności dyskryminacji ze względu na pochodzenie etniczne lub przekonania religijne.
Artykuł  3

Struktura dowodzenia i organizacja

1. 
EUAM RCA, jako operacja zarządzania kryzysowego, ma jednolitą strukturę dowodzenia.
2. 
Dowództwo EUAM RCA mieści się w Bangi.
3. 
Struktura EUAM RCA jest zgodna z jej dokumentami dotyczącymi planowania.
Artykuł  4

Cywilny dowódca operacji

1. 
Dyrektor Komórki Planowania i Prowadzenia Operacji Cywilnych (CPCC - ang. Civilian Planning and Conduct Capability) jest cywilnym dowódcą operacji EUAM RCA. CPCC oddaje się do dyspozycji cywilnego dowódcy operacji w celu planowania i prowadzenia EUAM RCA.
2. 
Cywilny dowódca operacji, pod kontrolą polityczną i kierownictwem strategicznym Komitetu Politycznego i Bezpieczeństwa (KPiB) oraz ogólnym zwierzchnictwem Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa (WP), sprawuje dowództwo i kontrolę nad EUAM RCA na poziomie strategicznym.
3. 
Cywilny dowódca operacji zapewnia właściwe i skuteczne wykonywanie decyzji Rady i KPiB, w ramach prowadzenia operacji, w tym przez wydawanie szefowi misji, stosownie do potrzeb, instrukcji na poziomie strategicznym oraz służenie mu doradztwem i wsparciem technicznym.
4. 
Cywilny dowódca operacji składa sprawozdania Radzie za pośrednictwem WP.
5. 
Cały oddelegowany personel pozostaje w pełnym zakresie pod dowództwem, odpowiednio, organów krajowych państwa wysyłającego, zgodnie z przepisami krajowymi, stosownej instytucji Unii lub Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych (ESDZ). Organy te przekazują kontrolę operacyjną nad swoim personelem cywilnemu dowódcy operacji.
6. 
Cywilny dowódca operacji ponosi całkowitą odpowiedzialność za zapewnienie należytego wywiązania się ze spoczywającego na Unii obowiązku dochowania należytej staranności.
7. 
Cywilny dowódca operacji i szef delegatury UE w Republice Środkowoafrykańskiej konsultują się w razie potrzeby.
Artykuł  5

Szef misji

1. 
Szef misji, na poziomie teatru działań, przyjmuje odpowiedzialność za EUAM RCA oraz sprawuje nad nią dowództwo i kontrolę. Szef misji odpowiada bezpośrednio przed cywilnym dowódcą operacji i prowadzi działania zgodnie z jego instrukcjami.
2. 
Szef misji reprezentuje EUAM RCA na obszarze, za który ponosi odpowiedzialność.
3. 
Szef misji odpowiada za administrację i logistykę EUAM RCA, ponosi także odpowiedzialność za mienie, zasoby oraz informacje, którymi dysponuje EUAM RCA. Szef misji może powierzyć członkom personelu EUAM RCA zadania w zakresie zarządzania personelem i finansami, zachowując całościową odpowiedzialność za misję.
4. 
Szef misji jest odpowiedzialny za kontrolę dyscyplinarną nad personelem EUAM RCA. Działania dyscyplinarne w odniesieniu do personelu oddelegowanego są podejmowane odpowiednio przez organy krajowe państwa wysyłającego, zgodnie z przepisami krajowymi, przez stosowną instytucję Unii lub przez ESDZ.
5. 
Szef misji zapewnia odpowiednie wyeksponowanie działań EUAM RCA.
6. 
Szef misji, bez uszczerbku dla struktury dowodzenia, przyjmuje od szefa delegatury Unii w Republice Środkowoafrykańskiej wskazówki polityczne dotyczące sytuacji na miejscu.
Artykuł  6

Personel

1. 
W skład EUAM RCA wchodzi głównie personel oddelegowany przez państwa członkowskie, instytucje Unii lub ESDZ. Państwa członkowskie, instytucje Unii oraz ESDZ ponoszą koszty związane z całym oddelegowanym przez siebie personelem, w tym koszty podróży do i z miejsca rozmieszczenia, wynagrodzenia, koszty opieki medycznej oraz dodatki inne niż obowiązujące diety dzienne.
2. 
Państwo członkowskie, instytucja Unii lub ESDZ są, odpowiednio, odpowiedzialne za reagowanie na wszelkie roszczenia związane z oddelegowaniem, zgłaszane przez członka oddelegowanego przez siebie personelu lub go dotyczące, oraz za wnoszenie wszelkich powództw przeciwko tym osobom.
3. 
EUAM RCA może zatrudniać na podstawie umów personel międzynarodowy i miejscowy, jeżeli wymagane zadania nie mogą zostać wykonane przez personel oddelegowany przez państwa członkowskie. Wyjątkowo, w należycie uzasadnionych przypadkach, gdy brakuje wykwalifikowanych kandydatów z państw członkowskich, można w stosownym przypadku zatrudniać na podstawie umów obywateli uczestniczących państw trzecich.
4. 
Warunki zatrudnienia oraz prawa i obowiązki personelu międzynarodowego i miejscowego określa się w umowach między EUAM RCA a danym członkiem personelu.
Artykuł  7

