Konkluzje Rady w sprawie roli pracy z młodzieżą we wspieraniu rozwijania podstawowych umiejętności życiowych młodych ludzi, które ułatwiają im pomyślne wchodzenie w dorosłość, aktywne obywatelstwo i życie zawodowe.
Dz.U.UE.C.2017.189.30
Akt nieocenianyKonkluzje Rady w sprawie roli pracy z młodzieżą we wspieraniu rozwijania podstawowych umiejętności życiowych młodych ludzi, które ułatwiają im pomyślne wchodzenie w dorosłość, aktywne obywatelstwo i życie zawodowe
(Dz.U.UE C z dnia 15 czerwca 2017 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
PAMIĘTAJĄC O
PRZYZNAJE, ŻE
UWZGLĘDNIAJĄC
PODKREŚLA, ŻE
UZNAJE, ŻE
ZGADZA SIĘ, ŻE
ODNOTOWUJE, ŻE
Z POSZANOWANIEM ZASADY POMOCNICZOŚCI ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH, BY
ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH I KOMISJI, BY W RAMACH SWOICH UPRAWNIEŃ
WZYWA KOMISJĘ EUROPEJSKĄ, BY
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK I
Kontekst polityczny
Kontekst polityczny
Analizy, sprawozdania grup ekspertów i oświadczenia
Analizy, sprawozdania grup ekspertów i oświadczenia
ZAŁĄCZNIK II 6
Kompendium umiejętności życiowych i ich właściwości | |||
Interpersonalne | Komunikacyjne | Kognitywne | Osobowościowe |
Przywództwo, rozwiązywanie konfliktów, planowanie i organizacja, praca zespołowa, negocjacje, świadomość międzykulturowa. | Wyrażanie (i słuchanie) poglądów i opinii, dyskusja i debata, umiejętności cyfrowe i umiejętność korzystania z mediów, prezentacja, rzecznictwo. | Myślenie krytyczne, uzasadniona analiza, myślenie twórcze, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji, interpretacja, osąd. | Pewność siebie, poczucie własnej wartości, odporność, niezależność, inicjatywa, empatia. |
Takie umiejętności życiowe mają charakter: holistyczny - dążą do rozwoju całej osoby i pomagają jej osiągnąć pozytywną samorealizację zarówno jako jednostce, jak i części społeczeństwa. wartości samej w sobie - dają młodym ludziom pozytywne i ubogacające doświadczenia edukacyjne będące wsparciem w ich rozwoju. wzajemnie się dopełniający i wzmacniający - wspierają uczenie się i rozwój młodych ludzi w ramach kształcenia i szkolenia, rodziny, społeczności, życia obywatelskiego i społecznego oraz w miejscu pracy. przekrojowy i międzysektorowy - niezależnie od kontekstu, czy to w obszarze edukacji, w miejscu pracy, w społeczności lub w realizacji działań kulturalnych, społecznych lub politycznych, nabyte umiejętności mają natychmiastowe znaczenie i zastosowanie. upodmiotowiający i uaktywniający - pozwalają na konstruktywne prezentowanie przez młodych ludzi - w życiu osobistym, obywatelskim, kulturalnym i zawodowym - talentów, możliwości i zdolności, jak również zachowań i postaw. |
© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.