Komunikat zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych w odniesieniu do regularnych usług lotniczych na terenie Włoch.

Dzienniki UE

Dz.U.UE.C.2006.150.48

Akt nienormatywny
Wersja od: 28 czerwca 2006 r.

Komunikat Komisji zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92

Zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych w odniesieniu do regularnych usług lotniczych na terenie Włoch

(2006/C 150/07)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE C z dnia 28 czerwca 2006 r.)

Na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady nr 2408/92/EWG z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, rząd Włoch, zgodnie z decyzjami podjętymi w czasie konferencji sektora pod przewodnictwem regionu Sycylia, podjął decyzję o nałożeniu zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych w zakresie obsługi regularnych połączeń lotniczych na następujących trasach:

1. Trasa:

Trapani - Rzym - Trapani,

Trapani - Bari - Trapani,

Trapani - Mediolan - Trapani.

Poprzez "kierunek Rzym" rozumie się port lotniczy Roma Fiumicino, natomiast poprzez "kierunek Mediolan" rozumie się port lotniczy Milano Linate.

1.1. Zgodnie z art. 9 rozporządzenia Rady nr 95/93/EWG z dnia 18 stycznia 1993 r. w sprawie wspólnych zasad przydzielania czasu na start lub lądowanie w portach lotniczych Wspólnoty, zmienionego rozporządzeniem nr 793/2004, właściwe organy mogą zarezerwować niektóre przydziały czasu na wykonywanie usług zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym dokumencie.

1.2. Mając na względzie realizację celów określonych zobowiązaniami nałożonymi z tytułu wykonywania usług publicznych, włoski Krajowy Urząd Lotnictwa Cywilnego (ENAC) zweryfikuje właściwość struktury przewoźników i jej zgodność z minimalnymi wymogami dotyczącymi dostępu do usług.

2. Podział zobowiązań z tytułu wykonywania usług publicznych

2.1 Minimalna częstotliwość lotów:

a) Trapani - Rzym - Trapani

Częstotliwość lotów: co najmniej 2 loty dziennie w obie strony przez cały rok;

b) Trapani - Cagliari - Trapani

Częstotliwość lotów: co najmniej 1 lot dziennie w obie strony przez cały rok;

c) Trapani - Bari - Trapani

Częstotliwość lotów: co najmniej 5 lotów tygodniowo w obie strony przez cały rok;

d) Trapani - Mediolan - Trapani

Częstotliwość lotów: co najmniej 1 lot dziennie w obie strony przez cały rok;

Całkowita zdolność przewozowa każdego samolotu powinna być oddana do sprzedaży bez żadnych ograniczeń ilościowych, zgodnie z systemem zobowiązań.

2.2. Rozkład lotów:

Na trasie Trapani - Rzym rozkład lotów musi uwzględniać:

– 1 rejs odlatujący w godzinach 06:00 - 09:00

– 1 rejs odlatujący w godzinach 18:00 - 21:00

Na trasie Trapani - Mediolan i Trapani - Cagliari rozkład lotów musi uwzględniać:

– 1 rejs odlatujący w godzinach 06:00 - 09:00

Na trasie Trapani - Bari, każdego z 5 dni tygodnia, w których trasa będzie obsługiwana, rozkład lotów musi uwzględniać:

– 1 rejs odlatujący w godzinach 06:00 - 09:00

Na trasie Rzym - Trapani rozkład lotów musi uwzględniać:

– 1 rejs odlatujący w godzinach 06:00 - 09:00

– 1 rejs odlatujący w godzinach 18:00 - 21:00

Na trasie Mediolan - Trapani i Cagliari - Trapani rozkład lotów musi uwzględniać:

– 1 rejs odlatujący w godzinach 18:00 - 21:00

Na trasie Bari - Trapani, każdego z 5 dni tygodnia, w których trasa będzie obsługiwana, rozkład lotów musi uwzględniać:

– 1 rejs odlatujący w godzinach 18:00 - 21:00

2.3. Samoloty lub oferowane zdolności przewozowe:

Obsługa tras Trapani - Rzym - Trapani, Trapani - Bari - Trapani oraz Trapani - Mediolan - Trapani musi być wykonywana przy użyciu samolotów o liczbie miejsc nie mniejszej niż 120 dla każdego rejsu.

Obsługa trasy Trapani - Cagliari - Trapani musi być wykonywana przy użyciu statków powietrznych z kabiną ciśnieniową z silnikiem turbośmigłowym lub turboodrzutowym o liczbie miejsc nie mniejszej niż 44 dla każdego rejsu.

W razie zapotrzebowania rynku oferowane zdolności przewozowe muszą zostać zwiększone poprzez wprowadzenie dodatkowych rejsów, które jednak nie będą skutkować wypłaceniem dodatkowego dofinansowania ani możliwością zastosowania taryf innych niż te, o których mowa w pkt 2.4.

