Rozporządzenie wykonawcze 2017/1153 ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2017.175.679

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2020 r.

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2017/1153
z dnia 2 czerwca 2017 r.
ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit pierwszy oraz art. 13 ust. 7 akapit pierwszy

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Nowa regulacyjna procedura badań na potrzeby pomiarów emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych oraz ich zużycia paliwa, światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich (WLTP), określona w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151 2 , zastąpi z dniem 1 września 2017 r. nowy europejski cykl jezdny (NEDC), stosowany obecnie na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008 3 . WLTP ma zapewnić bardziej odpowiadające rzeczywistym warunkom jazdy wartości emisji CO2 i zużycia paliwa.

(2) W celu uwzględnienia rozbieżności w zakresie poziomu emisji CO2 mierzonych zgodnie z obecną procedurą NEDC i nową procedurą WLTP należy ustanowić metodę korelacji tych wartości, aby umożliwić ustalenie, czy producenci przestrzegają docelowych indywidualnych poziomów emisji CO2 zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 443/2009.

(3) Procedura WLTP ma być wprowadzana stopniowo, począwszy od nowych typów pojazdów od dnia 1 września 2017 r. oraz wszystkich pojazdów od dnia 1 września 2018 r. Od dnia 1 września 2019 r., po wycofaniu również pojazdów z końcowej partii produkcji, wszystkie nowe pojazdy wprowadzane na rynek unijny poddaje się badaniom zgodnie z procedurą WLTP. W okresie tym należy nadal sprawdzać zgodność z docelowymi indywidualnymi poziomami emisji, stosując wartości emisji CO2 oparte na NEDC.

(4) Wskazane jest jednak ograniczenie obciążenia badaniami producentów i organów udzielających homologacji typu i dlatego należy zapewnić możliwość określania wartości referencyjnych emisji CO2 NEDC poprzez symulacje. W tym celu opracowano specjalne narzędzie do symulacji pojazdów (narzędzie korelacji). Dane wejściowe dla narzędzia korelacji nie powinny wymagać dodatkowych badań i należy je uzyskać w wyniku badań homologacyjnych WLTP.

(5) Surowość wymogów w zakresie redukcji emisji CO2 po przejściu na WLTP musi, zgodnie z art. 13 ust. 7 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009, pozostać porównywalna, dla producentów i pojazdów różnej użyteczności, do określonej w rozporządzeniu (WE) nr 443/2009 w odniesieniu do poziomów emisji CO2 określonych zgodnie z procedurą NEDC. Procedura korelacji powinna zatem uwzględniać te warunki badania NEDC, które są wyraźnie wymagane do udzielenia homologacji typu.

(6) Dla pewnych zaawansowanych technologii motoryzacyjnych lub określonych konfiguracji technicznych narzędzie korelacji może nie być w stanie określić wartości CO2 NEDC z wystarczającą dokładnością. W takich przypadkach producent powinien mieć możliwość przeprowadzania badania fizycznego pojazdu. W celu zapewnienia równych warunków działania w odniesieniu do tych badań należy stosować takie same warunki badania NEDC jak określone dla narzędzia korelacji.

(7) W rozporządzeniu (WE) nr 443/2009 określono szereg zasad, które można zastosować w celu ułatwienia osiągnięcia docelowych indywidualnych poziomów emisji. Aby zapewnić porównywalną surowość wymogów, niezbędne jest dokonanie pewnych korekt przy obliczaniu superjednostek określonych w art. 5a rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz ograniczenia emisji uzyskanego dzięki zastosowaniu innowacji ekologicznych, o którym mowa w art. 12 tego rozporządzenia. Uważa się jednak, że warunki ramowe tych zasad nie są bezpośrednio zależne od mającej zastosowanie procedury badawczej i w związku z tym należy je utrzymać bez dostosowań, łącznie z pułapami określonymi dla superjednostek i ograniczenia emisji uzyskanego dzięki zastosowaniu innowacji ekologicznych.