Status EUAM RCA i jej personelu

Status EUAM RCA i jej personelu, w tym w stosownych przypadkach przywileje, immunitety i dalsze gwarancje niezbędne do realizacji misji EUAM RCA i jej sprawnego przebiegu, stanowi przedmiot umowy zawieranej na podstawie art. 37 TUE, zgodnie z procedurą określoną w art. 218 TFUE.

Artykuł  8

Kontrola polityczna i kierownictwo strategiczne

1. 
KPiB sprawuje w ramach odpowiedzialności Rady i WP kontrolę polityczną i kierownictwo strategiczne nad EUAM RCA. Rada upoważnia KPiB do podejmowania w tym celu stosownych decyzji zgodnie z art. 38 akapit trzeci TUE. Upoważnienie to obejmuje uprawnienia do mianowania szefa misji na wniosek WP oraz uprawnienie do wprowadzania zmian w planie operacji (OPLAN - ang. Operation Plan). Rada zachowuje uprawnienia decyzyjne w odniesieniu do celów i zakończenia EUAM RCA. Decyzje KPiB dotyczące mianowania szefa misji publikuje się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
2. 
KPiB przedstawia Radzie regularnie sprawozdania.
3. 
KPiB otrzymuje, regularnie i stosownie do potrzeb, sprawozdania od cywilnego dowódcy operacji i od szefa misji dotyczące kwestii objętych zakresem ich odpowiedzialności.
Artykuł  9

Udział państw trzecich

1. 
Bez uszczerbku dla autonomii decyzyjnej Unii i dla jej jednolitych ram instytucjonalnych, państwa trzecie mogą zostać zaproszone do uczestniczenia w EUAM RCA, pod warunkiem ponoszenia przez nie kosztów związanych z oddelegowanym przez siebie personelem, w tym wynagrodzeń, ubezpieczenia od wszelkiego rodzaju ryzyka, diet dziennych oraz kosztów podróży do i z Republiki Środkowoafrykańskiej, oraz wnoszenia wkładu na pokrycie bieżących kosztów EUAM RCA, w stosownych przypadkach.
2. 
Państwa trzecie uczestniczące w EUAM RCA mają te same prawa i obowiązki co państwa członkowskie w odniesieniu do bieżącego zarządzania EUAM RCA.
3. 
Rada upoważnia KPiB do podejmowania stosownych decyzji dotyczących akceptacji proponowanych wkładów oraz do ustanowienia komitetu uczestników.
4. 
Szczegółowe uzgodnienia dotyczące udziału państw trzecich są przedmiotem umów zawieranych zgodnie z art. 37 TUE i, w niezbędnych przypadkach, dodatkowych ustaleń technicznych. W przypadku gdy Unia i państwo trzecie zawierają lub zawarły umowę ustanawiającą ramy udziału tego państwa trzeciego w unijnych operacjach zarządzania kryzysowego, postanowienia tej umowy mają zastosowanie w kontekście EUAM RCA.
Artykuł  10

Bezpieczeństwo

1. 
Cywilny dowódca operacji kieruje planowaniem przez szefa misji środków bezpieczeństwa oraz zapewnia ich właściwe i skuteczne wdrażanie przez EUAM RCA zgodnie z art. 4.
2. 
Szef misji jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo EUAM RCA i za zapewnienie przestrzegania minimalnych wymogów bezpieczeństwa mających zastosowanie do EUAM RCA, zgodnie z polityką Unii dotyczącą bezpieczeństwa personelu rozmieszczonego poza terytorium Unii w ramach zadań operacyjnych na mocy tytułu V TUE, jak również z jej instrumentami uzupełniającymi.
3. 
Szef misji jest wspierany przez funkcjonariusza ds. bezpieczeństwa misji, który podlega szefowi misji i pozostaje również w ścisłym stosunku służbowym z ESDZ.
4. 
Przed objęciem swoich funkcji personel EUAM RCA uczestniczy w obowiązkowym szkoleniu w zakresie bezpieczeństwa, zgodnie z OPLAN. Personel ten uczestniczy również w regularnie organizowanych przez funkcjonariusza ds. bezpieczeństwa misji szkoleniach aktualizujących w teatrze działań.
5. 
Szef misji zapewnia ochronę informacji niejawnych UE zgodnie z decyzją Rady 2013/488/UE 3 .
Artykuł  11

Komórka monitorująca

Do celów EUAM RCA uruchamia się komórkę monitorującą.

