Krajowy program reform Słowenii na 2014 r. oraz opinia Rady na temat przedstawionego przez Słowenię programu stabilności na 2014 r.
Dz.U.UE.C.2014.247.115
Akt indywidualnyZALECENIE RADY
z dnia 8 lipca 2014 r.
w sprawie krajowego programu reform Słowenii na 2014 r. oraz zawierające opinię Rady na temat przedstawionego przez Słowenię programu stabilności na 2014 r.
(Dz.U.UE C z dnia 29 lipca 2014 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 121 ust. 2 i art. 148 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1466/97 z dnia 7 lipca 1997 r. w sprawie wzmocnienia nadzoru pozycji budżetowych oraz nadzoru i koordynacji polityk gospodarczych 1 , w szczególności jego art. 5 ust. 2,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1176/2011 z dnia 16 listopada 2011 r. w sprawie zapobiegania zakłóceniom równowagi makroekonomicznej i ich korygowania 2 , w szczególności jego art. 6 ust. 1,
uwzględniając zalecenie Komisji Europejskiej,
uwzględniając rezolucje Parlamentu Europejskiego,
uwzględniając konkluzje Rady Europejskiej,
uwzględniając opinię Komitetu Zatrudnienia,
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Finansowego,
uwzględniając opinię Komitetu Ochrony Socjalnej,
uwzględniając opinię Komitetu Polityki Gospodarczej,
a także mając na uwadze, co następuje:
Na tej podstawie uważa się, że program stabilności stanowi częściową odpowiedź na niezależne zalecenie Komisji. Nadal istnieje jednak ryzyko pogorszenia się sytuacji, ponieważ środki będące podstawą programu stabilności są niedostatecznie szczegółowe, a wiele z nich nie zostało jeszcze przyjętych.
Wszystkie potencjalne dodatkowe potrzeby w zakresie dokapitalizowania banków, wynikające z przeprowadzonych w 2013 r. w Słowenii oceny jakości aktywów i testu warunków skrajnych, spowodowałyby wzrost wskaźników deficytu i zadłużenia, natomiast wszelkie przychody z pomyślnej prywatyzacji państwowych jednostek lub banków, których nie uwzględniono w prognozach programu, zmniejszyłyby obciążenie wynikające z zadłużenia. Na podstawie prognozy Komisji wysiłek fiskalny w latach 2013-2014 jest niedostateczny, a uzyskana za jego pomocą (skorygowana) zmiana salda strukturalnego jest mniejsza od docelowej o 1,4 % PKB, zaś kwota środków szacowanych jako niezbędne w zaleceniu wydanym w ramach procedury nadmiernego deficytu, jest niższa o 0,5 % PKB. Na 2015 r. w programie stabilności przewidziano deficyt zgodny z zaleceniem w ramach procedury nadmiernego deficytu, natomiast w prognozie służb Komisji z wiosny 2014 r. przewidziano deficyt na poziomie 3,1 % PKB.
NINIEJSZYM ZALECA Słowenii podjęcie w latach 2014-2015 działań mających na celu:
Sporządzono w Brukseli dnia 8 lipca 2014 r.
W imieniu Rady | |
P.C. PADOAN | |
Przewodniczący |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.