(8) Ważne jest zapewnienie stosowania dopuszczalnych tolerancji i danych wyjściowych narzędzia korelacji zgodnie z przeznaczeniem, a nie do sztucznego obniżania wartości emisji CO2 w celu osiągnięcia zgodności z docelowymi poziomami. W związku z tym należy przeprowadzać ograniczoną liczbę wyrywkowych badań fizycznych, aby sprawdzić, czy prawidłowo określono dane wejściowe i wartości referencyjne NEDC w oparciu o dane wyjściowe narzędzia korelacji. Jeżeli w wyniku badania wyrywkowego okaże się, że producent zadeklarował do celów homologacji typu wartość CO2 NEDC niższą niż dopuszczalna tolerancja wyniku pomiaru lub jeżeli dostarczono nieprawidłowe dane wejściowe, Komisja powinna mieć możliwość określenia i stosowania współczynnika korygującego w celu zwiększenia średniego indywidualnego poziomu emisji danego producenta. Powinno to również zniechęcać do wszelkich nadużyć lub nadużywania tolerancji pomiarów.

(9) Monitorowanie wartości emisji CO2 określono w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1014/2010 4  i przepisy te należy również dostosować do nowej procedury badania. W procedurze WLTP wartość indywidualnego poziomu emisji CO2 będzie obliczana i zapisywana w świadectwie zgodności każdego pojazdu. W celu skutecznego monitorowania i weryfikacji tych wartości konieczne jest stosowanie numerów identyfikacyjnych pojazdów jako podstawy monitorowania.

(10) Ze względu na wymagane szeroko zakrojone dostosowania systemów rejestracji pojazdów i monitorowania emisji CO2 należy umożliwić państwom członkowskim stopniowe wprowadzanie nowych parametrów monitorowania w 2017 r. i wymagać pełnego zestawu nowych danych dopiero od roku 2018. Dane, które należy zgłosić za 2017 r. powinny zawierać co najmniej dane wymagane do ustalenia zgodności z poziomami docelowymi oraz zapobiegania nadużywaniu procedury korelacji.

(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przedmiot

Niniejsze rozporządzenie określa:

a)
metodę korelacji emisji CO2 mierzonych zgodnie z załącznikiem XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151 z emisjami określonymi zgodnie z załącznikiem XII do rozporządzenia (WE) nr 692/2008;
b)
procedurę stosowania metody, o której mowa w lit. a), do określania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 każdego producenta;
c)
zmiany w rozporządzeniu (UE) nr 1014/2010 konieczne do dostosowania monitorowania danych dotyczących emisji CO2 w celu odzwierciedlenia zmiany wartości emisji.
Artykuł  2

Definicje

Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:

1)
"wartości CO2 NEDC" oznaczają emisje CO2 określone zgodnie z załącznikiem I i ujęte w świadectwach zgodności;
2)
"zmierzone wartości CO2 NEDC" oznaczają emisje CO2 (w poszczególnych fazach i w cyklu mieszanym) określone zgodnie z załącznikiem XII do rozporządzenia (WE) nr 692/2008 poprzez fizyczne badania pojazdów;
3)
"wartości CO2 WLTP" oznaczają emisje CO2 (cykl mieszany) określone zgodnie z procedurą badań podaną w załączniku XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151;
4)
"rodzina interpolacji WLTP" oznacza rodzinę interpolacji określoną zgodnie z pkt 5.6 załącznika XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151;
5)
"narzędzie korelacji" oznacza model symulacji, o którym mowa w załączniku I pkt 2.
Artykuł  3

Określenie średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 w celu wykazania zgodności z celami w okresie 2017-2020