Artykuł  12

Uzgodnienia prawne

EUAM RCA ma zdolność do nabywania usług i towarów, do zawierania umów i porozumień administracyjnych, do zatrudniania personelu, do posiadania rachunków bankowych, do nabywania i zbywania aktywów i do regulowania swojego zadłużenia, a także do występowania jako strona postępowania sądowego - odpowiednio do potrzeb związanych z wykonaniem niniejszej decyzji.

Artykuł  13

Uzgodnienia finansowe

1.  4
 Finansowa kwota odniesienia przewidziana na pokrycie wydatków związanych z EUAM RCA w okresie od dnia 9 grudnia 2019 r. do dnia 8 sierpnia 2022 r. wynosi 30 352 481,10 EUR.

Finansowa kwota odniesienia przewidziana na pokrycie wydatków związanych z EUAM RCA w okresie od dnia 9 sierpnia 2022 r. do dnia 9 sierpnia 2024 r. wynosi 28 400 000,00 EUR.

2. 
Wszystkimi wydatkami zarządza się zgodnie z przepisami i procedurami mającymi zastosowanie do budżetu ogólnego Unii. Uczestnictwo osób fizycznych i prawnych w przyznawaniu zamówień publicznych przez EUAM RCA jest otwarte bez ograniczeń. Ponadto do towarów zakupionych przez EUAM RCA nie mają zastosowania reguły pochodzenia. Z zastrzeżeniem uzyskania zgody Komisji EUAM RCA może dokonywać z państwami członkowskimi, państwem przyjmującym, uczestniczącymi państwami trzecimi i innymi podmiotami międzynarodowymi uzgodnień technicznych dotyczących wyposażenia, usług i lokali dla EUAM RCA.
3. 
EUAM RCA odpowiada za wykonanie swojego budżetu. W tym celu EUAM RCA podpisuje umowę z Komisją. Uzgodnienia finansowe muszą uwzględniać strukturę dowodzenia przewidzianą w art. 3, 4 i 5 oraz wymogi operacyjne EUAM RCA.
4. 
EUAM RCA składa Komisji szczegółowe sprawozdania z działań w zakresie finansów podjętych w ramach umowy i podlega nadzorowi ze strony Komisji w tym zakresie.
5. 
Wydatki związane z EUAM RCA kwalifikują się do pokrycia od dnia przyjęcia niniejszej decyzji.
Artykuł  13a  5

Komórka ds. projektów

1. 
W skład EUAM RCA wchodzi komórka ds. projektów, której zadaniem jest określanie i realizacja projektów. EUAM RCA w stosownych przypadkach ułatwia realizację projektów realizowanych przez państwa członkowskie i państwa trzecie w ramach ich odpowiedzialności oraz doradza w odniesieniu do takich projektów w obszarach związanych z EUAM RCA i w ramach wspierania celów tej misji.
2. 
Z zastrzeżeniem ust. 3 EUAM RCA jest uprawniona do korzystania z wkładów finansowych państw członkowskich lub państw trzecich w celu realizacji projektów określonych jako stanowiące spójne uzupełnienie innych działań EUAM RCA, jeśli dany projekt:
a)
został uwzględniony ocenie skutków finansowych dotyczącej niniejszej decyzji; lub
b)
został włączony w trakcie obowiązywania mandatu misji w drodze zmiany tej oceny skutków finansowych na wniosek szefa misji.

EUAM RCA zawiera z tymi wnoszącymi wkład państwami porozumienie, które w szczególności obejmuje szczególne zasady postępowania z wszelkiego rodzaju skargami stron trzecich dotyczącymi szkód zaistniałych z powodu działań lub zaniechań EUAM RCA w związku z korzystaniem ze środków finansowych udostępnionych przez te państwa. W żadnym razie Unia ani WP nie ponoszą odpowiedzialności wobec państw wnoszących wkład za działania lub zaniechania EUAM RCA w związku z korzystaniem ze środków finansowych udostępnionych przez te państwa.

