Dyrektywa 92/21/EWG w sprawie mas i wymiarów pojazdów silnikowych kategorii M1
Dz.U.UE.L.1992.129.1
Akt utracił mocDYREKTYWA RADY 92/21/EWG
z dnia 31 marca 1992 r.
w sprawie mas i wymiarów pojazdów silnikowych kategorii M1
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100a,
uwzględniając wniosek Komisji(1),
we współpracy z Parlamentem Europejskim(2),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
niezbędne jest przyjęcie środków mających na celu stopniowe ustanowienie rynku wewnętrznego w okresie do 31 grudnia 1992 r.; rynek wewnętrzny obejmuje obszar bez granic wewnętrznych, w obrębie którego zapewniony jest swobodny przepływ towarów, osób, usług i kapitału;
metoda całkowitej harmonizacji będzie mieć zasadnicze znaczenie w celu pełnego osiągnięcia jednolitego rynku;
potrzeba zastosowania tej metody zaistnieje w chwili zmiany całej procedury homologacji typu EWG, z uwzględnieniem intencji rezolucji Rady z dnia 7 maja 1985 r. dotyczącej nowego podejścia do kwestii technicznej harmonizacji i normalizacji;
wymagania techniczne jakim muszą odpowiadać pojazdy silnikowe na mocy ustawodawstw krajowych dotyczą między innymi ich mas i wymiarów;
wymagania te są różne w poszczególnych Państwach Członkowskich; w związku z tym zachodzi konieczność przyjęcia przez wszystkie Państwa Członkowskie takich samych wymagań, w uzupełnieniu do istniejących przepisów lub zamiast nich, w szczególności w celu wprowadzenia w odniesieniu do każdego typu pojazdu procedury homologacji typu EWG, będącej przedmiotem dyrektywy Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(4), ostatnio zmienionej dyrektywą 87/403/EWG(5);
niniejsza dyrektywa zostanie uzupełniona przez dyrektywy dotyczące mas i wymiarów wszystkich kategorii pojazdów silnikowych i ich przyczep;
nie ma konieczności ustanawiania wymagań dotyczących stabilności dynamicznej zestawów pojazdów silnikowych i przyczep, ponieważ producenci pojazdów silnikowych uwzględniają ten aspekt przy określaniu maksymalnej dopuszczalnej z technicznego punktu widzenia masy holowniczej,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Rady | |
Vitor MARTINS | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 95 z 12.4.1990, str. 92.
(2) Dz.U. C 284 z 12.11.1990, str. 80 oraz decyzja z 12.2.1992 (dotychczas niepublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(3) Dz.U. C 225 z 10.9.1990, str. 9.
(4) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(5) Dz.U. L 220 z 8.8.1987, str. 44.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................