1. 
W odniesieniu do lat kalendarzowych 2017-2020 włącznie średni indywidualny poziom emisji producenta określa się przy użyciu następujących wartości emisji masowych CO2 (cykl mieszany):
a)
w odniesieniu do samochodów osobowych kategorii M1 homologowanych zgodnie z załącznikiem XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151, wartości emisji CO2 NEDC;
b)
w odniesieniu do istniejących typów samochodów osobowych kategorii M1 homologowanych zgodnie z załącznikiem XII do rozporządzenia (WE) nr 692/2008, zmierzone wartości CO2 NEDC dla roku kalendarzowego 2017 do dnia 31 sierpnia 2018 r. oraz wartości CO2 NEDC od dnia 1 września 2018 r. do dnia 31 grudnia 2020 r.;
c)
w odniesieniu do pojazdów z końcowej partii produkcji, o których mowa w art. 27 dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 5 , zmierzone wartości CO2 NEDC.
2. 
Producenci odpowiedzialni za ponad 1 000, ale mniej niż 10 000 nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii w każdym z lat kalendarzowych 2017-2020 włącznie, mogą stosować wartości CO2 NEDC lub zmierzone wartości CO2 NEDC.
Artykuł  4

Określenie średniego indywidualnego poziomu emisji w oparciu o wartości CO2 WLTP

1. 
Emisje CO2 WLTP (cykl mieszany) lub, w stosownych przypadkach, (wartość ważona, cykl mieszany) określone w pozycji 49.4 świadectwa zgodności są monitorowane dla wszystkich nowych zarejestrowanych pojazdów od dnia 1 stycznia 2018 r.
2. 
Począwszy od dnia 1 stycznia 2018 r. dla każdego producenta średni indywidualny poziom emisji określa się w oparciu o wartości emisji CO2 WLTP.

Ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2021 r. ten średni indywidualny poziom emisji wykorzystuje się do określenia zgodności producenta z jego docelowym indywidualnym poziomem emisji.

Artykuł  5

Stosowanie art. 5a rozporządzenia (WE) nr 443/2009 - superjednostki

Jeżeli zmierzona wartość CO2 NEDC nowego samochodu osobowego jest mniejsza niż 50 g CO2/km, producent, do celów stosowania art. 5a rozporządzenia (WE) nr 443/2009, zapisuje tę wartość w świadectwie zgodności przedmiotowych pojazdów do dnia 31 grudnia 2022 r.

Ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2021 r.

a)
indywidualny poziom emisji tych pojazdów oblicza się zgodnie z art. 5a wspomnianego rozporządzenia, stosując wartości CO2 WLTP dla tych pojazdów;
b)
pułap 7,5 g CO2/km, przewidziany w art. 5a tego rozporządzenia, należy uwzględnić w następujący sposób::

gdzie:

Capnr to udział pozostałego pułapu w NEDC w 2020 r.;

SCn2020 to ograniczenia emisji w procedurze NEDC w 2020 r. wynikające ze stosowania superjednostek;

SCw2020 to ograniczenia emisji w procedurze WLTP w 2020 r. wynikające ze stosowania superjednostek;

Capw to pozostały pułap ograniczenia emisji wynikającego ze stosowania superjednostek, który należy uwzględnić do celów obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji w latach 2021 i 2022.

Artykuł  6

Stosowanie art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 - innowacje ekologiczne

1. 
Ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2021 r. tylko ograniczenia emisji CO2 uzyskane dzięki zastosowaniu innowacji ekologicznych w rozumieniu art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, które nie są objęte procedurą badań określoną w załączniku XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151, są brane pod uwagę przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta.
2. 
Całkowite ograniczenia emisji CO2 producenta uzyskane dzięki zastosowaniu innowacji ekologicznych w kolejnych latach kalendarzowych dostosowuje się w następujący sposób:
a)
w 2021 r.: ograniczenia IEdostosowane 2021 = WLTPograniczenia IE 2021 1,9
b)
w 2022 r.: ograniczenia IEdostosowane 2022 = WLTPograniczenia IE 2022 1,7
c)
w 2023 r.: ograniczenia IEdostosowane 2023 = WLTPograniczenia IE 2023 1,5

gdzie:

ograniczenia IEdostosowane 20xx

to ograniczenia emisji uzyskane dzięki zastosowaniu innowacji ekologicznych w danym roku, które należy uwzględnić do

celów obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji;

WLTPograniczenia IE 20xx to ograniczenia emisji uzyskane dzięki zastosowaniu innowacji ekologicznych w danym roku określone w odniesieniu do WLTP i zapisane w świadectwie zgodności.