3. 
Przyjęcie wkładu finansowego państw trzecich na rzecz komórki ds. projektów podlega zatwierdzeniu przez KPiB.
Artykuł  14

Spójność unijnej reakcji oraz koordynacja

1. 
WP zapewnia spójność wdrażania niniejszej decyzji z ogółem działań zewnętrznych Unii, w tym z unijnymi programami rozwojowymi.
2. 
Bez uszczerbku dla struktury dowodzenia, szef misji ściśle koordynuje swoje działania z delegaturą Unii w Bangi, aby zapewnić spójność działań prowadzonych przez Unię w Republice Środkowoafrykańskiej.
3. 
Szef misji ściśle współpracuje z EUTM RCA, MINUSCA, UNPOL, Unią Afrykańską oraz, w stosownych przypadkach, z innymi podmiotami międzynarodowymi.
Artykuł  15

Udostępnianie informacji

1. 
WP jest upoważniony do udostępniania państwom trzecim, które przyłączą się do niniejszej decyzji, w odpowiednich przypadkach i stosownie do potrzeb EUAM RCA, informacji niejawnych UE wytworzonych do celów EUAM RCA, opatrzonych klauzulą tajności do poziomu "CONFIDENTIEL UE/EU CONFIDENTIAL", zgodnie z decyzją 2013/488/UE.
2. 
W przypadku szczególnej i natychmiastowej potrzeby operacyjnej WP jest również upoważniony do udostępnienia państwu przyjmującemu wszelkich informacji niejawnych UE wytworzonych do celów EUAM RCA, opatrzonych klauzulą tajności do poziomu "RESTREINT UE/EU RESTRICTED", zgodnie z decyzją 2013/488/UE. W tym celu WP oraz właściwe organy państwa przyjmującego dokonują niezbędnych uzgodnień.
3. 
WP jest upoważniony do udostępnienia państwom trzecim, które przyłączą się do niniejszej decyzji, wszelkich dokumentów jawnych UE związanych z treścią obrad Rady dotyczących EUAM RCA i objętych tajemnicą służbową na podstawie art. 6 ust. 1 regulaminu wewnętrznego Rady 6 .
4. 
WP może powierzyć swoim podwładnym, cywilnemu dowódcy operacji i szefowi misji uprawnienia, o których mowa w ust. 1-3, a także zdolność do dokonywania uzgodnień, o których mowa w ust. 2, na zgodnie z sekcją VII załącznika VI do decyzji 2013/488/UE.
Artykuł  16

Uruchomienie misji EUAM RCA

1. 
Misję uruchamia się decyzją Rady w dniu zaleconym przez cywilnego dowódcę operacji EUAM RCA, po osiągnięciu przez nią wstępnej zdolności operacyjnej.
2. 
Podstawowy zespół EUAM RCA czyni niezbędne przygotowania, aby umożliwić misji osiągnięcie wstępnej zdolności operacyjnej.
Artykuł  17  7  

Wejście w życie i okres obowiązywania

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Niniejsza decyzja wygasa w dniu 9 sierpnia 2024 r.

Sporządzono w Brukseli dnia 9 grudnia 2019 r.
W imieniu Rady
J. BORRELL FONTELLES
Przewodniczący
1 Art. 2 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 1 decyzji nr 2022/1333 z dnia 28 lipca 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.201.25) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 lipca 2022 r.
2 Szkoleniowa misja wojskowa Unii Europejskiej w Republice Środkowoafrykańskiej ustanowiona decyzją Rady (WPZiB) 2016/610 z dnia 19 kwietnia 2016 r. w sprawie szkoleniowej misji wojskowej Unii Europejskiej w dziedzinie WPBiO w Republice Środkowoafrykańskiej (EUTM RCA) (Dz.U. L 104 z 20.4.2016, s. 21).
3 Decyzja Rady 2013/488/UE z dnia 23 września 2013 r. w sprawie przepisów bezpieczeństwa dotyczących ochrony informacji niejawnych UE (Dz.U. L 274 z 15.10.2013, s. 1).
4 Art. 13 ust. 1:

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (WPZiB) 2020/664 z dnia 18 maja 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.157.3) zmieniającej nin. decyzję z dniem 18 maja 2020 r.

- zmieniony przez art. 4 pkt 1 decyzji nr (WPZIB) 2020/1131 z dnia 30 lipca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.247.16) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 lipca 2020 r.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 decyzji nr 2022/1333 z dnia 28 lipca 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.201.25) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 lipca 2022 r.

5 Art. 13a dodany przez art. 4 pkt 2 decyzji nr (WPZIB) 2020/1131 z dnia 30 lipca 2020 r. (Dz.U.UE.L.2020.247.16) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 lipca 2020 r.
6 Decyzja Rady 2009/937/UE z dnia 1 grudnia 2009 r. dotycząca przyjęcia regulaminu wewnętrznego Rady (Dz.U. L 325 z 11.12.2009, s. 35).
7 Art. 17 zmieniony przez art. 1 pkt 3 decyzji nr 2022/1333 z dnia 28 lipca 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.201.25) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 lipca 2022 r.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.