Przewoźnik, który przyjmie zobowiązania podejmie wszelkie niezbędne działania mające na celu ułatwienie dostępu do samolotów osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej zdolności ruchowej, bez uszczerbku dla przepisów bezpieczeństwa uzasadniających zakaz wstępu na pokład.

2.4. Taryfy:

a) 1 maksymalne dopuszczalne taryfy w jedną stronę na każdej trasie wynoszą:

Trapani - Rzym lub Rzym - Trapani 67,14 EUR

Trapani - Cagliari lub Cagliari - Trapani 67,14 EUR

Trapani - Bari lub Bari - Trapani 55,95 EUR

Trapani - Mediolan lub Mediolan - Trapani 83,92 EUR

Wszystkie podane taryfy nie zawierają podatku VAT i opłat lotniskowych oraz nie mogą być objęte żadną dodatkową opłatą.

Należy zapewnić przynajmniej jeden system całkowicie bezpłatnej dystrybucji i sprzedaży biletów, nienarażający pasażerów na dodatkowe koszty.

Wszyscy pasażerowie podróżujący na trasach określonych w pkt 1 mają prawo do powyższych taryf.

b) Każdego roku właściwe organy dokonują korekty maksymalnych taryf zgodnie ze wskaźnikiem inflacji z poprzedniego roku obliczonym na podstawie ogólnego wskaźnika cen towarów konsumpcyjnych ISTAT/FOI. O zmianach powiadamiani są wszyscy przewoźnicy obsługujący połączenia lotnicze na wspomnianych trasach oraz Komisja Europejska w celu opublikowania ich w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

c) W przypadku, gdy odnotowany dla każdego półrocza średni kurs walutowy EUR/USD i/lub koszt paliwa lotniczego ulegnie zmianie na poziomie wyższym niż 5 %, taryfy będą musiały być skorygowane proporcjonalnie do odnotowanej zmiany, w zakresie w jakim koszt paliwa wpływa na koszt przelotu.

Ewentualne zmiany taryf ustalane są co sześć miesięcy przez Ministerstwo Infrastruktury i Transportu w porozumieniu z przewodniczącym regionu Sycylia, na podstawie przeglądu przeprowadzonego przez parytetowy komitet techniczny składający się z przedstawiciela ENAC i przedstawiciela regionu Sycylia, po konsultacji z przewoźnikami świadczącymi usługi na danych trasach objętych zobowiązaniami.

Wszelkie korekty wchodzą w życie począwszy od następnego półrocza.

O dokonanych zmianach powiadamiani są wszyscy przewoźnicy obsługujący połączenia lotnicze na wspomnianych trasach oraz Komisja Europejska w celu opublikowania ich w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

2.5. Ciągłość wykonywania usług:

W celu zapewnienia ciągłości, regularności i punktualności lotów, przewoźnicy lotniczy przyjmujący na siebie niniejsze zobowiązania z tytułu wykonywania usług publicznych, zobowiązują się:

– zagwarantować usługi przez co najmniej 12 kolejnych miesięcy, nie zawieszając ich bez uprzedniego sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia;

– ujednolicić zasady postępowania wobec pasażerów z zasadami zawartymi w Karcie Praw Pasażera, aby zapewnić zgodność z obowiązującymi przepisami krajowymi, wspólnotowymi i międzynarodowymi;

– złożyć kaucję eksploatacyjną gwarantującą prawidłową realizację i ciągłość usług. Powyższa kaucja musi wynosić co najmniej 800 000,00 EUR w formie poręczenia ubezpieczeniowego, wystawionego na rzecz włoskiego Krajowego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ENAC), który wykorzysta je dla zabezpieczenia przyjętych przez przewoźnika zobowiązań;

– wykonywać w każdym roku przynajmniej 98 % przewidzianych lotów z dopuszczalnym limitem 2 % odwołanych lotów z przyczyn bezpośrednio zależnych od przewoźnika, za wyjątkiem przypadków działania siły wyższej;

– przekazać do urzędu nadzorującego tytułem kary, kwotę 3 000 EUR za każdy odwołany lot ponad dopuszczalny limit 2 %. Pozyskane w ten sposób środki posłużą finansowaniu ciągłości terytorialnej Sycylii.

1 Pkt 2.4 lit. a):

- zmieniona przez komunikat Komisji zgodnie z procedurą określoną art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 (Dz.U.UE.C.07.141.28).

- zmieniona przez komunikat Komisji zgodnie z procedurą określoną art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 (Dz.U.UE.C.08.121.16).

- zmieniona przez komunikat Komisji zgodnie z procedurą określoną art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 (Dz.U.UE.C.08.219.29).

- zmieniona przez komunikat Komisji zgodnie z procedurą określoną art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 (Dz.U.UE.C.08.230.19).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.