Od roku kalendarzowego 2024 ograniczenia emisji uzyskane dzięki zastosowaniu innowacji ekologicznych uwzględnia się przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji bez dostosowania.

Artykuł  7

Określenie i korekta wartości CO2 NEDC do obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji

1. 
Począwszy od roku kalendarzowego 2017 do roku 2020 włącznie średni indywidualny poziom emisji CO2 danego producenta oblicza się przy użyciu wartości CO2 NEDC określonych zgodnie z procedurą ustanowioną w załączniku I sekcja 4, chyba że zastosowanie ma art. 3 ust. 1 lit. b) lub c) bądź art. 3 ust. 2.
2. 
Jeżeli dla danej rodziny interpolacji WLTP współczynnik odchylenia De, określony zgodnie z załącznikiem I pkt 3.2.8, przekracza wartość 0,04, lub w przypadku wystąpienia określonego w tym punkcie współczynnika weryfikacji "1", średni indywidualny poziom emisji CO2 NEDC producenta odpowiedzialnego za rodzinę interpolacji mnoży się przez następujący współczynnik korygujący:

Współczynnik korygujący = 1 +

gdzie:

Dei to wartość określona zgodnie z załącznikiem I pkt 3.2.8;

ri to liczba rejestracji w danym roku pojazdów należących do danej rodziny interpolacji WLTP i;

δз,i jest równe 0 w przypadku braku Dei i jest równe 1 w pozostałych przypadkach;

N to liczba rodzin interpolacji WLTP, za które odpowiada producent.

Artykuł  7a  6  

Sprawozdawczość w zakresie wyników pomiarów WLTP

1.  7
 Producenci obliczają wartość emisji CO2 w cyklu mieszanym lub, w stosownych przypadkach, wartość ważoną emisji CO2 w cyklu mieszanym, oznaczone jako MCO2, measured, dla każdego nowego samochodu osobowego zarejestrowanego w 2020 r. zgodnie z następującymi wzorami:
a)
w przypadku pojazdów wyposażonych wyłącznie w silnik spalinowy wewnętrznego spalania:

wzorem służącym do obliczania MCO2-ind określonym w pkt 3.2.3.2.4 akapit drugi subzałącznika 7 do załącznika XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151, przy czym symbole MCO2-H i MCO2-L zastępuje się, w odniesieniu do danej rodziny interpolacji, wartościami MCO2,C,5 (cykl mieszany) pochodzącymi z pozycji 2.5.1.1.3 (pojazd H) i 2.5.1.2.3 (pojazd L) świadectwa homologacji typu WE zgodnie ze wzorem zawartym w dodatku 4 do załącznika I do rozporządzenia (UE) 2017/1151;

b)
w przypadku hybrydowych pojazdów elektrycznych niedoładowywanych zewnętrznie (NOVC-HEV):

wzorem: MCO2-measured = MCO2-L,C,5 + Kind x (MCO2-H,C,5 - MCO2-L,C,5)

gdzie:

MCO2-H,C,5 oznacza wartość MCO2,C,5 (cykl mieszany) w odniesieniu do danej rodziny interpolacji, pochodzącą z pozycji 2.5.1.1.3 świadectwa homologacji typu WE zgodnie ze wzorem zawartym w dodatku 4 do załącznika I do rozporządzenia (UE) 2017/1151;

