MEDIA 2007 - Rozwój, rozpowszechnianie, promocja i szkolenia - Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/8/12 - Wsparcie dla ponadnarodowej dystrybucji filmów europejskich - Schemat "Agenci sprzedaży" 2012.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2012.103.5

Akt nienormatywny
Wersja od: 11 kwietnia 2012 r.

MEDIA 2007 - ROZWÓJ, ROZPOWSZECHNIANIE, PROMOCJA I SZKOLENIA

Zaproszenie do składania wniosków - EACEA/8/12

Wsparcie dla ponadnarodowej dystrybucji filmów europejskich - Schemat "Agenci sprzedaży" 2012

(2012/C 103/05)

(Dz.U.UE C z dnia 11 kwietnia 2012 r.)

1.
Cele i opis

Podstawą niniejszego zaproszenia do składania wniosków jest decyzja Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1718/2006/WE z dnia 15 listopada 2006 r. w sprawie wprowadzenia w życie programu wspierającego europejski sektor audiowizualny (MEDIA 2007)(1).

Jednym z celów programu jest wspieranie i zachęcanie do szerszej ponadnarodowej dystrybucji nowych filmów europejskich poprzez zapewnianie funduszy dystrybutorom na podstawie wyników, jakie osiągają na rynku, dla ponownego zainwestowania w nowe zagraniczne filmy europejskie.

Celem schematu jest również wspieranie rozwoju powiązań między sektorami produkcji i dystrybucji, poprawiając w ten sposób udział w rynku filmów europejskich oraz konkurencyjność firm europejskich.

2.
Kwalifikujący się wnioskodawcy

Niniejsze zawiadomienie jest skierowane do każdego europejskiego przedsiębiorstwa pełniącego rolę pośrednika wobec producenta, które specjalizuje się w wykorzystaniu danego filmu do celów komercyjnych, wprowadzając go do obrotu i udzielając licencji na dany film dystrybutorom lub innym nabywcom do wykorzystaniach na obcym terytorium, i którego działalność przyczynia się do realizacji wyżej wymienionych celów programu MEDIA, jak określono w decyzji Rady.

Wnioskodawcy muszą mieć siedzibę w jednym z następujących krajów:

27 krajów Unii Europejskiej,
państwa EOG,
Szwajcaria,
Chorwacja,
Bośnia i Hercegowina (pod warunkiem zakończenia procesu negocjacji i sformalizowania udziału tego państwa w programie MEDIA).
3.
Kwalifikujące się działania

Funkcjonowanie schematu wsparcia za pośrednictwem tzw. agentów sprzedaży jest dwuetapowe:

utworzenie potencjalnego funduszu, który zostanie obliczony na podstawie wyników, jakie dane przedsiębiorstwo osiągnęło na rynku europejskim w okresie odniesienia (2007-2011),
reinwestycja potencjalnego funduszu: utworzony przez każdą firmę fundusz należy ponownie zainwestować w 2 moduły (2 rodzaje działań) do dnia 1 marca 2014 r.:
1)
minimalne gwarancje lub zaliczki zapłacone za prawa do międzynarodowej sprzedaży nowych niekrajowych filmów europejskich;
2)
i/lub promocja, marketing i reklama na rynku nowych niekrajowych filmów europejskich.

Aby dany film kwalifikował się, prawo autorskie do tego filmu nie może być ustanowione przed 2007 r.

Maksymalny czas trwania działań wynosi 18 miesięcy od dnia podpisania międzynarodowej umowy sprzedaży.

W ramach działań mających na celu reinwestowanie potencjalnego funduszu utworzonego w ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków należy przestrzegać następujących terminów:

międzynarodową umowę sprzedaży/międzynarodowe porozumienie w sprawie sprzedaży można podpisać z producentem najwcześniej w dniu 18 czerwca 2012 r.;

wnioski w sprawie reinwestycji należy składać do Agencji w terminie 6 miesięcy od podpisania międzynarodowej umowy sprzedaży/międzynarodowego porozumienia w sprawie sprzedaży zawartej/-ego z producentem i nie później niż w dniu 1 marca 2014 r. (data stempla pocztowego będzie traktowana jako dowód terminowego nadesłania).

4.
Kryteria przyznania dotacji

Potencjalny fundusz zostanie przyznany kwalifikującym się europejskim firmom - agentom sprzedaży na podstawie ich osiągnięć na rynku europejskim (tj. w krajach uczestniczących w programie MEDIA). Wsparcie będzie miało formę potencjalnego funduszu ("fundusz") dostępnego dla agentów sprzedaży w celu ponownych inwestycji w nowe zagraniczne filmy europejskie.

Jeżeli suma utworzonych funduszy przekroczy 1,5 mln EUR w ramach niniejszego zaproszenia do składania wniosków, każdy potencjalny fundusz zostanie proporcjonalnie zmniejszony.

Środki z funduszu można ponownie zainwestować w:

1)
spełnienie minimalnych gwarancji sprzedaży lub zaliczki na pokrycie międzynarodowych praw sprzedaży dotyczących nowych zagranicznych filmów europejskich;
2)
pokrycie kosztów promocji, marketingu i reklamy nowych zagranicznych filmów europejskich.
5.
Budżet

Całkowity dostępny budżet wynosi 1,5 mln EUR.

Dostępność funduszy na projekty reinwestycyjne otrzymanych w latach 2013-2014 będzie zależeć od przyjęcia przez władze budżetowe budżetów UE na te lata. Te projekty otrzymane pod koniec 2013 r. i w 2014 r. będą uzależnione od przyjęcia przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej propozycji programu "Kreatywna Europa" (2014-2020) oraz programu roboczego na rok 2014.

Przyznany udział finansowy stanowi dotację. Finansowe wsparcie Komisji nie może przekroczyć 50 % całkowitych kosztów kwalifikowanych. Nie ustalono kwoty maksymalnej.

Agencja zastrzega sobie prawo nieprzyznania wszystkich dostępnych środków.

6.
Termin składania wniosków

Wnioski o "utworzenie" potencjalnego funduszu należy przesłać (decyduje data stempla pocztowego) najpóźniej w dniu 18 czerwca 2012 r. na następujący adres:

Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA)

Constantin DASKALAKIS

BOUR 3/66

Avenue du Bourget/Bourgetlaan 1

1140 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Rozpatrywane będą wyłącznie wnioski złożone na oficjalnym formularzu zgłoszeniowym, podpisane przez osobę uprawnioną do zaciągania prawnie wiążących zobowiązań w imieniu organizacji składającej wniosek. Koperta musi być wyraźnie opatrzona napisem:

MEDIA 2007 - Distribution EACEA/8/12 - International sales agent scheme

Wnioski nadesłane faksem lub pocztą elektroniczną zostaną odrzucone.

7.
Informacje szczegółowe

Szczegółowe wytyczne wraz z formularzami zgłoszeniowymi znajdują się na następującej stronie internetowej:

http://ec.europa.eu/culture/media/programme/distrib/schemes/sales/index_en.htm

Wnioski należy składać na udostępnionych formularzach, które muszą zawierać wszystkie wymagane informacje i załączniki.

______

(1) Dz.U. L 327 z 24.11.2006, s. 12.

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.