MCO2-L,C,5 oznacza wartość MCO2,C,5 (cykl mieszany) w odniesieniu do danej rodziny interpolacji, pochodzącą z pozycji 2.5.1.2.3 świadectwa homologacji typu WE zgodnie ze wzorem zawartym w dodatku 4 do załącznika I do rozporządzenia (UE) 2017/1151;

Kind oznacza współczynnik interpolacji dla uwzględnianego pojedynczego pojazdu we właściwym cyklu badania WLTP zdefiniowany w pkt 4.5.3 subzałącznika 8 do załącznika XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151;

c)
w przypadku hybrydowych pojazdów elektrycznych doładowywanych zewnętrznie (NOVC-HEV):

wzorem: MCO2-measured = MCO2-L,C,5 + Kind x (MCO2-H,C,5 - MCO2-L,C,5)

gdzie:

MCO2-L,C,5, MCO2-H,C,5 są, w odniesieniu do danej rodziny interpolacji, ustalane zgodnie ze wzorem określonym w pkt 4.1.3.1 subzałącznika 8 do załącznika XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151, przy czym symbol Mi,CDj zastępuje się wartością MCO2,CD (cykl mieszany) pochodzącą z pozycji 2.5.3.2 dla pojazdu H i L, stosownie do przypadku, świadectwa homologacji typu WE, a symbol Mi,CS zastępuje się wartością MCO2,C,5 (cykl mieszany) pochodzącą z pozycji 2.5.3.1 świadectwa homologacji typu WE dla pojazdu H, L lub M, stosownie do przypadku;

Kind oznacza współczynnik interpolacji dla uwzględnianego pojedynczego pojazdu we właściwym cyklu badania WLTP zdefiniowany w pkt 4.5.3 subzałącznika 8 do załącznika XXI do rozporządzenia (UE) 2017/1151.

W przypadku gdy emisje CO2 w cyklu mieszanym z pojedynczego pojazdu określa się wyłącznie w odniesieniu do pojazdu H, producenci podają wartość MCO2,C,5 pochodzącą z pozycji 2.5.1.1.3 (pojazd H) świadectwa homologacji typu WE.

Producenci przekazują Komisji te wartości emisji CO2 wraz z wartościami MCO2,C,5 stosowanymi do obliczeń najpóźniej trzy miesiące po otrzymaniu przez Komisję powiadomienia o wstępnych danych za 2020 r., wysyłając te dane na konto producenta w bazie danych biznesowych Europejskiej Agencji Środowiska.

1a.  8
 W przypadku gdy w pozycjach 2.5.1.1.3, 2.5.1.2.3, 2.5.3.1 lub 2.5.3.2 świadectwa homologacji typu WE odnotowana jest więcej niż jedna wartość pomiaru, wartości MCO2,C,5 lub MCO2,CD, o których mowa w ust. 1, ustala się do celów niniejszego przepisu w następujący sposób:
a)
w przypadku jednego pomiaru: wartość w cyklu mieszanym odnotowana dla badania 1;
b)
w przypadku dwóch pomiarów: średnia dwóch wartości w cyklu mieszanym odnotowanych dla badań 1 i 2;
c)
w przypadku trzech pomiarów: średnia trzech wartości w cyklu mieszanym odnotowanych dla badań 1, 2 i 3.
2. 
W przypadku gdy dane, o których mowa w ust. 1, nie zostaną przedłożone we wskazanym terminie, Komisja przyjmuje wartość odnotowaną w pozycji 2.5.1.2.3 świadectwa homologacji typu WE i do celów ust. 1 przyjmuje ją za wartość emisji CO2 w cyklu mieszanym w odniesieniu do wszystkich nowych zarejestrowanych pojazdów w rodzinie interpolacji, dla której wydano świadectwo homologacji typu, oraz w stosownych przypadkach wartość wskazaną w pozycji 2.5.1.1.3 dla tych rodzin, w przypadku których pomiary dostępne są tylko w odniesieniu do pojazdu H.
3. 
Komisja monitoruje liczbę rodzin interpolacji, dla których określa się emisje CO2 tylko poprzez odniesienie do pojazdu H w przypadku każdego producenta, a jeśli liczba takich rodzin wzrośnie w porównaniu z sytuacją w 2018 r., ocenia wpływ tego wzrostu na obliczenia, o których mowa w ust. 1, i w stosownych przypadkach wyłącza te rodziny ze wspomnianych obliczeń.
Artykuł  8

Zmiany w rozporządzeniu (UE) nr 1014/2010

W rozporządzeniu (UE) nr 1014/2010 wprowadza się następujące zmiany:

1)
w art. 5 wprowadza się następujące zmiany:
a)
lit. b) otrzymuje brzmienie:

"(b) dla każdego pojazdu współczynnik odchylenia (De) i współczynnik weryfikacji określony zgodnie z pkt 3.2.8 załącznika I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 * ;

b)
dodaje się akapit trzeci w brzmieniu:

"Niezależnie od szczegółowych parametrów danych, o których mowa w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009, państwo członkowskie, w odniesieniu do danych monitorowanych do dnia 31 grudnia 2017 r., oprócz już wymaganych parametrów, podaje tylko współczynnik odchylenia »De« i współczynnik weryfikacji. Od dnia 1 stycznia 2018 r. wszystkie dane szczegółowe dotyczące monitorowania określone w załączniku II są monitorowane i zgłaszane.";

2)
skreśla się art. 6;
3)
dodaje się art. 9a w brzmieniu:

"Artykuł 9a

Przygotowanie wstępnego zbioru danych

1. Wstępny zbiór danych, który należy przekazać producentowi zgodnie z art. 8 ust. 4 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009, zawiera zapisy, które na podstawie nazwy producenta i, od dnia 1 stycznia 2018 r., numeru identyfikacyjnego pojazdu, można przypisać temu producentowi.

Centralny rejestr, o którym mowa w art. 8 ust. 4 akapit pierwszy rozporządzenia (WE) nr 443/2009, nie zawiera żadnych danych o numerach identyfikacyjnych pojazdów.

2. Przetwarzanie numerów identyfikacyjnych pojazdów nie obejmuje przetwarzania danych osobowych, które mogłyby być powiązane z tymi numerami ani żadnych innych danych, które mogłyby umożliwić powiązanie numerów identyfikacyjnych pojazdów z danymi osobowymi.";

4)
załącznik I zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  9

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 2 czerwca 2017 r.
W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  9

ZAŁĄCZNIK  II

"ZAŁĄCZNIK I

Źródła danych
ParametrŚwiadectwo zgodności (część 1, wzór B określony w załączniku IX do dyrektywy 2007/46/WE)Dokumentacja homologacji typu (dyrektywa 2007/46/WE)
ProducentSekcja 0.5Załącznik III część I sekcja 0.5
Numer homologacji typu i jego rozszerzenieSekcja 0.10Świadectwo homologacji typu określone w załączniku VI
TypSekcja 0.2Załącznik III część I sekcja 0.2 (w stosownych przypadkach)
WariantSekcja 0.2Załącznik VIII sekcja 3 (w stosownych przypadkach)
WersjaSekcja 0.2Załącznik VIII sekcja 3 (w stosownych przypadkach)
MarkaSekcja 0.1Załącznik III część I sekcja 0.1
Nazwa handlowaSekcja 0.2.1Załącznik III część I sekcja 0.2.1
Kategoria homologowanego typu pojazduSekcja 0.4Załącznik III część I sekcja 0.4
Kategoria pojazdu zarejestrowanegoNie dotyczyNie dotyczy
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg)Sekcja 13Załącznik III część I sekcja 2.6 (1)
Powierzchnia postojowa - rozstaw osi (mm)Sekcja 4Załącznik III część I sekcja 2.1 (2)
Powierzchnia postojowa - rozstaw kół (mm)Sekcja 30Załącznik III część I sekcja 2.3.1 i 2.3.2 (3)
Indywidualny poziom emisji CO2 NEDC (g/km) (4)Sekcja 49.1Załącznik VIII sekcja 3
Indywidualny poziom emisji CO2 WLTP (g/km) (4)Sekcja 49.4Nie dotyczy
Rodzaj paliwaSekcja 26Załącznik III część I sekcja 3.2.2.1
Rodzaj zasilaniaSekcja 26.1Załącznik III część I sekcja 3.2.2.4
Pojemność silnika (cm3)Sekcja 25Załącznik III część I sekcja 3.2.1.3
Zużycie energii elektrycznej (Wh/km)Sekcja 49.2Załącznik VIII sekcja 3
Kod ekoinnowacjiSekcja 49.3.1Załącznik VIII sekcja 4
Całkowite ograniczenie emisji CO2 NEDC w wyniku zastosowania ekoinnowacjiSekcja 49.3.2.1Załącznik VIII sekcja 4
Całkowite ograniczenie emisji CO2 WLTP w wyniku zastosowania ekoinnowacjiSekcja 49.3.2.2
Numer identyfikacyjny pojazduSekcja 0.10Załącznik III część I pkt 9.17
Masa próbna [WLTP]Sekcja 47.1.1Nie dotyczy
Współczynnik odchylenia DeSekcja 49.1Dodatek do uzupełnienia do świadectwa homologacji typu określonego w załączniku I dodatek 4 do rozporządzenia (UE) 2017/1151
Współczynnik weryfikacji (»1« lub »0«)Sekcja 49.1Dodatek do uzupełnienia do świadectwa homologacji typu określonego w załączniku I dodatek 4 do rozporządzenia (UE) 2017/1151
(1) Zgodnie z art. 3 ust. 8 niniejszego rozporządzenia.

(2) Zgodnie z art. 3 ust. 8 niniejszego rozporządzenia.

(3) Zgodnie z art. 3 ust. 7 i 8 niniejszego rozporządzenia.

(4) Zgodnie z art. 3 i 4 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1152."

1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 (zob. s. 1 niniejszego Dziennika Urzędowego).
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 z dnia 18 lipca 2008 r. wykonujące i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów (Dz.U. L 199 z 28.7.2008, s. 1).
4 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U L 293 z 11.11.2010, s. 15).
5 Dyrektywa 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz.U. L 263 z 9.10.2007, s. 1).
6 Art. 7a dodany przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr (UE) 2018/2043 z dnia 18 grudnia 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.327.58) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 stycznia 2019 r.
7 Art. 7a ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia nr 1840/2019 z dnia 31 października 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.282.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 listopada 2019 r.
8 Art. 7a ust. 1a dodany przez art. 1 pkt 1 lit. b rozporządzenia nr 1840/2019 z dnia 31 października 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.282.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 listopada 2019 r.
* Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U L 175, 7.7.2017, s. 679).
9 Załącznik I:

- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2017/1231 z dnia 6 czerwca 2017 r. (Dz.U.UE.L.2017.177.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 28 lipca 2017 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr (UE) 2018/1002 z dnia 16 lipca 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.180.10) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 lipca 2018 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 lit. a i b rozporządzenia nr (UE) 2018/2043 z dnia 18 grudnia 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.327.58) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 stycznia 2019 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 lit. c i d rozporządzenia nr (UE) 2018/2043 z dnia 18 grudnia 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.327.58) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lutego 2019 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1840/2019 z dnia 31 października 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.282.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 listopada 2019 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

- zmieniony przez art. 1 pkt 2 lit. c rozporządzenia nr 1840/2019 z dnia 31 października 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.282.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2020 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.